twee jury's en 40 punten verschil

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:04

BMHP schreef:
in een van je antwoorden zeg je zelf dat je geen zeur bent.
Ik adviseer je om je zelfbeeld aan te passen.

Als je hier klaagt over de punten en niet eens de moeite neemt om je protocollen of de jury zelf te spreken ben je een zeur! niks meer en minder.

Een verschil van 40 punten wat je aangeeft is groot, maar zonder dat we daar een reden voor hebben gekregen zijn alle antwoorden hier speculatie.

Ook de beschuldiging aan de jury (TS: waarbij ik dan aan oprechtheid twijfel....) is niets anders dan zeuren.

Doe eerst je eigen werk en praat met de mensen (jury) voordat je hier gaat zeuren.
Alle jury's zijn vrijwilligers die hun best doen! Een klein beetje respect voor hun inzet en tijdsbesteding zou mooi zijn. Elke organisatie doet haar best om iets LEUKS neer te zetten, maar staat machteloos tegen dit soort zaken (posts). Je moet dus ter plaatse uitzoeken hoe en wat.
Je kan zelf een ander idee hebben, maar zonder dat naast het idee van de jury te leggen leer je niks.


tja best hard maar eigenlijk ben ik het wel met je eens.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:37

BMHP schreef:
in een van je antwoorden zeg je zelf dat je geen zeur bent.
Ik adviseer je om je zelfbeeld aan te passen.

Als je hier klaagt over de punten en niet eens de moeite neemt om je protocollen of de jury zelf te spreken ben je een zeur! niks meer en minder.

Een verschil van 40 punten wat je aangeeft is groot, maar zonder dat we daar een reden voor hebben gekregen zijn alle antwoorden hier speculatie.

Ook de beschuldiging aan de jury (TS: waarbij ik dan aan oprechtheid twijfel....) is niets anders dan zeuren.

Doe eerst je eigen werk en praat met de mensen (jury) voordat je hier gaat zeuren.
Alle jury's zijn vrijwilligers die hun best doen! Een klein beetje respect voor hun inzet en tijdsbesteding zou mooi zijn. Elke organisatie doet haar best om iets LEUKS neer te zetten, maar staat machteloos tegen dit soort zaken (posts). Je moet dus ter plaatse uitzoeken hoe en wat.
Je kan zelf een ander idee hebben, maar zonder dat naast het idee van de jury te leggen leer je niks.


Inderdaad. Ook ik ben het wel eens niet eens met de jury. Maar dan ga ik echt niet zo zeuren. Ik kijk dan mijn protocol na. En kan me dan meestal wel vinden in het commentaar wat er op staat. Ben ik het dan nog niet eens met de jury, dan heb ik altijd het motto. Dat de jury het anders heeft gezien dan dat ik het heb gevoeld. En ga gewoon verder met trainen en oefenen.

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: twee jury's en 40 punten verschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:40

indd! eigenlijk is juist het commentaar van de jury en niet de cijfers! Als al het commentaar klopt maar de cijfers zijn lager dan je dacht wat klopt er dan niet?

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:43

Achja, bij onze kampioenschappen indoor met mennen afgelopen keer had een combinatie 60 punten verschil. Ik denk dat er 1 op de roze wolk zat en de andere te slapen.

Bekijk eerst je protocol, stap daarna naar de jury en vraag het na. Dat helpt vaak al veel.
Helpt het voor jou niet; het is en blijft een jurysport, baal er even van, maar er komen nog zat wedstrijden.

Als je echt goed rijd, kan ook een strenge jury niet om je heen.
En anders toch echt bij jezelf te rade gaan, was het wel echt zo goed, of was de hogere jury wel erg enthousiast met het uitdelen van hogere punten en de ander gewoon wat strenger.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:46

bliver schreef:
indd! eigenlijk is juist het commentaar van de jury en niet de cijfers! Als al het commentaar klopt maar de cijfers zijn lager dan je dacht wat klopt er dan niet?


Bij mij is dat voornamelijk de middendraf. Voor mijn gevoel verruimt ze dan mooi. Maar volgens de jury niet.

