Gemeenste jury uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Gemeenste jury uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 21:06

N.a.v. dit topic: [JI] Citaten van grappige en rare jury-uitspraken dacht ik dat zo'n topic ook wel 'leuk' zou zijn. Ik kon bij de zoekfunctie niks vinden, maar misschien is dit topic wel iets voor een verdrietige ruiter die net met slecht commentaar terug komt van een wedstrijd.
In dit topic is er dan waarschijnlijk altijd wel iets ergers te vinden en kun je merken dat het commentaar misschien toch niet zo erg was! Huilen van het lachen
Brand los zou ik zeggen!

fresco

Re: Gemeenste jury uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:16

Het is mij niet overkomen maar een vriendin (24 jaar oud) van mij:

Ze rijd de baan binnen (op onze merrie van 1.45) en de jury doet het raampje open...
Die vraagt: JIJ rijd op een pony?
Zij: Ja, ze is nl. 1.45
Jury: En je bent toch al ouder als 18??
Zij: Ja, ik ben 24.
Jury: Ohhhh, (met een toon waarbij deze liet blijken het helemaal niets te vinden)

Ze moest haar proef nog beginnen, maar had gelijk een rotgevoel omdat de jury duidelijk liet blijken dat deze het helemaal niets vond dat ze nog steeds met een pony tussen de paarden start.
Ik ben zelf ook jurylid, maar sorry, dit vind ik echt niet kunnen! Boos!
Ik had als ik haar was zeker even met die jury in discussie gegaan.

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:25

Nou ik heb ook nog iets stoms meegemaakt.
Mijn zusje moest kringfinale rijden op een A-pony. Dus wij daarvoor wel 50 knotjes in de manen gemaakt, extra ons best gedaan, normaal had ze een netje of lange vlechtjes.
Maar net die dag hadden ze mij gevraagd te schrijven. Dus ik zit in dat hokje en komt m'n zusje binnen, ik niet gezegd dat t mijn zusje is. Zodat hij haar niet kon bevoordelen of benadelen.
Het eerste wat ie zegt, ze is nog geen 10 meter binnengereden: dit wordt niks (mn zusje kon dat niet horen) maar okee (kind was een jaar of 7 à 8 en hoe kun je zoiets meteen al zeggen als ze gewoon netjes de ring binnen rijdt zonder gekke dingen)..toen het proef begonnen, volgens mij viel het hem alles mee, want ze had goede punten maar okee. Proefje klaar en klaar met schrijven van haar proef: ik zeg dat was mijn zusje. Zegt de jury, als ze de manen losser had gedaan had ze van mij een 8 gekregen voor verzorging) (toen had ik zoiets van al die moeite dus voor niks maar okee de jury beslist)
maar het meest sneue komt dus nog..Nr 1 en 2 mochten door naar de brabantse kampioenschappen en die werden gehuldigd op de kringfinale, bekers, ereronde ed.
en wat denk je..mijn zusje was 3e met maar 1 puntje verschil met nr 2, dus geen huldiging, niet door..was echt sneu vond ik..maar ze bleef dapper lachen en de andere feliciteren..

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 21:30

@zutje
Heel sportief van je zusje, maar natuurlijk ook wel heel jammer! En wauw, 50 knotjes?! Hoe lukt je dat, bij onze appie's gaan er vaak niet meer dan 5 in. ROFL
@fresco
Lekker, gelijk al vooroordelen..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:33

Is alweer een dikke 9 jaar geleden. Ik reed toen nog op Frouke. Ze had net een aantal weken voor deze wedstrijd Wytske gekregen. Dus ze was lekker druk, maar het ging mij er om dat ze binnen de baan bleef. Ze heeft als enter een ongelukje in het land gehad. En daardoor loopt ze soms een beetje vreemd. Komt de jury na de proef uit de auto. Ze scheld me toch verrot. Ik moest haar maar op het land zetten en er een veulen bij fokken. Kon er niet tussen komen om te zeggen dat ze net een veulen had. De mensen aan de andere kant van het terrein konden haar horen schelden. Heb dit paard nog in de M1 + winstpunten gereden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:41

Een opmerking die verm. echt niet gemeen bedoeld was en alleen in het belang van het paard, maar me wel erg raakte:

Ik kom de bak in:

