Les van Edward Gal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:57

kleinvosje schreef:
Heel jammer, maar zet het uit je hoofd. Zoek iemand anders, zoals Yessin Rahmouni, Alex en/of Diederik van Silfhout, Emmelie Scholtens, Theo Hanzon, die zijn wel bereid een clinic te geven.

Theo doet wel clinics maar neemt ook alleen nog lesklanten vanaf de klasse Z aan.
(Had er na een zeer geslaagde clinic graag les van gehad, maar helaas. Ik les nu bij Danielle van Mierlo die dat trouwens ook erg fijn doet!)

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 20:16

Theo Hanzon heb ik les van gehad op de instructieweken en dat vond ik mwahh eerlijk gezegd.

Erg jammer dat Edward zelfs geen clinics geeft, maar begrijpelijk.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Les van Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:25

Dat is natuurlijk net de klik die je wel of niet hebt. Ik heb ooit een clinic van AvS gehad en dat werkte totaal niet (met dat paard iig) terwijl andere mensen er helemaal mee weglopen. Maar daarvoor zijn clinics ook goed, om te ontdekken welk systeem bij je past :)

M_arjolein

Berichten: 1429
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Les van Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:28

Sander marijnissen geeft ook erg leuk les! (Mocht het met edward niet lukken)

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:39

Bingelding schreef:
Waarom informeer je niet eens bij Johan Hamminga. Die vind ik persoonlijk zelf fijn les geven.

Of Rien vd Schaft :)

Linda_76
Berichten: 29
Geregistreerd: 07-11-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:15

Ik les zelf regelmatig bij Pieteke de Reus en John Swaab. Daar ben ik erg over te spreken, de lessen zijn erg gebaseerd op houding en zit en daarnaast vanuit ontspanning opgebouwd. Mijn ervaring is dat er bij veel instructeurs heel erg op druk wordt gereden iets wat ik met mijn tutterdetut stravinsky merrie absoluut niet hoef te doen ;-)

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:23

Rex_Rolfo schreef:
Volgens mij moet je eerst aan Take me out meedoen, dan Echte meisjes in de Jungle, in je evakostuum in een tijdschrift, paar keer bij DWDD aan tafel. Als je dan wat geluk hebt regelt Bit een les voor je :D

:j _O- erg dat dat ook nog waar is (of was het van een andere bekende ruiter)..

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Les van Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:29

Je kunt ook eens informeren bij een goed jurylid, bijv. Francis Verbeek kan heel fijn lesgeven!

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:39

Ik heb bij veel grote namen in NL een x gelest, maar bekend wil niet altijd zeggen beter ;)

Ik had laatst een clinic van de rijvereniging, instructeur was een lesklant van EG,
maar echt top lesgeven +:)+ en heel geintresseerd en gemotiveerd.
Qua naam onbekend, maar hij deed echt niet onder voor een EG of HP (heb ik ook bij gelest)

Zelf les ik graag bij Tonnie Huberts, die is enthousiast van B t/m GP en in jip & janneke taal kan hij je in een uur verder helpen.

Bij de meeste bekende namen moet je al op nivo rijden, wil je er echt iets mee opschieten is mijn ervaring.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Les van Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:53

Ik heb zelf nu 2x met een clinic meegereden bij Alex van Silfhout. Voor mijn paard werkte dat heel goed al was ie eerst wel boos, maar daar heeft ie vaker last van. Tis een eigenwijsje. Ik hoop dat volgend jaar weer met een clinic mee te doen. Gewoon om je progressie van zo'n iemand mee te krijgen. Ik bleek echter nog wel aan dezelfde punten te moeten werken, maar het ging al beter dan de vorige keer :o :D

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:59

Als het goed is hoor je tijdens zo'n clinic niets nieuws, anders heb je geen goed les van je eigen instructie.

Vaak een clinic gereden, maar vaak hoor je alleen de bekende pijnpunten en 1 of 2 fijne tips...
voor de leuke ervaring en die ene fijne tip doen we het dan :D

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:04

listiglistje schreef:
Als het goed is hoor je tijdens zo'n clinic niets nieuws, anders heb je geen goed les van je eigen instructie.

