Hoe bevooroordeeld kan een Jury zijn ?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djuukiej

Berichten: 1969
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Leiden

Hoe bevooroordeeld kan een Jury zijn ?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 22:08

Heey,
Ik moest vandaag dus voor het eerst een wedstrijd schrijven.. M2 was dat met 27 deelnemers.. Nou wat mij opviel was toch dat die Jury's zó bevooroordeelt zijn. Voorbeelden:
- Jury keek op kaart zag een naam die als volgende binnen moest komen, zegt die zo tegen mij: "Oh die haalt geen winstpunt."
Terwijl die man nog niet eens de ring binnen was !
- Oefeningen die nog niet gereden was: "12 is een 7, 13 is een 7." Terwijl we nog bij 11 zijn..
- Ik vraag zo aan Jurylid: 'Weet u al of een combinatie een winstpunt gaat rijden als ze de ring binnen komen?' Die jury zo: 'Nee, laat eens kijken.' Pakt hij de lijst met namen, waar achter de helft die geweest was al de eindpunten stonden maar de andere helft dus nog blanco. Wijst hij zo aan: 'Die wordt 1ste, die wordt 2de, die wordt 3de.' En dan ook op ruiters die nog niet eens aan de beurt zijn geweest. En op het einde klopte het ook nog !!

En zo kan ik nog wel wat op noemen,
Beetje raar niet?
Laatst bijgewerkt door Lielle op 15-06-06 11:30, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: typo in titel

abcde123
Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:09

Dat is inderdaad raar. Maar als schrijver kan je de jury er toch wel een beetje op wijzen? Van bijvoorbeeld, meneer/mevrouw ik ben nog bij nr 11.

maris_coldey

Berichten: 284
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Heemskerk (Noord-Holland)

Re:stomm!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:44

nou ik vind het belachelijk,, dat zulke dingen gebeuren ja sorry hoor!!
als je je proef nog niej heb gereden moet je nog geen punten gaan schrijven als jury !! daarom heb ik soms ook wel een beetje een hekel aan dressuur het is en blijft een jury sport maarja als je dan laterZz in de Z komt weet je dat je al die jury's wel om heb gekregen en dan vind ik dat je ook heel trots mag zijn op jezelf en op jezelf

xx

maris_coldey

Berichten: 284
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Heemskerk (Noord-Holland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:45

sorry ik bedoelde trots op jezelf en op je paardje

Elisa2

Berichten: 37571
Geregistreerd: 31-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:58

Dat is idd belachelijk!

Casca
Berichten: 4068
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:04

belachelijk! maar misschien heeft de jury de combinaties vaker in de ring gehad en op het inrij terrein gezien dat er nog geen verbetering was??

Ok, het is een beetje raar maar je weet ook niet hoe veel ervaring het betreffende jurylid heeft.. maar het vooruit lopen op onderdelen vind ik ook erg raar!

miss_piggy

Berichten: 284
Geregistreerd: 13-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:06

De enige x dat ik ging schrijven, had ik juist een hele goede jury. Die durfde 3'en, maar ook 9'ens te geven. Met een hoop commentaar waar je echt wat aan hebt!! Maar de tweede was ook een drama: 6, 6, 6, 6, 6, enz... echt boring..

xx
Anke

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:22

kan me idd ook voorstellen dat die jury de betreffende combinaties al vaker in de ring had gehad en dus redelijk het nivo kon inschatten van te voren....
anders is het inderdaad wel erg vreemd.

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:36

Dat is idd een beetje vreemd ja
Heb je dat ook bij de KNHS gemaild ofzo ? Kijken wat ze er van zeggen. Of doen ze daar niks aan?

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:40

ik vind dat ook beetje vreemd hoor.. ik bedoel het kan zijn dat de jury die combinatie vaker heeft gehad maar die kan toch veel verbeterd zijn ik bedoel, ik heb nog maar 2 wedstrijden M gereden en elke keer geen wp gehaald maar het gaat wel steeds beter.. dus de tijd komt van een wp

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:15

er zijn ook combinaties die al zeker een jaar in een bepaalde klasse rijden, elke week weg gaan en alsnog nooit echt vooruitgang tonen

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:16

Noukie schreef:
er zijn ook combinaties die al zeker een jaar in een bepaalde klasse rijden, elke week weg gaan en alsnog nooit echt vooruitgang tonen

Ja maar dan mag de jury dit toch niet doen

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:28

natuurlijk mag een jury niet van te voren al punten gaan geven voor niet gereden onderdelen.
maar dat een jury van tevoren ongeveer de uitslag van zo'n combinatie kan voorstellen vind ik niet heel vreemd (in sommige gevallen he)
dan nog is het opzich netter als de jury dit voor zich houdt en niet tegen de schrijver gaat zeggen.

Joyce_oud

Berichten: 90
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Barendrecht :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:41

Even een melding van maken bij de KNHS, dit mag niet

Djuukiej

Berichten: 1969
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Leiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 18:53

Het zal ook heus niet de enigste jury zijn hoor !

Sven002
Berichten: 630
Geregistreerd: 18-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:00

Zo zijn ze 9 van de 10!!

