B dressuur waar let de jury op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoefferd

Berichten: 415
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Gelderland

B dressuur waar let de jury op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 19:16

Hoii !

De titel zegt het eigenlijk al een beetje,
Dus waar let de jury op in de B proeven bij de paarden.
En is het een probleem als je paard heel even in de lucht loopt met zijn hoofd en daarna gewoon weer normaal loopt? Wordt dit streng gerekend of niet want ik hoorde op de manege waar mijn paard staat dat ze in de B je daar niet heel streng op afrekenen. maar daar twijfel ik een beetje op.
Ook wil ik graag weten of ze er heel erg op letten of je paard volledig recht loopt.

En de verschillen tussen de fnrs en de Khns proeven.

Wie weten er antwoorden op mijn vragen?

Liefs Zoefferd

Rubio

Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-04-11

Re: B dressuur waar let de jury op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:17

Er zijn hier al eerdere topics over. Je hoeft alleen even de zoekfunctie te gebruiken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:22

De mijne wil nog wel eens wat onrustig zijn in de aanleuning tijdens de overgangen en ik merk dat de jury daar zeker wel op let. Belangrijkste is dat je paard gewoon ontspannen door de baan gaat. En je echt verschil laat zien bij bijv enkele passen middendraf en het paard de hals laten strekken ( hoofd moet echt naar de grond en daar ook blijven ) dat zijn denk ik de puntjes waar ze het meest naar kijken als ik zo eens let op mijn punten en commentaar op de formuliertjes van mijn B wedstrijden.
Een stalgenootje van mij heeft een dvd waar ze proefjes evalueren. Dus precies waar ze op letten in een proef enzo. Is geloof ik een dvd van het knhs. Misschien kan je er eens op googlen. Succes iig met je debuut!

Zoefferd

Berichten: 415
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Gelderland

Re: B dressuur waar let de jury op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 19:27

@rubio_lover tjaa zeg mar beetje vergeten :#

Corine96
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:28

Je moet er ook voor zorgen dat je paard actief is. Dus best wel lekker doordraven. Zorg dat de stelling goed is, daar wordt ook erg op gelet. De jury ziet het liefst een paard met een ronde hals dat niet al te laag is en dat je paard niet heel op de voorhand loopt.

Zoefferd

Berichten: 415
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 19:33

@Share Dankjewel ik zal even googlen naar de dvd midden draf en hals strekken zit wel goed volgens mij.

mijn paard heeft precies hetzelfde met de overgangen meestal met aandraven gaat ze wat omhoog en galop naar draf.

Zoefferd

Berichten: 415
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Gelderland

Re: B dressuur waar let de jury op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 19:34

@Corine96 dat snap ik wel, maar bedankt voor de tip

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 15:57

Mijn paardje loopt regelmatig qua tempo etc. alleen de nageeflijkheid is er niet. Ze vind het lastig om met der hoofd te zakken, is dit een mega probleem in de b? (lees: kan ik nog wel een winstpunt halen als ze niet zakt?)

Ze is niet onrustig in der hoofd, gewoon stabiel, maar niet " omlaag" zeg maar.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:05

Ik heb vorig weekend concours gehad. Een stalgenoot was ook mee en starte ook voor het eerst in de B. Paard was onrustig in de aanleuning, kwam er af en toe uit en was niet helemaal recht. Veel stukken zelfs helemaal niet nageeflijk.. had 168 punten en is er flink op afgerekend, veel commentaar gehad dus ik zou het er niet op gokken en gewoon blijven trainen tot je je paard B waardig hebt.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: B dressuur waar let de jury op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:55

@Giolli oké bedankt, dacht zelf dat de jury je daar in de B nog niet zo hard op af mocht rekenen.
Ik heb morgen weer een privé lesje op stal dus zal nog even kijken. Voorlopig staat ons debuut op de 18e geplant maarja je weet maar nooit...

