[Jury] cijfer voor verzorging

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:15

webbie schreef:
Bij het cijfer voor de verzorging hoort ook de conditie waarin het paard/pony wordt voorgebracht. Dat moet een wedstrijdconditie zijn, dus niet te dik/dun.

Haha oeps, dat gaat nog wat worden volgende week

Mick_G

Berichten: 1019
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Ter Aar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 12:22

is odin zo dik geworden dan?

Anieke89

Berichten: 2138
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Hengelo

Re: [Jury] cijfer voor verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:08

Ik vind dat je een winstpunt hoort te krijgen omdat je goed gereden hebt, niet dat je net geen winstpunt hebt verdiend maar dan toch met de verzorging op een winstpunt uitkomt. Van mij mogen ze dat hele punt wel schrappen.
Ik kan opzich ook wel snappen dat je er graag een hoog cijfer voor wilt, omdat je gewoon zo lang ermee bezig bent geweest, maar dan nog gaat het om je gereden proef en hoor je het niet van een onderdeel zoals de verzorging te hebben.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 22:58

Ik had drie weken terug een 7 op verzorging i.p.v. net als de rest een 8. Ik was n.l. vergeten mijn haar te vlechten en een paardenstaart werd dus niet gewaardeerd!! Geinig wel.
Vandaag maar wel even gevlochten...
Een kennis van mij had vandaag een 6 op verzorging, terwijl alles er helemaal pico bello uitzag!! Er stond ook niks bij, heel raar. Verder had iedereen een 7.

radje

Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [Jury] cijfer voor verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 23:43

Ik had pas in mijn eerste proef een 7 voor verzorging en 20 minuten later in mijn tweede proef een 8.

Het was niet om een winstpunt kado te doen, want had genoeg punten.

Maar hoe verklaar je dat, ben niet van mijn paard afgeweest in tussentijd.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 23:50

De één geeft standaart een 7, een ander een 8 en weer een ander een 9. Het is een kwestie van persoonlijke smaak ook. De één vindt een bordeux rood chabrakje op een fries prachtig en een ander vindt het afschuwlijk, om maar eens een voorbeeld te noemen.

radje

Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 23:57

Ja maar was van dezelfde Jury !!

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 08:35

Whispertje schreef:
fjorden hoeven niet worden ingevlochten, net als haflingers ed.
ik accepteer een 7 of 8 ook wel, maar ik snap niet dat er nooit een 9 wordt gegeven.


klopt niet ik heb 1 of 2 keer een 9 voor uiterlijk en verzorging met mijn haflinger ( hengstenvlecht mooi strak + vlecht in zijn staart en voorpluk gewoon los )

miss_penny
Berichten: 65
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Zuidwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:45

Cijfer voor de verzorging is altijd maar een beetje koffiedik kijken als je het mij vraagt.

debsoleino

Berichten: 2941
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: thuis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:30

Ik heb ook een keer een 9 gehad!
Maar verder meestal een 7 of een 8.
Het ligt ook wat de jury ervan vind.
De ene jury vind het mooier dan de ander.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 00:34

Ligt puur aan de jury. Vaak bij het schrijven was de combinatie binnen en zeiden ze al tegen mij, zet op punt 26 maar een 8 of een 7 neer. Hier werd dan gekeken of de pony/paard netjes erbij liep en of de ruiter/amazone netjes was. Een paard wat niet was ingevlochten of een ruiter die er niet uit zag, kreeg dan gewoon ( voor de proef begonnen was en 6).

zelf heb ik de manen van mijn haflinger meestal los, en dat levert dan snel een 8 op, mooie witte manen uit de knoop en verder super getoilleteerd..
Ik had hem eens ingevlochten en moest rijden bij dezelfde jury als die week daarvoor ( toen een 8 en op dat moment een 7).
Bij het ophalen van de protocol kwam ze nog naar me toe, ze zei: Jammer dat je die prachtige manen had ingevlochten...
Tjaa, als we het over smaak hebben

MirjamN
Berichten: 799
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Dirksland, Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:04

Afgelopen wedstrijd had ik een 9 voor de verzorging... Niks anders dan anders gedaan, maar ze worden dus wel eens gegeven heb ik nu gemerkt!

Rest van mijn punten helaas niet in die orde van grootte.... )

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:12

Iemand met glimmende Königs rijlaarzen, een stralend witte Kingsland broek en een super goed passend rij-jasje van Iris Bayer en paard met goed gepoetst dressuurzadel, wit dekje, LEOPARD hoofdstel met brede neusriem... leuke bling-bling frontriem... Ja, zo'n combinatie krijgt van mij een 9 of 10 (mits ik ze herken als klant...) Nee hoor, geintje... als het er allemaal maar goed, schoon en uitziet alsof er aandacht is besteed.

Mick_G

Berichten: 1019
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Ter Aar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 20:13

haha, dat is wel een goede. 'als je maar rijk genoeg bent'

noraahlover

Berichten: 2046
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:14

Bij mij is het ook wel vaak verschillend... heb de ene keer een 7 en de andere keer een 8. Het hangt ook wel van de jury af, de ene jury geeft iedereen een 8 en de andere allemaal een 7.
Als het er maar netjes en verzorgd uitziet!!

