Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 19:54

Sannum: even lezen Knipoog
Het gaat hier ook om mét bontje een 8 en zonder 7 Knipoog
Dus dezelfde situatie als jij Lachen

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:55

Ik denk dat dit toeval is Alina.

Sommigen geven standaard een 7 en anderen geven standaard een 8. Ik let er in ieder geval niet op.

Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 19:56

Okee, gelukkig maar Lachen
Hoop ook heel hard op toeval Lachen

Zal eens kijken wanneer ik wat zelfde juryleden heb Lachen

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:57

Rij nooit met bontje en heb vaak genoeg een 8.
Wat is het toch met het punt verzorging dat iedereen zich er zo druk om kan maken. Het is een dressuurwedstrijd, geen miss univers Verward

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:10

Ik keek niet eens naar het punt voor verzorging. Is ook wel zo'n belachelijk punt, want bijna iedere jury geeft een standaard cijfer. Van mij mogen ze verzorging ook in de B en de L afschaffen, heeft absoluut geen meerwaarde.

En nu ben ik wel even benieuwd naar je lijstje met jury's Cool

Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 20:12

sjakie schreef:
Rij nooit met bontje en heb vaak genoeg een 8.
Wat is het toch met het punt verzorging dat iedereen zich er zo druk om kan maken. Het is een dressuurwedstrijd, geen miss univers Verward


Ik maak me er niet druk om, vind het ook een onzinnig punt.
Maar ik zie gewoon een verschil, that's all Knipoog

Susanne_

Berichten: 2431
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: Op een bewoond eiland / op een berg in oostenrijk

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:14

Alina schreef:
Idd dat gevoel heb ik dus nu ook, als je spullen maar veel "luxe" uitstralen, ookal is de luxe overbodig, dan gaan de punten omhoog Rolleyes

Suzanne, foto 1 heeft weinig met dit topic te maken Clown Haha!

wel.. want zo kan je verschil zien tussen met en zonder bontje Clown

Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 20:17

Nee, want dat is een foto van springen, heeft niets met punten voor verzorging te maken...

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:52

Ik kijk er ook niet naar, vind het wel een mooi gezicht (als het een mooi bontje is tenminste). Maar als het nu echt statistisch bewezen gaat worden n.a.v van een representatief onderzoek onder Bokkers... dan ga ik nog meer bontjes inslaan. In drie verschillende ruglengtematen (zodat ook de ponyzadeltjes van bont voorzien kunnen worden) en voor de liefhebbers ook nog verschillende kleuren: wie wil alvast intekenen voor een roze bontje? Of Blauw... of geel... of....?

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:06

SGWOllie schreef:
Dat lijkt me net een beetje anders. Volgens het regelement gaat de voorkeur (volgens mij, don'shoot me if I'm wrong) uit naar een dressuurtenue (dus dresuurzadel en hoofdstel met lage, hoge of gecombineerde neusriem met simpel bitje) en handschoenen, broek en dekje wit of lichtgeel/beige. Nogmaals dat gaat om een voorkeur en niet om een regel (bovendien off topic, I know).

Bontje is natuurlijk wel belachelijk als dat in punten scheelt. Ik vind het zelf bij veel paarden wel mooi, maar als het dan toch om die voorkeur gaat hoort het eerder niet dan wel in een klassiek dressuurtenue.


In mijn ogen is het hetzelfde. Beiden voldoen aan het KNHS reglement maar de jury punt naar zijn/haar eigen smaak.

Mss kan TS bij een volgende wedstrijd zonder bontje, kijken wat de overige deelnemers voor cijfers hebben. Hebben die een 8 en zij weer een 7 even bij de jury gaan informeren waarom dat zo is.

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:41

Alina schreef:
Sannum: even lezen Knipoog
Het gaat hier ook om mét bontje een 8 en zonder 7 Knipoog
Dus dezelfde situatie als jij Lachen



Stom stom stom.. typefout van mijn kant!! Heb juist voor het eerst met bontje gereden, en voor het eerst een lager cijfer!

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 00:01

Even nieuwsgierig, 16 keer achter elkaar een 7 zeg je? Dat vind ik toch wel opvallend, heb namelijk nog altijd het idee dat de er heel veel jury's zijn die een 8 als hun 'vaste' cijfer hebben. Spotten wij hier een trendbreuk? Haha!

(btw, aan je foto's te zien verdien je ook een 8, ziet er allemaal zeer schön uit Ja )

Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 00:08

idd, en daar begon ik me een beetje aan te ergeren Clown 16x een 7 is niet leuk, want zoals op de foto ziet hij er altijd uit op concours Knipoog
Ach ja, zal wel een tijdje pech hebben gehad, maakt ook niet uit Lachen

Straks het bontje weer weg en dan gaan we weer vol voor de 7 Knipoog
En een vette 8 in de proef om dat stupid-bontje weg te poetsen Haha!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 00:13

ik heb wel eens hetzelfde gehad, alleen dan met een "sponsor" op het dekje. Met kreeg ik indd een 8 en zonder een 7. volgens mij stond daar wel eens iets over in het regelement.

overigens: hoezo krijg je niet gewoon een 9 of een 10 als alles gewoon in orde is? ik bedoel, wat kan je meer hebben om die cijfer te kunnen behalen?

Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 00:15

Maakt ook niet uit hoe hoog het cijfer is, zal me een worst wezen, is zowieso een dom onderdeel, maar waar het hier om gaat is dat ik vind dat er geen verschil mag zitten tussen wel of geen bontje Knipoog

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:02

Beetje raar idd!
Het staat dan misschien mooier ofzo met bontje, maar als jou zadel goed past, heb je geen bontje nodig, en dat vind ik alleen maar beter!
Ik heb ook geen bontje, bij allebei mijn paarden niet, omdat ze gewoon een goed passend zadel hebben.
Dat lijkt me toch wel het belangrijkste.
Maar bij mij zit het er nu toch niet meer bij op mn protocol.

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:24

Waar blijft nou dat lijstje met juryleden... Anders kan ik ook wel roepen dat ik in de winter acht keer een 8 kreeg voor m'n verzorging omdat m'n paard toen donkerder van kleur was en de jury's dat mooier vonden, en dat ik van de zomer acht keer een 7 kreeg omdat ie toen lichter was...

Tivara
Berichten: 6859
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:28

Raar is dat Alina! En het kan toeval zijn, maar met die 179 iedere keer zou dat ene puntje net even voor een winstpunt kunnen zorgen Knipoog . Ik heb bij die van mij wel een bontje, want die is nogal gevoelig op haar rug met elk zadel..

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:57

Ik denk dat het toeval is. Ik kijk er iig niet naar. Ik zou nog eerder geneigd zijn een lager cijfer te geven omdat er dan dus sprake is van een niet goed passend zadel. Maar ook dat doe ik niet. Gewoon standaard een 7.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:52

ik rij altijd met bontje, want helaas is dat noodzakelijk vanwege zijn karperrug.

ik heb de meest uiteenlopende cijfers. afgelopen weekend bij jury 1 een 8 en jury 2 een 6, over het algemeen zit ik op de 7 en ik heb altijd hetzelfde dekje,bontje en willem is altijd hetzelfde getoiletteerd.. oh ja.. afgelopen wedstrijd had ik geen staartvlecht, want die had hij eruit geschuurd tijdens de trailerrit en had geen tijd opnieuw 1 te maken.

maar ik zou het belachelijk vinden als je er een hoger cijfer door zou krijgen omdat het mooier staat, maar nog belachelijker zou ik het vinden om er eenlager cijfer voor te geven. z

oals ik al zei is het bij mij noodzakelijk. heb veel zadels versleten, elk half jaar wordt hij weer nagekeken en aangepast, dus in mijn geval is het geen modeverschijnsel of verbloeming van een slecht passend zadel. ik ben wel degelijk bezig met het probleem.. maar geen jury di aan ons kan zien wat voor een ellendige zadelgeschiedenis wij achter de rug hebben en daarom zou het dus zo oneerlijk zijn om er op af te straffen.

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:54

Mijn zadel wordt elke 2 tot 3 maanden nagekeken, omdat Max heel snel last van zijn rug heeft en door het steeds kreupel zijn afvalt en aankomt en afvalt en ga zo maar door Knipoog

Ik heb geen verzorging meer, maar vond eht altijd een apart cijfer Knipoog en een bontje zou geen verschil mogen maken

Anieke89

Berichten: 2138
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Hengelo

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:15

vin dat cijfer verzorging zo prut... als je daar nou net je wp moet halen geef hem dan maar niet...
ben opzich wel beniewd naar je lijst met juryleden, of je nog dezelfde er tussen had zitten Knipoog

_Lorette_

Berichten: 12140
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:58

Hoe minder er onder het zadel zit, hoe beter.
Heel vervelend dat je nou net mét dat bontje een 8 kreeg.
In 9 van de 10 gevallen is het bontje voor de show.
Ik rijd mijn pony met bontje omdat mij dat geadviseerd werd (ik heb wel een goed passend zadel), maar het komt zeker niet op mijn paard te liggen.
Zels niet als me dat een punt voor de verzorging scheelt.

Het verzorgingscijfer is ook gewoon een vervelend cijfer.

beb
Berichten: 151
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 23:36

is die 8 dan ook gegeven door de jury die er de vorige keer een 7 voor gaf??????????????

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Wel een bontje = 8, geen bontje = 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:24

echt belachelijk!, ik reed vroeger altidj met bondje maar daardoor ging mijn zadel jusit slechter liggen.. en met mijn nieuwe zadel ridj ik echt nooit met bontje.. het is juist beter zonder vind ik!