Jury's wat willen jullie nou zien in de B???

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Jury's wat willen jullie nou zien in de B???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 07:43

Hoe kun je een goede wending of overgang rijden met een paard dat niet nageeflijk is? Lees het dressuurboekje eens door, mn de opmerking over het skala, dan zie je dat het hardnekkige gerucht dat een paard in het B niet nageeflijk hoeft te zijn, volkomen onzin is.

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re: Jury's wat willen jullie nou zien in de B???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:59

blackstar schreef:
Mies7: Heel duidelijk, maar op meerde van mijn protocollen staat wel een stuk om 20 keer niet nageefelijk, moet meer nageefelijk. In de B is dit, onze allereerste proef. Dus de jury kijkt er wel naar en jureert daar ook naar.
Daaraan kan je zien dat jury's echt heel verschillend zijn.


Ik heb in mijn reactie op dit topic heb ik niet beweerd dat het paard helemaal niet nageeflijk hoeft te zijn. In de B moet er natuurlijk wel enige mate van nageeflijkheid/aanleuning zijn, maar je kunt van een B-paard niet verwachten dat het al zo fijn in de aanleuning en oprichting is als een (correct afgericht) Z-paard. Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat de aanleuning niet PERFECT hoeft te zijn. Het paard moet natuurlijk wel nageeflijk zijn en aanleuning hebben, maar een B-paard kan best nog wel eens z'n balans kwijt zijn wat een storing in de aanleuning geeft. Dat mag bij een Z-paard niet meer gebeuren vind ik. In de B vind ik het niet erg als een paard soms even achter de loodlijn komt of er juist soms iets te veel voor komt, of dat de nek nog niet het hoogste punt is.