[jury] Rekening houden met wind.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[jury] Rekening houden met wind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:14

Ik vroeg mij dit gewoon even af, eigenlijk vind ik dat je als ruiter je paard in (bijna) alle condities gewoon moet kunnen rijden en voor elkaar moet hebben maar evengoed....
Mijn paard kan hier ook goed tegen aangezien ik alleen maar de beschikking heb over een buitenbaan om te trainen en ik dus regelmatig met dit soort weeromstandigheden te maken heb

Gisteren had ik dus wedstrijd...en er stond toch een hoop wind
Echt niet normaal meer, in de 1e rind waarin ik moest starten werd je gezandstraalt door de achterliggende baan op zand
Letters waaiden om en stukken plastic vlogen door de baan
De 2e ring gelukkig geen reinigingsbeurt maar echt fijn kan ik het niet noemen

Maar goed nu de vraag aan de juryleden hier op bokt.
Houden jullie hier rekening mee in de beoordeling?
Zijn jullie milder, zien jullie foutjes eerder door de vingers?

Ik ben erg nieuwschierig!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:36

Ik hou rekening met de omstandigheden zoals onweer, harde regen en wind. Aangezien je als ruiter zelf beslist of je onder deze omstandigheden gaat starten, ben ik niet milder.. maar als je paard weg springt wanneer er een dressuurletter door de lucht vliegt of spontaan de hekjes omwaaien, vindt ik dat niet erg.

Ook wel meegemaakt tijdens een stortbui dat het paard tijdens de groet gewoon z'n kont tegen de regen indraait... Is erg grappig om te zien, maar levert bij mij geen hele lage waardering op.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: [jury] Rekening houden met wind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:48

hier ook hetzelfde als GeJe....

CarolineP

Berichten: 1056
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:13

GeJe schreef:
Ik hou rekening met de omstandigheden zoals onweer, harde regen en wind. Aangezien je als ruiter zelf beslist of je onder deze omstandigheden gaat starten, ben ik niet milder.. maar als je paard weg springt wanneer er een dressuurletter door de lucht vliegt of spontaan de hekjes omwaaien, vindt ik dat niet erg.

Ook wel meegemaakt tijdens een stortbui dat het paard tijdens de groet gewoon z'n kont tegen de regen indraait... Is erg grappig om te zien, maar levert bij mij geen hele lage waardering op.


Ik vind dat je het ook niet kunt maken om je af te melden omdat het slecht weer is. Dus dat zelf beslissen is zeer betrekkelijk.......

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:07

Heb ook wel meegemaakt dat het paard met het afgroeten de kont in de hagel zette. Daar kreeg de man in kwestie gewoon een 7 voor. Daar doe je niets aan.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 00:08

Op koninginnendag nog geschreven op een wedstrijd waar het met vlagen echt behoorlijk goot en waaide. De beoordeling is cijfers was niet direct heel veel minder. Wel het commentaar wat er bij stond. In de M moeten en twee keertwendingen vlak achter elkaar gereden worden. Paard was toch echt niet van plan zijn giecheltje vol de hagelbui in te rijden. Het cijfer is geen 0 geworden voor niet getoond, maar een 3 met het commentaar "jammer"

In de ochtend bij de ponyruiters is tijdelijk de wedstrijd stilgelegd. Het hagelde zo hard dat rijden echt niet te doen was.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:56

Ik heb met koninginnendag ook gereden, hadden ook last van de harde wind en een fikse hagelbui. Vond het super dat mijn paard gewoon door liep, ze kantelde alleen hierdoor wel het hoofd. Commentaar van de jury was dan ook paard kanteld het hoofd continu. Was ook waar maar vond het kinderachtig gezien de omstandigheden!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:55

Dat kantelen gebeurde ons vandaag ook. Ik gaf het beest groot gelijk, het hagelde of regende en allebei horizontaal.
De jury zag het anders," paard kantelt zijn hoofd snel naar rechts"....
( ik ook, maar dat was geloof ik niet erg, voorlezers krijgen geen punten ook al staan ze in weer en wind op het veld)
178 pt, jammer dan volgende keer beter(weer)

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:27

Ik had idd ook geen winstpunt, was ook wel terecht het ging ook niet lekker maar het commentaar vond ik erg kinderachtig van het jurylid

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Re: [jury] Rekening houden met wind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:58

Nou gelukkig hadden we vandaag geen wind!

