verliespunten ..eerder dan vroeger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

verliespunten ..eerder dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 17:11

De laaste tijd zie ik steeds meer mensen een verliespunt rijden.
Nee die mensen rijden niet achterstevoren een proef en hebben geen grove fouten gereden.
Hoe kan dat? Ik heb altijd gedacht dat je wel flink fout moest rijden.

Lielle

Re: verliespunten ..eerder dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:17

sowieso is het puntenaantal voor een verliespunt omhoog gegaan (was < 45%, is < 50%) en eerlijk gezegd heeft het me eerder verbaasd dat sommige ruiters geen verlies kregen, zo beroerd waren de proeven. Ik vind het een prima ontwikkeling, met springen geldt ook 3 * weigeren (of 2 in MZ) is uitsluiting dus 2 (!) verliespunten.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:49

ook is in het springen meer dan 16 strafpunten dan nummer 1 is 2 verliespunten

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:51

Klopt wel.. Ik heb vroeger met de oude puntentelling 1 keer 149 punten gereden.. Nja was een dag ontroostbaar, dat was nog nooit gebeurt en er reden (bijna) nooit mensen onder de 150 punten.. Als je het nu gaat omtellen is 150 punt nu 174 punt.. En ja dat zie je gewoon vaak zat..

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:53

xxitsmexx schreef:

1 verliespunt Knipoog

Lielle schreef:
sowieso is het puntenaantal voor een verliespunt omhoog gegaan (was < 45%, is < 50%) en eerlijk gezegd heeft het me eerder verbaasd dat sommige ruiters geen verlies kregen, zo beroerd waren de proeven. Ik vind het een prima ontwikkeling, met springen geldt ook 3 * weigeren (of 2 in MZ) is uitsluiting dus 2 (!) verliespunten.

Hier ben ik het wel mee eens.

Nou moeten ze het alleen weer afschaffen om bij vrijwillig verlaten geen verliespunten te geven.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:54

Vanaf hoeveel punten is ook alweer een verliespunt?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:01

150, dus voor alles gemiddeld een 5. Is m.i. toch wel terecht, als je voor geen enkel onderdeel een voldoende kan scoren heb je waarschijnlijk niks te zoeken in die rubriek?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:04

Ik vind dat er met de nieuwe proeven sneller winst wordt gereden. Snel verlies vind ik nog wel meevallen, je moet meer dan 30 punten te weinig hebben voor verlies.

Lisa_vD schreef:
Nou moeten ze het alleen weer afschaffen om bij vrijwillig verlaten geen verliespunten te geven.

Waarom zouden ze dat af moeten schaffen? Ze hebben deze regel ingevoerd omdat mensen langer in een bepaalde klasse bleven hangen door als ze bijna over moesten zich een paar keer vrijwillig af te melden tijdens de proef.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:30

Talida schreef:
150, dus voor alles gemiddeld een 5. Is m.i. toch wel terecht, als je voor geen enkel onderdeel een voldoende kan scoren heb je waarschijnlijk niks te zoeken in die rubriek?

een 5 is volgens het proevenboekje wel een voldoende.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:31

maar niet voldoende genoeg om er winst mee te rijden Knipoog

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:31

Anoeska27 schreef:
Ik vind dat er met de nieuwe proeven sneller winst wordt gereden. Snel verlies vind ik nog wel meevallen, je moet meer dan 30 punten te weinig hebben voor verlies.

Lisa_vD schreef:

Waarom zouden ze dat af moeten schaffen? Ze hebben deze regel ingevoerd omdat mensen langer in een bepaalde klasse bleven hangen door als ze bijna over moesten zich een paar keer vrijwillig af te melden tijdens de proef.

volgens mij bedoelen wij het zelfde Knipoog . Je krijgt nu geen verliespunt als je er vrijwillig uitgaat, terwijl dat vroeger wel zo was.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 05:35

Raggel schreef:
Klopt wel.. Ik heb vroeger met de oude puntentelling 1 keer 149 punten gereden.. Nja was een dag ontroostbaar, dat was nog nooit gebeurt en er reden (bijna) nooit mensen onder de 150 punten.. Als je het nu gaat omtellen is 150 punt nu 174 punt.. En ja dat zie je gewoon vaak zat..

