waar ergert een jury zich aan...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

waar ergert een jury zich aan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 18:14

ik kan mezelf vreselijk ergeren aan voorlezers die het vertikken om te kijken of je al een seintje geeft en dan quasi in het boekje blijven kijken. Ook aan voorlezers die tijdens de proef tips en commentaar geven.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: waar ergert een jury zich aan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 18:20

nog een punt...ik ben wel eens een enkele keer op een wedstrijd geweest waar ik dan 3 of 4 uur in het juryhok zit en dat er dan niemand langskomt om protocollen op te halen en dan zit je dus al die uren op een droogje.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:31

Voorlezers die niet willen kijken, daar heb ik geen moeite mee. Ik roep wel even naar de ruiter dat ie mag starten

Het schijnt tegenwoordig wel steeds meer in de mode te komen dat ruiters zich niet aanmelden. Als je een ring hebt van 25 dan vallen er meestal 1 of meerdere ruiters uit. Ik kan echt niet de naam van de ruiter ruiken, dus ik vind het wel normaal dat je je naam even komt zeggen.

Voorlezers die les staan te geven, daar heb ik echt een hekel aan. Die 5 minuten kan de ruiter ook wel even alleen zien hoe ver hij/zij al is.

En ruiters die de hele proef door met hun tong klakken omdat het paard niet goed aan de hulpen is.

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:24

Als je als jury hoog zit en de ruiter voert de groet uit en ze kijken niet of je terug groet dan erger ik mij

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 19:44

Scum schreef:
Voorlezers die niet willen kijken, daar heb ik geen moeite mee. Ik roep wel even naar de ruiter dat ie mag starten


ja ok, maar dan heb je ook ruiters die dan achterin blijven rijden..

missnina

Berichten: 136
Geregistreerd: 09-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:47

Aan grove ruiters; daar erger ik me het meest aan!

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:12

Mensen die eigenlijk niet met 100% inzet aan het rijden zijn....
En vieze paarden, bah!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: waar ergert een jury zich aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:26

Ik erger me aan hetzelfde als Fitzroy.
Hier een quote uit een ander topic:

Fitzroy schreef:
Ik erger me aan alle deelnemers c.q. posters in dit topic die klagen over 5-en en 6-en proeven en zelf niet in de gaten hebben dat ze zulke proeven rijden en dit op de juryleden afwentelen.
Dat is mijn grootste ergernis.
Kijk eens wat vaker in de spiegel, mensen!!
Ik zou graag die 3-en en 8-en uitdelen maar je komt er gewoon niet toe omdat er niet zo gereden wordt.



Ook stoor ik me aan voorlezers die net doen alsof ze niet zien dat je een seintje geeft, zodat de ruiter nog een rondje kan rijden. *zucht* Helemaal als je een uitpuilende ring hebt.

Slecht verzorgde en niet getoiletteerde paarden en pony's vind ik ook vreselijk. Soms zijn ze zo uit de wei getrokken.

Amazones met slecht verzorgd haar onder de cap uit.

Ik vind jonge kinderen die tussen de ringen door rennen om de coupons op te halen ook niet kunnen.

Afreageren op paard/pony vind ik walgelijk.

Je niet aankijken tijdens het groeten.


Geef mij maar iemand die de ring in komt met een vrolijke blik op een schoon en goed verzorgd paard.

Wat ik erg fijn vind is wanneer er op het secretariaat al een envelop klaar ligt met je vergoeding.

Een broodje kroket tussen de middag is ook niet te versmaden.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Re: waar ergert een jury zich aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:45

viewtopic.php?f=95&t=563371

kunnen we het niet beter in 1 topic houden? dan blijft het overzichtelijker en handiger om door te sturen naar bv de KNHS

komma
Berichten: 47
Geregistreerd: 02-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:51

Judithh je hoeft je niet meer te ergeren aan de voorlezers die tips en commentaar tijdens de proef geven. Dit valt onder hulp van derden tijdens de proef....dus je hebt reden om de combinatie uit te sluiten. Als je dit 1 of 2 keer doet is en blijft dit bekend op veel wedstrijden en je zult er geen last meer van hebben. Spreek uit ervaring. Het 1 keer op de kampioenschappen een deelnemer uitgesloten omdat de voorlezer meer aan het lesgeven was dan aan het voorlezen. Ok, ik zal dan wel een k..jury zijn, maar regels zijn regels.

