[jury] Rekening houden met wind.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 07:57

Ik ga er van uit dat met "spetteren" een spectaculaire verrichting bedoelt en niet een omschrijving geeft van de bodemgesteldheid

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 08:37

GeJe schreef:


Bovenstaande mededeling is bedoelt als onzin en dient ook als zodanig opgevat te worden... aan mijn broek geen claim voor omkoping



Watje.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:22

GeJe schreef:
Ik ga er van uit dat met "spetteren" een spectaculaire verrichting bedoelt en niet een omschrijving geeft van de bodemgesteldheid


Het kan dus allebei! Maar als we komen, gaat die taart mee.
Vorige keer mocht een meisje bij haar eigen instructrice rijden, dus die taart en plein publique overhandigen, moet ook kunnen!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:28

amondi schreef:
Maar als we komen, gaat die taart mee.


(groot)moeders home-made appeltaart... en ik ga niet delen met de jury op H

MissQ

Berichten: 208
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:53

Ik vind de keuze wel of niet starten tijdens slecht weer niet altijd aan de ruiter. Wij moeten morgen op selectiewedstrijd en ze voorspellen slecht weer!!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:12

GeJe schreef:
MISTRAL94 schreef:
Geje: Als jij dan lekker in die warme auto zit met een dampend kopje koffie. Vind ik dat er wel een winstpunt vanaf kan als ik tijdens een gigantische hagelbui moet rijden. Je bent dan wel een doorzetter


Als jij zorgt voor die punt appeltaart erbij, lijkt me dat een goeie deal


Bovenstaande mededeling is bedoelt als onzin en dient ook als zodanig opgevat te worden... aan mijn broek geen claim voor omkoping


Owh ja Amondi... van jou heb ik nog wel een appeltaartje tegoed, je kunt 'm in ieder geval afleveren op de FK



Ik wilde je net gaan vragen op welke wedstrijden jij bent de komende maanden Ik wil je zelfs nog wel een hele appeltaart geven hoor

MyWishMax

Berichten: 25452
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:16

Geen omkoping, gewoon lief zijn voor de jury, die offert toch de hele dag op om naar os te kijken? (En dat we stiekem hope op hoge punten door de geweldig lekkere appeltaart, dat kan je ons niet kwalijk nemen toch? )

Ik had op koninginnendag ook lekker harde regen. En vlak voor mijn proefje kwamen ze protocollen halen van de ring naast mij. Toen ging het hard gieten en kreeg ik na afloop een big smile van de jury en applaus van de protocoll ophaalmensen Ik had het goed volgehouden in de regen. Kreeg wel het commentaar dat zowel amazone als paard hun hoofd kantelde (Niet van de jury hoor;))

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:14

CarolineP schreef:
Ik vind dat je het ook niet kunt maken om je af te melden omdat het slecht weer is. Dus dat zelf beslissen is zeer betrekkelijk.......


natuurlijk wel!
je hoort zo vaak ruiters klagen over slechte bodems, te warm, te koud, te nat, etc, het is de eigen keuze om wel of niet te starten! oke, je bent startgeld kwijt, maar ga je dan liever starten in de blubber waar je paard tot z'n kogels wegzakt en misschien een of andere blessure oploopt? Of met windkracht 7/8 met je trailer de weg op terwijl er gewaarschuwd wordt met aanhangers van de weg te blijven?(ik heb ze zien rijden hoor op de snelweg achter ons huis, windkracht 8 )
en als jury; tuurlijk ook ik hou er wel rekening mee, maar ben ook niet milder, wie besluit om te starten moet niet klagen (en ook niet na afloop de jury de schuld geven.... of nog erger het paard....)

CarolineP

Berichten: 1056
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: [jury] Rekening houden met wind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:27

Ok, als het niet verantwoord is, dan houdt alles op! Met sneeuw of gladheid ben ik de eerste die me afmeld. Maar een organisatie is niet blij als er veel mensen afzeggen omdat het regent!

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:29

Wat maakt het uit voor de organisatie dan? er wordt toch gewoon betaald!!

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:32

veiligheid voor paard, ruiter en mede weggebruikers boven alles. Een organisatie die dat echt niet kan begrijpen heeft gewoon een probleem. natuurlijk, er zullen gaten vallen in de startlijst, maar soms kan je als ruiter gewoon niet anders beslissen dan afmelden vanwege de weersomstandigheden, hoe jammer ook!

CarolineP

Berichten: 1056
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: [jury] Rekening houden met wind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:35

Het tijdsschema bijv. Ruiters die plotseling eerder moeten starten ( is echt niet leuk hoor, kan ik je verzekeren).Pauzes als een rubriek eerder afgelopen is. Jury's die moeten wachten. Bedenk het maar.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:37

oosterhoff schreef:
Wat maakt het uit voor de organisatie dan? er wordt toch gewoon betaald!!


Voor de organisatie misschien niet, maar als jij door weer en wind wel aan komt er er blijken er 5 voor niet te komen, ben je wel heel erg benadeelt!
En sommige bellen al af bij windkracht 5 of een miezer regentje.

