139 punten op een oefenwedstrijd....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 22:37

Tabaluga12 schreef:
Ts zat gewoon per ongeluk met 2 benen aan 1 kant!!!



:') jij maakt mijn dag weer helemaal af.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:44

TS vroeg trouwens of dit soort punten thuis horen op een oefenwedstrijd. Nu blijft het uiteraard gokken, maar de meeste mensen rijden natuurlijk zo'n oefenwedstrijd of te kijken of ze er klaar voor zijn om voor het "echie" te starten. Misschien is dat de reden dat het zo laag gejureerd is, in combinatie met iets wat de jury erg tegenstond en wilde de jury op deze manier duidelijk maken dat TS nog niet klaar is om te starten?

We kunnen niet beoordelen of het terecht is of niet en wat de jury zo gestoord heeft aan de combinatie, maar waar ik het wel mee eens ben, is dat het raar is dat er geen toelichting op is. TS, kan je anders niet de vereniging vragen of ze de jury een mailtje willen sturen om te kijken of ze er alsnog een toelichting op kan geven omdat je het niet kan volgen?

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:21

HTM schreef:
Met mijn paard heb ik ook wel eens beroerd gereden en toen ging het raampje open met de mededeling als mijn 2de proef net zo slecht of slechter zou gaan zou ik verlies krijgen.
Reed die 2de proef gewoon winst :D


In de openingspost staat dat je de tweede proef 151 reed. Dat lijkt mij toch geen winst, of mis ik nu iets?
Je kunt natuurlijk evt. ook een foto van je protocol maken zonder de header, dus zonder de gegevens bovenaan :) Zelfs al gaat ie dan per ongeluk de hele wereld over, dan staan de namen van jou, je pony en de jury er nog niet op.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 01:28

Ilja000 schreef:
HTM schreef:
Met mijn paard heb ik ook wel eens beroerd gereden en toen ging het raampje open met de mededeling als mijn 2de proef net zo slecht of slechter zou gaan zou ik verlies krijgen.
Reed die 2de proef gewoon winst :D


In de openingspost staat dat je de tweede proef 151 reed. Dat lijkt mij toch geen winst, of mis ik nu iets?
Je kunt natuurlijk evt. ook een foto van je protocol maken zonder de header, dus zonder de gegevens bovenaan :) Zelfs al gaat ie dan per ongeluk de hele wereld over, dan staan de namen van jou, je pony en de jury er nog niet op.



Je hebt idd iets gemist.
en heb al een aantal maal aangegeven waarom ik mijn punten niet openbaar zet.
Dus graag eerst even lezen voordat je om dingen gaat vragen om dingen, want ik blijf het niet uitleggen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 05:55

mylittlejoy schreef:
TS vroeg trouwens of dit soort punten thuis horen op een oefenwedstrijd. Nu blijft het uiteraard gokken, maar de meeste mensen rijden natuurlijk zo'n oefenwedstrijd of te kijken of ze er klaar voor zijn om voor het "echie" te starten. Misschien is dat de reden dat het zo laag gejureerd is, in combinatie met iets wat de jury erg tegenstond en wilde de jury op deze manier duidelijk maken dat TS nog niet klaar is om te starten?

We kunnen niet beoordelen of het terecht is of niet en wat de jury zo gestoord heeft aan de combinatie, maar waar ik het wel mee eens ben, is dat het raar is dat er geen toelichting op is. TS, kan je anders niet de vereniging vragen of ze de jury een mailtje willen sturen om te kijken of ze er alsnog een toelichting op kan geven omdat je het niet kan volgen?


Helemaal mee eens. Oefenwedstrijden zijn bedoelt als oefening 'voor het echie'. Als je dan hoog gaat punten puur 'omdat het anders sneu is', dan schiet de hele wedstrijd zijn doel voorbij.

