Ervaringen Ceecoach instructieset

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Ervaringen Ceecoach instructieset

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 10:03

Hallo,

Ik vroeg me af of er al mensen ervaring hebben met de (nieuwe) Ceecoach instructieset.
Bluetooth en duplex verbinding.

Het klinkt erg goed maar ik zou graag wat gebruikers ervaringen horen en kan er op Bokt nog niets over vinden.

https://www.pharmahorse.nl/ceecoach-instructieset.html

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 14:07

Mijn ervaring zijn wisselend.
De eerste set had heel veel vertraging. Als ik de leerling dan ook live hoorde kwam in mijn headset het geluid met zoveel vertraging dat ik me echt op 1 oor moest concentreren.
Na overleg met de verkoper en fabrikant kreeg ik zonder probleem een nieuwe set opgestuurd.
Hierbij was de vertraging beter (nog wel iets aanwezig maar dit konden mijn hersens bolwerken), maar deze viel regelmatig uit.
Ik was het toen zat en kon zonder enig probleem mijn geld terug krijgen.

Maar ja, ik was mijn whis gewend, maar had die al in mijn enthousiasme verkocht (uiteraard voor minder dan de nieuwprijs). Nu zou ik dus de minderopbrengst door dit avontuur kwijt zijn.
De verkoper kwam met een super oplossing en bood me een nieuwe (volgens hem nog betere dan de whis) set aan. Deze was binnen een paar dagen nadat ik Ceecoach retour gezonden had binnen in een super mooie koffer (stukken beter dan die van whis) met extra accessoires.
Super service, kan niet anders zeggen en ben zo blij dat ik de set bij hen gekocht heb. Zij waren 10 euro duurder maar het verstrekken van een vervangende set gedurende evt. benodigde reparatie gaf voor mij de doorslag om bij hen te kopen.
Ook het telefonische/mail contact beviel mij beter. Er werd sneller en professioneler gereageerd.

En als klap op de vuurpijl.
Ceecoach kon het niet verkroppen dat ik niet tevreden was en heeft mij een derde set opgestuurd. Ik voelde me hier wat bezwaard over (ik had nu tenslotte al 5 stuks opgestuurd gekregen, nl. ook nog 1 in de verkeerde kleur) maar zij vonden het belangrijker dat ik tevreden was.
Met deze set heb ik nu 1 keer les gegeven en dit ging prima. Morgen en overmorgen ga ik deze verder testen. Het resultaat daarvan laat ik nog wel even weten.

Een kennis hier in de buurt geeft groepslessen met de Ceecoach en is na een software update heel tevreden.
Van iemand anders heb ik gehoord dat zij ook niet echt blij worden van het systeem

Persoonlijk zou ik nog even wachten met de aanschaf op een verbeterde versie.

Voordelen
- mooi strak uiterlijk
- two way conversation
- prive verbinding (met whis kan bv iemand op hetzelfde kaneel meeluisteren), equiteacher plus heeft dit ook maar is one way systeem
- fabrikant timmert hard aan de weg en wil graag een tevreden klant

