Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

KarinvdM schreef:Wat heeft planken zagen te maken met nageeflijkheid?
Je wordt beoordeeld aan de hand van het Skala en de aanleuning hoort daar ook bij, ook in de B.
liberty schreef:B staat bij mij voor beginnend, wat betekend dat bijvoorbeeld de ponyruiters gestimuleerd dienen te worden, en niet met 160 punten naar huis te laten gaan. Gisteren reden ze echt leuke proeven, niet 100% nageeflijk, maar ze werkten wel netjes de figuren af e.d., dan krijgen ze alleen maar als commentaar pony moet meer aan de teugel.. Verder overal vijven waar geen commentaar bij staat..
kaatjemuts schreef:KarinvdM schreef:Wat heeft planken zagen te maken met nageeflijkheid?
Je wordt beoordeeld aan de hand van het Skala en de aanleuning hoort daar ook bij, ook in de B.
Dat is wel zo, maar het skala wordt wel aangepast aan elke klasse. Je kan van een B ruiter geen verzameling verwachten en dat zit ook in het skala![]()
Aanleuning komt pas als 3e en zo hoor je het ook te beoordelen; dus tact en losgelassenheit/ontspanning komen eerst.
als een paard/pony de gehele proef niet in aanleuning loopt heb ik geleerd om dat bij het punt 'aanleuning' aan te rekenen en niet de gehele proef, je kunt dan wel geen hoge cijfers krijgen, maar als je netjes je onderdelen afwerkt, dan kan misschien er nog wel redelijke punten inzitten.
Als het zo nu en dan voorkomt dan straf je het per onderdeel af.
liberty schreef:B staat bij mij voor beginnend, wat betekend dat bijvoorbeeld de ponyruiters gestimuleerd dienen te worden, en niet met 160 punten naar huis te laten gaan. Gisteren reden ze echt leuke proeven, niet 100% nageeflijk, maar ze werkten wel netjes de figuren af e.d., dan krijgen ze alleen maar als commentaar pony moet meer aan de teugel.. Verder overal vijven waar geen commentaar bij staat..
marrianne schreef:ik ben het eens met relaxed, jammergenoeg reed ik een keer een B wedstrijd, paard netjes nageeflijk en goed actief van achter. ik rijd zeer proefgericht en netjes op de letter, maar werd er toch opaf gerekent dat mijn paard niet genoeg opgericht was....
kaatjemuts schreef:Dat is wel zo, maar het skala wordt wel aangepast aan elke klasse. Je kan van een B ruiter geen verzameling verwachten en dat zit ook in het skala![]()
Aanleuning komt pas als 3e en zo hoor je het ook te beoordelen; dus tact en losgelassenheit/ontspanning komen eerst.
als een paard/pony de gehele proef niet in aanleuning loopt heb ik geleerd om dat bij het punt 'aanleuning' aan te rekenen en niet de gehele proef, je kunt dan wel geen hoge cijfers krijgen, maar als je netjes je onderdelen afwerkt, dan kan misschien er nog wel redelijke punten inzitten.
Als het zo nu en dan voorkomt dan straf je het per onderdeel af.
Relaxed schreef:Heb je dit allemaal gezien? Hadden ze állemaal zulke punten? Of was het 1 combi en wordt het weer aangedikt (zoals zo vaak gebeurt..) Tja en verder.. Als je er niet tegen kunt, moet je geen dressuur gaan rijden. Het is nou eenmaal niet zwart wit en vanaf achter de pc is het al helemaal niet te beoordelen
liberty schreef:Relaxed schreef:Heb je dit allemaal gezien? Hadden ze állemaal zulke punten? Of was het 1 combi en wordt het weer aangedikt (zoals zo vaak gebeurt..) Tja en verder.. Als je er niet tegen kunt, moet je geen dressuur gaan rijden. Het is nou eenmaal niet zwart wit en vanaf achter de pc is het al helemaal niet te beoordelen
Ruiter1 197 193
Ruiter2 159 168
Ruiter3 162 163
Ruiter4 195 201
Ruiter5 166 161
Ruiter6 162 167
Ruiter7 157 172
Dit was de uitslag van die groep, heb de namen even weggelaten. Het was zelfs zo dat ruiter 3 de 2e proef een nette proef reed, liep nageeflijk, figuren netjes afwerken enz, maar minder punten had dan ruiter 6 die op dezelfde pony reed en niet nageeflijk reed.