Instructeursbijscholing

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Instructeursbijscholing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:37

Ik ga wel naar de bijscholing op 20 november. Thema vind ik erg interessant. Heb de licentiepunten nog niet nodig (pas sinds 23-9 HI 4 mennen) maar denk dat ik hier wel wat van kan opsteken!

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Instructeursbijscholing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 13:02

Het gaat mij ook niet echt om de l.punten maar meer om weer eens wat anders te horen/zien. Aangezien ik sinds kort ook men lijkt dat me ook wel leuk, maar de 20e heb ik al wat anders

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Instructeursbijscholing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:55

Ik ga de 2e ook.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Instructeursbijscholing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 09:41

Ik denk dat ik oversla, vind ermelo toch wel erg ver. Er zijn ook wel eens bijscholingen in beilen? Dat is voor mij veel dichterbij. ( maar mocht er toch nog iemand uit de omgeving van leeuwarden heen gaan dan hoor ik t graag, wie weet kunnen we samen heen)

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:48

Ik ben er gisteravond geweest, maar vond het weinig boeiend. Allemaal enorm goede paarden in de baan, daar niet van. Maar het verhaal wat er bij verteld werd voegde weinig toe en was eigenlijk ronduit saai. Ik had liever gezien dat ze doorsnee combinaties in de baan hadden laten rijden die misschien nog wat moeite had gehad met het op eigen benen laten lopen van een paard. En dan constructieve aanwijzingen en oefeningen geven om het rijden te verbeteren. Want dat is toch waarom wij als instructeur in de baan staan.

Wanneer krijg je nu als gemiddelde instructeur van zulke bewegingswonderen in de baan? Een 4 jarige die al met zoveel balans en afdruk loopt dat ie de indruk wekt met twee hoeven in de neus een Z proef te kunnen lopen (ik zou willen dat mijn 21-jarige zo relaxed door de baan ging. Wat een fijn paard was die zwarte). Een drie jarige die de houding en allure heeft van een grand prix paard (en gelukkig ook nog een hele onervaren drie jarige, die het heel knap deed zo voor de eerste keer in een dergelijke omgeving).

Persoonlijk sta ik liever 6 uren langs de bakrand in de vrieskou te kijken en luisteren naar een iemand als Johan Hamminga. Vele malen boeiender. Ik ben dan ook om half tien weer in de auto gestapt. Had al een helse heenrit van ruim 2 uur vanwege het slechte weer, dus het kwam me niet zo slecht uit om eerder te vertrekken. Kon ik toch nog voor twaalven in mijn bed liggen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Instructeursbijscholing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:31

Hmm, het was dus weer hetzelfde verhaal als gebruikelijk. Jammer dat het toch elke keer weer zo gaat. Natuurlijk is het leuk om een goeie te zien, maar net wat jij zegt, die goeie krijgt de gemiddelde instructeur niet in zijn les.

mala26

Berichten: 5001
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Instructeursbijscholing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:39

Is inderdaad jammer dat dit weer gebeurt, is ook een van de redenen waarom ik afhaak bij de bijscholing en liever een rondje educatie.doe.
afgelopen winter bij johan hamminga geweest en met nieuwe ideeen weg gegaan, dat voegt iets toe. Ga denk ik in januari weer naar hem toe.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Instructeursbijscholing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:55

Wij hadden een avond van Paul Versluis en dat was best erg leuk! 4 verschillende paarden, mooi verschil in soort paard en niveau. Heb me niet verveeld in ieder geval.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Instructeursbijscholing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:35

Ik vond het meer een rondje instructie dan een bijscholing. Maar ik vond het wel leuk en interessant.
Het zou inderdaad leuk zijn als je eens "normale" combinaties in de baan zou zien daar.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Instructeursbijscholing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 17:02

Niks gemist dus ;) ik wil wel graag heen met het idee om ook echt iets te leren

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re: Instructeursbijscholing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:16

Ik vond het ook een hele leuke avond gisteren.

En inderdaad, een paar echt goede paarden erbij, maar ook wat die je zo overal tegen kunt komen.
1 van de combi's heb ik bv. vorig jaar gewoon in de L in de ring gehad, en die onervaren 3jr is er ook 1 waar nog zat werk aan zat.
Vond dat Marian het erg leuk deed, je moet alleen wel willen luisteren. Ze heeft echt goede dingen gezegd en ik heb zeker wat handige oefeningetjes meegepikt die ik ook eens wil uitproberen.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Instructeursbijscholing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:22

Ja, er zaten zeker handige tips tussen. :j

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Instructeursbijscholing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:01

Willen luisteren is het probleem niet. Anders ga ik geen vier uren in de auto zitten, maar misschien waren mijn verwachtingen verkeerd of voldoe ik niet aan het juiste profiel of heb ik een andere kijk op dingen. Volgende keer beter. De vorige keren vond ik de bijscholingen juist heel leuk en informatief.

Hoop wel dat er in de toekomst wat rondjes educatie/bijscholingen wat dichterbij zijn. Fijn dat ze vinden dat Ermelo ons gezamenlijke clubhuis is, maar echt lekker op de route ligt het niet

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re: Instructeursbijscholing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:27

Wat ik meer bedoelde is dat ze misschien wat terloops/tussen de regels door echt heel goede dingen zei.