Aangeklaagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 08:16

Al gekeken of de uitslagen nog bij startlijsten staan? Die staan er soms lang op

Anoniem

Re: Aangeklaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 08:18

Ik ben zeer benieuwd wat het verhaal van het betreffende jurylid is...

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 08:42

amondi schreef:
Al gekeken of de uitslagen nog bij startlijsten staan? Die staan er soms lang op


Ja, had ik al gedaan... maar deze zijn allemaal verdwenen (als ze er al op stonden). Gewoon even afwachten dus. Het lijkt me dat het secretariaat de gegevens nog wel boven tafel kunnen krijgen...

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:39

GeJe schreef:
amondi schreef:
Al gekeken of de uitslagen nog bij startlijsten staan? Die staan er soms lang op


Ja, had ik al gedaan... maar deze zijn allemaal verdwenen (als ze er al op stonden). Gewoon even afwachten dus. Het lijkt me dat het secretariaat de gegevens nog wel boven tafel kunnen krijgen...


Als ze er ooit opgestaan hebben dan heb je de uitslagen zo terug...............

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:19

Als een jury zich "aangevallen" voelt op zijn/haar jury beoordeling, dan kan je je ook afvragen of diegene zich dan bewust is van zijn/haar aparte beoordeling.....

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 18:24

Het ging uiteindelijk al helemaal niet meer om haar beoordeling. Ze was gewoon erg flauw bezig om alles af te kappen en gewoon geen medewerking te verlenen. Omdat ik wél een normaal verhaal wilde horen en graag wilde begrijpen hoe ze aan haar beoordeling kwam, heb ik aangedrongen op haar uitleg. Tsss.... als dat dus al niet eens meer kan....

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re: Aangeklaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 10:28

Als ze het niet kan/wil uitleggen..nou dan zegt dat toch al genoeg...

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 10:35

Voor ons wel. Maar zij geeft de punten in de veronderstelling dat het goed is. Ze gaat echter uit van Z ruiters terwijl ze een B baan moet jureren. Ze heeft w.s. de laatste jaren alleen maar in een 20 x 60 bak rondgereden en staat nu volkomen buite de werkelijkheid.

Als er dan "iemand"op je afstapt die je een lesje: "jureren op niveau" geeft, voel je je bedreigd, in je waardigheid aangetast etc. Dat snap ik best. Maar om dan niet later te denken: die kl...z.k had gelijk. Dat is fout.
Ze gaat zelfs zover om een collega melden aan de KNHS over de rug van een ruiter. Wat krijg je dan? Alleen verliezers.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 14:08

Dat heb je mooi uitgelegd Amondi... bij mijn weten (en dat heb ik dan weer uit de 3e hand) is het betreffende jurylid vooral te vinden in de springring. Heb echt geen idee hoe ze normaal haar punten weggeeft of hoe ze uberhaubt zelf rijdt....

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:13

GeJe schreef:
Dat heb je mooi uitgelegd Amondi... bij mijn weten (en dat heb ik dan weer uit de 3e hand) is het betreffende jurylid vooral te vinden in de springring. Heb echt geen idee hoe ze normaal haar punten weggeeft of hoe ze uberhaubt zelf rijdt....

A. Punten geef je niet weg. Die worden door de ruiter afgedwongen.......
B. Rijdt GeJe überhaupt nog wel........... Ik bedoel........ is DIE de feeling met de werkelijkheid nog niet kwijt?


GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 14:18

GeJe zul je inderdaad voorlopig niet op het wedstrijdterrein zien op het paard. Daarentegen rijdt hij thuis wel en heeft hij verschillende wedstrijdruiters onder z'n hoede. De feeling is dus zeker nog wel aanwezig

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:21

GeJe schreef:
GeJe zul je inderdaad voorlopig niet op het wedstrijdterrein zien
op

het paard. Daarentegen rijdt hij thuis wel ........


Jaja, dat zeggen ze allemaal....

Maar om het gevoel met de realiteit niet te verliezen zou het best eens goed zijn om te laten zien hoe goed de jury het allemaal zelf begrepen heeft..........
Mijn ervaring is dat de "zelf nog actief rijdende jury" iets milder en begrijpender is in zijn beoordelingen..........

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:23

Daarbij komt nog dat de "zelf actief rijdende jury" ook op de wedstrijdterreinen als ruiter meer en beter communiceert met de andere ruiters........

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 14:32

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het best wel leuk zou vinden hoor om weer eens in de wedstrijdring te verschijnen, moet ik alleen nog ff een paard regelen

Wat je verder schrijft is vast waar... contacten met de ruiters als rijdens jurylid zijn wellicht beter dan wanneer je al een jaar of 15 niet meer in de ring bent geweest.

