Hebben jullie al verliespunten gegeven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Hebben jullie al verliespunten gegeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:29

Ulissa schreef:
Jury gaf tussen de 4 en de 7 in ons geval, hoger of lager punten durfde ze niet.


Misschien was het ook wel niet meer of minder waard

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:14

In Huizen heb ik 138 gescoord nieuwe proeven Maar mijn paard ging ook de hele proef aan de kletter door de Bliksem-aanvallende-ruitenwissers van de jury-auto Was dus geheel terecht

Toch zie ik weinig winst terug op uitslagen en veel punten laag in de 150 en 140...Of zou dat nu opvallen omdat iedereen er extra op let?

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:03

Het was mij ookal opgevallen bij de uitslagen lijsten die ik tot nu toe heb gezien.
Lijkt of de juryleden een stuk strenger zijn geworden

kelliej
Berichten: 565
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: ochten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:20

Ik heb ook een verliespunt gereden, terwijl ik gewoon een fijne proef had gereden zonder extreem grote fouten, niemand snapte er wat van maar goed, doe je niks aan.

Antistar

Berichten: 1152
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Gasselte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:59

Ik had een x een hele slechte proef gereden.
Mn paard bokte, steigerde, schoot er vandoor.
Wou niks, ik moest hem de wending in trekken..
ik dacht meeeen dit word minstens 130 ofzo..
Had ik toch nog 166.. In de L1 dan.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:23

kelliej schreef:
Ik heb ook een verliespunt gereden, terwijl ik gewoon een fijne proef had gereden zonder extreem grote fouten, niemand snapte er wat van maar goed, doe je niks aan.


Ja hetzelfde verhaal hier, verliespunt zonder grove fouten...gelukkig heb ik m'n winstpunt alweer terug gereden.

Was er wel een beetje kapot van, maar goed, zoals jij al zegt je doet er niets aan. Wel extreem, in de twee keer dat ik proef 22 heb gereden dus 40! punten verschil (142-182). Normaal vind ik mijn punten wel te verklaren, maar ik had nog nooit onder de 53% gereden en toen dus ineens 47% :S (en de 1e proef net boven de 50%).
De jury verklaarde het met 'dat de slechtere paarden er zo vanzelf uit worden gefilterd en zo naar een lagere klasse worden geplaatst' en 'het ontbrak de combinatie aan alle basisvaardigheden'. Nu weet ik zelf ook wel dat ik niet dé supercombi ben, maar om zo de grond in gepunt te worden is gewoon NIET leuk (en was ook niet bepaald eerlijk). Ben ook gewoon vrolijk met m'n hobby bezig en niet met een 'snel naar de Z' missie
Maar gelukkig heb ik er alweer lol om, goed voor je karakter hoor

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 07:18

Klopt wel wat de jury zegt over die basisvaardigheden. Kijk maar in je eigen topic( ontzettend leuke duck overigens), paardje is geen moment op de achterhand, wel braaf maar drukt zelfs zijn rug weg....
ook de filmpjes uit je profiel geven die jury denk ik gelijk.
Braaf maar op de voorhand en een staart die een teken kan zijn dat hij zijn rug niet ontspant.

Dan wordt het erg lastig in de M2.

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:25

Nimber schreef:
Het was mij ookal opgevallen bij de uitslagen lijsten die ik tot nu toe heb gezien.
Lijkt of de juryleden een stuk strenger zijn geworden


Volgens mij ligt het niet aan de juryleden maar aan de proeven.
Door de nieuwe proeven vallen de 'slechte' combinaties door de mand terwijl de 'goede' combinaties geen problemen zullen hebben met de proeven.
Persoonlijk vind ik het wel goed. Goed is goed, slecht is slecht!
(Overigens heb ik zelf nog niet gestart met de nieuwe proeven , wellicht dat ik er dan anders over denk )

kelliej
Berichten: 565
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: ochten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:03

En bij mij was het ook nog zo dat ik in de eerste proef 40 punten meer had, terwijl die een stuk minder goed ging dan de tweede proef waarvoor ik een verliespunt kreeg!
Maar gelukkig had ik voor mezelf fijn gereden en kan je er niks tegen doen, want het is en blijft jurysport.

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:08

Ik heb nog geen verliespunten gegeven, maar wel al 2x 150, dus net niet.
Ik zie inderdaad dat er veel meer verliespunten vallen dan eerst, maar ik zie ook regelmatig mensen met 3 winstpunten, of bv de eerste 7-8 op de startlijst 2 (dikke) winstpunten. Dat zag je eerst ook minder.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 00:34

Raiza schreef:
Ik heb nog geen verliespunten gegeven, maar wel al 2x 150, dus net niet.

Watje.............

Je kunt het..... je kunt het...........

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:13

Bij ons lopen de punten ook erg uiteen.
Gister zag ik bij de uitslagen in mijn ring iemand met 146 (L1). De 1e prijs was 199.

(Ik was geen van beiden hoor 194 en 195.)

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:46

CGJ12 schreef:
Raiza schreef:
Ik heb nog geen verliespunten gegeven, maar wel al 2x 150, dus net niet.

Watje.............

Je kunt het..... je kunt het...........


alles op zijn tijd

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:18

Joycee_ schreef:
Ik had een x een hele slechte proef gereden.
Mn paard bokte, steigerde, schoot er vandoor.
Wou niks, ik moest hem de wending in trekken..
ik dacht meeeen dit word minstens 130 ofzo..
Had ik toch nog 166.. In de L1 dan.