MirjamN
Berichten: 799
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Dirksland, Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:50

haha, nou daar voldoe ik allemaal niet aan hoor: kunststof rijlaarzen aigle ecuyver, witte rijbroek waarvan ik het merk niet eens ken, gewoon schoon netjes in model dressuurjasje en een gewone veiligheidscap (wel nieuw, dus lekker schoon)! Ok, sinds een paar maanden wel een passier zadel onder mijn kont en een leuk rondgenaaid hoofdstel (merkloos).

Rienepien_
Berichten: 973
Geregistreerd: 07-04-05

Re: [Jury] cijfer voor verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:01

Ik ben meer van het bling bling werk...
Dat zijn kleine dingetjes die toch heeeel veel kunnen schelen
Bijv.:
Speldje op de voorkraag van je jasje...(in mijn geval drie )
een gouden speltje op de hoek van je dekje
glitter spul in de staart spuiten ( )
van dat glansspul speciaal voor leer op het hoofdstel en de stukken van je zadel waar je NIET op zit...
Met babydoekjes je paard poetsen gaan ze lekker van glanzen....
zo kom je vast al een heel eind...en het is een kleine moeite...

Toen ik nog in de l1 reed had ik een keer gehad dat ik van de ene jury een 9 had! en van de ander een 6 ...en weet je wat voor commentar er bij die ene stond...het ziet er allemaal té gelikt uit...Gelukkig heb ik daar nu geen last meer van (Z1) maar ik zorg nog wel dat ik er altijd netjes uit ziet...dat schilt toch weer

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:02

ik moet zeggen dat ik redelijk aan de eisen van geJe voldoe
(ok, laarzen zijn van Petri, maar zijn erg mooi en errug glimmend en Iris Bayer jasje wil ik zeker nog een keer kopen, want die zijn mooooi
nee, zonder dollen:

Ik heb alles altijd gewoon super voor elkaar (al zeg ik het zelf). Alles gepoetst, mooie laarzen, mooi dekje, ok, hoofdstel is wat ouder (ik zei nog tegen mn paard, als je n nieuwe wil moet je m winnen, maar blijkbaar bevalt deze m nog steeds )
en ik blijf toch vaak een 7 krijgen. Kijk, ik begrijp het standaard cijfer, maar aan de andere kant... hoe waarderen jury's het als je er geen moeite voor doet? Want dan word je er wel enigszins op aangekeken (denk ik zo).

Ach, uiteindelijk doe ik het poetswerk enz ook eigenlijk puur voor mezelf. Ik wil op concours gewoon graag alles voor elkaar hebben, het is toch een visite kaartje dat je afgeeft, en niet alleen aan de jury.

Mick_G

Berichten: 1019
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Ter Aar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 11:24

ja dat vind ik ook noukie.

germie

Berichten: 26069
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:35

GeJe schreef:
Zou niet weten waarom jij geen 8 voor de verzorging zou krijgen. Dat van de vrijstelling invlechten voorpluk snap ik niet helemaal?

Als ik kan zien dat er echt aandacht is besteed aan het poetsen, vlechten, wassen e.d. moet je daar gewoon een hoog cijfer voor kunnen krijgen. Staarten invlechten ben ik niet zo'n liefhebber van, vind het gewoon in z'n algemeenheid niet mooi en vaak een beetje truttig staan. Net zoals 45 minivlechtjes.... pffff.

Maar ik neem aan dat jij niet je mening gaat gebruiken bij het geven van een cijfer.
Want ik vind 45 minivlechtjes en een ingevlochten staart juist wel mooi.

germie

Berichten: 26069
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:40

miss_penny schreef:
Cijfer voor de verzorging is altijd maar een beetje koffiedik kijken als je het mij vraagt.

precies.
Of ik nu met een jasje van 35 euro start (bij slehct weer) met rubber laarzen, of met een maatjasje van casmirwol met leren laarzen, het cijfer maakt niet echt uit volgens mij. Zou ook niet moeten, want nieuwprijs zegt niets over verzorging.
IN de prijs van het materiaal zit het dus niet (al was m'n maatjasje ook niet heel erg duur, goedkoper dan het gemiddelde rijjasje in de winkel)

Mick_G

Berichten: 1019
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Ter Aar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 22:27

die speldjes zijn wel een goed idee, staat wel chique!
glitterspray gaat me iets te ver

Oydis
Berichten: 262
Geregistreerd: 09-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Jury] cijfer voor verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:37

Het is hier al gezegd,

maar ook mijn mening is dat je geen winst rijdt door de verzorging. Als je dus een 8 voor de verzorging heb en winst heb met 180 punten, weet je dat er toch nog aardig wat knikken in zitten. Hard werken zou ik zeggen , denk dat iemand veel gelukiger is met een 8 voor een oefening als een 8 voor de verzorging. Al snap ik wel dat je er veel tijd en moeite in steek.

Mick_G

Berichten: 1019
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Ter Aar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 22:39

ik hoef ook ging wp's te rijden om dat cijfer, maar waarom niet hoger was de vraag. Mn wp's rijd ik wel.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:07

Oydis, het is ook al eerder gezegd dat jouw standpunt niet juist is.
Er is heel bewust gekozen voor het onderdeel verzorging, het hoort er net zo goed bij als een volte in middengalop. Als je 180 punten hebt dan is er met de vaststelling van de WP-grens door de KNHS echt rekening mee gehouden!