Ik had een wedstrijd en omdat mijn paard hoofdzakelijk wit van kleur is heeft hij voor de wedstrijden een kobaltblauw zadeldekje omdat een wit dekje zijn eigen kleur vies laat lijken.
Zie ik na afloop van de proeven mijn punten. Met het aantal punten ben ik het best eens, had ook geen klagen want had in beide proeven een wp.
Maar, zie ik bij de ene proef een 7 voor verzorging.
Met een spierwit paard! Staat er bovendien bij 'blauw dekje'.
Ja, dat mijn paard een blauw dekje heeft wist ik al wel. Ik besloot het bij de betreffende jury na te vragen en kreeg te horen dat, omdat ik geen wit dekje had, ze mij geen 8 op verzorging had gegeven.
Ik vertel haar dat je al sinds jaren alle kleuren dekjes mag gebruiken en waarom ik bij mijn paard geen wit dekje gebruik.
Tja, maar zij vond dat niet mooi.
Waarop ik constateer dat zij mij dus punt op haar smaak. Dat gaf ze toe, was idd waar.
Waarop ík weer zei dat ik dat niet terecht vond. Ze moet kijken naar de netheid. Het dekje is schoon, heel en past mooi onder het zadel. Dát is waar ze naar moet kijken in mijn ogen, niet naar of zij het mooi vind op niet.
Vraagt ze me ook nog waarom ik dan geen zwart dekje gebruik.
Nou, dát vind ík dus weer niet mooi.
'Ja', zegt ze: 'maar iedereen rijdt hier verder mooi in zwart & wit'.

Daar zakt mij de broek dus echt vanaf.
Dus als ik bij haar rijdt moet ik een zwart dekje gebruiken maar voor ik de volgende proef rijdt moet ik eerst even bij de volgende jury vragen welke kleur zij mooi vindt??? Ik mag wel dekjes aanschaffen in alle kleuren van de regenboog!
Ik vind dit dus echt niet kunnen. Nogmaals het gaat me niet om het aantal punten daar kan ik me goed in vinden maar de onderbouwing waarom ik geen 8 op verzorging kreeg maar een 7 schoot me toch echt verkeerd.
Dat is in mijn ogen hetzelfde als een jury die kijkt naar de kleur van het paard of de afstamming.
Slaat echt helemaal nergens op.
Zo, dat lucht op