Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

DendroFleur schreef:Alleen met een eenvoudig paard ben je wel in het nadeel. Dan moet je op andere punten scoren.
.Terwijl als de 3 dingen samen worden de galop het gemiddelde erg naar benenden zou trekken.Ray_Ninja schreef:Maar t rare vind ik, als ze de onderdelen van galop niet goed vinden, dus het aanspringen , middel galop enz, krijg je aan het eind van het verhaal wel een 7 voor de galop..
Beetje vreemd..
) 

veraA schreef:maar mirkip, als de ruiter constant de gangen van het paard zo belemmerd dat je een drie krijgt. Hoe kan de jury dan zien dat de natuurlijke gangen van het paard wel een 7 waard is?
alette schreef:Iemand vroeg hier waarom de gangen onderaan nogmaals beoordeeld worden. Volgens mij is dat vooral omdat het doel van de nieuwe proeven is het algemene rijden zwaarder te beoordelen. er zijn paarden bij die niet zo netjes lopen maar die wel alles op het goede moment (bij de goede letter) doen, die krijgen daarom toch hun winstpunten binnen. om die mensen/paarden eruit te krijgen zijn de nieuwe proeven. het wordt dus belangrijker om je paard goed voor elkaar te hebben en minder belangrijk dat je een oefening precies bij een letter doet. je krijgt iets meer de tijd om een overgang te maken zodat je ervoor kan zorgen dat je die overgang netjes kan rijden.
en de gangen worden dus op het einde beoordeeld. dit gaat erom hoe het paard gereden wordt, dus niet hoe de gangen van het paard van nature zijn.
correct me if i'm wrong