Nadeel
- instelling gaat niet op slot na bv 20 seconden, het design maakt het per ongeluk indrukken van de grote toetsen er waarschijnlijk. Het per ongeluk aanraken van de grote aan/uitknop kan dus gebeuren en dan ben je ineens de verbinding kwijt.
- instellingen volume worden niet onthouden, dit moet je dus elke x opnieuw instellen.
- zonder windhoesje ben je niet te verstaan bij de het kleinst mogelijke zuchtje wind. Het meegeleverde hoesje is te groot en verlies je daardoor makkelijk. Dit is te verhelpen door met een steekje de ingang nauwer te maken
- de microfoon (Jabra) lijkt teveel bijgeluiden op te maken, het kraken van het zadel hoor je bv ook. Er zou een betere op de markt te zijn die deze bijgeluiden niet oppikt.
- het systeem vertoont nog mankementen (vertraging, uitval geluidsignaal, uitval totale apparaat, sets zijn de verbinding met elkaar ineens kwijt waardoor je weer terug moet naar fabrieksinstellingen)
- bij meerdere leerlingen (systeem is uit te breiden tot 5 geloof ik) kan er maar 1 leerling constant terugpraten. De andere leerling moet dan op de ronde knop drukken om te kunnen spreken waardoor leerling 1 dit dan weer niet kan.
- de toegezegde 500 meter bereik heb ik niet kunnen behalen. Bij 60 meter wordt het al wat slechter.
- je kunt niet zien hoeveel je accu leeg is. Je krijgt een signaal (battery low) als je de set aan/uit zet en dan heb je nog een half uur.
-microfoon/oortje blijft zonder cap niet goed zitten, zeker niet tijdens het rijden maar dit zal voor veel bokkers muziek in de oren zijn :D een reden des te meer om een cap te dragen.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:05

De Equiteacher Plus is dus wel een aanrader?

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Ervaringen Ceecoach instructieset

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:14

ik heb hem nu 1x gebruikt en dat was prima geluid, geen problemen.
Enige minpuntje is dat de set voor de instructeur geen klem heeft en je deze dus altijd in een zak moet doen. Maar wat als je deze niet hebt?

Ik zou daar wel altijd de blauwe kunststof oortjes bij bestellen. Deze passen nl. ook op kleine oortjes. Helaas wel zonder vastzet klip voor het kabeltje, maar 2 mensen hebben nu al onafhankelijk van elkaar gezegd dat dit fijne oortjes zijn omdat je ze niet voelt zitten.

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 21:16

Hoi jury,

Dank je wel voor je uitgebreide reactie.
Wat ik uit je post niet heel goed kan halen is welk systeem (beter dan de Whis) je van de verkoper ontvangen hebt, en waar je het systeem gekocht hebt. Want goede service is ook erg belangrijk, zeker als je zoals jij problemen ondervindt met de set.

En of het andere systeem, waar je tevreden over bent, ook mogelijkheid van terugpraten van de leerling heeft.
Er zijn instructeurs die in andere topics hebben aangegeven dat ze het fijn vinden dat er niet teruggepraat kan worden maar ik vind het juist heel belangrijk dat dat wel kan.
Lesgeven is m.i. een wisselwerking.

Ik ben heel benieuwd naar de verdere testresultaten van de Ceecoach.

Nogmaals bedankt zover !

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:26

Voor zover ik weet heeft alleen ceecoach de mogelijkheid om terug te praten.

Die van Whis en Axhippo/Equiteacher kunnen dat niet.
Ik had er 1 van Whis http://www.whis.nl/Webwinkel-Category-3 ... l-Duo.html
Goed fijn systeem en super service ook.

Nu heb ik een Equiteacher plus http://www.equiteacher.com Kastje hiervan is nog kleiner, wel kleine antenne maar hier zou je dus niet afgeluisterd kunnen worden als iemand hetzelfde kanaal gebruikt.

Edit, mocht je voor de Ceecoach gaan vraag dan of het mogelijk is om 2 verschillende kleuren te krijgen. Je ziet ander nl. pas of je de moderator (voor instructeur) of participant (leerling) hebt als je ze aangezet hebt. De moderator heeft bv ook de mogelijkheid om via bleutooth ook je mobiel aan jouw set te koppelen.
O ja, ze zouden ook bezig zijn om de headset/microfoon draadloos te maken.

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 21:42

Dankjewel voor je snelle antwoord.

Het terugpraten vind ik best belangrijk daarom sprak de Ceecoach mij zo aan.

De tip van 2 verschillende kleuren vind ik een goeie.

Als jij je ervaringen na nog een paar dagen testen met de nieuwe Ceecoach set nog hier wil posten zou ik dat heel fijn vinden. En misschien dat ik even geduld moet hebben totdat de kinderziektes opgelost zijn.

