Reduceren Z rubriek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Reduceren Z rubriek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 13:43

Het volgende kwam ik op onze kring site tegen

Reduceren van “Z” wedstrijden.

Geachte dames en heren van Kring 6 er is een discussie op gang gekomen in de Regio Zuid-Holland om de “Z’ wedstrijden te gaan reduceren tot een wedstrijd per weekend in een totale Kring.

Dit om de volgende redenen:

1. Een betere bezetting te krijgen door middel van centralisatie per wedstrijd en per Kring voor de “Z-klasse”
2. De verschillende organiserende verenigingen meer kans te geven om “Z” juryleden te ontlasten. Soms moeten er maar voor 6 combinaties een “Z jurylid “ verplicht worden aangevraagd
3. Een betere concurrentiestrijd te realiseren per wedstrijd voor de “Z” rubrieken.

Graag zullen wij een schriftelijke reactie van de ruiters willen krijgen betreffende hun voorkeur voor deze eventuele nieuwe nog in te voeren regel.

Verder is de discussie gaande om verplicht de klasse categorie “A-B “ponys “ te organiseren bij ponywedstrijden.

Ook hiervoor willen wij graag uw mening horen.
Alle Kringen houden deze enquête ten behoeve van hun leden, zodat eventueel bij de volgende Algemene Vergadering van de Regio deze regel kan worden ingevoerd bij algemene stemming.

Wij vragen u dus zoveel mogelijk ons te antwoorden per mail en met bijvoeging van uw naam naar ons mailadres.

Naar aanleiding van een themabijeenkomst begin 2006 van alle Regio’s uitgenodigd in Ermelo kunt u onderaan deze brief de reacties van verschillende voor en tegen meningen lezen uit de verschillende Regio’s.

Alvast vriendelijk bedankt voor uw moeite,

Voorzitter Kring 6 Z.H.E..


Gaarne jullie mening en ervaring.

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Re: Reduceren Z rubriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:20

Dus als ik het goed begrijp elk weekend 1 Z wedstrijd voor kring 6 leden?

Wordt steeds vreemder, zijn ze aan het bezuinigen ofzo?

remi

Berichten: 1716
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:25

Vindt het eerlijk gezegd ook een beetje vreemd......... Zo weinig Z ruiters zijn er toch niet. En als er mensen van andere kringen mee willen rijden, wat dan?
@ tequiro hier staat het emailadres niet bij expres of vergeten?

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 15:27

Indd 1 wedstrijd per weekend voor Z ruiters.

Het gaat over de hele regio Zuid Holland elke kring "moet" dit gaan uitzetten hoe er op dit voornemen wordt gereageerd bij de ruiters en amazones.

Kan het er wel bij zetten voor de mensen die willen reageren kan ook via de site

www.kring6zhe.nl

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:00

als het idd zo is dat je een Z jury moet laten komen voor 6 of minder deelnemers, kan je beter wat wedstrijden bijelkaar voegen om zodoende een baan van 20 te krijgen.

Ik zou het probleem niet zo zien, je kan op wedstrijd binnen je eigen regio en wel minstens 1 keer per week.
Voor de Z jury's zal er minder werk zijn.
De organisatie hoeft geen Z banen uit te leggen voor een handvol deelnemers.

Doen zou ik zeggen!

afwasborstel

Berichten: 2697
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: in de keuken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:06

Ik kreeg deze vraag volgens mij enige tijd terug al via een soort enquete op een vereniging waar ik toen startte. Het ging toen voornamelijk om het probleem dat er steeds minder Z juryleden zijn.

Ik denk wel dat het leuker is om met meer deelnemers te starten, je ziet nu zeker vaak op de kleinere vereniging (die vaak ook mindere faciliteiten hebben natuurlijk) dat voornamelijk de 'hogere'ruiters wegblijven. Vaak hou je dan rubriekjes over van 1 of 2 deelnemers.

Denk dat het zeker wel voordelen heeft...

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:12

Ik ben bij die vergadering geweest en het is idd doordat de clubkas te weinig is maar ik vind het eigenlijk niet zo'n probleem.. je kunt ook ergens anders heen gaan dan zuid-holland

super_freek

Berichten: 124
Geregistreerd: 02-12-05
Woonplaats: Sprundel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:13

maar is het dan wel de bedoeling dat het steeds ergens anders is of altijd op dezelfde vereniging? Je krijgt dan namelijk wel problemen dat de conditie van de bakken niet overal even goed zijn. Ik zelf rij bijvoorbeeld ook bij bepaalde verenigingen niet omdat het niet goed geregeld is, of omdat de bakken niet goed zijn. Het zou dan jammer zijn al je bijvoorbeeld maar 1 keer in de 2 maanden ofzo bij je favo vereniging kan gaan rijden. Ik weet niet hoor ik heb er een beetje mijn bedenkingen over. Je kan dan straks maar beperkt wedstrijden rijden.

remi

Berichten: 1716
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:18

Ik ben zeker voor meer concurrentie Zoals ik het begrijp organiseert dan elke kring per weekend 1 Z rubriek, 7 kringen dus nog steeds 7 wedstrijden om uit te kiezen elk weekend! Alleen lastig als je afhankelijk bent van vervoer, of geen vervoer hebt en op een stal staat waar elke maand 1 wedstrijd wordt georganiseerd en dat die stal dan buiten de boot valt qua organiseren.
Maar dit probleem zullen ze toch niet alleen in Zuid-Holland hebben?

