Wat stellen jury's op prijs met wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Superbabey

Berichten: 217
Geregistreerd: 21-05-06

Wat stellen jury's op prijs met wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 15:58

(zie mijn titel)

halleluyah
Berichten: 30
Geregistreerd: 22-05-06

Re: Wat stellen jury's op prijs met wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:42

Ik vind de titel niet duidelijk genoeg, kan je iets specifieker zijn wat je bedoelt?

Superbabey

Berichten: 217
Geregistreerd: 21-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 16:43

Wat stellen jury's op prijs bij een wedstrijd? Bv. invlechten?

Tatt_x

Berichten: 807
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:47

Je paard netjes gepoetst en goed voor elkaar gereden.
En een vriendelijke ruiter.Lijkt me simpel en logisch toch

Stybba

Berichten: 3017
Geregistreerd: 14-12-03

Re: Wat stellen jury's op prijs met wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:51

Lachen bij het groeten en afgroeten (werd mij altijd verteld) en gewoon rijden met een vrolijke uitstraling (dus niet met een gespannen boos gezicht)

Rachacha

Berichten: 575
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Het koeloze koeienland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:01

Ik heb wel eens gehoord dat jury's het waarderen als je (in de B en L klassen dan) zonder zweep rijdt. En voorwaarts rijden is wel belangrijk, niet zo'n duffe proef maar een met een beetje pit Verder gewoon je paard goed verzorgt, dus schoon gepoetst en gevlochten maar ook in goede conditie. En ook jijzelf in de juiste kleding. Het is ook wel fijn als je op je pony/paard past, dus qua lengte en gewicht. En tsja, zo zijn er vast nog wel wat dingen waar ik even niet op kan komen Idd een vrolijke uitstraling wordt gewaardeerd, al kijk ik zelf meestal behoorlijk nors door de concentratie En dan allemaal wildvreemde mensen de hele tijd: "Kijk niet zo boos, lachen!" en dat doe ik dan (voor een paar seconden... dan vergeet ik het weer)

Superbabey

Berichten: 217
Geregistreerd: 21-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 18:40

Ja degene waar ik op ga rijden is een fjord en ik ben best zwaar (prive) maar hij heeft er abosluut geen moeite mee. Da's wel lekker

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:12

WD-V --> JI

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:07

stelt en jury het echt op prijs als je zonder zweep rijd, in de b en l ? ik rid persoonlijk ook liever zonder zweep en omat ze soms wat gespannen is al helemaal, maar mijn vader heeft me toch maar overhaald met te rijdne, voor het geval dat

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:47

ik denk dat de jury het op prijs stelt als je een nette en eerlijke proef neerzet, daarbij zo het fijn zijn als jij en je paard er goed uit zien. en zweep maakt niks uit in b en l mag het in de m niet meer. sucses

Rachacha

Berichten: 575
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Het koeloze koeienland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:26

luwaniej1 schreef:
ik denk dat de jury het op prijs stelt als je een nette en eerlijke proef neerzet, daarbij zo het fijn zijn als jij en je paard er goed uit zien. en zweep maakt niks uit in b en l mag het in de m niet meer. sucses

De officiële regels ken ik ook maar het schijnt toch dat (sommige) jury's het fijner vinden als je zonder rijdt, met het idee van als je hem niet nodig hebt, rijdt er dan ook niet mee. Net als dat je officiëel ook met losse manen mag rijden, maar dat veel jury's het toch op prijs stellen als een paard wel ingevlochten is en dit toch kunnen laten merken in de punten.

Lest

Berichten: 1905
Geregistreerd: 10-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:04

Ik heb eigenlijk nog nooit het idee gehad dat ik afgerekend werd op mijn zweep ! Ik heb er ook nog nooit commentaar op gehad.
Bij losse manen kun je nog aftrekken van verzorging, maar ik zou niet weten bij welke punten jury's minder punten geven omdat je met een zweep rijdt.

Marije_jiplover

Berichten: 25382
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:25

Op het rijden met zweep heb ik geen enkel commentaar. Het is toegestaan in het B en L, dus heb ik geen bezwaar tegen het rijden met zweep. Alleen wanneer je hem nodig hebt, betekent het dat je paard op dat moment niet super aan de hulpen staat en dat kan dus op zo'n onderdeel minder punten op leveren. Maar datzelfde gedlt voor iemand die zonder zweep rijdt en op zo'n moment een harde schop moet geven om door te komen. Kortom, een zweep bij je hebben in je proef is voor mij geen probleem.

Superbabey

Berichten: 217
Geregistreerd: 21-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 17:23

Ik heb nog maar F proefjes op de manege dan lettten ze er zeker niet op.

Rachacha

Berichten: 575
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Het koeloze koeienland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:08

Ik bedoelde ook niet dat je er echt op afgestraft zal worden, dat kan ook niet aangezien het regelement het toestaat, ik had slechts gehoord dat er jury's zijn die het beter vinden als je zonder zweep rijdt.

Esmiralda_

Berichten: 2096
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat stellen jury's op prijs met wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:08

het is niet zo dat je minder punten krijgt omdat je met zweep rijdt in de b of l hoor
ik heb wel vaak te horen gekregen "waarom heb je een zweep bij je, je gebruikt hem toch niet "
maar in vanaf de M moet je wel zonder als je 'm dan wel bij je hebt kun je daar wel minpunten op krijgen

SelindeR
Berichten: 71
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Heinoo!!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:56

Bij ons vinden ze het altijd heel belangrijk dat het geheel er mooi en vooral makkelijk en ontspannen uitziet.. dat vind ik nl. ook heel belangrijk, daar let ik op!

Superbabey

Berichten: 217
Geregistreerd: 21-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 17:19

Ontspannen lukt me niet zo goed , omdat ik altijd zenuwachtig ben (kan ik niks aan doen )

Charles

Berichten: 7477
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Onder de sterren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:40

jury's houden van een fel en gedurfd gereden proef! en inderdaad de glimlach bij het groeten
oh ja en flitsend binnenkomen, dan laat je een goede indruk achter en zijn ze geïnteresseerd in je hele proef

Polaris

Berichten: 6843
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:44

inderdaad een gedurfde proef wordt bij mij altijd meer beloond dan een proef waar ik wat terughoudender reed. Verder stellen ze het op prijs als je een eerlijke proef rijd, dat je vriendelijk en eerlijk bent voor je paard.

gertjuuh

Berichten: 739
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:51

Ik denk dat ontspanning heel belangrijk is. ALs je paard ontspannen loopt is het bewijs van een goede 'communicatie' tussen ruiter en paard. Als je als ruiter al gespannen bent, is het voor een paard ook moeilijk om ontspannen te blijven. En het is niet makkelijk om ontspannen te zijn tijdens een wedstrijd. Vriendelijk zijn, lachen en voorwaarts is denk ik ook erg belangrijk. Dat van die zwepen, daar heb ik geen idee van of je daar op afgestraft wordt. Ik heb bij het schrijven nog nooit een jury daar iets over horen zeggen als minpunt (behalve als ze hem verkeerd gebruiken natuurlijk).