Body protector in de Dressuurring, wat vinden juryleden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
naam
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-07-04

Body protector in de Dressuurring, wat vinden juryleden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 22:04

Zoals de titel al aangeeft, vraag ik mij af wat juryleden ervan vinden als je met een bodyprotector in de dressuurring verschijnt.

ik weet dat dit volgens de reglementen is toegestaan, maar dressuur is nu eenmaal een jurysport, en juryleden hebben nu eenmaal hun eigen voorkeuren en meningen, ze zijn tenslotte ook gewoon mens.

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:12

Het is toegestaan, een jury zou je niet af mogen straffen of belonen op het dragen van een BP. :n

Ik denk dat het een beetje gemengd is, de een zal het toe juichen de ander zal het niks vinden. Deze mening mag een jury dus alleen niet mee nemen in de punten..

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Body protector in de Dressuurring, wat vinden juryleden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:15

Ik kan mij ergens voorstellen dat als je een niet goed passende BP hebt dat deze dan de ruiter belemmert in de bewegingen. Het hele plaatje kan er dan minder netjes uit zien en dat zie je als ruiter dan terug in de punten.

Maar goed, aan de ruiter dus om dan een goed passende BP te vinden en er ook voor te zorgen dat het plaatje een beetje leuk is :-) Dressuur gaat immers vooral om imago en indruk.

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Body protector in de Dressuurring, wat vinden juryleden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:17

Ik ben ook benieuwd. Rijd altijd met een BP, volgens mij ben ik nog nooit gekort, maar ben er ergens wel bang voor, want het lijkt wel minder mooi natuurlijk.

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Body protector in de Dressuurring, wat vinden juryleden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:19

als een jury daar minder punten opgeeft.. kan die wel stoppen met zijn vak..

veiligheid gaat bij mij altijd nog boven mooi...

Springs

Berichten: 533
Geregistreerd: 29-12-13
Woonplaats: NL - Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:22

Als ik zelf jurylid was zou ik het juist 'knap' vinden als iemand er wel een aan doet, velen (die bijv. in de training er altijd een aan hebben) kiezen toch voor het plaatje en doen hem met wedstrijd even niet aan. Je denkt extra aan de veiligheid dat is juist extra goed.
Al kan ik snappen dat sommige juryleden toch liever het klassieke plaatje hebben, zonder bodyprotector.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:23

Wat boeit jou het wat de jury ervan vindt? Als je daarmee wilt rijden lekker doen!

Springs

Berichten: 533
Geregistreerd: 29-12-13
Woonplaats: NL - Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:43

IngridM schreef:
Wat boeit jou het wat de jury ervan vindt? Als je daarmee wilt rijden lekker doen!

Als je graag goede punten wilt halen maar een onbekwame jury hebt die er stiekem toch punten voor aftrekt, dan boeit dat zeker.
Natuurlijk ben ik het met je eens dat je hem zeker aan moet doen als je dat wilt, die juryleden moeten daar gewoon niet op letten want veiligheid is belangrijk natuurlijk :)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26903
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:01

IngridM schreef:
Wat boeit jou het wat de jury ervan vindt? Als je daarmee wilt rijden lekker doen!

Precies dit! Je eigen lichaam is een stuk belangerijker dan het oordeel van de jury.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Body protector in de Dressuurring, wat vinden juryleden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:08

Ik heb na een groot ongeluk met een paard ook met bp gereden en boeide me echt niets wat mensen daarvan vonden. Ik voelde me er fijn bij :-)

Frieskee
Berichten: 777
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Geldrop

Re: Body protector in de Dressuurring, wat vinden juryleden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:12

maar d'r zijn me er jury's bij die zo'n niet aan de veiligheid van anderen denken , alleen maar aan het plaatje.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Body protector in de Dressuurring, wat vinden juryleden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:18

Heb heel lang met BP ook mijn proeven gereden, geloof niet dat ik daar minder punten om heb gehad.

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Re: Body protector in de Dressuurring, wat vinden juryleden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:23

of je doet m onder je jasje :) lijk je misschien wat breder maar veel doen dat

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Body protector in de Dressuurring, wat vinden juryleden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:25

Dat zit echt %#^%$^ en bovendien moet je dan een jasje hebben dat echt wel paar maten te groot is.

santje44
Berichten: 51
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Oldebroek

Re: Body protector in de Dressuurring, wat vinden juryleden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:31

Ik denk dat het niet veel moet uit maken.

