Als sommige mensen met een dressuur wedstrijd mee doen, krijgen ze met sommige jury's punten minder omdat die met een haflinger rijden.
Weet iemand waarom dat zo is? Want ben daar eigenlijk wel erg nieuwsgierig naar.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jury schreef:meissielief schreef:Sommige jury s zijn nou eenmaal bevooroordeeld
Sommige haflingruiters zijn dat ook.
meissielief schreef:Nee hoor![]()
Ik ben zelf eigelijk van mening dat als je echt fanatiek wedstrijden wilt rijden dat je dan het best een KWPNer kan kopen. Een haflinger heeft nu eenmaal niet de gangen van een KWPNer. Waarom jezelf het moeilijker maken?
Pashon schreef:dat de gangen van een KWPN'er over het algemeen beter zijn en ze daarom dus betere punten krijgen wil niet zeggen dat de haflingers benadeeld worden. je krijgt de punten die je verdiend om de proef die je rijd en niet omdat je een haflinger onder je kont hebt.
meissielief schreef:Sommige jury s zijn nou eenmaal bevooroordeeld
meissielief schreef:Pashon schreef:dat de gangen van een KWPN'er over het algemeen beter zijn en ze daarom dus betere punten krijgen wil niet zeggen dat de haflingers benadeeld worden. je krijgt de punten die je verdiend om de proef die je rijd en niet omdat je een haflinger onder je kont hebt.
Hoor je mij dat zeggen dan?
Pashon schreef:dat de gangen van een KWPN'er over het algemeen beter zijn en ze daarom dus betere punten krijgen wil niet zeggen dat de haflingers benadeeld worden. je krijgt de punten die je verdiend om de proef die je rijd en niet omdat je een haflinger onder je kont hebt.
SCR schreef:Hallo iedereen!
Als ik met een dressuur wedstrijd mee doe, krijg ik met sommige jury's punten minder omdat ik met een haflinger rijd.
Weet iemand waarom dat zo is? Want ben daar eigenlijk wel erg nieuwsgierig naar.![]()
meissielief schreef:Pashon schreef:dat de gangen van een KWPN'er over het algemeen beter zijn en ze daarom dus betere punten krijgen wil niet zeggen dat de haflingers benadeeld worden. je krijgt de punten die je verdiend om de proef die je rijd en niet omdat je een haflinger onder je kont hebt.
Al rijd je nog zo goed op je Haflinger, fjord ect.... De gangen van de paarden zijn meestal niet te vergelijken. Dus ben je meestal benadeeld als je start met je lompe haflinger, en dan moet rijden tegen bv een KWPNer met enorm goede gangen. Om het even kort door de bocht te zeggen.