Instructeurslijst KNHS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Instructeurslijst KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:12

Ik vind het wel geldklopperij.
Het is mijn taak om bij te blijven en mezelf verder te scholen en te ontwikkelen.
Dan vind ik 20€ voor een regel op een website belachelijk.
Ik heb toen al een klap geld betaald voor die cursus en geloof niet dat er iemand op die lijst gaat kijken wanneer ze instructie zoeken.
Het is dat ik iemand vd opleiding moest begeleiden dat ik het heb aangevraagd.
Bijscholingen waren vroeger gratis,de laatste die ik zag kostte 35€.
Tot nu toe heb ik vd bijscholing niet veel opgestoken,dat is het mij dus niet waard.

lx3
Berichten: 432
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Instructeurslijst KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 02:09

Ik zie alleen instructeurs op de lijst waarvan ik weet dat ze de "oude orun" hadden (orun 2) , dat het verandert is naar 3- aspirant instructeur en staat ook een verloopdatum bij. Is dit bij hun standaard omgegooid en moeten zij nu ook een vervolg doen om hun licentie te behouden, of zijn hier dan ook die bijscholingen voor?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:47

listiglistje schreef:
Ik mis hier in de regio iig heel veel van de betere (subtop) instructeurs op de lijst :7


Maar ja daar blijven de mensen toch wel bij lessen :D dus zo'n licentie is mi maar geldklopperij....doet niks af aan de kennis en ervaring!


Ik sluit me daar bij aan. Als jurylid hoef ik ook niet steeds 20 Euro te betalen alleen om op een lijstje van de KNHS te staan. Dus waarom moet ik dat als instructeur dan wel?
De bijscholingen voor instructeurs zijn altijd op doordeweekse dagen en dan ook nog helemaal in Ermelo. Kost me een vrije dag. En het niveau daarvan is ook niet denderend. Daarom ga ik niet meer naar die bijscholingen heen.
Diploma is evengoed geldig, en ik geef er ook gewoon les mee.
En voor mijn eigen lessen heb ik een aantal hele fijne instructeurs. Die ook allemaal een diploma hebben maar geen van allen op die site vermeld staan. En dat zal mij ook een worst wezen. Een instructeur zoeken doe ik niet via die website. Als ik al een nieuwe zocht dan ga ik dat doen via rondvraag bij andere ruiters, gebaseerd op positieve ervaringen.

Het niveau van de bijscholing voor de juryleden die we dit jaar gehad hebben vond ik wel heel goed. En ook nog eens decentraal en gratis. En gewoon in de avonduren.

Ik denk zelf dat die 20 Euro gewoon geldklopperij is van de KNHS.

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:25

ambre schreef:
Ik vind het wel geldklopperij.
Het is mijn taak om bij te blijven en mezelf verder te scholen en te ontwikkelen.
Dan vind ik 20€ voor een regel op een website belachelijk.
Ik heb toen al een klap geld betaald voor die cursus en geloof niet dat er iemand op die lijst gaat kijken wanneer ze instructie zoeken.
Het is dat ik iemand vd opleiding moest begeleiden dat ik het heb aangevraagd.
Bijscholingen waren vroeger gratis,de laatste die ik zag kostte 35€.
Tot nu toe heb ik vd bijscholing niet veel opgestoken,dat is het mij dus niet waard.


Ik als instructeur weiger ook om die 20 euro te betalen. Ik ben het dan ook helemaal eens met Ambre. Ik bepaal graag zelf naar welke bijeenkomsten ik ga. De bijscholingen in Ermelo waar ik geweest ben vond ik van een zeer laag niveau. Dan volg ik liever lessen, trainingen, clinics of andere bijeenkomsten waar ik wel wat van opsteek. Ik schuif ook minimaal één keer per jaar aan bij de jurybijscholingen. Officieel mag ik daar als instructeur en bixiejury niet heen, maar er is nog nooit moeilijk over gedaan. En deze bijscholingen hebben als voordeel dat het lekker dichtbij is en gratis. Niveau is wel erg wisselend, maar dan heb ik daar in ieder geval geen uren voor in de auto gezeten. Daarnaast blijft mijn diploma evengoed geldig ook al heb ik die 20 euro niet aan de KNHS betaald.

chico_lama
Berichten: 312
Geregistreerd: 13-11-10
Woonplaats: Winkel

Re: Instructeurslijst KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:58

poehh ik zit ook steeds in dubio om het wel of niet te betalen.
In principe heb je er weinig aan, zelf volg ik wel regelmatig een bijscholing waar je al €20,- voor moet betalen(wat uiteraard ook wel zou moeten anders is het niet haalbaar) maar ik vind het zelf geen meerwaarde om op de knhs site op de lijst te staan aangezien er hoogst waarschijnlijk geen toekomstige lesklanten op zullen gaan kijken.

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Instructeurslijst KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:08

Ik heb de lijst eens bekeken en de goede instructeurs die ik ken staan niet op de lijst terwijl ze wel gediplomeerd zijn. In de buurt van mijn huis (paard staat 20km van huis) staan wel een paar namen op waar ik nog nooit van gehoord heb, of die zelf geen noemenswaardig niveau rijden/ gereden hebben. Ik vraag me dan ook af wat de toegevoegde waarde is van zo'n lijst

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10425
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Instructeurslijst KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:49

Ik heb ook eens rond gekeken op die lijst... een aantal voor mij bekende namen mis ik op de lijst terwijl er ook een aantal opstaan waarvan ik qua niveau niet heel erg onder de indruk ben...

chico_lama
Berichten: 312
Geregistreerd: 13-11-10
Woonplaats: Winkel

Re: Instructeurslijst KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:43

Ik heb ook mijn diploma's en de eerste twee jaar na behalen stond je erop daarna moest je geld betalen. ik heb dit niet gedaan, wel volg ik de jaarlijksbijscholingen die ook al €20,- per keer kosten. Zelf vind ik het totaal niet nodig om op die lijst te staan aangezien ik hierdoor toch geen meer lesklanten zal gaan krijgen.
Daarnaast vind ik dat het gewoon bij je lidmaatschap in hoort te horen of als je een bijscholing doet dat je er automatisch weer in komt te staan ipv. €20 per twee jaar te betalen dit is is toch in 10 jaar weer €100,-. Wat ik gewoon pure onzin en geldklopperij vind van de knhs. we betalen immers al genoeg voor de cursus en lidmaatschap

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Instructeurslijst KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:47

Regelrechte onzin.....lesklanten krijg je doordat mensen reclame voor je maken, niet omdat een naam op een lijstje staat. Daarnaast sluit ik me helemaal aan bij de rest hier, bijscholingen zijn onzin, te duur en zonde van je tijd. Je kunt je op zoveel andere manieren bijscholen, daar steek je veel meer van op. Ik heb gelijk vanaf het begin geweigerd om hiervoor te betalen.

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:50

Bijzonder, 2 van de 3 instructeurs van mijn club staan niet op de lijst :=

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:14

De lijst slaat de plank een beetje mis. De meeste gerespecteerde namen staan er niet op.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Instructeurslijst KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:26

Ik sta er ook niet op, jammer van m'n geld.