Waarom punten minder als je met een haflinger bent?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SCR

Waarom punten minder als je met een haflinger bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 17:49

Hallo iedereen!
Als sommige mensen met een dressuur wedstrijd mee doen, krijgen ze met sommige jury's punten minder omdat die met een haflinger rijden.
Weet iemand waarom dat zo is? Want ben daar eigenlijk wel erg nieuwsgierig naar. :+
Laatst bijgewerkt door SCR op 30-05-10 18:21, in het totaal 2 keer bewerkt

leeneliefje

Re: Waarom punten minder als je met een haflinger bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:50

tja mij is het ook een grooot misterie :roll:
maar ze hebben het idee dat haflingers gewoon minder geschikt zijn voor dressuur. geld ook voor fjorden en ijslanders ofzo.
heeeel dom :\

Pashon

sorry maar vind dit de grootste bull oliebol, staat het op je coupon dat je daarom minder punten hebt?

Wesco

Sommige jury s zijn nou eenmaal bevooroordeeld ;)
Laatst bijgewerkt door Wesco op 30-05-10 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:51

Ik geloof daar niet in... Punten krijg je voor je rijden, niet voor het type paard.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:52

meissielief schreef:
Sommige jury s zijn nou eenmaal bevooroordeelt ;)

grootste onzin die er maar bestaat. mensen moeten gewoon eens accepteren dat het rijden nog niet naar behoren is en dat ze daarom minder punten krijgen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:54

meissielief schreef:

Sommige haflingruiters zijn dat ook. ;)

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:54

Ik heb ook altijd dressuurwedstrijden met mijn haflinger gereden. Ik kreeg wel eens wat lagere punten voor mijn middendraf (terwijl hij zo zijn best deed), maar verder heb ik nooit gemerkt dat we lager beoordeeld werden, omdat ik op een haflinger zou starten. Hij werd vaak genoeg 1ste (en we wonnen regelmatig van KWPN-ers hoor), daarentegen zijn we ook wel eens laatste geworden.. Maar toen was hij heel stout en reed ik zelf voor geen meter... :+[*]

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:55

jury schreef:
meissielief schreef:

Sommige haflingruiters zijn dat ook. ;)

Nee hoor :+

Ik ben zelf eigelijk van mening dat als je echt fanatiek wedstrijden wilt rijden dat je dan het best een KWPNer kan kopen. Een haflinger heeft nu eenmaal niet de gangen van een KWPNer. Waarom jezelf het moeilijker maken?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:56

ik denk dat een haflinger nooit zo'n mooie gangen kan hebben dan een haflinger,,, en veel haflingers ook niet optimaal lopen.
ik zeg niet dat er geen een haflinger is die dat niet kan, maar veel haflingers hebben hier wel last van.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:57

meissielief schreef:
Nee hoor :+

Ik ben zelf eigelijk van mening dat als je echt fanatiek wedstrijden wilt rijden dat je dan het best een KWPNer kan kopen. Een haflinger heeft nu eenmaal niet de gangen van een KWPNer. Waarom jezelf het moeilijker maken?

dat de gangen van een KWPN'er over het algemeen beter zijn en ze daarom dus betere punten krijgen wil niet zeggen dat de haflingers benadeeld worden. je krijgt de punten die je verdiend om de proef die je rijd en niet omdat je een haflinger onder je kont hebt.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:58

Pashon schreef:
dat de gangen van een KWPN'er over het algemeen beter zijn en ze daarom dus betere punten krijgen wil niet zeggen dat de haflingers benadeeld worden. je krijgt de punten die je verdiend om de proef die je rijd en niet omdat je een haflinger onder je kont hebt.

Hoor je mij dat zeggen dan?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:58

meissielief schreef:

Sommige deelnemers voelen zich nu eenmaal graag achtergesteld.

Als je goed rijdt krijg je je punten gerust wel, als het erom hangt kan je een keer pech hebben, maar dat kan met elk ander paard ook.
Heb ook jaren met een pony tussen de paarden gereden(meesta springen en sgw), maar dressuur was hetgeen waar we het meestal wonnen van de paarden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:59

Elk voordeel heeft zijn nadeel.
Een haflinger is meestal heel contant in ontspanning en braafheid (ook niet elke hoor) en dat kan dan bv hoger gepunt worden dan een van de zenuwen stuiterende kwpn-er.

Een beter bewegende kwpn-er krijgt voor dezelfde proef hogere punten dan een minder bewegende haf.
Andersom ook!!!!!!