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 06:06

Het idee achter een oefenwedstrijd is of om mensen het laatste duwtje in de rug te geven om wel te gaan starten of juist om mensen er van bewust te maken dat het wellicht nog niet ok is.
Als je een oefenwedstrijd start op een niveau hoger dan B omdat je al start, vind ik dat je daar gewoon normaal voor gepunt moet worden om op die manier ook een eerlijk beeld te krijgen of je wel of niet klaar bent voor die klasse. Maar dan een verliespunt of lager geven is ook wel weer cru. Als je tussen de 150-165 rijdt is het ook wel duidelijk dat je niet klaar bent.

Voor een B proefje vind ik dat eigenlijk net zo. Het moet toch juist motiveren zo'n oefenwedstrijd? Dit is alleen maar denigrerend en wel erg demotiverend..
Tenzij je elke lijn verkeerd gereden hebt, hebt staan overleggen met de voorlezer, je pony bovenhands met de zweep op zijn hoofd geslagen toen hij die stap achterwaarts deed met halthouden en alle galop stukken achteruit gereden hebt???
Dan nog heb je als taak om als jury dat op een of andere manier om te zetten naar tips en handvatten voor iemand om mee verder te oefenen... En niet neer te sabelen zonder commentaar erbij :/

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:53

Ilja000 schreef:
HTM schreef:

In de openingspost staat dat je de tweede proef 151 reed. Dat lijkt mij toch geen winst, of mis ik nu iets?
Je kunt natuurlijk evt. ook een foto van je protocol maken zonder de header, dus zonder de gegevens bovenaan :) Zelfs al gaat ie dan per ongeluk de hele wereld over, dan staan de namen van jou, je pony en de jury er nog niet op.



Je hebt idd iets gemist.
en heb al een aantal maal aangegeven waarom ik mijn punten niet openbaar zet.
Dus graag eerst even lezen voordat je om dingen gaat vragen om dingen, want ik blijf het niet uitleggen!


Jammer van je reactie, want ik heb wel degelijk het hele topic doorgelezen.
Is dit een bijzondere proef waarbij je bij een eerder aantal punten winst behaald, of ligt die grens nog bij de 180? Dat heb ik namelijk niet gelezen. Alleen dat het om een B proef ging. Je geeft aan dat je de tweede proef winst hebt gereden, maar ook dat je 151 gereden hebt?

Dat je een aantal argumenten hebt gegeven om je protocol niet te plaatsen, heb ik inderdaad gelezen. Vandaar deze goed bedoelde suggestie.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: 139 punten op een oefenwedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:59

Ilja, die opmerking van de TS dat ze toen de tweede proef winst reed, ging over haar paard (dus niet de pony waar het hier over gaat) en tijdens een hele andere wedstrijd.

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: 139 punten op een oefenwedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:04

Ah. Thanks. Zo had ik dat inderdaad niet begrepen.

Axel_Valerie

Berichten: 3041
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Re: 139 punten op een oefenwedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:33

Ik snap de TS helemaal. Ik heb talloze oefenwedstrijden gereden met jonge paarden. En ik heb het echt wel eens heel bont gemaakt met ze maar ik zelfs ik heb nog nooit een 139 gekregen. Als ik rond de 150 eindigde kwam er altijd wel iemand zijn hokje uit om even te vragen hoe en wat en om eventueel tips te geven. Ik vind dit ronduit schandalig. In mijn ogen is dit gewoon puur op de persoon af spelen. Ik zou gewoon even met de desbetreffende rijvereniging bellen en het alleen aankaarten. Zo kan deze jury dit niet herhalen in de toekomst, mocht dat wel gebeuren dan is er in elk geval al iemand die dit een keer gemeld heeft waardoor er misschien iets kritischer naar deze jury gekeken word. BELACHELIJK.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: 139 punten op een oefenwedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:38

Hoe kun je dat nou zeggen als je de proef niet IRL gezien hebt? Misschien was het wel terecht. Dan mag TS het onterecht vinden, maar niemand hier heeft de proef gezien dus er kan niet over geoordeeld worden.
Misschien maakte die pony in ieder onderdeel wel taktfouten, dan vind ik het best terecht. Maar nogmaals, zolang TS niet met beelden komt kan niemand er wat over zeggen. Alleen het jurylid zelf maar die zit wsch niet op Bokt want anders was er wel gereageerd.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 12:58

Fitzroy schreef:
Hoe kun je dat nou zeggen als je de proef niet IRL gezien hebt? Misschien was het wel terecht. Dan mag TS het onterecht vinden, maar niemand hier heeft de proef gezien dus er kan niet over geoordeeld worden.
Misschien maakte die pony in ieder onderdeel wel taktfouten, dan vind ik het best terecht. Maar nogmaals, zolang TS niet met beelden komt kan niemand er wat over zeggen. Alleen het jurylid zelf maar die zit wsch niet op Bokt want anders was er wel gereageerd.