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:57

Flurk schreef:
Als je als jury hoog zit en de ruiter voert de groet uit en ze kijken niet of je terug groet dan erger ik mij

net als ik me als ruiter erger als een jury gewoon niet kijkt als je groet (of rustig achterstevoren zit)

maar goed, gelukkig zijn er ook nog veel jury;s die wel kijken

Zofy

Berichten: 766
Geregistreerd: 11-03-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:49

Flurk schreef:
Als je als jury hoog zit en de ruiter voert de groet uit en ze kijken niet of je terug groet dan erger ik mij

En andersom Als ruiter vrolijk groeten en dan een jury hebben die niet eens de moeite neemt jou aan te kijken of terug te groeten. Ook vaak genoeg meegemaakt. Soms zelfs een jury die nog even vrolijk verder babbelt met de schrijver.


Edit: Zie ne dat Noukie dat ook al zei

Timmie2000

Berichten: 627
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:44

Of dat de jury niet eens kijkt naar een aantal onderdelen van je proef.
Dat ze gewoon zitten te kletsen met de schrijver.

window

Berichten: 2451
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Maarssen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:01

Noukie schreef:
net als ik me als ruiter erger als een jury gewoon niet kijkt als je groet (of rustig achterstevoren zit)



ken ik ook heb toen net zolang stil gestaan tot ze wel keek en groete en toen met me proef begonnen waar ze veel onderdelen gewoon de andere kant op keek

narrator

Berichten: 1878
Geregistreerd: 01-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:39

Dit is echt een fijn topic! Zo kan ik precies zien waar ik me aan moet houden haha

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 08:02

Pietra schreef:
Of dat de jury niet eens kijkt naar een aantal onderdelen van je proef.
Dat ze gewoon zitten te kletsen met de schrijver.


Wellicht heeft een ruiter deze indruk bij mij in de ring ook wel eens. Ja: ik zit geregeld te kletsen met de schrijver/schrijfster. Vaak gaat het dus gewoon over de proef van dit moment en noem dat dan ook geen kletsen. Ondertussen zie ik wel wat er gebeurt en geef daar mijn punten voor.

Voorlezers die zicht teveel bemoeien met de proef geef ik te kennen daar de ruiter op af te straffen... haha.. moet je die hoofden dan eens zien als ik midden in de proef na de zoveelste opmerking van de voorlezer gewoon even stilleg. Vooral op buitenwedstrijden denken veel voorlezers dat ik dat niet zou horen/merken zeker?

Een kopje koffie bij aanvang (snel opdrinken want we moeten naar de ring) en een kopje koffie na afloop. Daartussen graag ook iets.

Toiletten dichter bij de ringen. De verplichte pauzes inlassen geven al iets meer tijd om de afstand te overbruggen.

Duidelijk "welkom" en niet zoiets van "Nou, jullie zien waar de ringen zijn... veel succes!" Maar even uitleggen wie-wie is binnen de organisatie, eventuele afspraken over chipcontroles, federatie vertegenwoordiger (en waar is die te vinden...).

Ik hou van een vlot verloop van de rubriek, dus een beetje doorstarten en niet eindeloos voltes blijven rijden. Voorlezers die niet opletten, roep ik gewoon of ik druk even op de claxon (hahaha.... gelijk kijkt iedereen dan even). Of als ze al geinstalleerd staan bij E of B, laat ik ze even naar de auto toekomen om te vertellen wie ik nu in de ring heb, als het mij niet duidelijk is.

Suzanne F.

Berichten: 49397
Geregistreerd: 03-03-01

Re: waar ergert een jury zich aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:03

Als de protocollen niet op volgorde liggen. Dan moet ik elke keer vragen wie ik nu weer in de ring heb.
Verder erger ik me vooral aan slecht gereden paarden, niet nageeflijke, ongehoorzaam aan het been lopende paarden.
Mensen die de proeven heel slordig rijden.

Secretariaten die je echt staan te bekijken van wat kom je doen? Kan ik je helpen meisje, kom je betalen?? "Nee, ik ben de jury". Ooo hehehaha wilt U koffie of iets anders? Daar kunt U zitten, is alle U naar wens??

