aangenaam verrast

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sall

Berichten: 6791
Geregistreerd: 20-05-03

aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 20:47

Werd vandaag aangenaam verrast door een jurylid, die bij de prijsuitreiking van de L rubrieken de microfoon ter hand nam en een (toch ook wel op een humoristische wijze) verslag deed van zijn ervaringen die dag.
Iedereen was eigenlijk zeer (aangenaam) verrast en hij maakte het ook zo toegankelijker om iets te vragen over de gereden wedstrijden.
Het gebeurd oh zo vaak, of dat de juryleden nog zitten te zwoegen in hun juryhok/bouwkeet/auto of dat ze al naar huis zijn.
Hebben jullie dit wel eens vaker meegemaakt/zelf gedaan?

remi

Berichten: 1716
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:25

Ik heb 1 keer een wedstrijd meegemaakt waar een jury dit ook heeft gedaan, hij gaf heel duidelijk aan wat hij miste bij sommige combinaties, deed ook zelf de prijsuitreiking van de laatste tot de nummer 1 en vertelde bij iedereen wat hij ervan vondt. Dit konden sommige ruiters dan weer niet waarderen Clown Haha!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:28

Ik heb het ook wel eens gezien dat een jurylid zelf de prijsuitreiking deed, toch wel erg leuk!
Zo staat een jurylid eens wat dichter bij de ruiter zonder de deur van de auto of juryhokje er tussen.
Op deze manier is de drempel om een jurylid eens wat te vragen toch wat lager.

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 07:22

Tja, ik vind dat zelf toch erg lastig. Ten eerste houd ik niet van spreken in het openbaar en ten tweede moet je dan al echt iedere combinatie door nemen met de protocollen erbij.
Algemeen commentaar geven is zo lastig, want niemand rijdt op dezelfde manier.

Kitty

Berichten: 7717
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 09:20

Ik heb wel meegemaakt dat het jurylid de prijzen uitreikte en daarbij bij elke prijswinnaar kort vertelde wat hij ervan vond, wat goed was en wat nog wat beter kon.
Dat vond ik heel prettig

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 09:23

Wij hebben het één keer gehad dat een jurylid ineens voor ons ' sprong ' toen we met de prijsuitreiking wilde beginnen, om de ruiters eens even flink op hun donder te geven. Waar ze wel niet mee bezig waren door zo op wedstrijden te verschijnen!
Ik kan je vertellen, ze waren niet bepaald aangenaam verrast. Ik geloof dat de nummer één 139 punten had ( oude telling ) Bloos

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:23

Erleyne, dat heb ik ook wel eens gehad.
Na de wedstrijd, bij de prijsuitreiking nam de jury de microfoon om ons wel eens te vertellen hoe slecht we bezig waren. Waar dachten we wel niet mee bezig te zijn, geen van ons hoorde op Z niveau thuis, zwaar beneden de maat, als het zo ging wílde hij niet eens meer jureren en we waren allemaal maar een stelletje amateurs. Ik was toen wel als 1e geplaatst met (oude telling, Z2) 165 punten.
Dat werkte niet bepaald motiverend, en ik zag ook totaal het nut van het praatje niet in. Niks opbouwende kritiek of suggesties, alleen maar zeuren dat we oh-zo verkeerd bezig waren en dat hij het zo slecht had gehad om te jureren.

Gekke (of leuke Haha!) was dat ik dezelfde man die week daarna op een ZZGP wedstrijd trof als jury. En daar was hij poeslief *LOL*
Bijna iedreeen een WP (ja, ik ook Rolleyes). Je zou toch haast denken dat ie daar nog iets nodig had....

Maar heb het gelukkig ook wel eens positief meegemaakt! Ja
Een jury die bij de prijsuitreiking een opbouwend praatje hield voor alle deelnemers en per combinatie nog leuk commentaar gaf.
Of dat na de prijsuitreiking de jury nog naar je toe komt met leuk commentaar of dingen waarje iets mee kan, is altijd leuk.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:08

Ik hoor anders zo af en toe nog wel eens een jury wat vertellen bij een prijsuitreiking, maar wat voor onzinnig geluid daar dan uitkomt........ zeg dan niks. Nagelbijten / Gniffelen

Sall

Berichten: 6791
Geregistreerd: 20-05-03

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 12:48

Het jurylid van gisteren had zeker gevoel voor humor en kon bondig en onderhoudend vertellen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:55

