Instructeur basissport KNHS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daniellejody
Berichten: 1213
Geregistreerd: 04-11-08

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 09:59

@MissMiekje. Ja klopt :)

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:48

Wat jammer, ik wilde me inschrijven voor februari 2014.
Ik zou eigenlijk afgelopen november al zijn begonnen maar kreeg het financieel nog niet rond.

Maar ik zie nu dat er helaas helemaal geen locaties hier in de buurt zijn. Gorredijk, oirschot, lisse, bunschoten en soest.

Ik ging er stiekem van uit dat er wel locaties bij zouden staan als Ermelo, Ede of omgeving.
Zal de KNHS een mail sturen met de vraag of er dan in nov 2014 weer andere locaties bij komen, dat hoop ik, want de locaties die nu de opleiding aanbieden zijn helaas niet haalbaar voor me.

Daniellejody
Berichten: 1213
Geregistreerd: 04-11-08

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 18:12

als je 6 mensen kunt regelen die de opleiding bij jou in de buurt gaan doen dan kunnen ze daar een extra locatie maken :D

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:29

o kijk aan! ik zal eens even rondvragen hier en daar :D In dit forum nog mensen uit Gelderland?

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:48

@ jameyskatje: ja zeker, hier! Ik krijg het voor Februari echt niet rond, dus dan maar later. Ik woon in omgeving Arnhem, Ede zou voor mij ideaal zijn.

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 02:33

Ede is voor mij ook ideaal. Didam vond ik ook nog wel te doen (zal voor jou ook makkelijk zijn vanuit Duiven denk ik). Ik twijfel ook of ik februari ga redden. is nog maar 2 maanden dus is wel erg kort dag (ook voor het organiseren voor de KNHS). Anders inderdaad een optie op november? Mag ik jou dan onthouden? Dan zijn we tenminste al met ons tweeen. Mijn paarden staan in Elst (tussen Arnhem en Nijmegen), dus als we iets kunnen regelen binnen een straal van 20 km zou echt perfect zijn!
Als er nog meer kandidaten zijn uit de omgeving, laat je horen :D Dan ga ik binnenkort de KNHS een mail sturen.

marjolein88

Berichten: 4051
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:59

jameyskatje schreef:
Ede is voor mij ook ideaal. Didam vond ik ook nog wel te doen (zal voor jou ook makkelijk zijn vanuit Duiven denk ik). Ik twijfel ook of ik februari ga redden. is nog maar 2 maanden dus is wel erg kort dag (ook voor het organiseren voor de KNHS). Anders inderdaad een optie op november? Mag ik jou dan onthouden? Dan zijn we tenminste al met ons tweeen. Mijn paarden staan in Elst (tussen Arnhem en Nijmegen), dus als we iets kunnen regelen binnen een straal van 20 km zou echt perfect zijn!
Als er nog meer kandidaten zijn uit de omgeving, laat je horen :D Dan ga ik binnenkort de KNHS een mail sturen.


Dan meld ik me ook! Ik woon ook bij jullie in de buurt

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:55

Ik heb van de week een e-mail terug ontvangen van de Knhs, helaas starten ze in februari niet in onze regio, maar ze zeiden dat naar alle waarschijnlijkheid er in november weer een basissport opleiding gaat starten bij ons in de buurt. Dus nog even geduld helaas.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:22

November? Ik dacht dat ze rond september zouden starten?

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:24

Kan zijn dat jij gelijk hebt, ik weet het eerlijk gezegd niet. Ze zeiden 'in het najaar' en ik dacht dat er in 2013 ook een groep in november is gestart toch?

We wachten het af :D

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:01

Hoi allemaal, ik heb het hele topic doorgelezen en heb een paar vraagjes.
- De vooropleiding is niet verplicht. Wat houdt het toelatingsproces dan in?
- Ik begrijp dat de opleiding zonder eigen rijden niet meer bestaat. Hoe vaak moet je een paard/combinatie meenemen?
- Weten jullie of er in september 2014 iets in de omgeving van Rotterdam/Zuid-Holland start?