mm 149 in oude puntentelling. Mm gaat toch nog wel. Ik heb in die puntentelling 128 punten gereden en volgens mij had je toen bij 127 verliespunten.
in nieuwe puntentelling zou ik dus 152 punten gereden hebben. Kijk dan kan je pas zeggen ontroostbaar. vind 149 punten nog meevallen. ( tja alsj e altijd 170 punten reed misschien)

Maar om ontopic te blijven.
Je ziet er idd steeds meer met hele lage punten. Ik snap het niet altijd eerlijk gezegd.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 07:34

Vooral omdat deze mensen niet echt slecht reden.
Je gaat mij niet vertellen dat ze ook opeens slechte punten krijgen voor draf,stap,galop. Met deze zelfde manier van rijden hebben ze ook winst gereden.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 07:49

Lisa_vD schreef:
xxitsmexx schreef:

1 verliespunt Knipoog

nee hoor 2 want heb het zelf ook namelijk

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:17

Talida schreef:

Nee, bij 149 heb je een verliespunt.

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:54

begrijp de verliespunten regeling ook niet zo...
je krijgt toch geen winstpunten als je slecht rijd dus je promoveert toch niet.
Geen winstpunt is ook verlies.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:55

en als je zo slecht rijdt dat je in de klasse niet thuis hoort, hoor je te degraderen. Net als met springen en sgw.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:09

Lielle schreef:
en als je zo slecht rijdt dat je in de klasse niet thuis hoort, hoor je te degraderen. Net als met springen en sgw.

Tja daar zeg je wat, maar dit waren allemaal mensen die toch al heel wat wp hebben in de klasse en echt niet opeens een heel slechte proef reden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:12

Ja, maar wat is slecht?? Daar zijn de meningen over verdeeld. Degraderen doe je al helemaal niet gauw, dan moet je al op een stand van -10 terecht komen. En wie rijdt er nu 10 x verlies?
Als jij 1 x verlies hebt gereden lijkt het me al wel dat je je conclusies trekt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:21

Nou als die gene de bak uit komt en zegt dat het niet slecht ging op enkele puntjes na vind ik het apart dat ze in bijde proeven een verliespunt heeft. Ik heb toch nog het gevoel dat je dan toch wel een paar grove fouten moet maken. Dat heeft ze echt niet gedaan. Voor mij maakt het de beslissing om weer te gaan starten wel moeilijker aangezien je met een "gewone"proef je al verlies kan rijden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:50

Tja Kohtje, sommige mensen leggen de lat voor zichzelf niet hoog en zijn snel tevreden...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:15

Ik vind wel dat er breder gepunt wordt dan vroeger. Vroeger zat iedereen tussen de net geen verlies en een winstpunt. Nu rijden er regelmatig mensen twee of zelfs drie winstpunten maar ook verlies. Ik heb zelf ook al 153 punten gereden met een proef die nou echt niet ZO abominabel was, en 200+ voor proeven die nou echt niet ZO briljant waren.

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:02

Ik heb afgelopen weekend een minpunt gereden!!!!
Was echt schrikken, nog nooit zulke lage punten gehad??!!!!

Erg raar!!
(oke, ik heb ruzie met haar, maar dan zulke lage punten??!! Schrok echt!)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:19

Ik moet zeggen, ik leg de lat behoorlijk hoog voor mezelf en ben absoluut niet snel tevreden. Nu reed ik laatst in het M2 159 punten. Nu ging de proef niet geweldig maar er zaten geen grove fouten in dus had verwacht dat ik rond de 168/170 zou zitten. Er stonden 4-en en 5-en zonder commentaar op mn coupon en als er iets voor een 4 gaat moet ik dat toch zeker wel door hebben gehad...?
Goed, de keertwendingen ging écht niet, daar had ik ook een 4 en een 5 voor. Maar waar kwamen die andere 4-ren allemaal vandaan?

Ben het altijd eens geweest met mijn punten maar nu in de M2, geen touw aan vast te knopen. Clown

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:34

Inderdaad! Het is echt verschrikkelijk!
Ik starte ook in de klasse M2!
Andere proef had ik 177.
Beiden gingen niet echt lekker!
Ben gewoon anders gewend.

Ze is er ook niet echt aan toe. Puntjes moeten nog op de i!
Maar een minpunt?????