Vaak een clinic gereden, maar vaak hoor je alleen de bekende pijnpunten en 1 of 2 fijne tips...
voor de leuke ervaring en die ene fijne tip doen we het dan :D


Klopt, maar soms kunnen ze net vanuit een andere hoek met een oplossing komen. Mijn eigen instructeur ligt in dezelfde lijn met les geven en toch was het net weer even anders, net een iets andere benadering. Allebei goed en allebei hun eigen visie erop. 1001 wegen naar Rome dus ook met rijtechnische oplossingen.

Anoniem

Re: Les van Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:44

Vorig jaar een clinic van Marrigje van Baalen gereden, wat ook heel erg leuk & leerzaam! Ze was heel vriendelijk en kwam echt met oplossingen! En nee, ik reed geen Z, had met dat paard al moeite een fatsoenlijk B proefje te rijden, was echt geen makkelijke ;)
Maar daar doet ze dus helemaal niet "moeilijk" over! Heb je dus een "laag" niveau, informeer eens bij de familie van Baalen :D

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Les van Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:25

Nou dan zet ik Jeroen er ook bij.

Jeroen van der bijl

Hele lieve rustige man. Rustig in de handen, traint van achteren naar voren.
Vind ontspanning heel belangrijk. Maar kan je ook echt verder helpen in moeilijke dingen.
Het is een man met een hart. En voor een GP ruiter, absoluut niet duur.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Les van Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:49

Ik les bij Danielle van Mierlo, ook heel erg naar tevredenheid. Enthousiaste meid, kritisch maar ook positief ingesteld, ongeacht je niveau. Kan duidelijk onderscheid maken tussen rijden om je paard te verbeteren en proefgericht rijden, werkt ook regelmatig een stukje proefgericht. Afwisseling in werk wat je paard moeilijk vindt en verbeteren wat hij al goed kan. Wat ik ook heel fijn vind: doet je paard iets goed, hop lange teugel en even stappen, echt duidelijk belonen. Veel oog voor je paard, zijn conditie, zijn grenzen, maar hem wel zijn werk laten doen.

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Les van Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:40

Ben wel benieuwd hoe duur het is om les te nemen bij Yessin. Weet iemand dat toevallig? En wat voor niveau je zou moeten hebben om les van hem te krijgen

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:23

Herman Wientjes, heb ik ook een aantal x een clinic bij gereden!

Ik les zelf bij Gerard Hogervorst, of Jef Heijstek!
Jef is zelf jurylid tot LT vind het erg fijn om er eens in de 3 4 maanden een proef gericht te rijden en los met Gerard thuis de problemen op en het verder trainen van me paard.

Succes met je keus :)

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:37

Het verbaasde me dat Herman Wientjes nog niet was genoemd, maar toch nog. ;)
Een heel eerlijke, duidelijk instructeur die je tot in de details op alle punten wijst. Hij laat je ook graag nadenken over wat je doet waardoor je, je bewuster wordt van je eigen rijden.
Edit: en hij is een liefhebber van Friese paarden, heeft meerdere Friese paarden op hoog niveau gereden en ook tal van ruiters met Friese paarden op hoog niveau begeleid. ;)
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 22-05-14 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ShenziMax

Berichten: 89
Geregistreerd: 02-06-10

Re: Les van Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:39

Daniƫlle Heijkoop misschien? De eigenaresse van mijn bijrijdpaard lest bij haar met haar andere paarden is heel erg tevreden!

Veel succes met je keuze. (:

Anoniem

Re: Les van Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:41

Je hebt een Fries, zou je. Iet beter les kunnen hebben van een grootheid die met Friezen ervaring hebben?

Daar heb je meer aan, denk ik maar zo....

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Les van Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:47

Ik heb les van Kristel van Duren-Bodewes. Bekend met kwpn-ers in de GP en met friezen! Dus misschien een goeie tip voor je. zij geeft erg fijn les, kan heel duidelijk uitleggen en werkt in de les echt aan ontspanning, los door het lijf, en aan de combinatie van ruiter en paard.

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: Les van Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:08

Peter Sphan misschien? is ook friezen fan

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Les van Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:12

Ik kan Herman Wientjes ook aanbevelen, super instructeur. Ik les zelf bij hem en heb ook het KFPS talententeam begeleid waarvan hij instructeur was. Hij geeft heel fijn les, is super gemotiveerd en kan je mentaal ook nog eens goed begeleiden.