Té verzameld gereden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Té verzameld gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:16

haha ja, straks op marktplaats;
paard kan al passage-achtig draven Haha!

Anoniem

Re: Té verzameld gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:03

Sammie schreef:

Blijkbaar toch erg moeilijk om het beestje bij z'n naam te noemen. Straks gaan ze massaal roepen: Mijn paard kan al de passaguh.... (bb) Koe


en wéér een HAW topic van 10 pagina's Haha!

Ik heb een Gribi, die doet dat gewoon van nature joh. Hartstikke fijn want dan hoef ik niet zo te trixen Knipoog

Er rijdt hier in de regio overigens een (proff) amazone die niets anders doet dan passage-achtig zweefdraven, wat voor paard ze ook opzit. Met passage heeft het niets te maken en met verzameling ook niet, maar om de een of andere reden blijft ze scoren Verward

Anoniem

Re: Té verzameld gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:04

Wij hadden er eentje op stal staan, die deed niks anders met haar paard.. totdat er een ander op ging rijden, en het arme beestje nieteens de basis kende..

Fitzroy

Berichten: 25202
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Té verzameld gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:16

Zep schreef:
Er rijdt hier in de regio overigens een (proff) amazone die niets anders doet dan passage-achtig zweefdraven, wat voor paard ze ook opzit. Met passage heeft het niets te maken en met verzameling ook niet, maar om de een of andere reden blijft ze scoren Verward


Tja, en dan heb je zo 25 punten verschil tussen 2 juryleden.
En dan heb ik het weer gedaan Huilen Huilen Huilen
*aldus zwaar gefrusteerd jurylid dat een zweefdraf niet weet te waarderen *

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Re: Té verzameld gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:22

Zep schreef:
Ik hoop dat de KNHS eens wat aan de opleiding van de juryleden gaat doen want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.


Dat hoop ik ook. De laatste tijd is het echt verschrikkelijk wat voor raar commentaar er op een coupon staat of er staat juist helemaal niks. Ik heb daar zo de pest in. Een 4 geven prima, maar dan wel met commentaar. Denk dat we er alleen maar over kunnen dromen dat er wat gaat veranderen aan het jureren. Van mij mogen ze met 2 jury's werken maar dat zal wel nooit gebeuren. Te duur waarschijnlijk.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Té verzameld gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:31

tja, ik was ook verbaasd dat onze instructrice(ook jury) die ruime draf van ons nieuwe paard niet waardeerde....wist ik veel.
Maar dan weet ik tenmnste dat ik geen ambitie moet hebben om in die auto bij C te gaan zitten!

Anderen zullen minder last hebben van hun gebrek aan inzicht en zolang ze via het ietwietwaait systeem kunnen slagen, altijd proberen dat jurybrevet te halen!

Ik ben de eerste die staat te juichen als je 2x z2 met winst bij de paarden moet zijn geweest, voordat je überhaupt op cursus mag.

tinewien

Berichten: 90
Geregistreerd: 07-07-06

Re: Té verzameld gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:34

ik had vorige week ook zown leuke jury... na de proef werd ik geroepen.. ze vertelde me dat ik super netjes reed.. Haha! Maar.. (met een grote M).. ze kon me nergens een voldoende opgeven.. en dat kwam omdat mijn paard niet voorwaarts genoeg was.. Stoom uit je oren

maar dan denk ik.. daar kun je tog niet elk onderdeel op benadelen.. ik had egt alleen maar 4-en & 5-en kwam uit op 157 pnten.. Verdrietig maar voor de gangen heb je tog ook een appart onderdeel.. gelukkig had ik in de andere proef 186.. Pling en die proef ging eigelijk niet anders ofsow..

Fitzroy

Berichten: 25202
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Té verzameld gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:51

Niet voorwaarts genoeg lijkt mij toch wel een hele goede reden om onvoldoendes te geven eerlijk gezegd. Ik weet niet welke klasse het was?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Té verzameld gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:56

volgens je profiel is het B en heb je met je pony al L gestart en M gesprongen... Dan moet het jou toch wel duidelijk zijn waarom die lage cijfers krijgt,als je geen impuls had. Neem het anders evenop video op. Dan kun je zelf veel beter oordelen!

Maar dat heeft natuurlijk weinig met piaffe en passage te maken... Blijft een voorwaartse drang-gang en dat had jouw paardje dus w.s. niet.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Té verzameld gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 18:34

Britt (mijn dochter) heeft wel eens als commentaar gehad dat ze iets gedurfder met meer pit moest rijden, daar is wat mee te doen.
Vandaag een proef gereden, in de B, met een 3 voor hals strekken met als commentaar: neusje moet nog ietsje lager.
eind commentaar proef: pony mag nog wat geslotener gereden worden. *zucht* dat wordt weer een theoretische priveles deze week, schat ik zo Haha!

MyWishMax

Berichten: 25520
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Té verzameld gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:40

Ik had een tijdje geleden wedstrijd met commentaar bij de verzameling: pony loopt erg goed verzameld, maar dit hoort pas in de Z

Nu weet ik ook wel dat ik arbeidsdraf moet laten zien Knipoog Maar dit was mijn 2e proef en hij werd moe. Waardoor ik verbaasd dat hij zo 'goed' verzamelde volgens de jury Lachen ik vond het sloom en niet actief Knipoog

Ook heb ik in de L of M1 wel eens gehad bij mijn middendraf: dit is geen middendraf maar uitstrekken (en wel gewoon een 8 en dat vind ik dan raar want in feite doe ik toch niet wat er gevraagd werd? Knipoog)