Helaas er zijn geen beelden van.
En zoals al eerder gemeld liep de pony niet onregelmatig of met takt fouten.
Hij heeft na mijn proeven namelijk nog een proef afgelegd met een meisje erop wat nog geen jaar rijdt, en daarmee 180 punten behaald.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 13:03

Ilja000 schreef:
Jammer van je reactie, want ik heb wel degelijk het hele topic doorgelezen.
Is dit een bijzondere proef waarbij je bij een eerder aantal punten winst behaald, of ligt die grens nog bij de 180? Dat heb ik namelijk niet gelezen. Alleen dat het om een B proef ging. Je geeft aan dat je de tweede proef winst hebt gereden, maar ook dat je 151 gereden hebt?

Dat je een aantal argumenten hebt gegeven om je protocol niet te plaatsen, heb ik inderdaad gelezen. Vandaar deze goed bedoelde suggestie.


Idd die andere proeven gingen over mijn paard waar ik mee start.

De proeven die ik afgelopen weekend heb gereden zijn gewoon de B proeven zoals ook in de OP staat.
Dus met 180 een winstpunt.

En mijn protocol doet naar mijn mening zoals echt al 10x aangegeven echt niet toe aan deze discussie.
Als er nou echt iets geks op gestaan had, of duidelijk was geweest waarom ik die punten krijg, dan had ik dit topic toch nooit geopend????

Zoals al eerder, dit is echt GEEN reclame voor mij, sta 6 dagen per week in de bak mensen te vertellen hoe ze moeten rijden, rij paarden voor andere in en door, begeleid mensen op wedstrijden, dus echt slim nee lijkt mij niet.
Maar ik wil de mening van andere, en ik ben er eerlijk over geweest dat ik die punten zelf gekregen heb.
Had ook neer kunnen zetten een vriendin of een klant van mij.
Maar ben liever eerlijk ook via internet.

Axel_Valerie

Berichten: 3041
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:07

Fitzroy schreef:
Hoe kun je dat nou zeggen als je de proef niet IRL gezien hebt? Misschien was het wel terecht. Dan mag TS het onterecht vinden, maar niemand hier heeft de proef gezien dus er kan niet over geoordeeld worden.
Misschien maakte die pony in ieder onderdeel wel taktfouten, dan vind ik het best terecht. Maar nogmaals, zolang TS niet met beelden komt kan niemand er wat over zeggen. Alleen het jurylid zelf maar die zit wsch niet op Bokt want anders was er wel gereageerd.


Nee ik heb het niet gezien. Maar gezien de omstandigheden en daarbij genomen dat het een oefenwedstrijd is hoort dit niet te kunnen. Bovendien heb ik genoeg kennis en ervaring om dat te zeggen.
Dus ik bepaal zelf wanneer ik iets kan zeggen en wanneer niet.

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:21

HTM schreef:
.


Het gaat er mij echt niet om of deze punten nu rechtvaardig zijn of niet.
Ik lig hier echt niet wakker van.

Maar zoals al eerder gemeld heb ik hier een vraag neergelegd en wou graag weten hoe andere hierover denken.

Maar omdat jij het zo graag wil weten hier de laatste cijfers van de 2 proeven.
Dus vanaf punt 22.