Ik heb lekker gereden bij De Steenen Kamer en jij? ik was 2x 2e in de L2 met 181 en 190, de grasbaan was goed te rijden vond ik. Het is daar erg mooi geworden, leuk om er weer eens te rijden.
Ik moest al vroeg dus vandaar dat ik jou niet gezien heb.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:04

Nee, wind viel erg mee gelukkig!

Mooie punten!
Ik had 170 en 186 dus ook weer een puntje erbij.
Als ik de 2e proef niet verkeerd gereden was had ik ook nog een 1e prijs gehad.....
Maar ach je kan niet alles hebben.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:24

Ik heb wel eens meegemaakt dat een vuilnisbak die naast de ring stond omwaaide net op het moment dat de betreffende combinatie er voorbij reed. Pony schrok zich rot en sprong aan de kant met een volte erbij. Tja, zoiets ga ik niet afstraffen!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:51

CarolineP schreef:

Ik vind dat je het ook niet kunt maken om je af te melden omdat het slecht weer is.

Vind je?
Ik denk daar héél anders over...........

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:52

Ook als je ZZ zwaar mag rijden in Oosterwolde?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:53

GeJe schreef:
Ik hou rekening met de omstandigheden zoals onweer, harde regen en wind.

Ik ook.
Ik houd de raampjes goed dicht en laat de motor draaien................

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:56

amondi schreef:
Ook als je ZZ zwaar mag rijden in Oosterwolde?

Wat dacht je nou zelf?

Na Oosterwolde volgen er nog genoeg concoursen waar het weer beter is.......... Bij kans op een licht buitje wáág ik het er hoogstens op; bij constante regenval peins ik er niet over.
Al was het alleen al omdat ik geen trekker voor mijn auto wens die het gehele chassis aan gort trekt in de modder. Alleen al daarom ben ik ook een groot liefhebber van indoorwedstrijden....

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:01

Mooiweerruiter!

Zelf ga ik ook niet met plensende regen en harde wind op stap. Al is het alleen maar omdat ik het niet verantwoord vind om met een trailer te rijden als het hard waait. Dan maar die 15 euro startgeld betalen, jammer dan.

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:06

Hiihih, tot nu toe altijd nog geluk gehad, maar ze loopt altidj in wind en regen thuis oook gewoon redelijkerwijs rechtdoor. DUs....

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:30

Ik meld zeker wel mijn paard af als het te slecht weer is. Als de bodem blub wordt ga ik daar niet zijn pezen op stuk rijden.

Kaia
Berichten: 307
Geregistreerd: 28-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:27

Scum schreef:
Ik meld zeker wel mijn paard af als het te slecht weer is. Als de bodem blub wordt ga ik daar niet zijn pezen op stuk rijden.


zeker wel! En dan nog maar niet te spreken van harde rukwinden en met een trailer een brug over het merwedekanaal over..echt niet

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:14

CGJ12 schreef:
GeJe schreef:
Ik hou rekening met de omstandigheden zoals onweer, harde regen en wind.

Ik ook.
Ik houd de raampjes goed dicht en laat de motor draaien................


Vind dat een goede maatregel en dan met een dampende kop koffie lekker in de auto zitten en de ruiters hun gang laten gaan....

Als ruiter ben je heel goed in staat om zelf te beslissen of je wél of juist niet gaat starten. Wie heeft er lol in om zich helemaal soppend nat te laten regenen en dan heb ik het nog niet eens over de rijbaan die is ooit een groene grasmat is, maar nu meer lijkt op het zompig moeraslandschap met hier en daar nog een graspol...

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:18

Geje: Als jij dan lekker in die warme auto zit met een dampend kopje koffie. Vind ik dat er wel een winstpunt vanaf kan als ik tijdens een gigantische hagelbui moet rijden. Je bent dan wel een doorzetter

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:35

Noop, dan heb je 178 met: paard kanteld snel het hoofd.....( en ik maar denken dat 3e persoon enkelvoud tegenwoordigetijd, stam plus T is...)

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:38

MISTRAL94 schreef:
Geje: Als jij dan lekker in die warme auto zit met een dampend kopje koffie. Vind ik dat er wel een winstpunt vanaf kan als ik tijdens een gigantische hagelbui moet rijden. Je bent dan wel een doorzetter


Als jij zorgt voor die punt appeltaart erbij, lijkt me dat een goeie deal

Bovenstaande mededeling is bedoelt als onzin en dient ook als zodanig opgevat te worden... aan mijn broek geen claim voor omkoping

Owh ja Amondi... van jou heb ik nog wel een appeltaartje tegoed, je kunt 'm in ieder geval afleveren op de FK

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 07:34

9 juni is eerst de selectie! eerst daar maar eens spetteren!