Leuke Oefeningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JulieP
Berichten: 229
Geregistreerd: 21-04-14
Woonplaats: Belgiƫ

Leuke Oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 18:18

Dag bokkers!

Wegens enkele blessure's ben ik moeten stoppen voor 4 maanden met paardrijden (waarvan ik ondertussen al aan m'n 3e zit)! Omdat het praktijkgedeelte tijdelijk wegviel, ben ik me meer gaan verdiepen in theorie...

Tijdens die periode dat ik niet meer rijd, ben ik ook ineens geƫvolueerd tot lesgever, natuurlijk zonder diploma (ben nog maar 14j) maar omdat ik de beste en meeste rijvaardigheden + kennis heb van iedereen die zich heeft aangeboden + andere kennissen of mensen op stal hebben ze uiteindelijk voor mij gekozen! :D /3 En ik ben er dolblij mee! Heel erg leuke mensen dat in mn lessen rijden :)

Ondertussen zijn we bezig met te oefenen op galop, aangezien de meeste ruiters hier problemen mee hadden, maar die zijn nu volledig van de baan! Nu ben ik me aan het concentreren op het rijden van rechte lijnen, overgangen en wat tempo-wisselingen (vind dat die 3 goed samenhangen). Maar voor wat afwisseling zou ik ook graag nog wat leuke, onbestaande of samengestelde, interessante oefeningen voorleggen! Heeft er iemand leuke oefeningen om te doen? Maakt niet uit met wat het te maken heeft want in de gevorderden groep kunnen ze al wat wijken, schouderbinnenwaarts, correcte galop enz enz! -:)

Yolanda77
Berichten: 39
Geregistreerd: 21-02-13
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:18

Wat jammer dat niemand gereageerd heeft tot nu toe!
Hier een paar oefeningen die ik nog altijd graag rijd;
*Wijken; linksom op de hoefslag, vanaf de korte zijde de binnenhoefslag op, omstellen en dan wijken voor het rechterbeen over de gehele diagonaal (best een kunst om ze de gehele afstand constant te houden in tempo en buiging)
*Een ruit rijden tussen A-B-C-E (scherpe en flauwe bochten) evt met tempowisselingen er tussen. Dus bocht sturen, versnellen, terugnemen, bochtsturen etc.

Hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes,

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Leuke Oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 00:51

Vierkantjes rijden met daarbij aandacht op wenden op buitenteugel (schoudercontrole) en heupcontrole. Rijdt je niet netjes dan val je direct door de mand. Kan in alle gangen. :)

Mystic_Dawn

Berichten: 98
Geregistreerd: 22-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:06

8'ten rijden door de bak, deden wij vaak, maar is heel fijn om te switchen van de ene stelling naar de andere.