Body protector in de Dressuurring, wat vinden juryleden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Body protector in de Dressuurring, wat vinden juryleden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:34

Als FNRS jury beoordeel ik de houding en zit van de ruiter apart.

In deze punten krijgt de ruiter voor houding standaard een 6 met BP. Dit omdat de houding niet 100% te beoordelen is en het zo niet van invloed is op de einduitslag

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:46

Met BP kun je prima zien of iemand recht zit of niet.
Het is toch niet alleen het bovenlijf wat telt?
Benen, handen, voeten, schouders, hoofd, recht boven paard of scheef......enz.
Sorry, maar zomaar een 6 geven vind ik echt belachelijk!

En ieder cijfer is van invloed op de einduitslag. Dus ook die 6 die je nu geeft.

melissapupa
Berichten: 1091
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:47

Heike schreef:
Dressuur is een jurysport. En mensen en ook juryleden( zijn net mensen immers) kunnen nooit 100% objectief zijn. Sommige houden van schimmels bijv en zullen daar onbewust hoger op punten. Een ander jurylid houdt juist helemaal niet van schimmels en beoordeeld onbewust lager.

En dat heb je met alles. Bodyprotector of niet. Je kunt het nooit voor alle juryleden goed doen.

Daarom heb je soms bij een goede proef minder punten. Dat is klote. Maar daar tegenover staat vast een proef die niet zo goed was en waar je hoge punten had.

Dus, je moet doen wat bij jou past. Waar jij je lekker bij voelt. En als je gewoon goed rijdt dan komen de punten ook vanzelf.

Hiermee ben ik het helemaal eens :)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:32

Tendance schreef:
Met BP kun je prima zien of iemand recht zit of niet.
Het is toch niet alleen het bovenlijf wat telt?
Benen, handen, voeten, schouders, hoofd, recht boven paard of scheef......enz.
Sorry, maar zomaar een 6 geven vind ik echt belachelijk!

En ieder cijfer is van invloed op de einduitslag. Dus ook die 6 die je nu geeft.


Je hebt bij ons dingen veel meer gesplitst...

Je hebt:

Houding
Zit
Beenligging
Handhouding
Beenhulpen
Teugelhulpen
Tempo
Algemene indruk


Enkel voor t kopje houding zet ik standaard dan een 6 neer... zit, Beenligging, Handhouding etc. Is wel goed te beoordelen.

Dit is bij de FNRS anders dan bij de KNHS waarbij je maar 1 onderdeel hebt om alles in te beoordelen

marleen_a_a

Berichten: 1200
Geregistreerd: 18-05-14
Woonplaats: Zuidbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:00

Ik heb nu sinds kort mijn eigen paard en omdat hij toch wel even iets pittiger is dan ik gewend ben heb ik ook een bodyprotector aangeschaft. Gewoon voor de zekerheid.
Nu ga ik volgende maand ook voor het eerst starten dus ik vroeg het mij inderdaad ook af.
Gewoon met bodyprotector rijden of toch maar zonder?
Ik voel me er niet echt zekerder van of veiliger dus het zou geen invloed op mijn rijden hebben, maar ik voel dingen gewoon nog niet goed genoeg aan komen (bokken of wegspringen oid). Aan de ene kant denk ik , laat maar mooi zitten , staat het ook wat mooier ( is wat minder warm haha) maar aan de andere kant zul je net zien dat ik er dan juist af val.

Ik denk wel dat juryleden net iets minder positief zijn . bij twijfel van een 6 of 7 bij uitstraling oid maken ze er toch een 6 van.
Niet vervelend bedoeld , hardstikke logisch maar het is ook gewoon minder mooi.

smurvaas

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje in Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:58

Sinds een heftige val van mijn vorige paard draag ik altijd een bp.
Mijn huidige paard is in 90% van de gevallen braaf, maar ik voel me er gewoon veiliger mee.
Start nu m2 en toevallig dacht ik vorige week zal ik maar is zonder gaan rijden, maar lag al iemand naast met losrijden, toch maar niet. :+

Ik heb nog nooit gehad dat een jury en een opmerking over heeft gemaakt. En heb ook niet het idee er mindet punten om te krijgen. Bij een rot proef gewoon rot punten maar bij een super proef ook met 3 winst per proef naar huis. :D

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Body protector in de Dressuurring, wat vinden juryleden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:23

Maar met BP kun je toch prima zien of iemand rechtop voorover of achterover zit en of de schouders naar achteren zijn?
Juist door het strakke van de BP kun je naar mijn idee niets meer verbergen.