wat is er zo goed aan jullie instructrice??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

wat is er zo goed aan jullie instructrice??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 14:12

misschien is dit topic er al.. dan hoor ik het graag...

maar ik ben erg nieuwsgierig naar waarom jullie les hebben van wie jullie les hebben.
wat is er zo goed aan.. wat heb je in die tijden bereikt etc etc.


ik heb les van de pensionhoudster van het pension waar mijn paard staat.
mijn paard is zes jaar en ik heb haar op 3,5 jarige leeftijd van mijn instructrice gekocht.
mijn paard heeft veel eigenschappen van haar paard, onze rijstijl komt vrij veel overeen.

op deze manier kent zij mijn paard en mij door en door.. dit maakt het oplossen van problemen veel makkelijker.
ze zegt niet wat je niet moet doen (handen stiller) maar ze zet je zo aan het werk dat je dat automatisch al doet.

nou ben ik dus heel benieuwd wat jullie van jullie instructrices/instructeurs vinden of wat jullie in een goede instructeur zoeken!!!

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:13

Ze geeft me puur les op mijn houding, zit, en het controleren van mijn paard.

Pure basisles. Net wat ik nodig heb!

Chupa

Berichten: 971
Geregistreerd: 07-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:59

Bij mij ook puur de basis. De puntjes haal ik er zelf wel uit bij mijn paard. Ik moet er juist aan denken om de basis ook uit te blijven oefenen. En hij benadert me heel persoonlijk, dus niet over het algemeen wat bij alle paarden een probleem is en hoe hij het bij alle paarden zou oplossen, maar juist voor mij en mijn paard in combinatie.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:02

Mijn instructeur "Ziet alles en weet alles"; Hij ziet beter dan alle zeven instructrices die ik heb gehad wat er mis gaat, en hij weet precies wat je er aan moet doen.

xAmigo

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-06-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:08

Denim schreef:
Bij mij ook puur de basis. De puntjes haal ik er zelf wel uit bij mijn paard. Ik moet er juist aan denken om de basis ook uit te blijven oefenen. En hij benadert me heel persoonlijk, dus niet over het algemeen wat bij alle paarden een probleem is en hoe hij het bij alle paarden zou oplossen, maar juist voor mij en mijn paard in combinatie.



Zo iemand heb ik eigenlijk ook nodig... De lessen zijn alleen nog maar voor de gezelligheid maar ik leer er echt helemaal niks... Alleen nu de manege is overgenomen kan ik geen priveles van iemand anders meer nemen, dat mag niet meer...

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:44

Ze heeft me veel rust terug gegeven, ik was erg onrustig in mijn rijden geworden. Door meer rust kunnen we nou verder werken en kunnen we weer opbouwen!

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:56

@imd: mijne ook: ze weet echt alles en weet geniale trucjes om dingen op te lossen. Bovendien ken ik haar al heel lang en geeft ze me veel zelfvertrouwen en ze kan af en toe best streng zijn

Garmana

Berichten: 3596
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:00

Mhh mijne is een echte dressuurprikker.. Niet erg want dat ben ik zelf ook.. Maar ben het vaak niet met haar eens.. Weet ook niet echt waarom maar het klikt gewoon niet goed..

Melanie15
Berichten: 2702
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Slagharen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:37

Ik denk dat het belangrijkste aan een instructrice is dat je een klik met haar hebt. Dat heb ik heel erg met 1 van mijn 2 instructrices. Ik doe echt alles voor haar en andersom heb ik het gevoel dat zij heel veel voor mij overheeft. Verder kan ze alles heel goed onder woorden brengen, ze zegt waar het op staat, we passen gewoon goed bij elkaar qua rijstijl

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Re: wat is er zo goed aan jullie instructrice??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:58

mijn instructeur ziet en weet echt alles!!
ik vertrouw hem volle 100%
als hij zegt dat het beter is voor iets als ik achterstevoren op mn paard zou zitten, dan zou ik dat ook doen.

Verdrer voel ik m goed aan, heb soms aan een bepaalde blik al voldoende. Plus dat zijn 'systeem' mij aanspreekt en bij mijn paarden goed werkt

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:00

Ze weet 30.000 wegen naar rome. Als iets niet op 1 manier lukt blijft ze daar niet in hangen.
Ze ziet heel goed wat de daadwerkelijke oorzaak is van het probleem.
Ook geheel niet onbelangrijk, ze is didactisch heel sterk. Ze past per ruiter het niveau van communicatie aan evenals de inhoud van de lessen.

_Aise_

Berichten: 529
Geregistreerd: 02-06-05
Woonplaats: Waddinxveen & Renesse

Re: wat is er zo goed aan jullie instructrice??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:39

Ik vind het zo knap van onze instructrice dat zij 3 verschillende mensen les moet geven op 1 paard, en dan allemaal maar eens in de drie weken.
(ik heb namelijk samen met mijn zusjes 1 paard)
en toch weet ze bij ieder individueel de draad weer op te pakken en verder te gaan waar we gebleven waren.
We hebben allemaal een andere manier van rijden en ze borduurt juist voort op wat goed gaat.
Bij een ander zusje zijn er weer andere dingen die goed gaan, dus zo verbeteren alle punten van Aise en wordt het voor de anderen weer makkelijker om het door te krijgen.

Ook vind ik het zo goed van haar dat ze je zo aan het lachen maakt als je een fout maakt. Daardoor komt het punt wat niet goed gaat erg in de aandacht te staan en vergeet je het nooit meer. En je vindt het bovendien ook niet erg om fouten te maken, want je moet er om lachen.

En bovendien gaat ze ook niet doorzeuren als het eens een dagje niet lekker gaat. Zij rijdt hem ook wel eens en ze weet wat de moeilijke punten zijn, dus ze begrijpt wat wij voelen en hoe ze ons het beste kan helpen.
Dat vind ik erg praktisch!
En dat maakt dat we met plezier lessen!
Als een van ons drieen aan het lessen is kijken de andere 2, want je leert er zo ontzettend veel van. En het is gezellig natuurlijk

aiselover

Berichten: 855
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: Reeuwijk, Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:37

*Niets aan toe te voegen, sluit ik me vollédig bij aan

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:20

de klik, en wederzijds respect.
En heel belangrijk: Hij geeft niet les in de vorm dat hij constant elk foutje benadrukt. Hij laat mij zelf rijden, denken en beslissen en maakt me alleen bewuster van mijn eigen rijden. Hij laat me nadenken over wat ik doe, of waarom ik iets doe. Geeft me ruimte voor mijn eigen beslissing te kiezen, als ik maar kan onderbouwen waarom.
Kortom: hij controleert me niet elke pas, omdat hij weet dat ik zelf in staat ben correct te rijden, maar maakt me heel bewust van de keuzes die ik maak en de invloed op mijn paard.
Ik heb dan ook niet wekelijks les, ik train, hij kijkt soms mee en samen stippelen dan een plan uit hoe we de komende tijd weer verder gaan.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:24

het belangrijkste?? willem reageert goed op de manier van lesgeven.
ik heb een hele tijd gehad dat hij alleen maar staakte en dus omhoog kwam. ik mocht nix meer doen of hij was al over de zeik.
toen maar om een proef les gevraagd. tis best springgericht en dat werkt dus super.
de laatste keer dat meneer omhoog is gekomen kan ik me niet meer heugen.

hij heeft het moeilijk, want ze laat ons pittig doorwerken. ik moetz eggen dat ik er ook veel moeite mee heb, maar we gaan wel stukje bij beetje een stapje verder.

naugthytjhu

Berichten: 1719
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Nederland -zuid Holland - Rotterdam - Hoogvliet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:57

ik neem les zodat ik dingen kan leren enz.
en had les van laura penders en van haar leerde ik ook veel
ben bij iemand gaan leren lessen (weet niet meer bij wie was nog klein )en ahd toen best wel veel zelfvertrouwen
daarna bij Sandra en kreeg ik oook allerlei dingen door en werd steeds slimmer erin
daarna ben ik iets van een jaar gestopt op de manege en ben bij een eige pony gaan rijden en dat was alleen maar buiten rijden
daarna wist ik echt heel weinig van de bakken enz. (was weer dom geworden haha) en akreeg les van sandra en kreeg allerlei dingen weer door en werd ook steeds beter en durfde ook meer
ik weet nog de avond voordat ik ging rijden was ik met mijn vriendin allemaal letters gaan doornemen en de figuren
de dag erna moest ik op ene pony die ging rennen en was ik gevallen omdat die pony wara ik ene jaar lang buiten op heb gereden zo mak was en afentoe ging rennen maarja..die was ik natuurlijk gewent
en daarna heb ik les genomen van laura penders en kreeg ook verzorgpaarden en alles er om heen en kreeg nog meer door van de dressuur
een verzorgpony was van een instructeur (nu instructeur dan)en zij hielp me ook altijd super goed met nageeflijk rijden en zo steeds meer stappen
en probeer zo ver mogelijk in de dressuur te komen (niet echt helemaal door voor hoor) lekker gezellig buiten rijden vindt ik al gezellig