ORUN 2011/2012

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissCharlie

Berichten: 1438
Geregistreerd: 11-05-06

Re: ORUN 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:43

weet iemand hoe ik me de spreidzit voor moet stellen?

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Re: ORUN 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:51

dat is dat de ruiter met de benen te ver naar achteren zit toch?

Ladygiroc

Berichten: 5090
Geregistreerd: 08-02-07

Re: ORUN 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:57

Net even 1 examen gedaan, 2 foutjes bij de afstanden... naja da's kwestie van vanavond goed in het hoofd drukken en dan gaat het helemaal goed komen.
Zo even m'n paard rijden, even relaxen en dan de andere 2 examens maken..

Voor de gene die ik niet meer 'spreek' Succes vanavond!!!

akp

Berichten: 119
Geregistreerd: 19-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:47

pff.. ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.. ik heb vanavond schriftelijk examen van de ORUN.. ik blader net mijn map door en zie de examenopdracht; begeleiden bij wedstrijden, er nog inzitten. ik heb hem niet op de post gedaan. ;( was me helemaal ontschoten... ben ik nu vanavond echt uitgesloten voor het examen?

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:49

akp schreef:
pff.. ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.. ik heb vanavond schriftelijk examen van de ORUN.. ik blader net mijn map door en zie de examenopdracht; begeleiden bij wedstrijden, er nog inzitten. ik heb hem niet op de post gedaan. ;( was me helemaal ontschoten... ben ik nu vanavond echt uitgesloten voor het examen?



denk dat je daarover zelf even de KNHS moet bellen.

Zou wel vervelend zijn als je vanavond niet mag.

akp

Berichten: 119
Geregistreerd: 19-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:51

HTM schreef:
akp schreef:
pff.. ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.. ik heb vanavond schriftelijk examen van de ORUN.. ik blader net mijn map door en zie de examenopdracht; begeleiden bij wedstrijden, er nog inzitten. ik heb hem niet op de post gedaan. ;( was me helemaal ontschoten... ben ik nu vanavond echt uitgesloten voor het examen?



denk dat je daarover zelf even de KNHS moet bellen.

Zou wel vervelend zijn als je vanavond niet mag.


oh ik zit me echt te stressen hier, echt bahhh. ik zal zo gelijk even bellen, hoop zo dat ik mee mag doen. ;(

MissCharlie

Berichten: 1438
Geregistreerd: 11-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:52

Idd even bellen! Maar ben bang dat je inderdaad dan niet mee mag doen..balen joh...

Ik heb ondertussen geprobeerd om de 'houding en zit' samen te vatten, mochten we die op het examen moeten omschrijven...

Citaat:
Houding en zit = op het diepste punt in het zadel zitten met beide zitbeenknobbels. Lendenen blijven loodrecht en kruis moet zonder verkramptheid aangespannen worden. Hoofd is rechtop, blik naar voren gericht. Bovenlichaam is opgericht en blijft rustig, rug moet zowel buigzaam als hard zijn. Schouders ontspannen laten afhangen. Bovenarmen hangen losjes langs lichaam, onderarmen met binnenkant los tegen lichaam. Handen zijn in een ongedwonge vuist, duimen vormen hoogste punt. Zowel bovenbeen als knie moeten vlak en zo laag mogelijk tegen zadel aan liggen. Knie mag niet opgetrokken worden of gaan klemmen. Bal van de voet rust met ontspannen enkel in de stijgbeugel. Hakken worden naar beneden gedrukt zonder de enkel te verkrampen. De lengte van de beugelriem heeft ongeveer de lengte van de uitgestrekte arm. De beugelriem heeft de juiste lengte als het vlak van de beugel 3 cm hoger ligt dan de hielnaad in de laars van de vrijhangende voet.

akp

Berichten: 119
Geregistreerd: 19-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:12

ik heb net met mijn docent gebeld (volg de cursus vanuit mn opleiding) die zegt dat ik aangezien ik gisteren wel een oproep heb gehad voor het examen in drachten. (we zouden eerst naar Tolbert gaan maar met oog op Rhino ging dat dus niet door) dat ik gewoon moet gaan en daar moet gaan zitten, het examen maken en doen alsof mn neus bloed. maandag gaat ze hem voor mij op de post doen.. ik hoop dat het werkt. ;(

akp

Berichten: 119
Geregistreerd: 19-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:16

MissCharlie schreef:
Idd even bellen! Maar ben bang dat je inderdaad dan niet mee mag doen..balen joh...

Ik heb ondertussen geprobeerd om de 'houding en zit' samen te vatten, mochten we die op het examen moeten omschrijven...

