Mening juryleden gevraagd: Zomertenue.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:32

Fitzroy schreef:
Een mail is nog steeds geen reglement. En juryleden en deelnemers dienen zich te houden aan de reglementen, niet aan mails die een willekeurig persoon krijgt.

Zij kreeg ook een willekeurige e-mail, kan je dus ook in twijfel trekken.

Maar goed, hier ga ik verder ook niet over discuseren :+

Fitzroy

Re: Mening juryleden gevraagd: Zomertenue.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:11

Nee, want wat zij per mail kreeg, staat in het reglement ;)
Een wedstrijdshirt wordt nu eenmaal niet genoemd in het reglement en is dus niet toegestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:35

Fitzroy schreef:
Nee, want wat zij per mail kreeg, staat in het reglement ;)
Een wedstrijdshirt wordt nu eenmaal niet genoemd in het reglement en is dus niet toegestaan.

zolang ik geen aanpassingen in het reglement krijg toegestuurd rijd bij mij niemand in een showshirt oid in de ring.

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:00

Misschien kunnen sommige mensen in dit topic eens begrijpen dat wij juryleden het niet toestaan van een showshirtje niet doen om jullie te pesten, het zijn gewoon de regels en daar moet iedereen zich aan houden. En wie mijn mail in twijfel trekt moet het zelf maar eens bij de KNHS gaan navragen of de reglementen goed lezen daarin staat ook niets over een showshirt.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:27

Wordt onder 'lichtgekleurd' ook lichtblauw geschaard? Of alleen wit/beige/gelig? Want ik vind zomertenue geen porem omdat het 1 groot wit vlak wordt. Als lichtblauw zou mogen, en met een mooie riem om kan het er gelikt uit zien, dan zou ik misschien zelfs overwegen om een keer m'n jasje uit te doen :+ .

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:53

Lichblauw zou bij mij in ring wel vallen onder lichtgekleurd.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:44

Ik snap werkelijk niet dat er een probleem van wordt gemaakt dat een eventuele dressuurblouse "bol" zou komen te staan. Ik zie toch genoeg deelnemers rijden met een jasje aan die het figuur geeft van een opgerolde leverworst..
Daarbij, als we als jury ons wat betreft de zomeroutfit al niet meer aan het reglement hoeven te houden ,mogen we dan met de rest van de regels ook maar een eigen draai geven?
Ik ben écht niet moeilijk, en ik vind ruim boven de 20 graden het al waard om zonder jasje te mogen rijden ( ook ik ben voor het welzijn van zowel dier als ruiter) maar om nu met een open kraagje te gaan rijden waar een plastron op aan het fladderen is?
En zoals nu in het reglement beschreven staat is een showshirt NIET toegestaan, pas als we daar als officials een berichtje van krijgen dat het veranderd is zal iedereen zich aan de regels moeten houden. (ook wij!)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:15

U dient in de ring te verschijnen in:
b. een lichtgekleurd overhemd of lichtgekleurde dressuurblouse, Overhemden/dressuurblouses moeten lange of korte mouwen hebben en bij lange mouwen voorzien zijn van witte manchetten.
c. een witte, beige of gele rijbroek.
d. een bijpassende witte of gele plastron of stropdas, wanneer een dressuurblouses wordt gedragen is het dragen van een plastron niet verplicht.
e. een paar handschoenen.

Lichtgekleurd is ook wel een ruim begrip, dan kunnen, in mijn ogen, alle lichte kleuren zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:40

Ik ben dol op licht limegroen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:53

TeeGee schreef:
Lichblauw zou bij mij in ring wel vallen onder lichtgekleurd.

bij mij ook.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:29

Ik denk bij lichtgekleurd aan dezelfde lichte kleuren die voor rijbroeken zijn toegestaan; wit, beige of geel.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:58

Ik vind het namelijk apart dat bij de rijbroek wel specifiek de kleur genoemd wordt, maar bij de blouse niet. Dat geeft ruimte voor eigen interpretatie....

