Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78674
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 07:52

Met hoeveel pony's per deelnemer in de dressuur mag er deelgenomen worden tijdens de regiokampioenschappen? Op de site van brabant staat een reglement, maar daarin zijn artikel 1 en 2 nogal tegenstrijdig.

1 Deelname aantal paarden
Aan regionale en kringkampioenschappen mag een ruiter aan de discipline dressuur met maximaal 4 paarden deelnemen en aan de discipline springen met maximaal 6 paarden.

Aan KNHS-kampioenschappen mag een ruiter per discipline per rubriek slechts met één paard deelnemen met een maximum van twee paarden per discipline. Indien een deelnemer zich tijdens de regionale selecties met meerdere paarden per kampioensrubriek geselecteerd heeft, dient hij te kiezen met welk paard aan het KNHS-kampioenschap zal deelgenomen worden.

2.Deelname klasse/rubriek

Een deelnemende combinatie dient op het KNHS-kampioenschap te starten in de klasse waarin men zich bij het regionale kampioenschap geselecteerd heeft. Een ruiter/amazone mag tijdens regionale- en KNHS-kampioenschappen deelnemen aan maximaal twee kampioenschappen per discipline. Hierbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen paarden en pony's.

Dus zeg het maar, hoe zit het nu? 2 of 4 pony's?

TisUnique

Berichten: 352
Geregistreerd: 25-11-04

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:26

Maximaal 4 pony's maar dan in maximaal 2 verschillende klasses Haha!

Dat is namelijk hetgeen waar die 'maximaal 2 kampioenschappen per discipline' op slaat, je mag wel met bijvoorbeeld 2 pony's in de M1 en 2 pony's in de M2 meedoen, maar niet met 1 pony in de L2, 1 in de M1 én 1 in de M2, als u het nog volgt.

retseH

Berichten: 1558
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Vorden

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:41

Dankje Maaike dat je hier een topic over hebt geopend..

Ik zit namelijk met dit probleem, ik mag met alle 3 de ponys door naar de Gelderse Kampioenschappen maar er is nogal onduidelijkheid over Sigaar

Ik heb vandaag iemand gesproken die zich verdiept heeft in de Regelementen (moest voor haar studie oid) en zij zegt dat je mee mag doen aan de Regionale kampioenschappen met 4 pony's. Maar dan niet 1 in de L en de andere in de Z. Maar wel bv. 1 in de M en de andere in de Z. Mijn geval kon dus wel: 1 in de M1, 1 in de Z1 en 1 in de Z2.
Op de Nederlandse Kampioenschappen mag je er maximaal met 2 deelnemen.
Volgens haar was het zo.

xxitsmexx

Berichten: 4791
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: didam

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:45

key vind ook wel leuk om dit ff te lezen want mijn pony is kringkampioen B springen geworden

retseH

Berichten: 1558
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Vorden

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:46

TisUnique schreef:
Maximaal 4 pony's maar dan in maximaal 2 verschillende klasses Haha!

Dat is namelijk hetgeen waar die 'maximaal 2 kampioenschappen per discipline' op slaat, je mag wel met bijvoorbeeld 2 pony's in de M1 en 2 pony's in de M2 meedoen, maar niet met 1 pony in de L2, 1 in de M1 én 1 in de M2, als u het nog volgt.


Die vrouw die ik geproken heb zegt dat de M1 en M2 gewoon samen worden genomen tot de klasse M. Dus wij zeggen ook al weer iets anders haha Clown

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78674
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 21:49

Zoals TisUnique het beschrijft klinkt het eigenlijk wel heel logisch. En dan zou je dus niet in 3 rubrieken deel mogen nemen.

De klasse M samen worden genomen??? Hmmm, uit welk tijdperk komt ze??? 20 jaar geleden was er inderdaad 1 M-rubriek, nu zijn het toch echt aparte kampioenschappen. Heeft ze het ook over de reglementen van 20 jaar geleden? Verward

TisUnique

Berichten: 352
Geregistreerd: 25-11-04

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:53

Easterlover schreef:
Ik heb vandaag iemand gesproken die zich verdiept heeft in de Regelementen (moest voor haar studie oid) en zij zegt dat je mee mag doen aan de Regionale kampioenschappen met 4 pony's. Maar dan niet 1 in de L en de andere in de Z. Maar wel bv. 1 in de M en de andere in de Z. Mijn geval kon dus wel: 1 in de M1, 1 in de Z1 en 1 in de Z2.
Op de Nederlandse Kampioenschappen mag je er maximaal met 2 deelnemen.
Volgens haar was het zo.