JudithGigi

Berichten: 4225
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: B dressuur waar let de jury op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:17

Wat ik bij een vriendin heb gemerkt is dat ze wel heel streng afrekenen als het paard bij het halsstrekken zijn hoofd stijf omhoog houd, voor de rest is inderdaad ontspanning heel belangrijk :)

xSmilla
Berichten: 175
Geregistreerd: 13-01-13

Re: B dressuur waar let de jury op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:26

Helaas wordt je er vrij zwaar op afgerekend wat ik heb gemerkt, maar elke jury is weer anders, maar over het algemeen moet de aanleuning in de B al goed zijn, vind ik wat overdreven, maarja ieder zijn mening. Ik zou hard dooroefenen totdat je de zekerheid hebt op winst, want B is pittiger dan je denkt! Veel succes!

xSmilla
Berichten: 175
Geregistreerd: 13-01-13

Re: B dressuur waar let de jury op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:43


gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: B dressuur waar let de jury op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:45

Mensen, kijk eens naar het onderschrift van TS en naar de datum van het topic.

JudithGigi

Berichten: 4225
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:52

gabyfedde schreef:
Mensen, kijk eens naar het onderschrift van TS en naar de datum van het topic.


Oeps je hebt gelijk, niet naar gekeken. Zag het toevallig bij actieve onderwerpen staan :')

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:53

Ik vroeg gewoon een vraag dit was het meest recente tpoic over dit onderwerp,
;)

Bedankt voor het linkje vd site, qua wat daar staat zou k een wp moeten kunnen rijden, ze is namelijk wel voorwaarts, en actief zonder op de voorhand te lopen, alleen dat hoofd...

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: B dressuur waar let de jury op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:17

Ik laat de berichten staan. Zie dat er berichten zijn geplaatst die wel wat toevoegen.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: B dressuur waar let de jury op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:46

@Martine dankjewel

estherrr1602
Berichten: 7
Geregistreerd: 05-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 19:11

Jury's Letten meestal erg op dat je op de letters rijd. Je paard voledig stap en draf beheerd. De oefeningen rustig kan uit rijden

biancc__

Berichten: 152
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Lelystad

Re: B dressuur waar let de jury op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:51

Weet je wat het is.... Als ze niet streng en rechtvaardig zijn en alles niet zo nauw nemen dan is de kans dat je het later tegenkomt alleen maar groter. Als ze niet echt naar nagevelijkheid kijken en jij hebt nog 1 wp nodig om naar L1 te mogen en je haalt die. Dan word het erg lastig om je paard wedstrijd klaar te krijgen voor het L....

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: B dressuur waar let de jury op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:04

Is ook zo! Mijn paardje raakt nogal gestresst van de hekjes, dus denk dat het voor ons meer zo is coor de ervaring en n eventueel WP is dan mooi meegenomen. Ligt echt aan der dag:)

biancc__

Berichten: 152
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Lelystad

Re: B dressuur waar let de jury op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:56

In de ogen van de Jury wordt er anders wel zo naar gekeken. Ze weten namelijk niet wat de intentie is van de ruiter welke zij voor zich hebben.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: B dressuur waar let de jury op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:29

@biancc_ dat snap ik;) is ook logisch ze moeten immers een lijn trekken in de beoordelingen. ik bedoelde meer voor mezelf dat het voor de ervaring is, als ik al in mijn hoofd ga denken dat ik perse dat ene WP moet hebben, dan heeft paardlief nog meer stress, en dat lijkt me niet de bedoeling eh? moet immers LEUK blijven:)

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: B dressuur waar let de jury op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:29

Vanmiddag mijn B debuut! Ik ben benieuwd. Hoop dat ik op zijn minst een winstpunt haal. _O-

FriesWytske
Berichten: 9906
Geregistreerd: 05-08-06

Re: B dressuur waar let de jury op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:33

Ga niet de druk op jezelf leggen om een winstpunt te gaan rijden. Want dan kan de teleurstelling wel eens heel groot zijn. Ga gewoon lekker rijden.