Maar lees hier ook dingen over dat het veiliger is. Ik hoor ook vaak genoeg het tegenovergestelde van een bp.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Body protector in de Dressuurring, wat vinden juryleden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:50

Santje44 dat ligt geheel aan de pasvorm

naam
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Body protector in de Dressuurring, wat vinden juryleden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 07:44

Nu ben ik eigenlijk nog wel heel benieuwd naar reacties van jury leden.

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 07:53

Het mag :) En geen een jurylid ligt daar mi wakker van....een jury punt gewoon per onderdeel wat hij/zij ziet (rijtechnisch).

Het gaat niet om het plaatje maar om het rijden zelf.
Als je paard de sterren van de hemel loopt valt zo'n BP niet eens op :D krijg je gewoon dikke punten hoor!!

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Body protector in de Dressuurring, wat vinden juryleden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:27

Ik vind het idd geen gezicht in de dressuur Y;( maar voor de punten maakt het bij mij niets uit. Dat zou wel heel raar zijn. Dus gewoon aandoen, ik kan me niet voorstellen dat er juryleden zijn die daarvoor punten aftrekken. Persoonlijk zou ik als je hem alleen voor dressuur gebruikt onder je jasje proberen te doen.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:33

Dat maakt voor een jurylid helemaal niks uit. :)
Je moet zorgen dat je je paard goed voor elkaar hebt, dat is belangrijk. Niet of je een BP draagt. Het mag volgens de reglementen dus hangt de jury daar geen oordeel aan.

Cioccolato

Berichten: 6610
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:34

Persoonlijk vind ik het ook verschrikkelijk staan. Ik denk dat de jury je niet eens mag benadelen of bevoordelen bij het laatste punt, de verzorging in het algemeen.
Maar ik denk dat als je een te grote, te lompe BP aan hebt de jury je misschien een 7 geeft in plaats van een 8? En als je een BP aan hebt die goed past, niet al te lompe pasvorm heeft en misschien bij de kleur van je outfit past de jury je gewoon een 8 geeft. Bij wijze van. Denk aan een racesafe, die vind ik al een stuk mooier dan een lomp van HH.

Ik probeer mee te denken hoor, geen idee in hoeverre ik waarheid spreek :P

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:41

Dat maakt niets uit. Geen jurylid zal negatief punten voor een veiligheid.

Je zit trouwens mooier rechtop haha.

Deze discussie was er vroeger ook toen men met cap ging rijden ipv hoed, bij basisdressuur. Nu is de discussie ook bij hogere dressuur, het zijn meer de ruiters dan de jury die er iets van vinden.

Ik rijd altijd met bp. Het bevalt prima

Cioccolato

Berichten: 6610
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Body protector in de Dressuurring, wat vinden juryleden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:45

Ik denk dat je niet zomaar kan zeggen dat geen jury lid negatief punt voor een BP. Er zijn ook juryleden die negatief punten voor een Fjord, ipv een KWPN'er. Daarom lijkt t me ook erg moeilijk zeggen. Het mág niet, maar of het ook daadwerkelijk niet gebeurd... Maar dan denk ik voornamelijk op het laatste puntje, de verzorging..

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:48

Ik rij altijd met mijn Bodyprotector de laatste jaren en ik krijg gewoon nette punten voor houding en zit en verzorging, en win regelmatig. Inderdaad zolang je maar gewoon een goede proef neerzet ;-) Ik geloof niet dat het mij ooit maar een puntje heeft gekost.

Ik vind het wel jammer dat er zoveel vooroordelen zijn. Ik heb nu een doodbraaf paard en zou ook liever zonder rijden, maar soms is het helaas niet anders en heb je niet echt een keuze...

Ik web wel een mooie aansluitende bp gekocht die in mijn ogen ook helemaal niet lomp staat.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:49

Als ik een jong paard zou starten, of een die af en toe speciaal uit de hoek kan komen zou ik hem ook dragen.

Vroeger aangeschaft omdat ik nogal eens van mijn oude paard af lag. Nu met huidige gebruik ik hem voor springen en als ik een jong dier rijdt. Heb inmiddels wel mn blauwe gewisseld voor een zwarte racesafe omdat die niet zo opvalt op mijn jasje.

Mensen die geen gezicht vinden... gips corset is ook geen gezicht. Ik heb er echt lak aan, als ik hem aan wil doe ik hem aan :). Better safe than sorry. En dat eventuele ene puntje verzorging.. als daar je winst afhangt dan gewoon beter rijden.
Laatst bijgewerkt door vencedor op 13-08-14 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt