Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [HK]Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 14:38

JustLizz in alle gangen?
Mag dat nu voor 1 april niet dan?

Overigens geldt het betreden van de baan ook voor de M en hoger als ze om de baan heen kunnen
Dat is overigens nog wel iets wat straks natuurlijk niet iedereen weet

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: [HK]Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:43

wat er nu (bij ons althans) gebeurt is dat bij het groeten van de ene combinatie, de volgende erin mag en wat rond mag rijden. Afhankelijk van hoe snel de jury is met afronden van protocol van de vorige combinatie, steekt hij/zij zn hand op.
Het kan dus zijn dat als ze snel zijn, dat al na 1 rondje is. Dan heb je dus niet stap, draf en galop kunnen doen.. weet niet of ze daar voortaan rekening mee moeten houden?

Ik vraag het omdat we nu 7 minuten per proef rekenen en als ze langer mogen verkennen, dan ga ik overwegen om het op 8 minuten te zetten namelijk :).

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [HK]Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 14:47

Het is niet de bedoeling dat ze de baan verkennen tussen de proeven maar in een apart gereserveerd stukje tijd
Dus of in de pauze of voorafgaand aan de wedstrijd
Bij ons start de eerste altijd om 9 uur
Dan kan ik daarvoor dus wat tijd reserveren dat iedereen de baan in mag

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: [HK]Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:52

Ik interpreteer het zo:
Nu is het zo dat iedere combinatie in de klasse B t/m L2 de ring ingaat zodra de vorige combinatie heeft afgegroet en zo de gelegenheid heeft om een paar rondjes de ring te verkennen totdat de jury het startsein geeft.
Vanaf 1 april geldt deze regel ook vanaf de M en hoger.

Daarnaast mag een organisatie tijd en gelegenheid inruimen om de baan te verkennen in de pauze en/of voorafgaand aan de rubriek.

Dit laatste is bij ons op concours niet gebruikelijk dus voor mij verandert er weinig behalve dat de combinaties in de M en hoger per 1 april niet meer om de baan hoeven te rijden maar er gelijk in mogen.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: [HK]Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:55

Ik heb het inderdaad ook zo gelezen dat ze zowel voor de proef al de ring in mogen en dat je daarnaast als vereniging ook voorafgaand aan de rubriek nog de ring mag laten verkennen.

@Bar, als ik jouw reactie lees, dan verandert er niet zo heel veel en zou 7 minuten dus nog steeds voldoende moeten zijn voor de proef en vooraf een paar rondjes de ring verkennen?

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [HK]Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 14:59

Wij hebben veel jonge combinaties.
En daarvoor willen we het verkennen van de baan voorafgaand van de rubriek wel in stellen
De tijd van de proeven veranderd bij ons niet.
Wel hebben wij 7 en halve minuut per proef

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:01

Volgens mij hoef je qua tijd niets aan te passen want daar verandert niets in.
Het enige verschil is de plek waar de combi's vanaf de M hun rondjes rijden in de kleine tijd tussen 2 combinaties in. Om de ring of in de ring.

Ik heb trouwens aangenomen dat de nieuwe regel zegt dat het mag en niet dat het moet?! Ik kan me voorstellen dat er ook combi's zijn die het prettiger vinden om geen rondjes te verkennen in de ring.

Ik reken trouwens altijd met 7 minuten voor de B t/m L2 en vanaf de M reken ik met 8 minuten per proef.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: [HK]Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:07

Ik zal eens kijken of wij onze tijden aanpassen.

Wij rekenen voor de kleinere pony's 8 minuten per proef en in het Z rekenen we ook met 8 minuten per proef.
Grotere pony's en paarden tm M2 doen we nu 7 min. per proef.

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:18

Bar schreef:
Ik interpreteer het zo:
Nu is het zo dat iedere combinatie in de klasse B t/m L2 de ring ingaat zodra de vorige combinatie heeft afgegroet en zo de gelegenheid heeft om een paar rondjes de ring te verkennen totdat de jury het startsein geeft.
Vanaf 1 april geldt deze regel ook vanaf de M en hoger.

Daarnaast mag een organisatie tijd en gelegenheid inruimen om de baan te verkennen in de pauze en/of voorafgaand aan de rubriek.

Dit laatste is bij ons op concours niet gebruikelijk dus voor mij verandert er weinig behalve dat de combinaties in de M en hoger per 1 april niet meer om de baan hoeven te rijden maar er gelijk in mogen.