Is de site van equiteacher dan een goede site (qua service) om de Ceecoach aan te schaffen denk je ?
Had jij hem daar ook gekocht ?

En meerdere ervaringen (van anderen) blijven welkom :)

cornalijn

Berichten: 307
Geregistreerd: 09-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:41

Wij hebben sinds 1 maand ook ceecoach. zijn erg tevreden.
Alleen het koppelen van de 2 extra is nog niet zo snel gelukt.

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Ervaringen Ceecoach instructieset

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:54

Ik begreep dat je ze dan weer even allemaal terug moet zetten naar fabriekstand en dan als groep koppelen.

paardenmiep

Berichten: 1100
Geregistreerd: 13-10-04

Re: Ervaringen Ceecoach instructieset

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:11

Ik heb ook een keer les gehad met dit systeem, vond het erg fijn! Had minimale vertraging, maar niet hinderlijk naar mijn idee. Vond het terug kunnen praten ook heel fijn, anders moest ik altijd zo schreeuwen als ik mijn instructeur/baas wat wou zeggen of vragen, haha!
Iedereen op werk is er ook heel tevreden over :j

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 08:29

Leuk ! Dank jullie wel voor de positieve ervaringen !
En jury uiteraard ook bedankt voor de verbeterpuntjes (ook via pb)

Horsa

Berichten: 379
Geregistreerd: 06-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:11

Ik wil mij een instructieset aanschaffen. Als ik het zo lees, heeft de ceecoach nog kinderziektes. Ben ik dan niet beter af met een whis of equiteacher?

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 21:29

Of misschien een Equicoach, dat is een ook een nieuwe (tweeweg) instructieset, die volgens de mail van Equiteachter de problemen van de ceechoach niet heeft.
Ik heb er al een topic over geopend om ervaringen te vragen maar daar heeft tot nu toe niemand op gereageerd.
Het blijft lastig, je kan die van Equiteachter 30 dagen met een niet goed geld terug garantie uitproberen (als ik het goed begrepen heb) maar ik wil toch liever eerst ervaringen horen.

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Ervaringen Ceecoach instructieset

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:24

ik heb de verkoper van equiteacher gesproken destijds over ceecaoch en ik zou het zonder ervaringen bij hem wel aandurven mede ook omdat hij alles megagoed oplost als het niet bevalt.

Jeaulijn
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:48

Dit is een meest recente topic volgens mij over headsets dus ik stel mijn vraag hier.

TS heb je ondertussen een instructieset gekocht? En zo ja, welke en bevalt deze?

Ik ben ook op zoek naar een instructieset, maar ik vind alles vrij prijzig. Ik twijfel daarom tussen 2 portofoons of een set van Equiteacher, Whis etc.

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 19:12

Jeaulijn schreef:
TS heb je ondertussen een instructieset gekocht? En zo ja, welke en bevalt deze?


Nog steeds niet ...
Ik blijf ook maar twijfelen of het de moeite waard is.
Op zich werkt meelopen nl. ook ...

Er is inmiddels ook (echt net) een tweeweg systeem uit van equiteacher, de Equicoach.
Die is eerst langdurig getest op de markt en is nu volgens Equiteacher (op FB) precies zoals ze hem willen hebben.

Dus wie weet dat die er ooit komt
Ik had op mijn eigen FB bedrijfspagina even een discussie opgestart over de toegevoegde waarde van een instructieset en ik ben nog niet overtuigd. Misschien komt ie ooit nog wel. En dan heb ik (zonder echt goede reden) een iets beter gevoel bij de Equicoach.

Mocht je wat kopen laat je dan hier je ervaringen even weten :) ?

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:14

2 portofoons heb ik in het hele begin ook gehad, maar dat werkt toch niet qua kraken en vertraging.
Uiteindelijk is dat weggegooid geld.