Jury: 'Zo, eh, heeft jouw paard iets meegemaakt?'
Ik: 'Nee, hij is niet ziek geweest ofzo als u dat bedoelt?'
Jury: 'Nou, dan mag je hem wel eens wat meer gaan voeren, als je zo de ring inrijdt bij mij stuur IK je naar huis.'
Ik: 'Ja, daar kan ik helaas ook niets aan doen. We zijn al 2,5 jaar met dit paard aan het dokteren, bloedonderzoek, maag/darmonderzoek, alle bekende dikmaaktruukjes qua voer... de dierenartsen zeggen dat het gewoon stress is. Hij krijgt momenteel 8 kilo muesli en een baal hooi per dag, maar hij komt niks aan. Hij is wel gewoon vrolijk en fit en looplustig.'
Jury: 'Ja, als je hem zoveel voert, dan wordt hij wel gestresst ja!'
Ik: 'Nou, eigenlijk merk ik er niets van extra energie van en wij zijn ook ooit begonnen met tweemaal daags een kilo natuurlijk.'
Jury: 'Nou, ik geloof er niks van dat je paard zoveel krijgt en toch mager blijft. Dat kan nooit. Grand Prixpaarden staan meestal op een kilo of vijf. Maar goed, je rijdt dat paard hartstikke kapot zo, want hij heeft niks aan reserves en als je hem rijdt vreet hij gewoon zijn eigen bespiering op.'

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:22

Allemachtig wat een jury uitspraken zeg,ook zo fijn dat ze je niet serieus nemen als je wat terug zegt.:-S

Ik heb zelf {nog} niet zulke erge ervaringen met een wedstrijd,ik heb weleens gehad dat het paard ze kennelijk niet aanstond en ik voor alle gangen een 5 kreeg zonder commetaar terwijl het paard gewoon rad was.

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:37

zitten idd nogal wat jury uitspraken tussen.. Nagelbijten / Gniffelen

Was niet bij mij, maar iemand anders op wedstrijd. Wedstrijd liep ineens enorm in, en ze had dus geen tijd meer om in te rijden. Het was erop en rijden. In de 2e proef kwam de jury na afloop naar buiten wat ze in het L2 deed en dat ze zo snel mogelijk terug moest naar het L1 Nagelbijten / Gniffelen

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:33

Ik heb ooit eens in mijn ponytijd meegemaakt dat er een kind heel erg zat te zagen en te trekken in de proef. Toen riep de jury die moeder van dat kind erbij en die vroeg aan haar: "heeft uw kind gedragsproblemen ofzo?"

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:35

"Als je zo graag wil zagen, kun je beter in de timmerfabriek gaan werken"
Ik snap wat er bedoeld werd (stond ook niet op mijn protocol, maar op dat van een medestarter bij mij uit de groep), maar vond het toch niet echt fraai geformuleerd.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:22

Ik heb wel eens een ontmoedigende uitspraak moeten aanhoren van een jury.
Mijn voorlezer kon niet en ik kon niemand vinden die dat wel kon.
Geen probleem, dan rijd ik het L1 proefje uit mijn hoofd. Dat hebben we vaker gedaan dus wat dat betreft is er geen man over boord.

Ik meld mij bij de auto en zeg er keurig bij dat ik de proef uit mijn hoofd rijd.
Ze kijkt mij aan alsof ik de domste uitspraak doe in tijden en begint mij erop te wijzen dat het niet slim van mij is.
Zij wist zeker dat ik verkeerd ging rijden en daar ging zij geen rekening mee houden. Nee dit ging mij punten kosten.
Daarnaast werd ik erop gewezen dat ik de volgende keer alleen moest rijden als ik een voorlezer bij had.

Ik heb haar toen uitgelegd dat het is toegestaan om de proef geheel uit mijn hoofd te rijden en dat ik als volwassen vrouw zijnde toch wel weet waar ik mee bezig ben.
Hierop kreeg ik een nors " je mag beginnen" te horen.

Tja en toen moest ik dus nog beginnen aan mijn proef Scheve mond

Later kwamen we nog iets aparts tegen.

