Helemaal geen commentaar op coupon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmetjee04

Berichten: 843
Geregistreerd: 08-04-09

Helemaal geen commentaar op coupon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 18:25

Hoi,

gisteren had ik wedstrijd in de L1 en op mijn eerste coupon had ik bij 4 onderdelen commentaar staan (192) en op mijn tweede coupon had ik gewoon helemaal geen commentaar staan (198).

Nu vroeg ik mij af of jullie dat ook wel eens hebben?

Persoonlijk vind ik het fijner als er veel commentaar op een coupon staat, of je nou goed rijdt of minder goed, zodat je ook weet waarom je bepaalde cijfers hebt gekregen en waar je nog aan kunt werken.

Ik stond namelijk toch een beetje perplex dat er helemaal niks op was geschreven, vind het eigenlijk ook niet kunnen.

Hoe is jullie mening hierover?

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14466
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Helemaal geen commentaar op coupon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:27

Huh? Helemaal niks? Dat kan toch gewoon niet.. Hoe kan je dan iets met je punten doen als je niet weet wat er goed of fout ging? Ben je achteraf niet naar de jury gelopen? :=

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Re: Helemaal geen commentaar op coupon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:29

Dit is wel erg raar ja, normaal staat er toch altijd wel IETS op..
Ik was er zelf idd mee naar de jury gelopen, weet niet of je dit dus gedaan hebt..

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:29

Wat waren je cijfers dan voor de onderdelen?
Vind het wel raar hihi. Nog nooit meegemaakt eigenlijk

MyHu

Berichten: 3025
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:31

Ik vind dat als je een beetje jury bent, je er wel wat bij "hoort" te zetten. Waarom heb je bijv. een 9 voor die volte? Of een 3 voor de middenstap?
Ik vind dat persoonlijk ook veel fijner, omdat wedstrijden ook leermomenten zijn, door de ogen van de jury krijg je toch ook weer altijd andere dingen te horen.

Kimmetjee04

Berichten: 843
Geregistreerd: 08-04-09

Re: Helemaal geen commentaar op coupon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 18:35

ik was de eerste van de groep van 12 die moest starten, dus ben tussendoor naar huis gegaan omdat ik anders ruim 2 uur daar moest wachten. Ik was net op tijd terug voor de prijsuitreiking, maar heb de jury niet meer gezien.

Voor de proef waar helemaal niks opstond had ik 12x een 6, 16x een 7 en 1x een 8

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Helemaal geen commentaar op coupon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:42

Ik zag gisteren op FB ook een coupon voorbij komen met maar bij 1 onderdeel commentaar. Om eerlijk te zeggen begrijp ik dat niet, ik geef bij vrijwel ieder onderdeel commentaar. Als je geen 10 geeft, dan heb je er immers iets op aan te merken gehad. En wat is dan de moeite om dat even hardop te zeggen zodat dat opgeschreven kan worden?

0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Helemaal geen commentaar op coupon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:48

Het is natuurlijk heel jammer maar zonder de jury gesproken hebben kan je er eigenlijk niets over zeggen. Misschien zat er wel een schrijfster die dit voor het eerst deed waardoor het niet lukte om commentaar te schrijven, of een net wat te jonge schrijfster die het gewoon niet goed genoeg kon bijhouden. Dan denk ik dat je als jury ook weinig mogelijkheden hebt op dat moment. Volgende keer beter!

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:52

0000 schreef:
Het is natuurlijk heel jammer maar zonder de jury gesproken hebben kan je er eigenlijk niets over zeggen. Misschien zat er wel een schrijfster die dit voor het eerst deed waardoor het niet lukte om commentaar te schrijven, of een net wat te jonge schrijfster die het gewoon niet goed genoeg kon bijhouden. Dan denk ik dat je als jury ook weinig mogelijkheden hebt op dat moment. Volgende keer beter!

Dat is in die 15 jaar dat ik jureer nog maar 1x voorgekomen. Maar dan schrijf je dus als jury een kleine samenvatting onderaan de coupon.

annemerel

Berichten: 590
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: apeldoorn

Re: Helemaal geen commentaar op coupon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:56

Echt heel apart, maar heb het zelf eens erger mee gemaakt.
Gewoon overal een 6 alleen verzorging 8 en geen commentaar niks.
Dan heb je ook het gevoel dat je voor niks gereden hebt :p

Kimmetjee04

Berichten: 843
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 18:58

0000 schreef:
Het is natuurlijk heel jammer maar zonder de jury gesproken hebben kan je er eigenlijk niets over zeggen. Misschien zat er wel een schrijfster die dit voor het eerst deed waardoor het niet lukte om commentaar te schrijven, of een net wat te jonge schrijfster die het gewoon niet goed genoeg kon bijhouden. Dan denk ik dat je als jury ook weinig mogelijkheden hebt op dat moment. Volgende keer beter!


De jury was een al wat oudere man van rond de 70-75 schat ik, diegene die ernaast zat rond de 25-30.
Mocht een van beide het niet bij kunnen houden, dan had er onderaan het papiertje in het algemeen nog wat kunnen staan qua commentaar (lijkt mij).

