waar ergert een jury zich aan...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:54

ik snap dat nooit, als ik een proef aan het rijden ben dan kunnen ze een complete veldslag leveren naast de ring......... merk ik helemaal niks van het is ik, mijn paard en de ring...... en de rest is letterlijk zwart voor mijn ogen

Dais_

Berichten: 4051
Geregistreerd: 06-03-05

Re: waar ergert een jury zich aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:48

Mijn eerste wedstrijd heb ik wel gegroet maar ik kon de jury niet eens zien zitten (slechte ogen).
Nu kijk ik echt goed en pas als ik oogcontact heb gehad ga ik pas verder. Ik groet niet voor jan lül

Verder had ik de vorige keer gelukkig een hele aardige jury. Ik reed per ongeluk de ring omver. Paard wou uit de ring bij A en ik wou afwenden en ik reageerde telaat en toen reden we de ring omver. Ik weet het, erg slordige fout van mij!
Maar agh, ik kon er wel om lachen hoor en ik ben vrolijk mijn proef verder door gereden.

Met de prijsuitreiking kon ze er zelf ook om lachen en ze vond het een leuke proef om naar te kijken! Nou, dat vind ik gewoon leuke jury's, lekker relaxt

Suzanne F.

Berichten: 49549
Geregistreerd: 03-03-01

Re: waar ergert een jury zich aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:35

Toen ik net begon met wedstrijden rijden vond ik de jury altijd maar eng. Mijn instructeur zei altijd dat ik dan maar over de jury heen moest kijken. Maar niet eronderdoor, hoofdje hoog en kijk er dan maar overheen.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 23:36

Hihi, mijn paard heeft al eens de papieren van de jury in de bak gegooid. Het was zo'n open hokje bij C gewoon tegen de bakrand aan. Mijn paard wilde wel even in dat hokje bij die aardige meneer kijken en veegde met haar neus al de papieren de bak in toen ik verder wilde rijden (vrije stap de rijbaan verlaten)OOPS... Ik vind die open juryhokjes die bijna IN de bak staan helemaal niks meer. Bovendien is het ook onhandig als je met zweep rijdt. Je prikt die mensen de ogen bijna uit het hoofd als je er even niet op let.

Valentijn

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Oudenbosch [NB]

Re: waar ergert een jury zich aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 23:51

Ik vind het vervelend als jury's op hun toeter drukken.
Vooral als je in een andere ring rijdt. Gelukkig heb ik er nooit last van gehad omdat de pony die ik toen had er niet van schrok. Nou heb ik een 5-jarige en ik zou niet willen weten hoe die reageerd, dan is toch maar even je hele proef verpest door een andere ruiter die verkeerd rijdt.
Natuurlijk moet de jury aangeven wanneer je verkeerd rijdt, maar hadden ze daar niet iets anders op kunnen verzinnen? Het lijkt me ook dat de voorlezer het wel merkt aan de volgorde van de proef.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: waar ergert een jury zich aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 07:42

Valentijn schreef:
Ik vind het vervelend als jury's op hun toeter drukken.
Vooral als je in een andere ring rijdt. Gelukkig heb ik er nooit last van gehad omdat de pony die ik toen had er niet van schrok. Nou heb ik een 5-jarige en ik zou niet willen weten hoe die reageerd, dan is toch maar even je hele proef verpest door een andere ruiter die verkeerd rijdt.
Natuurlijk moet de jury aangeven wanneer je verkeerd rijdt, maar hadden ze daar niet iets anders op kunnen verzinnen? Het lijkt me ook dat de voorlezer het wel merkt aan de volgorde van de proef.


Misschien is een stilte centrum iets voor jouw wedstrijden!
Sorrie, maar daar moet je paard maar aan wennen, zeker buiten zal er overal geluid zijn. Daarbij is onze ervaring dat een paard kan schrikken van een ruitenwisser, moet de jury daarom maar niet wissen?