Een lesklant van mij heeft een keurige houding en zit. Ze krijgt daar eigenlijk altijd wel een 7 of een 8 voor.
Maar als ze zenuwachtig word doordat haar paard iets eng vind kan het wel eens mis gaan daarmee.
Een tijdje terug gebeurde dat weer en tijdens het rijden waren haar benen wel wat onrustig van de spanning.
Kan gebeuren, de volgende keer beter.
Komt na afloop de jury bij haar. Ze wilde nog wat tips geven.
Super! Dacht ik nog, dat zouden ze vaker moeten doen.
Kreeg die arme meid te horen dat ze haar voeten maar eens vast moest binden met een riempje van de beugel naar de singel.
Daarmee zouden haar benen wel rustiger moeten worden.
Ik heb haar maar gezegd dat wij niet zo van de hulpmiddelen zijn Clown

biebs007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:29

hallo allemaal wat een norse mensen kuneen het toch zijn he? zo heb ik op mijn protocol gelezen dat ik een leuke pony had dat vond ik niet leuk aangezien ik zelf nog net geen 1.60 ben en mijn paard 1.65 werd ook behandeld als een klein kind op een pony.....alsjeblieft voor jou een mooie rode rozet meis... Boos! ... ik had een tijdje terug tijdens een proef een lachertje mijn paard had nooit eerder een spiegel gezien en daar ging ze vooruit neus tegen de spiegel en hinneken naar zichzelf ik kreeg haar niet meer bij de spiegel vandaan midden in de proef dus ik lag in een deuk en riep : Sorry! zal ik maar opnieuw beginnen? toen werden ze boos omdat je nit mag praten tijdens een proef...kom op zeg 't was een oefenproefje Ach gut

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:40

Ik heb zelf deze zomer als jury een uitschuivertje gemaakt:

er kwam een meisje bij mij in de B1 rijden, paard was constant aan het schudden met het hoofd, niet om aan te zien. Nu zagen ik en mijn schrijver dat het hoofdstel (vooral neusriem) verkeerd aangebracht zijn.

Na de proef roep ik het meisje nog even bij mij (heb ik nog nooit gedaan, maar dit vond ik toch het vernoemen waard) en leg haar het probleem uit.

bleek dat het paard genaaid was op zijn hoofd, net waar de neusriem moest zitten, dus had ze hem daarom anders vastgemaakt.

Ik en mijn schrijver alllebei rood van schaamte, wat dat hadden wij nu niet gezien... Verward

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:08

Gelukkig ben je wel zo fair om dat toe te geven,een foutje maken kan altijd natuurlijk.Maar ik vind dat jury's toch echt wel opbouwende kritiek moeten geven hoe slecht het ook gaat.Iemand afz**ken is natuurlijk altijd makkelijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:51

Ik als schrijfster zat naast een jurylid tijdens een wedstrijd. Komt er een jong mollig meisje van een jaar of 12 op een stevige pony binnen (die het overigens makkelijk kon houden)

Jurylid: "Jeetje, moet je die dikke boerin zien. Het zou je dochter maar zijn. Nog een wonder dat die pony nog vooruit komt".

..

(Meisje komt met tweede proef weer de bak binnen).

Jurylid: "Daar heb je die lompe koe ook weer. *mevrouw barst in lachen uit* "Ja, als je er zo uit ziet, dan vraag je ook om een rits lage punten hoor. Je schaamt je toch dood met zo'n kind?"

(Meisje haalde geloof ik 130 punten met de oude puntentelling, maar had de pony nog best redelijk voor elkaar).
Ik heb dit naderhand wel bij de organisatie gemeld. Heb haar overigens nooit meer gezien.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:08

Wat denken dat soort jury's wie ze zijn? God op hun troon bij C?
Volgens mij heb je dan zelf zoveel frustraties over je eigen onkunde dat je dan maar bij C gaat zitten.
Wat ik hier lees zie ik regelmatig om me heen en ik vind het echt schandalig.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:22

Een meisje van mijn manege vroeger kreeg ook eens zo'n fijne opmerking naar haar hoofd.