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:49

Zorg dat je je protocollen haalt en bespreek het met de jury. Bokt kan hier niets aan doen, niets in veranderen en de antwoorden die je krijgt vallen blijkbaar niet in je straatje. Wij zijn er niet bij geweest, dus weten niet of de punten terecht of onterecht waren. Ik zou als ik jou was je energie in positievere zaken stoppen, zoals het motiveren van je dochter. Want ik krijg persoonlijk de kriebels van de toon van je schrijven, en je doet me denken aan al die verschrikkelijke moeders die ik vroeger op het wedstrijdterrein tegen kwam. Die met hun oog op de beker, en niet op het plezier van hun kinderen...

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: twee jury's en 40 punten verschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:26

Puntenverschil is jammer, maar zolang de plaatsing wel ongeveer gelijk is, zitten de juryleden wat mij betreft op een lijn. Ze zal van de ene jury ook niet dik winst hebben gereden neem ik aan, anders was het gemiddelde wel winst geweest.
Zeker in kleine rubrieken (wat C-Z is) vind ik het juist wel goed voor het niveau op de Hippiade dat niet alles klakkeloos door mag. Dus dat ze niet door mag omdat ze geen winstpunt heeft is zuur, maar niet zo verkeerd. Eigenlijk toch te gek dat de laatste plaats zou mogen starten op de Hippiade? Er zijn ook rubrieken met dik 30 ruiters waar er maar 5 door mogen.

En wat moet je tegen haar zeggen: we trainen lekker door en wie weet volgend jaar.

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:06

FriesWytske schreef:
bliver schreef:
indd! eigenlijk is juist het commentaar van de jury en niet de cijfers! Als al het commentaar klopt maar de cijfers zijn lager dan je dacht wat klopt er dan niet?


Bij mij is dat voornamelijk de middendraf. Voor mijn gevoel verruimt ze dan mooi. Maar volgens de jury niet.


Dan moet je je proef filmen en terugkijken met je protocollen erbij

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:15

Dat heb ik gedaan. En doe ik ook steeds. Maar ik zie dan niet altijd wat een jury ziet. En ook mijn instructeur, die tevens jury is, zegt dat ik het goed doe. Dus daar houd ik maar aan vast. Het is maar 1 punt. En bij lang niet alle juryleden wordt het lager beoordeeld dan dat ik voel. Ben het 9 van de 10 keer wel met de jury eens, bliver. Je houd toch altijd wel 1 of 2 punten waar je het niet met een jury eens zal zijn.
Als de eindpunten kloppen met wat ik in gedachten heb, hoor je mij niet snel klagen. Ben het dit jaar tot nu toe maar 1 keer niet eens met de jury geweest. En toen had ik een winstpunt. Die ik van mezelf niet had verdient.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 07:27

spekenham schreef:
in de Dz heeft dezelfde jury ook bij 8 combinaties puntenverschillen van 30 en meer, dus deze meneer moet echt niet meer jureren, bij hem kan mijn dochter bijv. nooit geen winstpunt halen, iemand moet wel positief iemand kunnen bestraffen op een foutje maar hoeft niet meteen met bijna minpunten te strooien.

Ik heb iig het medegedeeld aan de knhs, heeft geen nut maar is iig wel een punt waar ze dan weer eens over geinformeerd worden.


Ik ben wel heel benieuwd wie er gezeten heeft eens kijken of ik dat kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 07:33

spekenham schreef:
Anoeska schreef:
Wat wil je horen? Jury's zijn stom en slecht en ze doen het expres? Dacht je niet dat iedere jury in de auto stapt om daar naar eer en geweten te jureren. Dit zijn nou eenmaal dingen die erbij horen. Je kijkt als jury uit een andere hoek. En geeft de punten die je het waard vond.

Ik vind klagen bij de knhs zelf nooit zo 'sjiek'. Ga dan eerst eens een praatje maken met die jury, misschien kom je in een gesprek achter de motivatie voor de punten.



praatje maken met de jury? is best lastig op zo'n evenement de jury is echt niet aan het wachten op jou om met je een praatje te maken. overigens ken ik de jury niet eens. op een "normale"wedstrijd lukt dat vaak wel maar voordat wij de pony afgezadeld hadden was de rubriek voorbij en bij de jury afdeling mocht je niet komen.


Dit is wel erg kort door de bocht... 90% vind het helemaal niet erg om even met een deelnemer te praten over de resultaten. Discuseren over waar/niet waar is wat anders. Het jurylid heeft gepunt naar wat hij of zij gezien heeft.

Hing er een verbodsbord met'verboden voor deelnemers' of een bordje 'gereserveerd voor juryleden'?...