Hoe doen de andere instructeurs dit? (verzekeren)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hoe doen de andere instructeurs dit? (verzekeren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:19

Ik heb al 10 jaar mijn orundiploma. Nu ging ik er altijd vanuit door horen zeggen dat ik door dit diploma automatisch verzekerd ben. Dit blijkt niet zo te zijn. Nu wil ik een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten, maar wat voor verzekering hebben jullie hiervoor? Per PB mag dit ook doorgegeven worden. Dank!
Laatst bijgewerkt door Urielle op 03-04-15 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

koeke

Berichten: 869
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:12


koeke

Berichten: 869
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:15

Ben je er inmiddels uit Jolien? Nog nuttige reacties gehad via PB of ben ik echt de enige die reageert?

Anoniem

Re: Hoe doen de andere instructeurs dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:18

Je bent de enige die reageert. Heb er nog niet naar gekeken :+ maar dat moet ik nog echt even doen.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Re: Hoe doen de andere instructeurs dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:38

Ik heb via een bekende een verzekering afgesloten. Helaas worden deze niet meer afgesloten, maar ik weet wel dat bijna elke verzekeraar je hier over kan informeren.
Belangrijk is om goed te vergelijken, er is veel verschil tussen de verzekeraars.

Equinext

Berichten: 72
Geregistreerd: 23-03-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoe doen de andere instructeurs dit? (verzekeren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:49

Ik haak even aan, zit namelijk met dezelfde vraag. Ik ging er namelijk ook vanuit dat dit bij het diploma zat..

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:52

Ik heb de instructeursopleiding bij dressuurnatuurlijk gedaan. Met dat diploma heb ik mij verzekers bij equine risk en ben daar erg tevreden over.
Die zijn wat meer gespecificeerd in de paardenwereld en dekt daarom naar mijn idee ook beter die risico's.

Ik was eerst via de rabobank verzekerd, maar uiteindelijk toch overgestapt(ook vanwege het verschil in kosten).

Equinext

Berichten: 72
Geregistreerd: 23-03-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoe doen de andere instructeurs dit? (verzekeren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 18:07

@ijssnuiver Goede tip! Ga die eens bestuderen. Ik heb net even snel wat sites vergeleken, maar kom er achter dat er eigenlijk geen goede categorie is waarbinnen instructie valt. Fitnesstrainer komt het meest in de buurt :')

koeke

Berichten: 869
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 15:13

Je zou ook nog kunnen kijken bij NLcoach zie http://www.nlcoach.nl/ Bij het basis lidmaatschap zit een aansprakelijkheidsverzekering in. Weet niet of ze coaching in de paardensport uitsluiten. Ben zelf wel lid (aanrader) maar voor mij past die verzekering onvoldoende.

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Hoe doen de andere instructeurs dit? (verzekeren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:59

Ik heb een bedrijfsverzerkering.
Verbaas me erover dat er nog steeds zoveel instructeurs onverzekerd lesgeven.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 04:00

Ik heb een algemene dekking bij Unive
Wel zitten er veel voorwaardes aan vast ( ze willen oa dat je je algemene voorwaarden openbaar publiceert en op orde hebt, en een lijst met veiligheidsmaatregelen en regels op stal)

Ik ben trouwens verzekerd voor lessen op mijn eigen lespaarden, een leenpaard, paarden van andere leerlingen, het zelf beleren van paarden, en eventuele activiteiten zoals georganiseerde buitenritten en concoursen met eigen leerlingen.

Wel belangrijk; laat zo'n verzekeringsmannetje bij je thuis komen.
Ze hebben namelijk niet echt een kant en klare verzekering waar je als bedrijf/instructrice perfect in zult passen. Wel zo fijn om even extra zaken er in bij te plaatsen zwart op wit voor de toekomst ;)
Bij ons was de situatie namelijk zo breed en uniek ( vanwege de doelgroepen hier en de verschillende diensten die worden aangeboden) dat unive mij dit aanraadde om alles concreter te maken.
Werkte erg prettig :j