schrikken, oplossen en hierdoor oefening 'missen', hoe?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: schrikken, oplossen en hierdoor oefening 'missen', hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 23:02

Ligt aan de omstandigheden. Meestal rijdt ik gewoon door. Juist om mijn paard te vertellen dat hij geen adem pauze krijgt als hij zoiets doet. Als het uit spanning gebeurt zit het er vaak al vanaf het begin van de proef erin en is het een ruiterfout.
Gewoon er aan blijven rijden en dat vergeten veel ruiters

Otje

Berichten: 4435
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Voorburg

Re: schrikken, oplossen en hierdoor oefening 'missen', hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 01:49

KarinvdM schreef:
germie schreef:
Schrikken is geen verzet in mijn ogen.


"Schrikken" kan wel degelijk een vorm van verzet zijn, een manier om onder het werk uit te komen. Ja


*LOL* jep ... helaas komen 'bakkabouters' ook in wedstrijdringen voor

nuka

Berichten: 994
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Snelrewaard

Re: schrikken, oplossen en hierdoor oefening 'missen', hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:39

inderdaad is schrikken een vorm van verzet, maar moet er wel bij zeggen dat als er echt iets gebeurd zoals een tent die de lucht in gaat of een spring muur die instort er niet echt over verzet gesproken kan worden, dan nog als je die oefening mist krijg je een cijfer voor niet getoond, dus zou ik er voor kiezen om het als nog te doen, je hebt dan wel -2
als er een of andere vage reden is dat je paard schrikt, zoals die bakkaboutertjes, zou ik het niet over nieuw doen want dan is het wel verzet en krijg je dus een cijfer voor niet getoond en -2
het ene paard schrikt sneller dan het andere en daar is niet altijd wat aan te doen.
en of je het nou spanning of verzet noemt, er wordt het zelfde bedoeld, maar inderdaad, spanning klinkt wat minder negatief en de bedoeling is toch om opbouwende kritiek te geven, al moet ik heel eerlijk zeggen dat dat in sommige gevallen toch wel wat moeilijk is omdat er dan te ver boven het nivo van ruiter en/of paard wordt gestart, maar dat is weer een ander verhaal.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: schrikken, oplossen en hierdoor oefening 'missen', hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:36

Er worden hier heel verschillende dingen aangehaalt. Wanneer een partytent in de lucht springt, een ander paard op hol slaat oid. dan lijkt het mij niet een drama om je paard even weer aan je hulpen te rijden dmv. een volte en daarna het gewenste figuur in te zetten.
Maar een extra volte als je paard gewoon vervelend is met aanspringen of een scheve bloembak ziet staan, lijkt me een totaal verkeerde vergelijking en ook geen goed excuus voor een volte, dus -2.

Toch zou ik zelf kijken of ik het ook zonder volte kan oplossen en eventueel je figuur 5-10 meter te verplaatsen als dit mogelijk is.

Otje

Berichten: 4435
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Voorburg

Re: schrikken, oplossen en hierdoor oefening 'missen', hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 00:05

Sjonnie, zou dat geaccepteerd worden ,als je nadat je een 'vervelend of schrikachtig" paard hebt gecorrigeerd, je oefening of figuur 5-10 meter zou verplaatsen ... ik denk dat je dan ook een 4 of 5 krijgt, met bv als commentaar niet op B of te laat

Reslutaat is het zelfde volte -2 , uitvoering van de oefening er na is 6 of 7 is dus ook een 4 of 5 uiteindelijk