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 08:29

weet je waar ik nou een hekel aan heb, aan jury's die na je proef alleen maar de negatieve dingen er even lekker instampen en dan niet zeggen van, ja dit en dit ging dan weer heel netjes, nee alleen maar negatief commentaar. Mijn haflinger was net ingereden en had de stap en de draf + stuur + rem er helemaal opzitten, er werd een onderlinge wedstrijd georganiseerd, leuk ik ga meedoen met mn haffie, en alleen maar negatief, hij is niet recht, loopt sterren te kijken etc. ik had echt de pest aan die stinkmodder jury toen, Oke hij had gelijk, maar denk even na, ik had hem duidelijk gezecht, jonge pony misschien net 3 maandjes onder het zadel, en hij kan niet even zeggen. jaa verder was het wel goed, en leuke pony, nee hoor, dat kon meneer niet maar gelukkig ook vele leuke jury's gehad

edit; later er achtergekomen dat de jury de vader van een hele goede vriendin van mij is

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 08:47

Wees blij dat je na 3 maanden de tip krijgt dat je het dressuurmatig beter/anders moet aanpakken. De man was gewoon eerlijk.

Beter zo dan denken, het lijkt nergens op, en in je gezicht zeggen, wat leuk gaat het zo.
Sport is hard, wen daar maar aan. Wie weet vond hij het wel niet een leuke pony, maar hield hij dat voor zich.

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 08:56

zo ook gister weer...
er zat echt een goede jury, 4en en 8en, goed was goed, slecht ook slecht.
komt er een moeder (zelf z dressuur) bij mij klagen dat haar dochter zo laag gejureerd is. (L1)
die man vond ze echt niet vriendelijk tegenover kinderen en belachelijk dat hij zo laag gepunt had en geen rekening hield met de leeftijd.
ipv dat die moeder nu eens goed naar haar dochter zou kijken... in het L1 een pony die met zn hoofd zowat in de wolken loopt? kom op zeg!
maar de jury heeft het gedaan, natuurlijk.
Daar zou ik als jury dus echt niet blij van worden. Als ouder/ruiter moet je gewoon kritisch zijn tegenover jezelf, en als je ervoor kiest te starten met een dier dat nog niet klaar is, krijg je dus ook geen punten. simpel.

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:03

amondi schreef:
Wees blij dat je na 3 maanden de tip krijgt dat je het dressuurmatig beter/anders moet aanpakken. De man was gewoon eerlijk.

Beter zo dan denken, het lijkt nergens op, en in je gezicht zeggen, wat leuk gaat het zo.
Sport is hard, wen daar maar aan. Wie weet vond hij het wel niet een leuke pony, maar hield hij dat voor zich.


ja tuurlijk is sport hard, dat weet ik wel, en ik weet ook dat hij mn pony wel leuk vind. Daarna moest hij weer een x bij mij jureren en zei die wel dat hij al stukken vooruit was gegaan. en tuurlijk negatief commentaar hoort erbij, maar er zaten ook stukken tussen dat het WEL goed ging, dan kan je daar toch gewoon zeggen, van : "er zaten ook wel wat goede stukken tussen, probeer die langer vol te houden"o.i.d

Lusitana

Berichten: 22455
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:28

Als men zich eens wat meer met dressuur bezig hield en wat minder met de drang voor het behalen van winstpunten, dan was de frustratie misschien minder bij de ruiters en de jury.

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:06

Lusitana schreef:
Als men zich eens wat meer met dressuur bezig hield en wat minder met de drang voor het behalen van winstpunten, dan was de frustratie misschien minder bij de ruiters en de jury.


Dan kan je net zo goed thuis blijven hobbelen en proberen alle "knoppen"op je paard te zetten !

MRV_2016

Berichten: 264
Geregistreerd: 08-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:27

CGJ12 schreef:
Ik erger me niet zo snel........

Maar als het dan toch moet, erger ik me het meest aan jankende Bokkers (en al helemaal als ik dan in het profiel volledig talentloze amazones zie van het type "Leopard-tank" ....... )


Wat bedoel je precies met Leopard-tank als ik vragen mag?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:04

Daar bedoelt hij mee: een KWPNér met trakehner/ volbloed/arabieren- bloed, die rank en licht loopt als een hinde. Met een soepele hals en een mooi gedragen rug. Die loopt met veer en afdruk.
Een prachtige lengtebuiging...... Afbeelding

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:56

"AMAZONES van het type...", dus volgens mij gaat het in deze niet over het type paard...
Ik vind dat mensen een paard moeten kiezen die bij hun karakter èn hun postuur past. Meer zeg ik er niet over...

Lusitana

Berichten: 22455
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:59

talented schreef:
Lusitana schreef:
Als men zich eens wat meer met dressuur bezig hield en wat minder met de drang voor het behalen van winstpunten, dan was de frustratie misschien minder bij de ruiters en de jury.