Ik heb vaak genoeg met slappe lach gezeten omdat we alleen maar grapjes aan het maken waren over zijn dronken kippen.. In de zomer grapjes maken in de auto over uitdrogen!

Of een jury die zegt vandaag rijdt iedereen winst bij mij! Jury doe zei ooo dat is er een van bv. Jansen die rijdt winst en in de prijzen!

Helaas het blijft een jurysport..

Oretha

Berichten: 3446
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Re: Hoe bevooroordeelt kan een Jury zijn ?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:39

Wat een ontzettende rare jury zeg!! sorry dat ik het zeg, maar zo'n jury zou niet meer mogen jureren vind ik maar ja...gelukkig zin er ook een heleboel goede jury's

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:43

ik ben zelf ook jury en vind dit een raar verhaal

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:44

Noukie schreef:
natuurlijk mag een jury niet van te voren al punten gaan geven voor niet gereden onderdelen.
maar dat een jury van tevoren ongeveer de uitslag van zo'n combinatie kan voorstellen vind ik niet heel vreemd (in sommige gevallen he)
dan nog is het opzich netter als de jury dit voor zich houdt en niet tegen de schrijver gaat zeggen.

precies een jury die wat hoger jureerd komt vaak dezelfde combo's tegen.
en vaak ook lange periode.
als ik met mijn vriendinnetje mee ga die Z2 rijdt en ik kijk op de lijst kan ik ook vaak de potentiele prijswinnaars aanwijzen.
omdat je dezelfde mensen vaak tegen komt.

Ziiggy__

Berichten: 1184
Geregistreerd: 06-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:48

dat hij zegt waarschijnlijk zitten die ergens boven aan vind ik nog niet zo gek,, maar als hij zegt 'die word een die word 2 die word 3' wel..
agjaa je doet er niks aan,,

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:41

Sorry, misschien ben ik wel naief, maar dit lijkt me een beetje broodje aap verhaal.En anders moet deze jury direkt van de lijst geschrapt worden, dit is geen goede referentie voor juryleden en de sport.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 06:18

Toedeledoki schreef:
Sorry, misschien ben ik wel naief, maar dit lijkt me een beetje broodje aap verhaal.En anders moet deze jury direkt van de lijst geschrapt worden, dit is geen goede referentie voor juryleden en de sport.


Dat zou ik ook denken, maar helaas is het ons dus wel overkomen!
In de L1 een 4 op de overgang galop/draf met als commentaar: niet getoond
En ja hij was Na de volte, voor de bocht uit galop "gevallen" MAARR: keurig zoals op de DVD gevraagd weer aangesprongen om de overgang op de korte zijde bij A alsnog te kunnen maken...

Dus hij bedoelde w.s. niet gezien, ik pakte even mijn koffie aan....
En de rest( van te voren weten wie er ging winnen...)
Ik zeg niks, ik wil niet beschuldigen, maar ik wist bij die wedstrjd ook wie hij bovenaan zou zetten.
Zijn eigen leerlingen... En jawel, plaats 1 en 3. Maar misschien waren ze ook wel de besten in zijn ogen...

RuizSoler
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:44

Citaat:
precies een jury die wat hoger jureerd komt vaak dezelfde combo's tegen.
en vaak ook lange periode.
als ik met mijn vriendinnetje mee ga die Z2 rijdt en ik kijk op de lijst kan ik ook vaak de potentiele prijswinnaars aanwijzen.
omdat je dezelfde mensen vaak tegen komt.

Ik kan ook zo potentiele prijswinnaars aanwijzen als je mij een lijst van de pony ruiters dressuur geeft en ook op welke onderdelen ze goed en wat minder rijden springen net zo. Dus opzich vind ik dat je wat voorbarig bent, misschien zit die wel heel lang in dit vak!

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:06

amondi schreef:
Toedeledoki schreef:
Sorry, misschien ben ik wel naief, maar dit lijkt me een beetje broodje aap verhaal.En anders moet deze jury direkt van de lijst geschrapt worden, dit is geen goede referentie voor juryleden en de sport.


Dat zou ik ook denken, maar helaas is het ons dus wel overkomen!
In de L1 een 4 op de overgang galop/draf met als commentaar: niet getoond
En ja hij was Na de volte, voor de bocht uit galop "gevallen" MAARR: keurig zoals op de DVD gevraagd weer aangesprongen om de overgang op de korte zijde bij A alsnog te kunnen maken...

Dus hij bedoelde w.s. niet gezien, ik pakte even mijn koffie aan....
En de rest( van te voren weten wie er ging winnen...)
Ik zeg niks, ik wil niet beschuldigen, maar ik wist bij die wedstrjd ook wie hij bovenaan zou zetten.
Zijn eigen leerlingen... En jawel, plaats 1 en 3. Maar misschien waren ze ook wel de besten in zijn ogen...


Tja en jury's mogen dus NIET hun eigen leerlingen beoordelen...
Ik moet binnenkort ook naar een wedstrijd waarin een jurylid haar eigen leerlingen moet beoordelen. Heb al contact opgenomen met de betreffende vereniging, want ik vind het niet kunnen! Als het nou om 1 leerling geing ok, maar het zijn er een stuk of 5/6 in die ring....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:08

Ik kan me dit dus eerlijk gezegd bijna niet voorstellen.