Bixie jureren: wat houdt het in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JayJillz
Berichten: 120
Geregistreerd: 03-09-15

Bixie jureren: wat houdt het in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 13:27

Ik kan mij aanmelden voor de cursus Bixie jureren. Het lijkt mij hartstikke leuk om op deze manier meer met pony's en kinderen bezig te zijn. Alleen moet het natuurlijk wel haalbaar zijn dus ik vroeg mij af of er hier bixie juryleden zijn die mij alle ins en outs kunnen vertellen!
O.a.
-Hoe vaak je opgeroepen zult worden?
-Hoe lang zo'n dag gemiddeld duurt? -Waar moet je op letten bij het jureren? (dat zul je vast geleerd krijgen daar, maar even uit nieuwsgierigheid)
-Kan mijn eigen dochter dan nog wel meedoen? (Uiteraard in een andere ring)
-Hoe vaak moet je een opfriscursus doen?
-Zitten er eventuele verdiensten aan?

Zijn er nog dingen waarvan je denkt, ja dat hoort ook bij zo'n Bixie dagje/jury, laat het me gerust weten! Ik wil natuurlijk wel weten waar ik aan begin voor ik mij opgeef!

Alvast bedankt!

musinge
Berichten: 362
Geregistreerd: 13-03-09

Re: Bixie jureren: wat houdt het in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:23

Hoi, wat leuk dat je er over denkt! Ik jureer Bixie sinds 2008. Hoe vaak je opgeroepen wordt is mede afhankelijk van je regio. (hier ook over hoe je bekend staat). Waar je op moet letten staat allemaal duidelijk omschreven in het Bixieboekje. Veel ouders/begeleiders lezen voor van het beoordelingsformulier en vergeten dus voor te lezen dat ze bij A de baan moeten verlaten. Teven is het in het begin goed opletten bij de springparcoursjes, dat er verplichtte lijnen zijn.

Eigen kinderen mag je niet in je ring hebben. Ze mag dus wel meerijden in een andere ring, maar je zult haar zelf niet kunnen begeleiden. Opfriscursus zou elke 2 jaar zijn, maar wij hebben er sinds 2008 nog maar 1 gehad. (alleen in 2010 volgens mij). Verdiensten gaan net als 'gewone' juryleden. Per uur. Je wordt er niet rijk van, maar het is fantastisch om de kinderen op hun niveau wat te kunnen vertellen/becomplimenteren/bij te leren. Succes met je keuze!

JayJillz
Berichten: 120
Geregistreerd: 03-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 01:47

musinge schreef:
Hoi, wat leuk dat je er over denkt! Ik jureer Bixie sinds 2008. Hoe vaak je opgeroepen wordt is mede afhankelijk van je regio. (hier ook over hoe je bekend staat). Waar je op moet letten staat allemaal duidelijk omschreven in het Bixieboekje. Veel ouders/begeleiders lezen voor van het beoordelingsformulier en vergeten dus voor te lezen dat ze bij A de baan moeten verlaten. Teven is het in het begin goed opletten bij de springparcoursjes, dat er verplichtte lijnen zijn.

Eigen kinderen mag je niet in je ring hebben. Ze mag dus wel meerijden in een andere ring, maar je zult haar zelf niet kunnen begeleiden. Opfriscursus zou elke 2 jaar zijn, maar wij hebben er sinds 2008 nog maar 1 gehad. (alleen in 2010 volgens mij). Verdiensten gaan net als 'gewone' juryleden. Per uur. Je wordt er niet rijk van, maar het is fantastisch om de kinderen op hun niveau wat te kunnen vertellen/becomplimenteren/bij te leren. Succes met je keuze!



Bedankt voor je reactie! Ik heb in mijn omgeving nog wat om ervaringen gevraagd en aan de hand daarvan mij opgegeven voor de cursus! Heb er ontzettend veel zin in, lijkt me hartstikke leuk!