Jury's vragen liever bellen of mailen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:59

Ik doe voortaan veel via whatsapp en facebook (groep om juryleden te vragen) of messenger als ik ze al ken.
Eventueel eens n keer bellen als het nodig is, maar bellen komt vaak ongelegen (zowel voor mezelf als voor het jurylid dat je belt) en het is daarnaast voor jezelf als secretariaat ook tijdrovend.
Wij krijgen als vereniging ook regelmatig mails vna juryleden die graag eens n keer komen dus dat is ook altijd fijn.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10425
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Jury's vragen liever bellen of mailen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:09

Ik geef de voorkeur aan een e-mail, zodat ik dingen zwart op wit heb.

Alleen gebeurt het ook wel dat ik aangeef dat ik kan, de dag alvast reserveer en dat ik dan bericht krijg dat ze al voorzien zijn.

Uweiss

Berichten: 145
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:11

Op Facebook is een groep voor juryleden en organisaties, erg handig. Op deze manier spreek je veel juryleden tegelijk aan en (vooral B/L juryleden) bieden graag hun diensten aan!!

nimbletje
Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 13:14

Uweiss schreef:
Op Facebook is een groep voor juryleden en organisaties, erg handig. Op deze manier spreek je veel juryleden tegelijk aan en (vooral B/L juryleden) bieden graag hun diensten aan!!


Kan ik als niet jurylid ook op die facebook pagina?

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:20

nimbletje schreef:
Uweiss schreef:
Op Facebook is een groep voor juryleden en organisaties, erg handig. Op deze manier spreek je veel juryleden tegelijk aan en (vooral B/L juryleden) bieden graag hun diensten aan!!


Kan ik als niet jurylid ook op die facebook pagina?


Ja je kunt vaak ook als secretariaat op die groep. Die groep(en) zijn ook bedoeld om organisaties en beschikbare jury's bij elkaar te brengen.
Het grote voordeel van de groep gebruiken is naar mijn mening dat je ook echt jury's krijgt die graag willen en ook enthousiast zijn om die betreffende dag bij je te komen jureren.
Ook heb ik via de groep al weer wat nieuwe juryleden gevonden die ik anders zomaar niet gevonden had en wat nu een heel leuk contact is geworden voor de vereniging.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10425
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:21

Ja hoor.

Moet je even zoeken op juryleden gezocht op facebook. Vind je een paar groepen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 02:07

Ik krijg eigenlijk altijd een mail, whatsapp berichtje of via Facebook de vraag of ik wil jureren.ik antwoord altijd. Sommige verenigingen vragen je direct voor een heel seizoen, dan pik ik er een paar uit dat ik kan of t moet elke keer een andere klasse zijn.niet dat de ruiters op een bepaalde vereniging alleen maar mij hebben.

Uweiss

Berichten: 145
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:01

JustLizz schreef:
nimbletje schreef:
[quote="Uweis
Op Facebook is een groep voor juryleden en organisaties, erg handig. Op deze manier spreek je veel juryleden tegelijk aan en (vooral B/L juryleden) bieden graag hun diensten aan!!


Kan ik als niet jurylid ook op die facebook pagina?


Ja je kunt vaak ook als secretariaat op die groep. Die groep(en) zijn ook bedoeld om organisaties en beschikbare jury's bij elkaar te brengen.
Het grote voordeel van de groep gebruiken is naar mijn mening dat je ook echt jury's krijgt die graag willen en ook enthousiast zijn om die betreffende dag bij je te komen jureren.
Ook heb ik via de groep al weer wat nieuwe juryleden gevonden die ik anders zomaar niet gevonden had en wat nu een heel leuk contact is geworden voor de vereniging.[/quote]

Helemaal mee eens!! En inderdaad, iedereen kan er lid van worden ;)

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Jury's vragen liever bellen of mailen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:09

Ik vind het zo'n onzin om maar niet te reageren op een jurymail als het een mail is die naar meerdere tegelijk is gestuurd. Kom op zeg! Wil je nou graag jureren of niet? Daar ben je de cursus toch voor gaan doen? Ik reageer altijd, of het nou een persoonlijke mail is of niet. Mail, FB of whatsapp, allemaal prima. Ik vind bellen zelf lastiger, omdat ik dan niet in mijn agenda kan kijken direct of ik kan.
Ik heb zelf ook wedstrijden georganiseerd en ik heb ook soms de reactie gehoord, nou als ik geen persoonlijke mail krijg reageer ik niet. Dat jurylid heb ik dus ook nooit meer gevraagd om te komen jureren. Echt onzin. Ik stuurde iedereen een mail met een jury vraag, naar meerdere tegelijk. Anders is het zo tijdrovend en het is ook maar vrijwilligerswerk.

nimbletje
Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Jury's vragen liever bellen of mailen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 09:56

Bedankt voor de tip van facebook! Ik heb gelijk een jury erbij daardoor!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Jury's vragen liever bellen of mailen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:04

Als organisatie mail ik liever iedere jury een eigen mail. Wel meerdere mails per keer, maar niet zichtbaar in de adressering.

Als jury heb ik ook een voorkeur voor de mail. Bij bellen kan ik 9 van de 10 keer niet in mijn agenda kijken en vaak komt het ongelegen. Een "groepsmail" vind ik niet heel vervelend, wel dat er vervolgens pas na een lange tijd aangegeven wordt dat men al voorzien is terwijl ik heb aangegeven beschikbaar te zijn en de datum heb gereserveerd. Tegenwoordig geef ik dus aan dat ik de datum zal reserveren na bevestiging van de vereniging.

Zamora98
Berichten: 97
Geregistreerd: 13-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:57

Ik mail altijd liever, als ik bel merk ik dat je mensen er toch iets meer mee overvalt. :-)