En daar sta je dan, ruim op tijd alleen moet je binnen 10 minuten de baan al in. De ringmeester is allang blij dat de baan inloopt, dus snel, snel, opschieten!

CarolineP

Berichten: 1056
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:38

Ja Amondi, dat bedoel ik dus.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:53

Als ik aankom op wedstrijd dan kijk ik meteen hoe ver ze zijn in die rubriek en of er gaten zijn. Meestal ben je er toch ruim van tevoren. Er wordt altijd van tevoren aangegeven dat je een uur van tevoren aan wezig moet zijn. Dus ik zie die problemen niet helemaal.
En inderdaat wellicht wel voor de deelnemers maar zeker niet voor de organisatie. Als je je je gewoon houd aan de tijden die van tevoren zijn aangegeven dan is er niets aan de hand. tja dat er soms wat pauzes ontstaan zie ik ook wel maar daar zie ik het probleem niet van.
Bij de dressuur zijn vooraf vaak de tijden vastgesteld dus daar kunnen ze toch al niet van afwijken. Bij het springen is het vaak lastiger hoewel ook met mooiweer daar wel eens een zootje wordt gemaakt van de startvolgorde!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:40

Ik ben er inderdaad ook altijd keurig een uur van te voren zoals verplicht is.
Echter heb ik deze volledige tijd nodig om uit te laden, op te zadelen, kalkoenen te draaien en in te rijden.
Als het schema dus inloopt zit ik er dus snel te kort op, ik wil dan ook altijd het liefst op mijn eigen tijd starten wat ook gewoon mag.

Voor mij is het inlopen van het programma dus echt niet fijn!

Met de trailer de weg op met windkracht 8 en waarschuwing om niet de weg op te gaan met een aanhangwagen is wel het laatste wat in mij opkomt evenals met gladheid en sneeuw etc.
Daar heb ik ook al wel eens voor afgebeld als de wedstrijd zelf al niet werd afgelast.
Ik ben niet helemaal gek
Slechte bodems mijd ik ook zeker, ik heb een blessure gevoelig paard en neem de gok dus absoluut niet. Ik zoek ook eigenlijk wedstrijden op die over het algemeen een goede bodem hebben.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Re: [jury] Rekening houden met wind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:40

deelnemers mogen van mij gewoon op hun eigen tijd starten hoor, ik wacht liever tussendoor dan dat ik met kromme tenen zit te jureren! en ik denk dat de meeste juryleden er best begrip voor hebben dat je niet ineens een half uur eerder wilt starten omdat er mensen wegblijven (ook al staat het op de startlijst) als de organisatie de jury gewoon een extra kopje koffie aanbied is iedereen blij toch?!

Anoniem

Re: [jury] Rekening houden met wind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:29

rhijnauwen schreef:
deelnemers mogen van mij gewoon op hun eigen tijd starten hoor, ik wacht liever tussendoor dan dat ik met kromme tenen zit te jureren! en ik denk dat de meeste juryleden er best begrip voor hebben dat je niet ineens een half uur eerder wilt starten omdat er mensen wegblijven (ook al staat het op de startlijst) als de organisatie de jury gewoon een extra kopje koffie aanbied is iedereen blij toch?!


Van jou soort zouden er meer moeten zijn

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Re: [jury] Rekening houden met wind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:01

Anoniem schreef:
Van jou soort zouden er meer moeten zijn



dank je!

(wacht maar tot je mij een keer als jury gehad hebt... )(ik start zelf ook, dat scheelt volgens mij wel, ik wil ook graag op mij eigen tijd starten en even de tijd krijgen om een rondje om de ring te rijden, etc.)

wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:09

Nou nog inbouwen in de cursus tot ringmeester.....

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: [jury] Rekening houden met wind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:15

Anoniem schreef:
rhijnauwen schreef:
deelnemers mogen van mij gewoon op hun eigen tijd starten hoor, ik wacht liever tussendoor dan dat ik met kromme tenen zit te jureren! en ik denk dat de meeste juryleden er best begrip voor hebben dat je niet ineens een half uur eerder wilt starten omdat er mensen wegblijven (ook al staat het op de startlijst) als de organisatie de jury gewoon een extra kopje koffie aanbied is iedereen blij toch?!


Van jou soort zouden er meer moeten zijn


******** meldt zich **********

Anoniem

Re: [jury] Rekening houden met wind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:30

CGJ12 schreef:

******** meldt zich **********


Ahh, kijk dat zijn er al 2

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:34

amondi schreef:
Nou nog inbouwen in de cursus tot ringmeester.....


Daar heb je inderdaad een punt!
Als je tegen de ringmeester zegt dat je graag op je eigen tijd wilt starten (en dan ben ik echt mega beleefd ) schieten ze meteen in de paniek, of wordt je erg raar aangekeken of streng toegesproken dat je toch gewoon echt NU moet starten....
Als ze dit gewoon even bij de jury melden is er denk ik niks aan de hand en zijn er een hoop mensen blij.