Ik lees dat er een aantal van jullie is gestart met de opleiding. Hoe bevalt het tot nu toe? Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties! :)

Daniellejody
Berichten: 1213
Geregistreerd: 04-11-08

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 20:00

- een dag waarin je enkele examens moet afleggen (zie website)
- nu ongeveer 15 avonden + de examens
- KNHS mailen

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:05

Thanx!

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:09

Even Oftopic. Ik heb 2 jaar terug Mijn basis ORUN(2e fase zonder eigen rijden) gehaald, is dit nu wel of niet geldig?

Opleiding volgens het oude systeem

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:26

wat noem je geldig? Je hoeft dan iig geen toelatingsexamen horsemanship te doen als je aan de opleiding instructeur basissport wil beginnen.

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 05:06

Ik haal dit topic even omhoog. Want inmiddels zijn de inschrijvingen weer geopend. Startdata van de nieuwe ronde allround opleiding basis instructeur is 27 september.

Ik heb me zojuist ingeschreven. Nog meer bokkers die gaan mee doen? Centrale startdag is dus de 27e van september in Lunteren. Voor mij gelukkig niet zo ver weg, ik kom af en toe op die stal dus ben er bekend. De opleiding zelf wil ik gaan volgen in Ede.

Hier staat de brochure

XMaaiike

Berichten: 1470
Geregistreerd: 11-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:23

Wilde me gaan inschrijven voor instructeur wedstrijdsport maar dichts bijzijnde locatie is ruim een uur met de auto -O-

ga er nog over denken om het een halfjaar uit te stellen, in februari starten ze ook weer met de opleidingen toch?

Mireille91
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-01-14
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:51

Ik ga ook starten met deze opleiding in september! Tenminste als ik de toelatingstest haal 3 september xd
De opleiding wil ik ook in Ede gaan volgen aangezien dat het dichtste bij is.

pollewopsie7

Berichten: 1237
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Darp

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:38

Ik wil ook graag starten in september! Alleen de locaties zijn zo ver weg. dichtstbijzijnde is Gorredijk voor mij, maar dat is toch 45 min. Heen rijden en ook weer terug.

Ik zat zelf te denken om als ik de toelatingstest niet haal dan de vooropleiding te gaan doen maar ik lees niet zulke positieve verhalen over de vooropleiding!

Ik vind het wel heel spannend en heb wel mn twijfels of ik door die toelatingstest heen kom. Meer mensen die hier last van hebben? Of zal het allemaal wel mee vallen?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:14

er is geen vooropleiding meer, alleen rechtstreekse examens.

pollewopsie7

Berichten: 1237
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Darp

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:26

Oh oke, die verhalen gaan dan dus alleen over de lessen van de vooropleiding. In dat geval kan ik dat nog steeds overwegen. Maar wat mij niet helemaal duidelijk is; als je de vooropleiding hebt afgerond dus alle examens hebt gehaald, Hoef je dan niet meer de toelatingstest te doen om aan de basis cursus te mogen deelnemen?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:29

klopt.
https://www.knhs.nl/media/7664831/20140 ... re-web.pdf
Toelatingseisen
Om te kunnen starten met de opleiding Instructeur Basissport, moet je voldoen aan de volgende
voorwaarden:
1. Je bent lid van de KNHS
2. Op 1 april 2015 ben je tenminste 17 jaar oud
3. Je bent geslaagd voor de toelatingstest
(zie verderop)
of
Je hebt het diploma van de vooropleiding (aspirant-instructeur)

pollewopsie7

Berichten: 1237
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Darp

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:40

Dat had ik inderdaad ook gelezen maar na een telefoontje met de knhs met verschillende vragen van mijn kant ging ik hier even over twijfel elen. Maar waarschijnlijk moet ik niet zo moeilijk doen en me gewoon inschrijven :+

Mireille91
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-01-14
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:42

Heb ook niet echt goede verhalen over de vooropleiding gehoord. Eerst maar eens die toelatingstest proberen xd gewoon goed blokken, longeren oefenen enz enz, dan moet het toch wel goed komen? Volgens mijn instructrice is het goed te doen en stelt het niet heel veel voor

pollewopsie7

Berichten: 1237
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Darp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:07

Dat dacht ik ook, gewoon proberen :+ heb me inmiddels ingeschreven :o Wil jij ook in september met de cursus starten Mireille?