Kimmetjee04

Berichten: 843
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 18:59

annemerel schreef:
Echt heel apart, maar heb het zelf eens erger mee gemaakt.
Gewoon overal een 6 alleen verzorging 8 en geen commentaar niks.
Dan heb je ook het gevoel dat je voor niks gereden hebt :p


haha ja herkenbaar, alleen niet zó erg!
als ik soms ergens moet rijden en ik hoor dat het een bepaalde 6-jesjury is, dan weet ik van te voren al dat ik rond de 180 ga rijden hoe ik ook rij :Y)
(doe je iets goed krijg je een 6je, doe je iets minder goed krijg je ook een 6je)

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: Helemaal geen commentaar op coupon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:05

Zou dat mannen jury's eigen zijn?
Heb jaren geleden eens in de B geschreven bij een mannelijk jurylid. De man gaf onvoldoendes bij het leven. Heb meerdere malen gevraagd wat ik erbij moest zetten maar hij gaf geen sjoegen...
Heb daarna het secretariaat gezegd dat als ze dat jurylid ooit weer zouden uitnodigen, ze mij niet meer hoefden te vragen om bij hem te schrijven.

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:09

Och ik heb wel eens 163 gehad en maar op 4 punten commentaar en nog niet eens nuttig commentaar ook

En zelfs bij een 3 geen commentaar en bij een 4 ook niet ga maar door
Later naar de jury gegaan en dat was een grote fout....
Ik kreeg me toch een stortvloed aan verwijten over me heen
Bah
Kreeg wel in de gaten dat hij dit wel vaker doet...
Meisje van stal heeft m ook wel eens gehad en precies t zelfde als ik toen had
Lage punten en amper commentaar en als er al wat bij stond was t niet echt nuttig....

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:12

Bizar he? Ik heb het ook eens meegemaakt! En was met die protocol nog eerste ook in een baan.. Was heel blij maar toen ik de coupon nog eens beter bekeek vond ik het heel gek dat er echt helemaal NIKS bij stond.

Blij dat de meeste jury's wel commentaar erbij laten schrijven of dat zelf aan het einde van de proef nog doen.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Helemaal geen commentaar op coupon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:19

Vreemd zeg.. Dat heb ik zelf nog nooit mee gemaakt, en ik schrijf heel wat af. Ook van de zotte dat je dan er naar vraagt en nog niet veel verder komt..

Ik kom meestal jury's tegen die ontzettend veel erbij willen. Ik kan zeer snel schrijven, maar soms hou ik het gewoon niet bij..

Kimmetjee04

Berichten: 843
Geregistreerd: 08-04-09

Re: Helemaal geen commentaar op coupon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 19:30

inderdaad! ik heb liever een heel blad vol dan helemaal niks.
in principe zou je bij alles commentaar kunnen zetten als je geen 10 krijgt (ik snap dat dit niet te doen is en niet bij te houden is voor de bijschrijver/ster), maar als je een 7 of 8 heb doe je toch iets nog net niet goed genoeg voor een 9 of 10. Maar als een jury een onvoldoende geeft vind ik eigenlijk wel zo netjes dat je erbij zet waarom het een onvoldoende is.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Helemaal geen commentaar op coupon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 07:50

Coupon inscannen en opsturen naar de KNHS, tijdens alle bijscholingen wordt er op gehamerd dat dit echt niet meer kan. Mochten dit soort lege coupons vaker de KNHS bereiken, kunnen ze het betreffende jurylid hier op aanspreken.
Het zou kunnen dat de schrijver het allemaal niet kon bijhouden, maar dan is het minste wat je als jury nog kunt doen is onderaan een samenvatting geven!

marissa161

Berichten: 571
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Helemaal geen commentaar op coupon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 08:03

Ik heb ook een keer een coupon gehad met alleen maar 6jes en één 8 voor verzorging wat resulteerde in 182 punten. Was geen letter op het coupon geschreven :wow:

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 08:39

corientjuhh schreef:
En zelfs bij een 3 geen commentaar en bij een 4 ook niet ga maar door


Bij een 3 of een 4 is het zo slecht (daar ga ik tenminste van uit) dat je zelf ook wel zou moeten snappen wat daar aan de hand is.
Net zoals bij een 8 of een 9.

Maar juist bij de vijven en zessen moet commentaar geschreven worden. Dat zijn vaak de onderdelen waarvan ruiters niet weten waarom niet een 7. Wat was er niet goed genoeg?

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2413
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 08:43

Kimmetjee04 schreef:
inderdaad! ik heb liever een heel blad vol dan helemaal niks.
in principe zou je bij alles commentaar kunnen zetten als je geen 10 krijgt (ik snap dat dit niet te doen is en niet bij te houden is voor de bijschrijver/ster), maar als je een 7 of 8 heb doe je toch iets nog net niet goed genoeg voor een 9 of 10. Maar als een jury een onvoldoende geeft vind ik eigenlijk wel zo netjes dat je erbij zet waarom het een onvoldoende is.


Overal commentaar bijschrijven is weldegelijk mogelijk :') 1x bij het m2 moeten schrijven maar die persoon reed zo belabberd dat een b proef nog geen winst was. Heb toen bij ieder puntje commentaar geschreven en dan alles wat de jury zei. Was heel blij dat het de laatste was

Ontopic;

Heb ook meerder van die protocollen gehad.. Is gewoon heel erg vervelend!
Laatst bijgewerkt door billy3105 op 02-12-14 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

fro

Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 08:44

Ik heb geloof ik bij van de 10 couponnen 2 met commentaar :(. dus het komt blijkbaar wel vaker voor.

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Re: Helemaal geen commentaar op coupon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:48

Misschien was de schrijver te laat??

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Helemaal geen commentaar op coupon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:51

Ik heb het ook wel gehad hoor. Je hebt dan toch ook geen onvoldoende? Misschien zet de jury er alleen wat bij als je een onvoldoende hebt.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:56

TeeGee schreef:
Misschien was de schrijver te laat??


Bij alle onderdelen? Nee....dat geloof ik niet. Geloof nog eerder dat deze jury gewoon geen commentaar op wilde laten schrijven.