1ste proef
Stap 4
Draf 5
Galop 4
Impuls 4
Rechtgerichtheid, ontspannen en aanleuning 4
Houding en zit 4
rijvaardigheid en hulpen 4
verzorging 7

2de proef
Stap 4
Draf 5
Galop 5
Impuls 4
Rechtgerichtheid, ontspannen en aanleuning 5
Houding en zit 4
rijvaardigheid en hulpen 4
verzorging 7


Heb je hele topic door gelezen. Normaal wordt er op een oefenwedstrijd niet zo laag gepunt. Zou ik ook niet correct vinden. Iemand op 150 uit laten komen (vind ik ook al heel erg laag) en daarbij schrijven "voorlopig nog niet officieel starten want nog veel werk aan de winkel" voldoet ook.

Als ik dit cijferlijstje zie, dan heeft de jury heel duidelijk jou iets willen vertellen. Namelijk "c'etait nulle!" (Het was waardeloos). Zelf in het verleden officieel gestart. En die van ons was echt geen dressuur pony (integendeel) en ik echt geen hoogvlieger. Maar lager als 179 heb ik echt nooit gehad en dat vind ik al laag in de B.
Met name rijvaardigheid en hulpen vind ik echt verschrikkelijk een 4, net als houding en zit een 4 etc...Het is echt zo verschrikkelijk laag en heeft zo met jouw rijden te maken en niet met de pony dat het jammer is dat de boodschap niet vermeld staat op het protocol of je later is meegedeeld, waarom je zo'n lage punten hebt gehad.
Het is inderdaad vreemd, maar gezien het feit dat anderen wel hoog gepunt zijn bij deze jury, is dit dus willens en wetens gedaan.
Dan ga ik er wel vanuit dat er niet een vete of zoiets aan ten grondslag ligt die tussen jullie persoonlijk speelt. Maar dat lees ik nergens.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:32

Ik weet niet of ik zelf een combinatie zo erg naar beneden zou punten, zeker op een oefenwedstrijd, bji een punt of 140/150 is de boodschap ook echt wel duidelijk dat het niet goed is.

Aan de andere kant, moeten dingen die niet goed zijn wel gewoon benoemd kunnen worden. En bij de punten die ik tot nu toe heb gezien van de TS op de onderste onderdelen, was het gewoon echt niet goed. Houding en zit ook zo laag, geeft voor mij het idee dat je de pony ernstig hebt tegengewerkt, de 4-en en 5-en op de gangen geven aan dat de gangen gewoon niet zuiver zijn. Voor een 4 moeten er echt wel hele dikke taktfouten in zitten (al zeg je zelf van niet).

Mijn idee bij deze punten, als jury, is dat jouw rijden op deze pony de jury zo tegenstond, dat je zo naar beneden gepunt bent. Blijkbaar hadden andere ruiters wel nette punten, dus het zal echt aan deze combinatie hebben gelegen dat deze jury zo streng was.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: 139 punten op een oefenwedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:38

Ik vind het ook wel erg laag hoor.... Dat motiveert nou niet bepaald :n
En zulke lage punten op de onderste onderdelen... waren er nog meer deelnemers met hetzelfde?

Aan de andere kant; wat als er nu 'soepel' gerekend was, en de punten waren uitgekomen op bijv. 160
Een volgende keer gaat het dan misschien beter maar wordt er weer normaal-streng gepunt, en komt weer uit op 160.
Dan is het ook niet te begrijpen dat je hetzelfde krijgt, dan misschien beter zo en dan kun je zien dat er vooruitgang in zit?

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 13:42

Nibbit schreef:
Ik vind het ook wel erg laag hoor.... Dat motiveert nou niet bepaald :n
En zulke lage punten op de onderste onderdelen... waren er nog meer deelnemers met hetzelfde?

Aan de andere kant; wat als er nu 'soepel' gerekend was, en de punten waren uitgekomen op bijv. 160
Een volgende keer gaat het dan misschien beter maar wordt er weer normaal-streng gepunt, en komt weer uit op 160.
Dan is het ook niet te begrijpen dat je hetzelfde krijgt, dan misschien beter zo en dan kun je zien dat er vooruitgang in zit?


Nou, met deze pony ga ik ook niet meer voor de lol starten.
Voor mij is die lol er op deze manier echt wel goed af.
Kan dan beter mijn geld steken in de wedstrijden met mijn paard.