Ik zou zeker voor 2way systeeem gaan.
En als ik het opnieuw zou dan dan absoluut die van Equiteacher

Jeaulijn
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:25

Jetm zal ik doen. Ben wel van plan om er op korte termijn een aan te schaffen, maar wat een zoekwerk zeg. En niet heel erg veel reviews te vinden, dus snap je twijfel.

jury bedankt voor je reactie, je was er in vorige posts ook al enthousiast over, ik denk dat ik die inderdaad ga overwegen. De portofoons vallen iig weg.

FairLady_

Berichten: 1043
Geregistreerd: 15-04-07
Woonplaats: Haarle gem. Hellendoorn

Re: Ervaringen Ceecoach instructieset

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 00:19


Jeaulijn
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Oldenzaal

Re: Ervaringen Ceecoach instructieset

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:35

Deze Whis heeft toch nog wel een prijsverschil met de equicoach en volgens mij hebben ze over het algemeen dezelfde mogelijkheden, je kunt terugpraten en als het goed is hebben ze beiden een verbinding waar geen storingen kunnen voorkomen, ook niet door andere instructiesets. Lastig hoor. Heb je ervaring met deze set?

Jeaulijn
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:52

Hallo!

Ik heb ondertussen de Equicoach gekocht, gister binnengekregen en binnenshuis getest op het zachtste volume (1 van 1-9). Dit was zeer duidelijk dus ik denk dat je er ook wel tijdens een orkaan mee kunt communiceren.
Enige nadeel vond ik dat je er een dubbele headset bij krijgt met een oortje voor ín het oor. Dat vind ik niet zo hygiënisch, aangezien ik de set met verschillende personen ga gebruiken. Ik haal er daarom wel een andere headset bij, voor óp het oor. Voor mezelf kan ik de headset voor in het oor wel gebruiken, die lijkt wel stevig te zitten.

Binnenkort ga ik het met rijden proberen!

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:18


Jeaulijn
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:12


jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 12:18

Jeaulijn schreef:
Hallo!

Ik heb ondertussen de Equicoach gekocht, gister binnengekregen en binnenshuis getest op het zachtste volume (1 van 1-9). Dit was zeer duidelijk dus ik denk dat je er ook wel tijdens een orkaan mee kunt communiceren.
Enige nadeel vond ik dat je er een dubbele headset bij krijgt met een oortje voor ín het oor. Dat vind ik niet zo hygiënisch, aangezien ik de set met verschillende personen ga gebruiken. Ik haal er daarom wel een andere headset bij, voor óp het oor. Voor mezelf kan ik de headset voor in het oor wel gebruiken, die lijkt wel stevig te zitten.

Binnenkort ga ik het met rijden proberen!


Dankjewel !
Ik vroeg me ook al af hoe dat dan werkte met de combie microfoon en oortje.
De eerste valt toch denk ik ook in het oor als ik de foto zo zie ? En de jabra (2e dus ook ?)
Maar een andere optie is geloof ik die splitter waarbij je een losse microfoon en oortje kunt.

Laat je nog weten hoe het met rijden bevalt en voor welk oortje/microfoon je kiest ?
Ik blijf (gezien de kosten) nog even doortwijfelen.
Wel fijn om nu ervaringen te kunnen horen. Ik begrijp dat het soms met veel wind ook niet zo goed gaat met bepaalde microfoons.

Jeaulijn
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Oldenzaal

Re: Ervaringen Ceecoach instructieset

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:02

Ja ga ik doen hoor :)

Er zit een hoesje bij dat je om de microfoon kunt doen tegen de wind. Maar dat moeten we nog testen.

De eerste is bij mij gewoon een koptelefoon waarbij het geluid tegen het oor aan komt. Bij de jabra moet je het echt in je oor stoppen.
Die splitter is er ook idd met een oordop tegen je oor (onderste), zoiets is denk ik wel weer praktischer dan een complete hoofdtelefoon. Ik zal eens kijken wat ze in de winkel hier hebben.