Dan kan je net zo goed thuis blijven hobbelen en proberen alle "knoppen"op je paard te zetten !

Hobbelen is ook geen dressuur. Als je dressuur in de ring rijdt, krijg je ook je winstpunten.

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: waar ergert een jury zich aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:20

Ik erger me aan vrijwel niets op concours. Je zult mij dan ook nooit met een ontevreden smoel op paard zien zitten.

Afgelopen maandag nog enorm veel plezier gehad om 2 jongedames met rabobank-talentenplan-jasjes aan.
Beide dames waren naast een grote mond en een groot klaag-vermogen NIET gezegend van enig rijtalent. GE-WEL-DIG!!
Vooral ook omdat het paard in kwestie de ene dame flink voor aap zette door niets anders te doen dan te staken.

Echt waar, daar geniet ik nou van!

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:31

Toen ik de 1e 2 pagina's las moest ik denken aan een spelletjesdag waar ik aan mee deed. Ik reed daar toen, en er waren 2 meiden mee waarvan hun moeder dat organiseerde. 1 moest er schrijven, en de ander bij de spelletjes helpen. Nu ging die andere mee kijken naar mijn proef etc. Nou voor mij allemaal nieuw etc. En ik kwam er aan, mijn voorleester melde mij en ik reed ondertussen in de ring. De proef ging verder heel goed Jurylid die netjes zat op te letten etc. Nu groete ik af, en ging de ring uit. Ik liep toen richting de auto (was buiten) nu zij dat meisje die zelf wedstrijden rijdt, "even vragen om commentaar, dat moet als je echte wedstrijden gaat rijden". Nou ik dus met pony en al naast die auto staan En dat raampje open En ik zo; "Hebben jullie verder nog commentaar?" hun dus beetje puntjes zeggen waar ik op moet letten (waren er niet veel ) en ze zeiden nog: "Leuk dat je het vraagt, dat doet niemand hier" haha dat meisje die dat tegen mij zei, en haar zus (die dus schreef) doen dat zelf wel altijd op wedstrijden Maar nu vroeg ik mij af vinden juryleden die jureren op van die 'officiele' wedstrijden het fijn als de ruiter na afloop nog om commentaar vraagt? Of is het erg overbodig ik snap best dat jullie snel door willen en ik ben zelf als ruiter ook iemand die zo snel mgoelijk begint met een proef **nu rijd ik alleen onderlinge wedstrijden hoor** maar ik vraag zins die tijd wel elke keer om commentaar en krijg dan heel leuk commentaar daarop zoiets van; "Leuk dat je dat vraagt" "Oow wat leuk! Dat zie je niet veel dat ze dat doen" etc.

Charaz

Berichten: 24376
Geregistreerd: 12-04-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:37

Achteraf commentaar vragen mag tegenwoordig niet meer na de proef.

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:44

Grapje Ach het was nog in 2005 en daarvoor Heb in 2006 nog geen onderlinge wedstrijden gehad.. Ook weer wat geleerd

edit: rij maar iets van 3 keer in het jaar een sp-dag bij de ponyclub (les er niet) verder, rijd ik op een manege onderlinge wedstrijden En dat is echt een spring-manege ((ook in wedstrijden)) Achja..

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:43

Charos schreef:
Achteraf commentaar vragen mag tegenwoordig niet meer na de proef.


Waar baseer je dat op? Bij mijn weten is dit echt nog steeds toestaan!

Charaz

Berichten: 24376
Geregistreerd: 12-04-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:52

Dat vertelde een jury me toen ik het vroeg.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:57

Yep, je mag achteraf commentaar vragen, niet tijdens de wedstrijd. Helaas krijg je eigenlijk nooit een persoonlijk gesprek, de jury weet echt niet meer wat de middenmoot nou precies goed/ of verkeerd deed.

Fitzroy

Berichten: 25202
Geregistreerd: 11-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:02

talented schreef:
Charos schreef:
Achteraf commentaar vragen mag tegenwoordig niet meer na de proef.


Waar baseer je dat op? Bij mijn weten is dit echt nog steeds toestaan!


Direct na de proef is echt geen tijd meer voor en wordt ook afgeraden door de KNHS.
Na afloop van de wedstrijd, zoals Amondi zegt is een ander verhaal. Dat kan natuurlijk altijd.

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:10

Ik had het verkeerd begrepen: bedoelde ook aan het einde van de gehele ring!