En ik ken de jury niet, dus naar mijn idee geen ruzie of wat.

En misschien heeft ze gelijk mij zo laag te punten, maar waarom kan je bij mensen met 220 punten op laten schrijven belofte voor de toekomst, mooi gereden enzenzenz.
En bij mij.... NIKS!!!

Hoe moeilijk is het.

En zoals ik al eerder vroeg, als een ruiter zo tegenwerkt, waarom dat raam niet open en er wat van zeggen.
Ik vind het zielig voor een paard als een ruiter alleen maar zit te rukken en plukken, en zou het zeker begrijpen als er gewoon iets van gezegd wordt.

Axel_Valerie

Berichten: 3041
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Re: 139 punten op een oefenwedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:43

Hoe vroeg moest je? _O-

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 13:44

Axel_Valerie schreef:
Hoe vroeg moest je? _O-



Begin van de middag gereden.

Axel_Valerie

Berichten: 3041
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Re: 139 punten op een oefenwedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:03

Ah, dan kan het daar niks mee te maken hebben..

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:35

Axel_Valerie schreef:
Fitzroy schreef:
Hoe kun je dat nou zeggen als je de proef niet IRL gezien hebt? Misschien was het wel terecht. Dan mag TS het onterecht vinden, maar niemand hier heeft de proef gezien dus er kan niet over geoordeeld worden.
Misschien maakte die pony in ieder onderdeel wel taktfouten, dan vind ik het best terecht. Maar nogmaals, zolang TS niet met beelden komt kan niemand er wat over zeggen. Alleen het jurylid zelf maar die zit wsch niet op Bokt want anders was er wel gereageerd.


Nee ik heb het niet gezien. Maar gezien de omstandigheden en daarbij genomen dat het een oefenwedstrijd is hoort dit niet te kunnen. Bovendien heb ik genoeg kennis en ervaring om dat te zeggen.
Dus ik bepaal zelf wanneer ik iets kan zeggen en wanneer niet.


Mag ik jou gave om een oordeel uit te spreken alleen op basis van een verhaal en je eigen ''ervaring en kennis''. Lijkt me geweldig, jureer ik vanuit mijn luie stoel en laat de deelnemrs vertellen hoe het ging.

Wat een onzin. Het was waarschijnlijk echt niet ok volgens de jury. Vandaar de punten

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: 139 punten op een oefenwedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:48

Maar alle adviezen en vragen ten spijt...

TS vraagt ALLEEN of dit soort punten op een oefenwedstrijd thuishoren? ZONDER dat er commentaar bijstaat/onder staat met de reden of dat de jury dit toelicht.

Ik weet dat sommige juryleden bij sommige onderdelen/onvoldoendes geen commentaar zettwn omdat de ruiter zelf ook weet dat t niet goed is, maar dat is met grote fouten, uit galop vallen, staken oid. Maar bij zoveel onderdelen hoort er op een op een gewone wedstrijd al veel commentaar bij te staan en zeker op een oefenwedstrijd.

Dus ik vind de punten wel kunnen, maar ik vind wel dat een jury dit of op papier of mondeling toe zou moeten lichten.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:24

HTM schreef:
Helaas er zijn geen beelden van.
En zoals al eerder gemeld liep de pony niet onregelmatig of met takt fouten.
Hij heeft na mijn proeven namelijk nog een proef afgelegd met een meisje erop wat nog geen jaar rijdt, en daarmee 180 punten behaald.

Dat ie bij het meisje geen taktfouten maakt en 180 punten loopt, zegt niets over jouw proef

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: 139 punten op een oefenwedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 06:32

Als ik naar het puntenlijstje kijk, en dat even als waarheid aanneem, dan heb jij de pony ernstig in de weg gezeten (houding/zit 4). Dat kan best resulteren in hele slechte takt/regelmaat en dus een laag cijfer in de gangen.

Als de volgende ruiter een stuk beter zat, kan de pony daar veel makkelijker onder lopen en ook zuiverdere gangen laten zien.

Maar dan ga ik even af op de punten die je zelf hebt laten zien.