Er worden zoveel wedstrijden verreden ieder weekend en op sommige accomodaties zijn zelfs de lagere rubrieken schaars met deelnemers omdat de keuze waar je kan gaan starten zo groot is.

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 16:20

Dat geld wel voor het outdoor seizoen, maar met het indoor seizoen is dat toch heel anders.
De meeste willen dan 2 binnenbakken en die accomedaties zijn beperkt.
Tevens heb je nu ook dat er mensen zijn die outdoor liever op zand rijden en niet op gras..
Hoe gaan ze daar mee om?

remi

Berichten: 1716
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:26

Niet alles zal op gras zijn lijkt mij! En indoor is idd drukker, maar ook niet op alle wedstrijden, er zijn toch wel een aantal maneges hier in de buurt waar het in de winter ook niet echt druk is mede door de accomodatie( bv buiten losrijden) Op HCS is het over het algemeen druk omdat het een goede accomodatie is en daar komt in het winterseizoen toch een aparte jury voor het Z omdat het dan op zaterdagavond verreden wordt.

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 16:34

Op HCS doen ze zomers geen wedstrijden organiseren ivm weinig inschrijvingen..
Terwijl indoor het altijd vol zit...
Het gaat mij ook niet om HCS maar goed er zit toch een verschil tussen de indoor bezetting en outdoor lijkt me...
En dat zal per vereniging wel verschillen denk ik en per seizoen..

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:36

In ZH zijn vaak in 1 weekend meerdere wedstrijden best dicht bij elkaar. In de tijd dat ik in ZH woonde en er Z reed vond ik dat helemaal niet leuk, vaak was je maar met 2 of 3 man in het Z.
Maar om nu nog maar en Z wedstrijd per weekend uit te gaan schrijven, dat gaat ook wat ver.

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:28

Met springen doen ze dat in Noord-holland al een hele tijd. 1 a 2 wedstrijden per weekend en als het er twee zijn nooit dicht bij elkaar(bijv. noord-holland noord en regio amsterdam).

Bevalt super en nu heb je tenminste nog wat deelname en concurrentie

Nadeel is dat je af en toe wat verder moet rijden en misschien eens een concours niet rijdt omdat het je daar niet zo aanstaat. Maar je kan toch niet alle weken op pad met je paard

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 08:47

Nee gaan ook niet elk weekend op concours maar nu kan je zelf kiezen uit fijne lokaties en die keus wordt nu wel beperkt.

Barbara_m

Berichten: 3851
Geregistreerd: 30-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:29

Hmmm... Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken. Ik heb geen zin om ieder weekend meer dan 40 km. voor een concours te rijden. Dan ben ik onwijs veel tijd kwijt, en de dieselkosten voor de vrachtwagen, en mijn vriend die er niet erg happy van wordt.
Ga denk ik maar snel ZZGP starten .

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:01

ZZGP? moet je kijken welke afstanden je dan moet rijden voor je zilverkleurige gebruiksvoorwerp.

Barbara_m

Berichten: 3851
Geregistreerd: 30-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:18

Haha, ja maar Maasdijk is niet zo ver. En ik vind de basis nou niet zo geweldig leuk.

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 21:06

ZZGP wedstrijden worden hier in de omgeving helemaal weinig georganiseerd...Maasdijk en Oud-Beijerland en dat is utdoor indoor alleen Maasdijk en Roosendaal is ook wel aan te rijden.

Deniesje2
Berichten: 3
Geregistreerd: 13-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:59

Als een vereniging een wedstrijd uitschrijft al zijn er maar 4 Z ruiters dan is het toch goed.Het is verantwoording van de organiserende vereniging.Daarbij word de vrijheid van waar je wil starten zeer beperkt.

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 00:05

Maar voor die 4 ruiters moet je wel een aparte Z-jury laten komen. En aangezien er al niet superveel jury's met bevoegdheid voor het Z zijn zitten die juryleden dus iedere week voor 4 ruiters op een concours om vnl M-proefjes te jureren (en worden de M-juryleden weer minder gevraagd)

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 09:10

Omdat er dus te weinig Z juryleden zijn moeten de ruiters zich daar maar naar schikken?
Volgens mij moeten ze dan wat aan het probleem doen dat er te weinig Z jury's zijn.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:21

Barbara_m schreef:
Haha, ja maar Maasdijk is niet zo ver. En ik vind de basis nou niet zo geweldig leuk.


Alles begint bij de basis , en verheug je maar niet te snel over het starten bij de ZZGP...
Voor je het weet is die verleden tijd...

Zie topic viewtopic.php?f=29&t=606554&hilit=

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re: Reduceren Z rubriek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 12:27

Mooi verhaal weer over de ZZGP

Jury probleem gelijk opgelost ...probleem is vaak dat die jury leden niet graag Z rubrieken in de basissport willen jureren..(op een enkeling na dan)

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 00:41

Tequiro schreef:
Omdat er dus te weinig Z juryleden zijn moeten de ruiters zich daar maar naar schikken?
Volgens mij moeten ze dan wat aan het probleem doen dat er te weinig Z jury's zijn.

Zo'n idioot idee is het toch niet? Het lijkt me voor de ruiters ook leuker om wat meer 'concurrentie' te hebben, leuker dan iedere week met diezelfde 4 ruiters rijden iig.

Ik ben iig erg blij dat ze het in Noord-Holland tegenwoordig met springen ook zo doen. Houdt het voor zowel de ruiters als de organiserende verenigingen leuk en je juryleden en parcoursbouwers hoeven ook niet ieder weekend op pad.