Humor is altijd zo subjectief..........
Ik geef met grootst mogelijke humor 149 aan een L2 ruiter, maar als ik dat humorvol vertel bij de prijsuitreiking kon het wel een "matten" worden........... Nagelbijten / Gniffelen

Sall

Berichten: 6791
Geregistreerd: 20-05-03

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 12:56

CGJ12 schreef:
Humor is altijd zo subjectief..........
Ik geef met grootst mogelijke humor 149 aan een L2 ruiter, maar als ik dat humorvol vertel bij de prijsuitreiking kon het wel een "matten" worden........... Nagelbijten / Gniffelen

Haha! idd is humor subjectief.
Het hielp waarschijnlijk ook wel dat niemand onder de 60% had Clown

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:14

Sall schreef:
Haha! idd is humor subjectief.
Het hielp waarschijnlijk ook wel dat niemand onder de 60% had Clown

Dat bedoel ik dus.
Alléén dergelijke jury's pakken de microfoon.
Knap banketstaaf altijd weer als ik de eerste prijs moet geven aan iemand met 203 punten........... en dat terwijl Sinterklaas in de 2e proef aan de SLECHTSTE deelnemer 208 gaf......... Nagelbijten / Gniffelen

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:23

We hebben het een keer gehad dat de jury wel in het algemeen de ruiters wilden complimenteren omdat er zo netjes gereden werd. Maar ook bij een onderlinge een keer omdat veel ruiters de voltes compleet over de hoefslag reden bij A en C. Afkatten heeft natuurlijk geen nut. Als jury ben je denk ik niet alleen verantwoordelijk voor een juiste plaatsing maar ook om de combinaties beter te laten worden. Door bijv te melden dat halsstrekken maar een enkele keer goed getoond werd, kun je ze er op attenderen maar komen er ook gemakkelijker vragen en ben je niet de boeman die alleen maar lage punten geeft.

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:26

Maar DendroFleur, ik zet dat commentaar niet voor niets op het protocol. Ik hoop wel dat ruiters de moeite nemen om er wat mee te doen en niet klakkeloos dat ding weggooien omdat de punten hen niet aan staan.
Een algemeen praatje over halsstrekken bv. heeft dan niet zoveel zin, er zijn nl. ook combinaties die het wel goed laten zien (oke, het zijn er niet veel Knipoog )

Sall

Berichten: 6791
Geregistreerd: 20-05-03

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 13:34

Ik pluis de protocollen ook altijd na, leert er altijd wat van.
Kan niet zeggen dat ik van nu af aan elke keer op een stand up comedian show zit te wachten van de jury.
Het was gewoon leuk gisteren en hij was goed aanspreekbaar voor mensen die wat te vragen hadden.
Laatst bijgewerkt door Sall op 03-07-06 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:37

Fitzroy schreef:
Maar DendroFleur, ik zet dat commentaar niet voor niets op het protocol. Ik hoop wel dat ruiters de moeite nemen om er wat mee te doen en niet klakkeloos dat ding weggooien omdat de punten hen niet aan staan.
Een algemeen praatje over halsstrekken bv. heeft dan niet zoveel zin, er zijn nl. ook combinaties die het wel goed laten zien (oke, het zijn er niet veel Knipoog )

OK dan!

Maar jij hebt dus nog de illiusie dat de ruiters je coupon lezen, als het eindtotaal onder de 180 ligt? Haha!
Laat staan dat ze zich ook maar IETS van het commentaar aantrekken, anders dan "Dat wás helemaal niet zo !!!! Wat een poedersuiker !!!! "..........

Dream on roze wolkje ......... Haha! Haha! Haha!

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:01

Ik heb het eerlijk gezegd in de 6 jaar dat ik wedstrijd rijd nog maar 1 of 2 keer meegemaakt dat de jury uit zichzelf een praatje hield, en toen was het ook niet om mensen te complimenteren. Ook niet om af te katten trouwens, meer een uitleg waarom er niemand (afgezien van ikzelf Cool ) winst had gereden in de B. Ging uiteraard om het hele wel/niet aan de teugel en wel/niet nageeflijk gebeuren... Veel mensen bij mij op stal weten het verschil nog niet, dus zó erg veel zin heeft dat praatje dan ook weer niet gehad.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:12

CGJ12 schreef:
Fitzroy schreef:
Maar DendroFleur, ik zet dat commentaar niet voor niets op het protocol. Ik hoop wel dat ruiters de moeite nemen om er wat mee te doen en niet klakkeloos dat ding weggooien omdat de punten hen niet aan staan.
Een algemeen praatje over halsstrekken bv. heeft dan niet zoveel zin, er zijn nl. ook combinaties die het wel goed laten zien (oke, het zijn er niet veel Knipoog )

OK dan!