Op 1 april had ik er 164... (nieuwe telling dus) in de M2.
Reden: Paard bleef steken in de mening dat de jury d'r mooie gepoetste buik moest bekijken. Ik was erg verbaasd, had minstens een dikke verliespunt verwacht. En ben ook (uit aardigheid hoorde ik later van meneer de jury) niet eens de ring uit gezet.

Beetje raar dat er mensen onder me stonden (ook met minder dan 150) die vonden dat ze een fijne proef hadden gereden...

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 06:57

Dat is idd het vreemde van de punten, op een gegeven moment gaan jury's niet lager zitten, blijf je op 4en en 5en zitten en wordt er geen verschil meer gemaakt tussen mislukt, maar wel geprobeert of b.v. een staking van het paard...
Kan je met een veel betere proef lager uitkomen dan iemand die het compleet verknald heeft.

Indoor, oude telling, 152 punten in een vlakke proef gekregen, volkomen terecht. Alleen jammer dat het kreupele paard dat zich recht door alle hoeken liet vallen en nergens stelling en buiging liet zien, 2 keer uit de galop viel etc., 150 punten nog haalde..

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:55

Ik heb zaterdag in de B iemand met 138 punten naar huis gestuurd.
Het paard wou niet in galop en op een gegeven moment liet de amazone het maar zo... Ik heb voor het eerst iemand een aantal 1en gegeven. Maar goed, verlies rijden kan in de B niet.

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:02

Ik zie op de uitslagenlijst van Huizen dat er twee mensen met resp. 134 en 135 punten naar huis zijn gestuurd, maar dat was in de Z1

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 12:04

Dat betekent dus 3 verliespunten???? Pffff. dan ben je niet blij ....

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:12

Oeps, die hebben echt huiswerk!
En 138 in de B is denk ikook wel duidelijk! Die boodschap komt wel aan

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:13

Nee, dat zijn 2 verliespunten (grens naar drie v.p. ligt bij 35%). Maar 1 van die twee ruiters had in de andere proef ook een verliespunt, dus die is er met drie naar huis gegaan.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Re: Hebben jullie al verliespunten gegeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:25

dan moeten ze wel heel erg tekeer zijn gegaan!
ik heb de eerste keer dat ik de nieuwe proeven mocht jureren direct maar een verliespunt gegeven (dan hebben we dat maar weer gehad he ) goed is bij mij goed en slecht is jammer, maar helaas! De combinatie startte M1, het paard was angstig en ik jureerde in het begin wat 'gematigd' tot de amazone tijdens het halthouden en achterwaarts het nodig vond om haar oaard een gebitsbehandeling te geven tja..... later hoorde ik haar aan de bar zeggen dat ze het paard thuis niet eens over de hoefslag rond kon rijden! (wat doe je dan op een wedstrijd?? geef je paard eerst vertrouwen, werk aan de basis en ga dan een jury bezig houden!) de jury heeft het vaak 'gedaan' zonder dat de ruiters eens bij zichzelf nagaan of het misschien niet terecht is dat er zo laag gejureerd is! Laatst jureerde ik de Z en dat was weer te hoog gejureerd (vond een deelneemster)

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Re: Hebben jullie al verliespunten gegeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:39

Dit topic is goed voor m'n ego

Had laatst 187 en 191 punten in de Z1, ik dacht al dat ik een hopeloos geval was met een slechte pony tussen de paarden. Maar er zijn dus ook jurileden die ECHT laten merken als het knudde is. Ik kijk uit naar de volgende wedstrijd!

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re: Hebben jullie al verliespunten gegeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:39

rhijnauwen schreef:
De combinatie startte M1, het paard was angstig en ik jureerde in het begin wat 'gematigd' tot de amazone tijdens het halthouden en achterwaarts het nodig vond om haar paard een gebitsbehandeling te geven tja..... later hoorde ik haar aan de bar zeggen dat ze het paard thuis niet eens over de hoefslag rond kon rijden! (wat doe je dan op een wedstrijd?? )


Hoe komt zo een tandenpoetser dan in de M1 vraag ik me dan weer af ??!!
Puntjes in de loop der jaren bijeengesprokkeld ?

Orrie_VBW

Berichten: 1532
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Ganzen-city

Re: Hebben jullie al verliespunten gegeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:25

ik ga vaak met een vriendin mee jureren, vandaag moesten we Z1 en had iemand dus 169, aanspringen in de verkeerde gallop en dan ook nog een volledige ring doorgalloperen, goed voor 5 1en, en aan t einde gevraagd of ze dat niet had gemerkt, antwoord:nee
wat doe je dan in de Z

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:38

oooo my god die is heeel erg ilonaz!!
Ik vind vaker de jury's vreemd jureren, zo heb ik vaker gehad dat er punten doogestreept waren, vervolgens een lager punt neerzetten zodat je een punt tekort komt voor een winstpunt!
Ook heb ik vaker jury's die mijn instructice niet moeten, zodra ze mij de proef voorleest kan ik al voorspelen dat ik bij DIE jury geen punten krijg, al is de proef nog zo goed gegaan!
Had ik een 4 bijvoorbeeld voor het binnenkomen en halthouden (stond er bij: paard staat IETS scheef) terwijl het binnenkomen gewoon goed ging!