Ik denk dat het dan toch een tijdje geleden is dat ze zich in de reglementen verdiept heeft, de regel dat je alleen in twee naastgelegen klasses mee mocht doen is namelijk al weer afgeschaft. Nu mag je volgens het reglement echt maar aan twee klasses meedoen, waarbij iedere klasse echt apart genomen wordt, dus M1 en M2 tellen wel degelijk als twee verschillende klasses. Jij zou dus niet met alledrie de pony's mee mogen doen, omdat je ze in drie verschillende klasses start.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:57

Ik heb me met 3 paarden geselecteerd voor de Friese kampioenschappen. Ik ging er vanuit dat ik moest kiezen welke 2 ik mee zou nemen. Maar begrijp ik nu goed dat ik ze wel alle 3 mag starten daar? Ik heb 1 in de B dressuur en 2 in de L1 dressuur.

TisUnique

Berichten: 352
Geregistreerd: 25-11-04

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:06

Bodien schreef:
Ik heb me met 3 paarden geselecteerd voor de Friese kampioenschappen. Ik ging er vanuit dat ik moest kiezen welke 2 ik mee zou nemen. Maar begrijp ik nu goed dat ik ze wel alle 3 mag starten daar? Ik heb 1 in de B dressuur en 2 in de L1 dressuur.


Dat mag inderdaad wel, dat zijn namelijk maar twee kampioenschappen, dus geen probleem. Succes!

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:09

Dankje Haha!
Wat leuk! Hier had ik helemaal niet op gerekend!
Met een KNHS kampioenschap bedoelen ze dan de Nederlandse Kampioenschappen?

TisUnique

Berichten: 352
Geregistreerd: 25-11-04

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:13

yep Haha!

retseH

Berichten: 1558
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Vorden

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:47

huh wacht even hoor..
ik snap het niet meer Clown
Dat zij de 'regels van 20 jaar geleden' aan mij verteld heeft, dat kan best wel zo zijn..ik vertel jullie alleen maar wat ik heb gehoord..
Maar ik heb het in de eerste instantie ook over de Gelderse Kampioenschappen, niet over de Nederlandse kampioenschappen..
Maar ik mag dus niet met alle 3 omdat het 3 verschillende klasses zijn..omdat Z1 en Z2 dus wel apart genomen worden en dat in mijn geval niet mee zit Clown
Toch..?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78674
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 23:07

Ja, zo lijkt het inderdaad Hester. Maandag een belletje naar de KNHS, dan weet je het zeker!

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:22

Neonlight schreef:
Met hoeveel pony's per deelnemer in de dressuur mag er deelgenomen worden tijdens de regiokampioenschappen? Op de site van brabant staat een reglement, maar daarin zijn artikel 1 en 2 nogal tegenstrijdig.

1 Deelname aantal paarden
Aan regionale en kringkampioenschappen mag een ruiter aan de discipline dressuur met maximaal 4 paarden deelnemen en aan de discipline springen met maximaal 6 paarden.

Aan KNHS-kampioenschappen mag een ruiter per discipline per rubriek slechts met één paard deelnemen met een maximum van twee paarden per discipline. Indien een deelnemer zich tijdens de regionale selecties met meerdere paarden per kampioensrubriek geselecteerd heeft, dient hij te kiezen met welk paard aan het KNHS-kampioenschap zal deelgenomen worden.

2.Deelname klasse/rubriek

Een deelnemende combinatie dient op het KNHS-kampioenschap te starten in de klasse waarin men zich bij het regionale kampioenschap geselecteerd heeft. Een ruiter/amazone mag tijdens regionale- en KNHS-kampioenschappen deelnemen aan maximaal twee kampioenschappen per discipline. Hierbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen paarden en pony's.

Dus zeg het maar, hoe zit het nu? 2 of 4 pony's?



Zoals ik deze regels lees :
Kringkampioenschap:
- maximaal 4 paarden/pony's in dressuur, 6 in het springen
- verder geen beperkingen

Regiokampioenschap:
- maximaal 2 verschillende klasses per discipline
- maximaal 4 paarden/pony's in dressuur, 6 in het springen
- verder geen beperkingen

KNHS kampioenschap
- maximaal 2 verschillende klasses per discipline
- maximaal 1 paard per klasse

Dus een ruiter kan beginnen met

Kring:
- 2 paarden Z1, 1 paard L2, 1 paard L1 (4 paarden dr),
- 1 paard B spr, 2 pa L spr, 1 paard M spr, 1 paard Zpr (6 paarden spr)

als hij zich met allemaal klasseert voor de regio moet hij keuzes gaan maken. Er moet een klasse vervallen in de dressuur, en 2 in het springen. Dan kan het dus worden:

Regio:
- 2 paarden Z1, 1 paard L2 (2 klasses per discipline)
- 2 pa L spr, 1 paard M spr (2 klasses per discipline)

als hij zich nu weer met allemaal plaatst moet hij weer kiezen, en een paard in het Z1 en 1 in het L spr thuislaten.