Klopt, nu kwam het nog wel eens voor - hoe l*llig ook - dat M-combinaties werden uitgesloten omdat ze direct de baan inreden terwijl eromheen gereden kon worden. Dit zijn dan hele zure verliespunten. Dus dit heeft de KNHS gelukkig nu aangepast zodat dit geen uitsluiting meer kan opleveren. Er hoeft voor deze regel dus niets te veranderen voor de startlijst. Als voor de wedstrijd of tijdens de pauze in de wedstrijdbaan gereden mag worden, moet dit wel vermeld worden op de startlijst.

Dit laatste vind ik ook wel een fijne aanpassing. Wij hebben in de winter alleen de wedstrijdbaan indoor en wij kregen vaak het verzoek of een combinatie als eerste van de dag mocht omdat ze buiten te druk zijn en ze dan binnen konden inrijden. Met deze nieuwe regel kan dat straks ook. :D

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: [HK]Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:34

Heel simpel gezegd is het enige verschil dat nu ook in het M en hoger altijd vanuit de ring gestart mag worden.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [HK]Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 15:55

dat is toch niet helemaal compleet hoor asjemenou

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:58

Baan verkennen is toch nooit verboden geweest? Tijdens de KNHS kampioenschappen staat dit nu ook al altijd ingepland.
Wat is er dan nog meer veranderd?

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [HK]Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 16:09

Baan voor de proef betreden was wel degelijk 'verboden'
slechts 3 minuten voor je proef mag je de baan betreden
mits er niet door omstandigheden in dezelfde baan wordt los gereden

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:18

Maar dat was dan een regel uit het kampioenschapsreglement dat het soms wel mag? Want tijdens verschillende regio's, de knhs kampioenschappen en hippiadde mag er altijd al de baan verkend worden op een vooral bepaald en aangegeven tijdstip.
Dacht dat dat op gewone wedstrijden ook mocht maar dat geen vereniging dat deed en dat het nu alleen duidelijk in reglement staat omschreven.

Ik zoek het even op!
Edit: Kampioenschapsreglement bestaat niet meer denk ik.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [HK]Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:49

Het topic blijft sowieso gewoon op JI, er staat dan alleen een HK tag voor waardoor jullie offtopic mogen gaan.
Als jullie dat ivm minder duidelijkheid qua informatie liever niet hebben dan hoor ik het graag, dan haal ik de tag HK weg en blijft het als vanouds.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [HK]Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:15

De voorkeur gaat naar alleen informatieve posts. Ik ga de tag weghalen, gelieve verder dus alleen ontopic te posten :)

2009

Berichten: 161
Geregistreerd: 03-02-09

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:55

Weten jullie misschien waar we tegenwoordig de officials kunnen zoeken op de nieuwe knhs site? (Via het concoursprogramma weet ik wel)

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 23:24

Ik zoek eigenlijk altijd via het programma

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:55

Onder adresboek en dan kun je officials kiezen.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:32

Ik gebruik het concoursprogramma. Volgens mij is er ook een lijst met officials op onze regio knhs site maar die gebruik ik niet. Ik vind het zoeken naar officials in Concours ook niet heel fijn trouwens.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 11:21

Ik moet regelmatig een lijst maken van de officials.
Het neemt zoveel tijd in beslag allemaal.
De gene die de jury's regelt heeft niets met computers en zoeken op een site wordt dus niets.
Dus om de zoveel tijd geef ik haar een nieuwe lijst van de juryleden

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:31

Nou, ik weet niet of het door de nieuwe vergoeding komt, maar ik heb voor onze outdoorwedstrijden (april-augustus) inmiddels 30 juryleden aangeschreven en slechts 3 kunnen er! |( Ik heb nog nooit zoveel moeite gehad om jury's te vinden. En dan denk je er toch redelijk op tijd bij te zijn, maar de helft heeft de zomer al vol staan. :oo

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:33

Daar heb ik geen last van. Wedstrijd voor komend weekend is door de organisatie afgezegd wegens te weinig deelname. Volgende week moet ik ook nog jureren. Verder nog helemaal niks op de planning staan. Bij ons in de regio zijn wel veel minder wedstrijden, zeker in de zomer.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 14:45

Ook wij hebben daar geen problemen mee.
De jury's komen graag jureren.
Zelfs voor de aankomende wedstrijd de zaterdag voor pasen zijn er al jury leden bereid gevonden.
Terwijl wij dachten dat dat wel een probleem zou kunnen geven

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:12

Wij hebben er normaal gesproken ook totaal geen problemen mee, maar misschien vallen onze data dan samen met jurycursussen/grote concoursen oid. Onze juryleden gaan over het algemeen toch tevreden weg, dus daar zal het niet aan liggen.....hoop ik. :')