Ruiterbrevet B (belgie)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessaaaaaaaa
Berichten: 72
Geregistreerd: 22-09-14

Ruiterbrevet B (belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 14:57

Hallo.

Ik zou graag mijn bevret B halen. Nu heb ik het boek paardrijden ruiterbrevetten van de vlp liggen van het jaar 2004 omdat ik toen mijn A bevret heb gedaan. Nu zag ik online dat het boek veranderd is nu vroeg ik me af of de inhoud ook veranderd is. Heeft iemand hier een idee van?

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:40

Ik heb nog een versie van 1998 ofzo... de layout is veranderd, de inhoud is nog altijd hetzelfde. Het niveau van de vragen trouwens ook :+

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Ruiterbrevet B (belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:00

Er zal misschien hier en daar een kleine toevoeging zijn, maar de essentie zal wel hetzelfde zijn gebleven.
Normaal gezien moet je met het oudere boek ook zeker en vast kunnen slagen :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:20

Ik heb nooit een letter geleerd voor mijn brevetten, maar ik heb ze dan ook pas vorig jaar afgelegd en heb al een aantal jaar eigen paarden op mijn eigen stukje land :+ Stuur anders een mailtje naar de verantwoordelijke voor de brevetten met je vraag, die kunnen je daar vast mee helpen en dat kost niks.

Ik heb dit jaar in 1x alles gehaald tem mijn B-dressuur. B-springen staat voor volgend voorjaar op de planning. Als je een nette dressuurproef kan rijden en een net parcours van 90cm moet het wel lukken.

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Ruiterbrevet B (belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:02

Praktijk is idd niet zo heel moeilijk, dat moet normaal gezien wel lukken als je er een geschikt paardje voor hebt. Theorie hangt wat af van je kennis. Ik was 11 jaar toen ik mijn A brevet moest halen en ik heb er toen toch voor moeten "leren" anders had het niet goed gekomen :P maar als je al wat ouder bent en wat langer met paarden bezig bent weet je het meeste wel vanzelf. Zeker niet te veel stress voor hebben!