Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
KelEnLuna schreef:in de reglementen van KNHS staat zelfs dat losse manen (bij ieder ras) van gelijke lengte en naar een kant hangend, verkozen worden boven een hengstenvlecht!
Bron: Disciplinereglement dressuur per 01-04-2006, KNHS.Citaat:Voor paarden en pony’s van rassen waarbij een andere wijze van toilettering gebruikelijk is, zoals Fjorden, Haflingers, IJslanders, Shetlanders en Friezen, is deze voorkeursvolgorde uiteraard niet van toepassing.
Nyncke schreef:KelEnLuna schreef:in de reglementen van KNHS staat zelfs dat losse manen (bij ieder ras) van gelijke lengte en naar een kant hangend, verkozen worden boven een hengstenvlecht!
Quote dat dan eens uit het reglement? Want ik zie juist precies het tegenovergestelde van jouw bewering direct voor de door voorkeursvolgorde staan:Bron: Disciplinereglement dressuur per 01-04-2006, KNHS.Citaat:Voor paarden en pony’s van rassen waarbij een andere wijze van toilettering gebruikelijk is, zoals Fjorden, Haflingers, IJslanders, Shetlanders en Friezen, is deze voorkeursvolgorde uiteraard niet van toepassing.
Remember schreef:Kortwieken en knotten erin
Citaat:
De vraag is dan dus of wat de wijze is van toeiletteing bij friezen
Starbreeze schreef:Citaat:
De vraag is dan dus of wat de wijze is van toeiletteing bij friezen
Gewoon los, wat je op de keuring ziet.
Persoonlijk vlecht ik de manen ALTIJD in, ik vind het zo on-af als ze loshangen. En sinds kort doe ik de voorlok ook op een mooi knotje'. Ik denk dat de meeste jury's liever vaste manen zien.
)
ik ga 9 september HC Z1 starten want ik mag waarschijnlijk wel naar Kootwijk en dan mag je niet promoveren. En mn eerste officiele zal in oktober zijn! Starbreeze schreef:hahaik ga 9 september HC Z1 starten want ik mag waarschijnlijk wel naar Kootwijk en dan mag je niet promoveren. En mn eerste officiele zal in oktober zijn!
Nyncke schreef:KelEnLuna schreef:in de reglementen van KNHS staat zelfs dat losse manen (bij ieder ras) van gelijke lengte en naar een kant hangend, verkozen worden boven een hengstenvlecht!
Quote dat dan eens uit het reglement? Want ik zie juist precies het tegenovergestelde van jouw bewering direct voor de door voorkeursvolgorde staan:Bron: Disciplinereglement dressuur per 01-04-2006, KNHS.Citaat:Voor paarden en pony’s van rassen waarbij een andere wijze van toilettering gebruikelijk is, zoals Fjorden, Haflingers, IJslanders, Shetlanders en Friezen, is deze voorkeursvolgorde uiteraard niet van toepassing.
.