Kleine kinderen wel of niet op wedstrijd laten gaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Kinderen jonger dan 10 jaar zouden geen wedstrijden moeten rijden

mee eens
9 (25%)
niet mee eens
26 (74%)

Totaal aantal stemmen: 35


Dewi

Berichten: 894
Geregistreerd: 14-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:31

Trouwens, moet je eens gaan kijken op een willekeurige zaterdag op een voetbalveld. Wat daar gebeurd......, daar is paardensport niks bij.

Joltsje

Berichten: 9055
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:06

ik vind die foto's van die bonte shetlander top!!

als het kind het graag wil en het is vertrouwd.. zou ik het doen.. het is een super ervaring.

de dochter van mijn pensionstalhoudster rijd nu ook wedstrijden met een shetlander. ze is nu inmiddels 8 jaar. pony is 22, hij wil niet echt nageeflijk lopen, maar ze rijdt geregeld winstpunten.

voor de L zal het misschien niet genoeg zijn.. maar daarom rijdt ze eerst de B ook uit. ze heeft nou 18 punten.
en volgens mij is het met de nieuwe proeven ook zo dat je tot 30 puntne mag door rijden,

verder staat er al een vervolg pony.. die mag ze starten als ze hem voor elkaar heeft..

ze wordt dus helemaal niet gepusht.. ze doet t rustig aan....

orrieborrie
Berichten: 355
Geregistreerd: 16-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:23

Ik help vaak bij ons op de club bij de KNHS wedstrijden en dan vooral bij de springring.
Ik vind het gewoon heel erg leuk hoe die kleine kinderen die pony's zo handig door het parcours sturen

maar er zijn ouders bij...
zo was er een meisje die vertelde mij (toen ze stond te wachten) dat haar pony heel ontdeugend was en soms weigerde enzo, maar dat het steeds beter ging. Toen was ze aan de beurt, het ging echt super, helaas 1 weigering, maar pony er weer netjes voor, even 'boos' geworden en hup er over heen. Meisje helemaal blij, "hij heeft maar 1x geweigerd" zei ze trots.
Komt die moeder eraan: "die weigering was je eigen schuld en je moet dit... en dat..."
Begint dat meisje ineens te huilen, zegt die moeder "als je gaat janken hoef je helemaal niet meer op wedstrijd"

Echt niet normaal...

Zolang de kinderen er plezier in hebben en niet gepusht worden door de ouders vind ik het goed dat ze op wedstrijd gaan, maar als het van de ouders MOET dan hoeft het van mij niet.

CherylDaraxo

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:17

Zolang kinderen plezier hebben in de wedstrijden lijkt mij het juist leuk voor die kinderen. Als ze het maar zien al iets waar ze plezier in hebben en niet vinden dat het moet. Je leert er wel omgaan met winnen en verliezen en leren ze hoe het gaat op wedstrijden. Mij lijktt dat alles positief maar als een kind het niet leuk vind om wedstrijden te rijden of het gat niet meer om de plezier (maar bijvoorbeeld om het winnen) lijkt het me geen goed idee.

naugthytjhu

Berichten: 1719
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Nederland -zuid Holland - Rotterdam - Hoogvliet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:01

zelf ben ik geen jurylid of instructeur
maar ik laat mijn zusje van 9 ook een wedstrijdje doen in mei volgend jaar dus we oefenen nu wel veel natuurlijk
mara bij mij op de manege rijden er ook beginners mee die nog maar 1 á 2 maanden rijden ofzo

Coentjuh

Berichten: 9869
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 02:05

naugthytjhu schreef:
zelf ben ik geen jurylid of instructeur

So do I

maar ik vind dat het vaak wel zo is, dat het een soort verplichting voor die kids is. Ja oke de kinderen vinden het wel leuk, maar toch wordt het er zeg maar een beetje uuhmm 'ingegoten' hoe zeg je dat (ja het is al laat). Stel de ouders rijden, dan hun dochter/zoon ook maar en die moet ook maar is gaan starten. Hoeft natuurlijk niet altijd dat de ouders ook rijden dan heb je volgens mij ook nog velen die meer 'meedoen met de wedstrijden', maar dat de ouders het leuker/belangrijker vinden.

Natuurlijk is het echt niet altijd zo, maar die heb je er tussen zitten. En je hebt ook van die fanatieke jonge kids, dat je echt ziet van, die staan er 100% achter en proberen zo goed mogelijk te presteren etc etc! Dat is natuurlijk geweldig om te zien!

@ orrieborrie das echt niet normaal, zielig gewoon!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 06:57

Nou vind ik dus juist, dat als ouders beiden al betrokken zijn bij de sport, het kind juist een veel betere start mee krijgt.
De ouders zijn beide veel reëler, ze zullen ook een goede pony kopen, ze zullen investeren in de lessen EN weten dat een kind op zijn 18e ook nog wel kan vlammen en dat zijn hoogtepunt vd cariërre niet op zij 10e hoeft te liggen.

Citaat:
Natuurlijk is het echt niet altijd zo, maar die heb je er tussen zitten. En je hebt ook van die fanatieke jonge kids, dat je echt ziet van, die staan er 100% achter en proberen zo goed mogelijk te presteren etc etc! Dat is natuurlijk geweldig om te zien!

En ik zie juist bij dit soort kinderen een groot gevaar van overbelasing. Een kind hoort de juiste begeleiding van zijn ouders te krijgen en dit soort fanatisme zou juist in goede banen geleid moeten worden om later faalangsten e.d. te voorkomen.
Want reken erop dat zo'n fanatiek kind nog niet met teleurstelling kan omgaan, zelfs een 2e plaats is vaak niet goed genoeg!

stroo
Berichten: 599
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Kleine kinderen wel of niet op wedstrijd laten gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 07:08

mijn dochter van 8 rijdt ook dressuur en het gaat best leuk op concour
we hebben al vele winspuntjes binnen ,ook wel eens niet .
ze wil zelf heel graag ,maar ik ga niet iedere wedstrijd af .1 of 2 keer per maand is net leuk .
ze hebben toch wel spanningen

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:24

Ik begon met wedstrijden toen ik een jaar of 7 was, gewoon rustig 1 keer per maand. Ik vond het geweldig! Ik had een geweldige mooie en lieve pony en kon haar aardig rondsturen dus ik was bijna altijd eerste. Ik heb met die pony tot ie M1 liep ook nooit geen winstpunt gereden. Dan is het leuk, maar als een kind altijd lage punten rijd is de lol er snel vanaf denk ik....
Nu rijd ik ook wel eens geen winstpunt, maar dat vind ik niet erg meer. Voor een klein kind motiveert het niet als je altijd lage punten rijd....
Dus als de pony fijn voor elkaar is zijn wedstrijden superleuk!!

noortjejacky

Berichten: 191
Geregistreerd: 25-04-06

Re: Kleine kinderen wel of niet op wedstrijd laten gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:13

voor kleine kinderen zijn er bixie's.
daar zijn bijna alleen maar kleintjes.
Pling