Moet alleen weg zeggen dat ik zelf geen "contactproblemen" heb met ruiters voor zover ik weet (mocht jij andere informatie hebben, dan hoor ik het wel )

eventsdocw
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-02-06

Re: Aangeklaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:57

wellicht beetje off-topic, maar de KNHS is idd erg snel met het in bescherming nemen van juryleden en ook verenigingen. Ik heb ooit eens een onterechte nota gehad van mijn (inmiddels EX)vereniging en de KNHS gaat er dan in eerste instantie van uit dat de RUITER wel weer fout zal zitten. Duurde maanden voordat ik gelijk kreeg (heb de juridische afdeling van de KNHS uiteindelijk laten inschakelen). Het betekende wel dat ik al die tijd mijn startcoupons niet kreeg . Vind het geen goede zaak. De meeste ruiters hebben geen kwade bedoelingen, maar als er iets niet klopt, wijzen ze allereerst naar de RUITER.

eventsdocw
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-02-06

Re: Aangeklaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:00

wellicht beetje off-topic, maar de KNHS is idd erg snel met het in bescherming nemen van juryleden en ook verenigingen. Ik heb ooit eens een onterechte nota gehad van mijn (inmiddels EX)vereniging en de KNHS gaat er dan in eerste instantie van uit dat de RUITER wel weer fout zal zitten. Duurde maanden voordat ik gelijk kreeg (heb de juridische afdeling van de KNHS uiteindelijk laten inschakelen). Het betekende wel dat ik al die tijd mijn startcoupons niet kreeg . Vind het geen goede zaak. De meeste ruiters hebben geen kwade bedoelingen, maar als er iets niet klopt, wijzen ze allereerst naar de RUITER.

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Aangeklaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:03

CGJ12 schreef:
GeJe schreef:
Zo... wie heeft er ook wel eens zoiets meegemaakt en hoe liep dat af?


(ik...... )



Ik PB je nog wel even als ik weer bijgekomen ben...........
(grijns tot de macht 5...... )

Je moet ook niet een jury volledig in elkaar trappen in de kantine.
Zoiets doe je achter op het parkeerterrein in het schemerdonker GeJe, nadat je eerst de betreffende auto even met je autosleuteltjes heb bewerkt...............



whaha die is cool

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 12:53

Goh.... is dit topic zomaar even uit de vergeethoek gehaald.

Inmiddels is "de zaak" voorgeweest. Zijn niet in persoon op de zitting verschenen. Is gewoon erg lastig te combineren met de dagelijkse werkzaamheden.

Tot op heden geen reactie vanuit Ermelo...

Vergelijkend: In het strafrecht zou een OvJ het niet eens in z'n hoofd halen om met deze bewijslast een zaak te beginnen.... ben benieuwd waartoe ze bij de tuchtcommissie toe in staat zijn. In ieder geval wordt er hier het beginsel gehanteerd: schuldig, totdat het tegendeel wordt bewezen

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:04

wat een verhaal, ben wel zeer benieuwd naar de uitslag...Maar hoe kom je nou aan degelijk/goed bewijsmateriaal...
Misschien moeten wij als ruiter zoiets ook wel direct melden aan de KNHS en als het dan vaker voorkomt bij een jurylid dan kan er misschien ook actie worden ondernomen, maarja... de meesten melden dat dus niet...
Is er trouwens ook een bepaald meldpunt voor ruiters??

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:11

Nee, als ruiter ben je rechteloos tegen een jurybeslissing of uitslag.

Dat heet democratie op zijn Ermelo's

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:15

ik ben zeer benieuwd wat hiervan de uitslag is, dit verhaal is op zn minst vreemd!
(niet tegenover TS bedoeld, maar hele verhaal klinkt toch absurd?? waarom in hemelsnaam zou je je tijd daaraan verspillen?)

__Esther__
Berichten: 4398
Geregistreerd: 23-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:58

Je weet in iedergeval dat je nooit meer punten rijd bij mevrouw X

Commentaar is al genoeg gegeven ":P

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 08:08

Als mevrouw X professioneel met haar sport omgaat, kan er natuurlijk gewoon gestart worden. Het is helaas (zo blijkt nu wel weer nadat ik vanuit de wedstrijd-organiserende vereniging nul-komma-nul medewerking heb gekregen om meerdere getuigen te zoeken) dat er in dit geval sprake is "elkaar de handen boven het hoofd houden". Zowel jury en getuige (nou ja... min of meer vage verklaring) zijn lid van dezelfde vereniging.. en goh, da's nou ook de vereniging die de wedstrijd organiseerde.

Ik ga ervan uit dat de Tuchtcommissie zich laat leiden door feiten en argumenten en niet op voorhand al pro-knhs is.

Suzanne F.

Berichten: 49397
Geregistreerd: 03-03-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 08:53

GeJe schreef:
"elkaar de handen boven het hoofd houden". Zowel jury en getuige (nou ja... min of meer vage verklaring) zijn lid van dezelfde vereniging.. en goh, da's nou ook de vereniging die de wedstrijd organiseerde.


Yep dit zie je heel veel.
Ook leuk als je een merrie hebt die keur of sport moet worden. Ach je nodigt gewoon een jurylid uit van dezelfde vereniging of bekende.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:53

GeJe schreef:
Inmiddels is "de zaak" voorgeweest. Zijn niet in persoon op de zitting verschenen. Is gewoon erg lastig te combineren met de dagelijkse werkzaamheden.

Dat zei Mohammed B ook toen hij alsnog moest komen opdraven in het strafbankje bij de zaak tegen de Hofstadgroep..........