Maar jij hebt dus nog de illiusie dat de ruiters je coupon lezen, als het eindtotaal onder de 180 ligt? Haha!
Laat staan dat ze zich ook maar IETS van het commentaar aantrekken, anders dan "Dat wás helemaal niet zo !!!! Wat een poedersuiker !!!! "..........

uitzonderingen bevestigen dus w.s. de regel. Een coupon met commentaar wordt hier thuis gespelt! ook onder de 180. De jury in de Blesse maakte haar naam meer dan waar, een hele Goede jury met commentaar waarbij je als het ware je proef terug zag!
En we zijn echt niet de enige, dusniet zo negatief over de goedwillende ruiters!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:21

amondi schreef:
uitzonderingen bevestigen dus w.s. de regel. Een coupon met commentaar wordt hier thuis gespelt! ook onder de 180. De jury in de Blesse maakte haar naam meer dan waar, een hele Goede jury met commentaar waarbij je als het ware je proef terug zag!
En we zijn echt niet de enige, dusniet zo negatief over de goedwillende ruiters!


Over "gespelt" gesproken........... Haha! Haha! Haha!
Op DIE aspecten check ik ook nog wel eens coupon. Dan kun je veelal nog lachen om die 51,23%......... Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:49

Ik heb zelfs dit weekend me proef met video en coupons beide helemaal doorgenomen! Dan zie je echt wel weer dingen dat je denkt van o ja... Tong uitsteken

Verder heb ik wel is meegemaakt dat de jury tijdens de prijsuitreiking ff een praatje hield of de prijswinnaars nog wat extra commentaar kregen. Op zich is het heel leuk, ook omdat degenen die nog vragen hebben ze dan kunnen stellen doordat de jury er gewoon nog is.

Sall

Berichten: 6791
Geregistreerd: 20-05-03

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 15:50

oef nou... video opnames zijn zeeeer confronterend en leerzaam!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:56

Relaxed schreef:
Ik heb zelfs dit weekend me proef met video en coupons beide helemaal doorgenomen! Dan zie je echt wel weer dingen dat je denkt van o ja... Tong uitsteken

Verder heb ik wel is meegemaakt dat de jury tijdens de prijsuitreiking ff een praatje hield of de prijswinnaars nog wat extra commentaar kregen. Op zich is het heel leuk, ook omdat degenen die nog vragen hebben ze dan kunnen stellen doordat de jury er gewoon nog is.


jouw onderschrift en je jury.... klopt dat wel? ik dacht dat die jury alleen Vp's zou willen geven?

P.s @cgj: als ik die spelling toch eens onder controle zou krijgen.... Als ik het teruglees een uurtje later denk ik vaak, "wtf" heb ik dat geschreven?

Anoniem

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:08

amondi schreef:
jouw onderschrift en je jury.... klopt dat wel? ik dacht dat die jury alleen Vp's zou willen geven?


CGJ is gewoon een grapjas... Tong uitsteken Knipoog

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:38

Ik heb nog alle coupons en trek me niet alles aan. Sommige dingen gaan die ene dag net fout en dan doe ik niet zo veel met het commentaar omdat je zelf ook wel weet dat het niet goed is. Maar als ik iedere keer voor dezelfde dingen onvoldoendes heb stemt dat toch tot nadenken. Maar ook een vet cijfer wordt goed onthouden. Middenstap levert me vrijwel altijd een goed punt op. Eigenlijk ga ik daar dan nog beter mijn best op doen want dan is het te min om een 6-je te halen.
Dus jury's: aub lekker laten schrijven en durf alle kanten op te punten. Liever een 3 en een 8 dan een lijst met 6-en.

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: aangenaam verrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:46

Ik doe heel vaak een praatje houden bij de prijsuitreiking.
Opvallende dingen heb ik dan even genoteerd zodat ik die punten even kan noemen. En het valt op dat als je de volgende keer dan weer komt men er wel degelijk iets mee doet maar ja ik jureer dan ook meestal op FNRS maneges aan manege ruiters