Regio:
- 1 paard Z1, 1 paard L2 (2 klasses per discipline, 1 paard per klasse)
- 1 pa L spr, 1 paard M spr (2 klasses per discipline, 1 paard per klasse)

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:38

Zo lees ik het ook Lielle. Maar als je een paard in de M1 dressuur of hoger start mag je niet een ander paard in de B of L1 starten.

asjemenou

Berichten: 9005
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:49

Bodien schreef:
Zo lees ik het ook Lielle. Maar als je een paard in de M1 dressuur of hoger start mag je niet een ander paard in de B of L1 starten.


Jawel dat mag wel, twee jaar geleden hebben ze de regel ingevoerd dat dat niet mag, maar die is vorig jaar alweer afgeschaft. Ik heb toen gewoon in de B en in het Z meegereden op de regiokampioenschappen!!

Dus altijd goed de regeleminten doorlezen, er verandert elk jaar wel weer iets!

retseH

Berichten: 1558
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Vorden

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:52

Ik heb de KNHS gebeld:
2 pony's per discipline.
Dus ik mag NIET met 3 ponys mee doen aan de dressuur, maar met 2.
Stel dat ik 2 ponys in de dressuur had en 2 in het springen, dan zou dat wel mogen.
Dus ik heb een keuze gemaakt:
Op de Gelderse neem ik de 2 Z ponys mee.

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:13

en waarop baseren ze dat? Zo staat het nl uitdrukkelijk niet in het reglement.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78674
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 11:20

Maar dat is gebaseerd op het feit dat het bij jouw de klasses M1, Z1 en Z2 betreft, dus 3 en dat is eentje te veel?

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:12

Jij mag niet 3 meenemen omdat je 3 verschillende klassen rijdt, niet omdat je 3 pony's in 1 discipline hebt.

retseH

Berichten: 1558
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Vorden

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:51

Neonlight schreef:
Maar dat is gebaseerd op het feit dat het bij jouw de klasses M1, Z1 en Z2 betreft, dus 3 en dat is eentje te veel?


Ja...zo zeiden ze dat.
Maar ik vind het nu allemaal wel goed, ik heb nu gewoon antwoord gekregen en rij gewoon met 2 ponys op de Gelderse. Lachen

retseH

Berichten: 1558
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Vorden

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:45

Ja hoor, de plannen zijn weer gewijzigd.
Ik mag tòch wel met alle 3 meedoen aan de Gelderse Kampioenschappen, het mag zelfs met 4 ponys. Die informatie is van www.paardensportgelderland.nl
Het verhaal dat ik jullie eerst vertelde geldt voor de Nederlandse Kampioenschappen, dan mag je er wel 'maar' met 2...
Nouja ik ga er dus vanuit dat ik met alle 3 start op de Gelderse en we horen het wel als het weer anders wordt. De secretaresse van onze club belt er nog even achter aan en meld ons als het anders wordt...

melody2
Berichten: 891
Geregistreerd: 26-08-04

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 00:22

Vond het al een vreemd verhaal. Mijn dochter heeft vandaag de voorselectie gereden en is met alle drie de pony's geselecteerd voor de Groningse Kampioenschappen. Ze is nu ook met alledrie voor de Gr. Kamp. ingeschreven.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78674
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 07:07

En ik vind het een vreemd verhaal dat het nu ineens wel kan, maar daar hebben Hester en ik al over gesproken, de secretaresse heeft verkeerd gelezen. Knipoog Ook op die site staat precies hetzelfde reglement als ik in het eerste bericht neergezet heb.
Ik ken overigens iemand (uit een andere kring) die ook met 3 pony's door is (eentje B, eentje M2 en eentje Z1) maar die mag toch echt maar met 2 pony's starten.

@Melody2: ze kan best met 3 pony's nu ingeschreven staan, als het in 2 rubrieken is (uitgaande dat het alleen springen of alleen dressuur is) mag dat dus gewoon. Zijn het 3 rubrieken, heb je grote kans dat je of op de regionale te horen krijgt dat je met eentje niet mag starten (en dat is bijzonder l*llig voor degene die reserve stond), of het kan zijn dat je wel mag starten maar achteraf nog een sanctie van de tuchtcommissie krijgt, je hoort er immers zelf zorg voor te dragen of je reglementair start. Al met al, als je start met 3 in 3 rubrieken ben je niet reglementair bezig en ontneem je ook een startplaats van iemand die ook bijzonder graag wil rijden.

Edit: ik zie nu in je onderschrift staan dat ze met 2 pony's M2 dressuur rijdt en met 1 pony springt. Als ze in deze rubrieken door is mag dat gewoon.

melody2
Berichten: 891
Geregistreerd: 26-08-04

Re: Hoeveel pony's per deelnemer op regiokampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:35

Ze rijdt met 1 pony M1 en met 2 pony's M2. Daarnaast springt ze met 1 pony in het B.