Als iemand bij mij de ring inkomt met lichtblauw/roze zou ik diegenen niet weigeren in ieder geval :n, maar weet niet of ik het zelf zou wagen :+

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:22

Je hebt ook hele mooie blousjes met een heel fijn streepje er in (staat niet bij de voorschriften dat dat niet mag), waarin b.v. de kleuren terug komen van je rijbroek (denk aan geel en wit of creme b.v.), staat heel netjes en verzorgd.
Ik heb geprobeerd een plaatje te vinden, maar kom het niet zo snel tegen op het inet. :o

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:19

Remember schreef:
Ik vind het namelijk apart dat bij de rijbroek wel specifiek de kleur genoemd wordt, maar bij de blouse niet. Dat geeft ruimte voor eigen interpretatie....

Als iemand bij mij de ring inkomt met lichtblauw/roze zou ik diegenen niet weigeren in ieder geval :n, maar weet niet of ik het zelf zou wagen :+

Helemaal mee eens, ik zou ze ook niet weigeren. Zelf heb ik ook een lichtblauwe blouse en daar rij ik gewoon mee als er zomertenue is toegestaan.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:43

Ik moet van het weekend jureren en kreeg zojuist de mail dat de federatievertegenwoordiger zomertenue toestaat. Ze hebben de regels ook nog een keer in de mail gezet, maar ik zal voor aanvang van de rubrieken eens overleggen met mijn medejuryleden hoe we omgaan met de showshirts. Geven we een 'waarschuwing', of is het niet starten?!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:46

Goede vraag Remember, ik denk dat ik een waarschuwing geef!

Ik moet zondag in de middag jureren. Is het ook ergens vastgelegd wanneer wij aan een tafeltje mogen zitten in plaats van in een hokje/auto? Ik geloof nooit dat ik er levend uitkom na vier uur...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:55

talented; mijn jury zat vrijdag ook buiten de auto op een heerlijke tuinstoel :j Dus als ik jou was... :D

Staat er wat in de regelementen over dat je in de auto moet blijven?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:04

Ik ben gelukkig om 11 uur al klaar, dus hopelijk is het dan nog niet te warm! Volgens is alleen de positie van de jury vastgelegd, niet waarin/waaraan de jury zit... Dus hokje/auto/tafel zou volgens mij niet uit moeten maken.

Inderdaad Talented, ik zou ook een waarschuwing geven, maar toch l*llig als dan de jury van de 2e proef dan wél uitsluit. Ik vind wel dat de neuzen 1 richting op moeten staan, het is een concours met 14 ringen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:06

Remember, is er een jury-vertegenwoordiger? Als ik jury zou zijn, zou ik gewoon het reglement volgen!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:11

Niet laten starten die shirtjes }> Ik rij niet voor niets in mn afschuwelijke blouse ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:13

Haha, ik ga zo even naar de winkel voor een door de KNHS goedgekeurd zomertenue. Met springen reed ik altijd in een blouse met kapmouwtjes. Dan ging ik van te voren even naar de jury om het te vragen :o

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:31

Lijkt mij ook dat een ieder het reglement dient te volgen, ruiters hebben immers altijd de mogelijkheid om het tenue aan te passen (met jasje aan rijden en evt. plastron, als je dat tenminste mee neemt), als je outfit niet voldoet aan de reglementen..........

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:42

Dat vind ik ook, maar als Marietje in de 1e ring gewoon mag starten en bij mij er niet in komt, weet ik wel hoe laat het is! Dus ik vind dat bij aanvang de neuzen 1 kant op moeten staan...

Mijn instructrice kreeg vorige wedstrijd te horen dat alle shirts/blousen toegestaan waren, en dat was notabene een selectie!! Daar werd dus ook vrolijk in showshirts met dikke reclame rond gereden. Je zal in de veronderstelling dat het mag maar zo op het regiokamp aan komen!!

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:40

Zie site KNHS dan is alles duidelijk voor iedereen. En voor iedereen die een wedstrijdshirt of showshirt bezit, ik zou nog even snel naar de paardenwinkel gaan om wat anders aan te schaffen want met deze hitte in een jasje omdat je geen overhemd of dressuurblouse bezit is echt geen pretje. Suc6 allen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:44

Ik ben gisteren naar Divoza geweest. Vier rekken met wedstrijdblousjes met lange mouw, showshirts in alle kleuren en prints, blousjes met kapmouwtjes... Je raadt het al: Welgeteld twee blousjes in mijn maat met korte mouw welke voldoen aan het reglement!

Ik heb een hele lelijke van HH gekocht, want 70 euro voor een zomertenue blouse is mij te gortig!