Meisje was toen een jaar of 12 en reed haar eerste proefje op een jonge pony. Niet vlekkeloos, maar het ging om de ervaring.
Aan het einde van de proef riep de jury haar bij zich en vertelde haar dat als ze haar beugels zo enorm ongelijk had zitten zonder het te merken, ze beter thuis kon blijven... Laat het nou zo zijn dat dat kind als gevolg van een ongeluk echt een korter been had...
Maar excuses konden er niet vanaf. "Ow" was de enige reactie van het jurylid. Vond ik lekker bot.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:51

Mijn paard denkt zodra ik in een proef op de ac lijn kom dat hij klaar is en gaat dan vol op de rem. Thuis heb ik dit er al uitgereden maar op wedstrijd weet hij toch zeker dat we dan moeten halthouden Blond . Wat ik ook probeer op zo'n moment komen mn hulpen helemaal niet meer over.
Vorig jaar tijdens mijn laatste m1 wedstrijd flikte hij het weer en toen zo hardnekkig dat ik eerst lief wat meer been gaf, toen iets minder lief en toen een schop. Hij deed toen 1 pas vooruit om daarna weer stil te staan. Dit heeft zich een paar keer herhaald waarna eindelijk het kwartje viel en hij gewoon netjes zijn proef uitliep. Na afloop moest ik bij de jury komen omdat ze me wilde vertellen dat ik mijn paard in het vervolg niet meer mag mishandelen. Kon hier wel om janken Stoom uit je oren Huilen . Ik sla of schop hem normaal nooit en probeer het altijd netjes op te lossen maar in dat geval kon ik echt niet anders. Verder zei ze dat ik eerst maar eens moet zorgen dat ik m thuis voor mekaar heb. Het punt is dat hij het thuis niet meer doet en dat ik volgens haar dus gewoon niet meer op wedstrijd kan omdat ie het evt misschien mogelijk wel kan flikken Scheve mond

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:58

"Kind, je zit erop als een aap"

Leuk om te horen als je als 10-jarig onderdeurtje net je stronteigenwijze, ultiem luie pony in een wolkbreuk nog een proefje door hebt gestuurd, terwijl het zijn gewoonte was te staken en de ring uit te rennen. Rolleyes Ik deed mijn stinkende best nog een normale proef neer te zetten. Ik was er helemaal van onder de indruk. Als de man gezegd had dat mijn houding niet goed was, had ik dat echt prima gevonden, maar deze manier vond ik niet echt subtiel.

Ik had overigens nog 160 punten (oude telling) en prijs. Het was ook helemaal geen rottige proef. Jammer dat de jury zijn uitspraak niet wilde onderbouwen. Hij heeft naast die zin geen woord gezegd. Scheve mond Ik wist echt niet wat ik met het commentaar aanmoest... Hoe zit een aap op een paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 01:09

pres schreef:
Ik heb wel eens een ontmoedigende uitspraak moeten aanhoren van een jury.
Mijn voorlezer kon niet en ik kon niemand vinden die dat wel kon.
Geen probleem, dan rijd ik het L1 proefje uit mijn hoofd. Dat hebben we vaker gedaan dus wat dat betreft is er geen man over boord.

Ik meld mij bij de auto en zeg er keurig bij dat ik de proef uit mijn hoofd rijd.
Ze kijkt mij aan alsof ik de domste uitspraak doe in tijden en begint mij erop te wijzen dat het niet slim van mij is.
Zij wist zeker dat ik verkeerd ging rijden en daar ging zij geen rekening mee houden. Nee dit ging mij punten kosten.
Daarnaast werd ik erop gewezen dat ik de volgende keer alleen moest rijden als ik een voorlezer bij had.

Ik heb haar toen uitgelegd dat het is toegestaan om de proef geheel uit mijn hoofd te rijden en dat ik als volwassen vrouw zijnde toch wel weet waar ik mee bezig ben.
Hierop kreeg ik een nors " je mag beginnen" te horen.

Tja en toen moest ik dus nog beginnen aan mijn proef Scheve mond

Heb je de proef foutloos (althans, zonder verkeerd te rijden dus) gereden? Clown

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:55

Nouks schreef:
Heb je de proef foutloos (althans, zonder verkeerd te rijden dus) gereden? Clown

Hahaha ik heb de proef uiteindelijk gewoon foutloos gereden. Knipoog

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:26

Wat een nare mensen lopen er eigenlijk tussen de jury leden.
Ik heb het gelukkig nog nooit mee gemaakt.

ooklis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:27

gemeenste jury uitspraken is dat je gediscwaliceert word omdat ze een persoon die jou help niet mogen

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:31

"paard kan meer"

stond er op mijn protocol!

mijn man ligt nog steeds in een deuk (de ruiter kan dus niet meer!)

ooklis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:32

zo das wel gemeen