Hier een topic voor iedereen die de ORUN niveau 2 doet en bezig is met het PVB begeleiden bij wedstrijden (2.2.)
Suus25
Geplaatst: 07-01-12 21:02
handig dit topic!
ik heb mijn verhaal af maar ik zit nog een beetje met de verhoudingen.. waar vertel je meer over en waar minder. nu is bijv de helft de voorbereiding en de andere helft de wedstrijd + hoe het gegaan is....
Tja ik moet het ook doen, en weet niet goed hoe ik moet beginnen, kunnen jullie mij dat vertellen? Begin je met het aanvragen van een startkaart? En vertellen dat pony's een meetbriefje moeten hebben enz.
Ik moet ook nog beginnen... ben vandaag ook mee geweest op wedstrijd maar zit ook te stoeien met wat je precies moet vertellen. Moet ik het halve wedstrijdreglement gaan beschrijven of niet.
Ik heb de mijne al klaar en heb hem na laten kijken door onze cursusleider. Je begint door de competenties op te zoeken en gewoon bij het begin te beginnen. Ook belangrijk is dat je in je verhaal duidelijk de voorbereiding hebt beschreven, de wedstrijd zelf en de evaluatie (vooral je eigen begeleiders rol evalueren)
Ik heb het zo uitgewerkt; Voorbereiding; Alg uitleg over lidmaatschap rijvereniging, startkaart, paspoort paard, entingen, opgeven wedstrijd (leg nieuwe startpas uit)etc. Ook tijdsplanning maakt deel uit van voorbereiding en het getrainde paard en ruiter die de proef kent (leg evt proevenboekje uit), leg uit dat de combinatie volgens regelement op concour moet verschijnen (kleding, verzorging paard etc)
Wedstrijd zelf; Planning, verzorging paard/ruiter, controle spullen en trailer/vrachtwagen (veiligheid), voorbespreking etc. Opzadelen, losrijden (aanwijzingen die je combinatie geeft) proef zelf, ophalen punten
Evaluatie; Wat vond de ruiter zelf, wat vond jij, wat vond de jury. Wat ging goed wat moet de volgende keer beter. Wat heb jij al begeleider gedaan, wat ging goed wat ga je de volgende keer beter doen.
Ja ik ben er ook net mee bezig/ aan begonnen! Ik vroeg mij inderdaad af, wat zet je er in en wat niet? Ons werd verteld dat 3 a4tjes genoeg was, maar wat Marquez allemaal beschrijft lijkt het me toch meer...
marquez1
Geplaatst: 07-01-12 21:59
precies 3 a 4tjes eerlijk toegegeven het was wel even proppen haha
Lielle
Geplaatst: 09-01-12 10:40
Ik heb even de inhoud gestript, maar dit was mijn opzet vorig jaar: Voorbereiding voor de wedstrijd Formele vereisten voor deelname aan KNHS wedstrijden
Registratievereisten paard/pony
Registratievereisten persoon
Wedstrijdbenodigdheden
Actieve startkaart
Startcoupons
Verder relevante informatie
Reglement ongeoorloofde middelen voor het paard
Nationaal Dopingreglement Nederlandse Sport NDR
Inschrijven wedstrijd (algemene informatie, waar startlijsten staan en hoe het zit met afmelden)
wat een handig topic! Ik ben hem op dit moment aan het afronden en heb hem ook opgesteld een beetje zoals Lielle. inmiddels zit ik ook ruim aan de 3 a4tjes
Maar beschrijven jullie het hele verhaal van startkaart aanvragen en registreren. Of bekijken jullie echt de wedstrijddag, ik kom anders uit op veel te veel blaadjes hoor.
Ik moet het stuk voor de wedstrijd, dus startkaart, regelementen enz. nog doen. Doe ong. per ding (voor, wedstrijd, na) elk een pagina. Je mag maar 3 pagina's, arial punt 11 ...