Citaat:
Houding en zit = op het diepste punt in het zadel zitten met beide zitbeenknobbels. Lendenen blijven loodrecht en kruis moet zonder verkramptheid aangespannen worden. Hoofd is rechtop, blik naar voren gericht. Bovenlichaam is opgericht en blijft rustig, rug moet zowel buigzaam als hard zijn. Schouders ontspannen laten afhangen. Bovenarmen hangen losjes langs lichaam, onderarmen met binnenkant los tegen lichaam. Handen zijn in een ongedwonge vuist, duimen vormen hoogste punt. Zowel bovenbeen als knie moeten vlak en zo laag mogelijk tegen zadel aan liggen. Knie mag niet opgetrokken worden of gaan klemmen. Bal van de voet rust met ontspannen enkel in de stijgbeugel. Hakken worden naar beneden gedrukt zonder de enkel te verkrampen. De lengte van de beugelriem heeft ongeveer de lengte van de uitgestrekte arm. De beugelriem heeft de juiste lengte als het vlak van de beugel 3 cm hoger ligt dan de hielnaad in de laars van de vrijhangende voet.


hee dit is heel erg handig, bedankt voor de samenvatting, zo is het een stuk makkelijker te leren. :)

MissCharlie

Berichten: 1438
Geregistreerd: 11-05-06

Re: ORUN 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:16

Graag gedaan ;)
vind het zelf ook makkelijker dan die drie pagina's vol lappen tekst..

x_Ladylover
Berichten: 88
Geregistreerd: 28-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:22

Hallo allemaal!

Ik ben hier ook al een paar dagen non-stop aan het leren.. ben een beetje laat begonnen, dus de laatste uren worden keihard stampen!
We gaan ons best doen! :D

Monnie_

Berichten: 2701
Geregistreerd: 28-02-06

Re: ORUN 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:44

ik heb eigenlijk bijna niet geleerd. Denk dat je het wel haalt algemene kennis rijderij

MissCharlie

Berichten: 1438
Geregistreerd: 11-05-06

Re: ORUN 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:59

Tsja je weet niet in hoeverre ze exacte lijstjes en omschrijvingen van begrippen willen. Want als dat zo is kun je nog zoveel uit je duim zuigen (er zijn wat dingen die regelmatig terugkeren in het boek zoals het woord 'harmonisch' :+), of opschrijven wat je uit ervaring weet, maar dan is het nog maar de vraag of dat goed gekeurd wordt.

x_Ladylover
Berichten: 88
Geregistreerd: 28-02-09

Re: ORUN 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:01

We zullen het vanavond wel zien! ;)

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:01

Dat is natuurlijk altijd de vraag. Ik heb besloten te stoppen met leren, wat ik nu nog niet weet, weet ik vanavond echt niet wel ineens.

x_Ladylover
Berichten: 88
Geregistreerd: 28-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:06

Ik onthoud juist alles op de laatste dag het best! Vandaar dat ik alles denk ik ook op het laatste moment doe.. :o

salitka
Berichten: 330
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:06

Inderdaad je kan ook teveel leren, dus ook ik ben gestopt en een uurtje voordat ik weg ga lees ik het nog even door, en dan is het klaar hoor.
Onze instructie vertelde dat je de exacte definities moest weten, een verzonnen verhaal eromheen wordt niet goed bevonden

Ladygiroc

Berichten: 5090
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:08

akp schreef:
pff.. ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.. ik heb vanavond schriftelijk examen van de ORUN.. ik blader net mijn map door en zie de examenopdracht; begeleiden bij wedstrijden, er nog inzitten. ik heb hem niet op de post gedaan. ;( was me helemaal ontschoten... ben ik nu vanavond echt uitgesloten voor het examen?


Even bellen naar de KNHS, vriendin van me had precies het zelfde en die kreeg te horen dat ze het vandaag nog op moest sturen en vanavond gewoon theorie mocht doen.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:10

het is wel belangrijk dat je bepaalde termen weet, en die in je antwoorden gebruikt.
Gebruik je die niet, dan heb je kans dat het niet goed bevonden wordt.

Ik kijk straks mn samenvatting nog 1 keer door, en dan moet het goed komen denk ik.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:16

salitka schreef:
Inderdaad je kan ook teveel leren, dus ook ik ben gestopt en een uurtje voordat ik weg ga lees ik het nog even door, en dan is het klaar hoor.
Onze instructie vertelde dat je de exacte definities moest weten, een verzonnen verhaal eromheen wordt niet goed bevonden


die van ons ook :j

Cchanny

Berichten: 8857
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:26

MissCharlie schreef:
Ook hier een zenuwachtig persoon :P
ben hard aan het studeren, weet nog zoveel niet helemaal precies. Ik word echt gek van al die rijtjes stampen %)

Hier ook ontzettend zenuwachtig.

En ik heb er ook nog is een griepje bij :=

Ladygiroc

Berichten: 5090
Geregistreerd: 08-02-07

Re: ORUN 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:28

Iemand nog leuke ezelsbruggetjes?

tona is rz heb ik voor het scala...

Monnie_

Berichten: 2701
Geregistreerd: 28-02-06

Re: ORUN 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:29

tona is rv is het dan toch :) ?

Ladygiroc

Berichten: 5090
Geregistreerd: 08-02-07

Re: ORUN 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:30

jep, tiepvoud sorry :D

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:32

Heeeeel veel succes vanavond!!!!!