Of secretariaten die zelf al op de routeplanner berekend hebben hoeveel km het was van jouw huis naar de wedstrijd en je op de cent toe uitbetalen, ook als het zondagavond 22.00 uur is.

En ruiters die je na de prijsuitreiking boos aan zitten te kijken maar niet naar je toe komen.

CarolineP

Berichten: 1056
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:25

In het buitenseizoen moet de voorlezer de ruiter toch melden bij de jury? Deze kijkt dan wel/niet naar het boekje met de startkaart/inentingen. Zo gaat het bij ons in de regio wel.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:43

CarolineP schreef:
In het buitenseizoen moet de voorlezer de ruiter toch melden bij de jury? Deze kijkt dan wel/niet naar het boekje met de startkaart/inentingen. Zo gaat het bij ons in de regio wel.


of het moet, weet ik niet... maar 't is natuurlijk wel zo handig

Suzanne F.

Berichten: 49397
Geregistreerd: 03-03-01

Re: waar ergert een jury zich aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:59

Ja maar dit was indoor.

CarolineP

Berichten: 1056
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:03

Indoor is wat ingewikkelder, de jury zit vaak erg hoog!(bv E-C, Sleen, HCE) Maar dan is er wel contact via de ringmeester met een mobilifoon ofzo. Daar wordt de ruiter ook omgeroepen, dus als je een verkeerde naam hoort, wordt er wel gereageerd!

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: waar ergert een jury zich aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:17

window schreef:
Noukie schreef:
net als ik me als ruiter erger als een jury gewoon niet kijkt als je groet (of rustig achterstevoren zit)




ken ik ook heb toen net zolang stil gestaan tot ze wel keek en groete en toen met me proef begonnen waar ze veel onderdelen gewoon de andere kant op keek


Zo heb ik een keer gelachen toen ik in Utrecht aan het jureren was. Ik had mijn moeder bij me om te schrijven en een deelnemer dacht kennelijk dat zij de jury was. Dat meiske bleef stug groeten en ik groette netjes terug. Bij de 3e keer heb ik maar aan mijn moeder gevraagd of zij even met haar hoofd wilde knikken, dan konden we eindelijk verder...

Timmie2000

Berichten: 627
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:45

GeJe schreef:
Pietra schreef:
Of dat de jury niet eens kijkt naar een aantal onderdelen van je proef.
Dat ze gewoon zitten te kletsen met de schrijver.


Wellicht heeft een ruiter deze indruk bij mij in de ring ook wel eens. Ja: ik zit geregeld te kletsen met de schrijver/schrijfster. Vaak gaat het dus gewoon over de proef van dit moment en noem dat dan ook geen kletsen. Ondertussen zie ik wel wat er gebeurt en geef daar mijn punten voor.


Tuurlijk is er verschil tussen kletsen en praten. Ik zal ook niet zeggen dat alle jury leden dit doen. Maar ik heb het toch al verschillende keren meemaakt dat de jury met de schrijver diep gaande gesprekken voert zonder naar de proef te kijken dan baal je daar verschrikkelijk van.

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:24

Scum schreef:
Voorlezers die niet willen kijken, daar heb ik geen moeite mee. Ik roep wel even naar de ruiter dat ie mag starten

Het schijnt tegenwoordig wel steeds meer in de mode te komen dat ruiters zich niet aanmelden. Als je een ring hebt van 25 dan vallen er meestal 1 of meerdere ruiters uit. Ik kan echt niet de naam van de ruiter ruiken, dus ik vind het wel normaal dat je je naam even komt zeggen.

Voorlezers die les staan te geven, daar heb ik echt een hekel aan. Die 5 minuten kan de ruiter ook wel even alleen zien hoe ver hij/zij al is.

En ruiters die de hele proef door met hun tong klakken omdat het paard niet goed aan de hulpen is.


Dat vind ik ook zo erg dat die voorlezers les zitten te geven..

en dat melden doe ik ook nooit er staat groot op mijn witte dressuurdekje 'Panache'

Gulpje

Berichten: 8076
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: waar ergert een jury zich aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:53

Suzanne F. schreef:
En ruiters die je na de prijsuitreiking boos aan zitten te kijken maar niet naar je toe komen.