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:59

Ik vind dit altijd zon grote onzin... Echt zon eeuwige discussie waar niemand het ooit met elkaar eens zal worden. En weet je waarom? omdat iedereen een eigen smaak heeft, en dat is maar goed ook, want anders zou iedereen dezelfde paarden willen hebben. :)
Ik rijd ook met mijn haflinger officiële wedstrijden en ik krijg mijn punten als ik ze verdiend heb. En dat geld voor een haflinger, maar net zo goed als een KWPN'ner. Net zoals het verhaal dat haflingers moeilijker zouden zijn met rijden, als je een goede ruiter op een haf zet is er niets aan de hand.. Ik ben persoonlijk van mening dat ieder paard wel zijn aandachtspunten heeft die hij lastiger vind. :)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:01

gr_roos schreef:
meissielief schreef:

Sommige deelnemers voelen zich nu eenmaal graag achtergesteld.

Ik voel me niet achtergesteld, ik start geen wedstrijden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:05

Goed gezegd Cadans, mijn pony was/is een driftkikkerige arabier en als die geen zin heeft loopt ie te tippen. Heb op 1 dag een keer 3 winstpunten in mijn 1ste proef gereden en de 2de was hij er klaar mee, toen reed ik zelfs 1 verliespunt (op een 1 punt na 2 verlies). Hoor je mij niet zeggen dat de 2de jury een hekel heeft aan arabieren, ik op dat moment wel :D

Meisjelief, gaat niet perse over haflingerruiters, ik heb zulk soort topics ook vaak zat gezien van mensen met een draver,fjord,tinker,arabier,fries. Eigenlijk van iedereen die iets anders rijdt dan een warmbloedpaard. Gaat dan even over de mensen die tussen de paarden starten.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:05

Onzin!! Hier staat een Haflinger die M 2 rijd tussen de paarden!
Je moet iets meer je best doen, maar als je netjes rijd, krijg je echt je punten wel.

R0oszs

Re: Waarom punten minder als je met een haflinger bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:07

die punten die je hebt gekregen hebben niks te maken met het feit dat je met een haflinger start. Die punten werden gegeven naar hoe jij gereden hebt.

eenitraM

meissielief schreef:
Pashon schreef:

Hoor je mij dat zeggen dan?

_/-\o_ En als je hoog in de dressuur sport wilt komen, moet je zeker niet met een halfinger aankomen want die vallen echt op de achtergrond bij alle kwpn-ers

Anoniem

Wat een onzin! , ik start ook een haflinger waar ik in een vrij korte tijd M1 startgerechtigd mee ben geworden.
Nooi nadeel ondervonden en zij kan ook gewoon 7ens voor de gangen halen :)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:11

Pashon schreef:

Al rijd je nog zo goed op je Haflinger, fjord ect.... De gangen van de paarden zijn meestal niet te vergelijken. Dus ben je meestal benadeeld als je start met je lompe haflinger, en dan moet rijden tegen bv een KWPNer met enorm goede gangen. Om het even kort door de bocht te zeggen.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:17

SCR schreef:
Hallo iedereen!
Als ik met een dressuur wedstrijd mee doe, krijg ik met sommige jury's punten minder omdat ik met een haflinger rijd.
Weet iemand waarom dat zo is? Want ben daar eigenlijk wel erg nieuwsgierig naar. :+

Staat er bij jou echt als commentaar dat je punten beter zouden zijn als je op een kwpn'er zou rijden? Lijkt me stug. Ik denk dat je zelf gewoon niet goed genoeg rijdt in de ogen van die juryleden en dat het ras van je paard daar los van staat.

SCR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 18:20

Ik zeg niet dat dat bij mij zo is, maar ik hoor er sommige mensen over die dat dus wel hadden. Daarom vroeg ik me het gewoon even af :+

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:28

meissielief schreef:
Pashon schreef:

Al rijd je nog zo goed op je Haflinger, fjord ect.... De gangen van de paarden zijn meestal niet te vergelijken. Dus ben je meestal benadeeld als je start met je lompe haflinger, en dan moet rijden tegen bv een KWPNer met enorm goede gangen. Om het even kort door de bocht te zeggen.

Is het dan niet zo dat het wel zo knap is als mensen het wel kunnen? :)
Ik krijg altijd complimentjes over hoe ik mn hafje aan het lopen heb op wedstrijd, en ja, daar hebben we samen hard voor gewerkt. :)
En misschien heeft die KWPN'ner met prachtige gangen wel een groot probleem met de aanleuning of whatever...