Waarop letten juryleden met een wedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IloveKelly

Waarop letten juryleden met een wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 20:43

Ik had paar maanden terug een wedstrijdje helaas zonder prijs(onderlinge maar wel met officeel jurylid)nu vroeg ik me af waar juryleden op letten?Ik vond iemand erg goed rijden maar die had niet veel punten. Ikzelf vond het wel aardig gaan maar verloor me beugels in galop en viel er toen haast af maar had 185 punten in B. Waar letten juryleden op?(Ook handig voor mijn volgende wedstrijd)

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 11:18

Niet om je te ontmoedigen, maar waar er precies op gelet wordt staat in je proevenboek. Ook op de voorlichtingsavonden van de nieuwe proeven kwam je een hele hoop te weten.

Rij je KNHS wedstrijden dan heb je altijd een gediplomeerde jury, op onderlinge wedstrijden ligt dat vaak anders.

Je vraag is eigenlijk niet zo te beantwoorden. Vlot, naar voren, vriendelijk beeld, balans van paard en ruiter, beheersen van de oefeningen etc.etc.

Daarbij zijn 185 punten voor een B proef op de KNHS wedstrijden goed voor een applaus. Het komt heel weinig voor. En als je dan ook nog buiten de prijzen viel dan zou ik die punten maar snel vergeten, die zijn w.s. niet reëel.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 13:59

Die punten zijn echt goed

studentjeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:33

ik heb bij veel verschillende juryleden geschreven en iedere jury heeft weer zijn eigen dingen waar hij of zij op let, maar ik weet wel dat over het algemeen het niet voorwaarts gaan van een paard de grootste ergenis is. Zorg dus in ieder geval dat je paard goed voorwaarts loopt! Maar als ik je puntenaantal zo zie, dan doe je het al heel goed.

dyaco

Re: Waarop letten juryleden met een wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:20

het is ook belangrijk dat je paard de juiste stelling en buiging heeft

Lest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 01:18

Het verschilt ook heel erg per jurylid. Je merkt dat bij het ene jurylid ontspanning heel belangrijk is en bij een ander jurylid stelling ofzo.
Ik merk dat wel met schrijven, bij één jury heb ik bij elke coupon wel 3x tact opgeschreven maar bij een ander was het weer heel vaak impuls.

In het algemeen let de jury erop of je de oefeningen goed uitvoerd .
en als je 185 pnt had en geen prijs zou ik het niet te serieus nemen (tenzij het een fnrs proefje was)

Maaiikii

Re: Waarop letten juryleden met een wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:16

Het is heel verschillend. Bij de ene jury heb ik 145 en bij de ander 160.
Sommige vinden de stelling en buiging erg belangrijk en de andere letten weer meer op de tact en de impuls.
Ik ken iemand en die was vorig jaar in de B eerste met 190 punten.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:21

Ik had vandaag 142 en 149, op de linkerhand buigt mijn paard moeilijker en heb ik dus minder stelling en op de rechterhand heb ik teveel stelling, dit wist ik en dat stond dan overduidelijk op de proef, ben ik het mee eens.. Verder stond er trouwens bijna niks anders op mijn protocol.. Dus dit jurylid vond de stelling en het buigen erg belangrijk..

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:58