Waarom en wanneer een verliespunt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25202
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:35

Pffff ... wat lopen de gemoederen hier hoog op. Last van de warmte?

Anyway, ik denk, Liesje, dat jij het allemaal toch wat minder goed ziet dan je denkt.
Niemand zit er om mensen de grond in te boren, het is voor iedereen hobby. Maar je moet als jurylid wel reeel blijven en daar horen op zijn tijd helaas verliespunten bij.

Lielle

Berichten: 66267
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:36

uiteraard en daar heb je recht op. Maar om dan te beweren dat ik een slotje wel zou tegenhouden, vind ik gewoon flauw. En ook dat is een prive mening, geen mod opmerking.

Ellende zou even meekijken.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:36

Ik zie geen enkele reden voor een slotje. ik zie een hele nette discussie met veel inhoudelijke bijdrage.

De smiley van Amondi had misschien wat subtieler gekund, maar negeer die dan Knipoog


*beetje druk hier, dit is de 3e keer dat ik op verzenden druk*

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 14:44

Fitzroy schreef:
Pffff ... wat lopen de gemoederen hier hoog op. Last van de warmte?

Anyway, ik denk, Liesje, dat jij het allemaal toch wat minder goed ziet dan je denkt.
Niemand zit er om mensen de grond in te boren, het is voor iedereen hobby. Maar je moet als jurylid wel reeel blijven en daar horen op zijn tijd helaas verliespunten bij.


Ik vind het juist grappig om te discussieren met jullie ( de meeste hier dan) juryleden. Om eens te zien hoe jullie dingen bekijken, daar kan je altijd van leren toch. Alleen jullie geloven mij niet met de dingen die ik hier neerzet. Net of ik onrealistisch ben.... en ik heb het idee niet serieus te worden genomen... en daarom een slotje op dit topic. Dit topic is bedoeld om inzicht ergens in te krijgen... maar als continue mijn mening/ervaringen van de tafel worden geveegd heb er daar niet meer zo zin in.

jasmijn78
Berichten: 3924
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:44

liesje23 schreef:
ik ga een slotje vragen voor dit topic, want in geen enkele reactie van jullie nemen jullie iets serieus. Niks is waar, alles wordt van de tafel geveegt. Blijven jullie lekker hangen in jullie 'eigen wereld' ... pfff


Typisch Calimero-effect dit...

Kennelijk delen weinig mensen dezelfde mening als jij, dat kun je verwachten als je een topic opent waarin gediscussierd wordt.

En ik ben het heus wel met je eens dat er juryleden tussen zitten waar je je van kun afvragen hoe en waarom ze in goednaam jury zijn geworden. Maar wat jij doet is aan de hand van incidenten/op zichzelf staande voorbeelden stellen dat verliespunten altijd onterecht, oneerlijk etc. zijn. Niemand zal ontkennen dat die zaken NOOIT voorkomen. Maar om nou te stellen dat dat schering en inslag is; dat ervaren niet veel mensen zo. Het wordt nog eerder zo ervaren dat mensen die eigenlijk een verliespunt verdienen hem vaak niet krijgen. Als het echt zo zou zijn dat dressuur zo oneerlijk was, dat iedere jury er op uit is je met een verliespunt naar huis te sturen, dan reed er toch niemand wedstrijden meer?

En de ruiter die zijn paard voor elkaar heeft MAAKT zich niet (al te) druk over dat ene verliespunt dat hij al dan niet onterecht heeft gekregen. Die rijdt hij er wel weer bij. En degene die het moeten hebben van hun zuur verdiende sprokkelpuntjes, behaald door ieder weekend 4 proeven te starten en zich laten demotiveren door een verliespunt, moeten bij zichzelf te raden gaan.

Verliespunt of geen verliespunt: Neem een gemiddelde van de resultaten van je laats gereden 10 proeven. Streep het hoogste en laagste resultaat weg en neem een gemiddelde: dan heb je een goed beeld van hoe je ervoor staat. Relativeren heet dat.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:48

daarbij, er worden 1o00% meer onterechte winstpunten uitgedeeld dan onterechte verliespunten.
Afbeelding
(deze beter?)

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 14:49

jasmijn78 schreef:
liesje23 schreef:
ik ga een slotje vragen voor dit topic, want in geen enkele reactie van jullie nemen jullie iets serieus. Niks is waar, alles wordt van de tafel geveegt. Blijven jullie lekker hangen in jullie 'eigen wereld' ... pfff


Typisch Calimero-effect dit...

Kennelijk delen weinig mensen dezelfde mening als jij, dat kun je verwachten als je een topic opent waarin gediscussierd wordt.

En ik ben het heus wel met je eens dat er juryleden tussen zitten waar je je van kun afvragen hoe en waarom ze in goednaam jury zijn geworden. Maar wat jij doet is aan de hand van incidenten/op zichzelf staande voorbeelden stellen dat verliespunten altijd onterecht, oneerlijk etc. zijn. Niemand zal ontkennen dat die zaken NOOIT voorkomen. Maar om nou te stellen dat dat schering en inslag is; dat ervaren niet veel mensen zo. Het wordt nog eerder zo ervaren dat mensen die eigenlijk een verliespunt verdienen hem vaak niet krijgen. Als het echt zo zou zijn dat dressuur zo oneerlijk was, dat iedere jury er op uit is je met een verliespunt naar huis te sturen, dan reed er toch niemand wedstrijden meer?

En de ruiter die zijn paard voor elkaar heeft MAAKT zich niet (al te) druk over dat ene verliespunt dat hij al dan niet onterecht heeft gekregen. Die rijdt hij er wel weer bij. En degene die het moeten hebben van hun zuur verdiende sprokkelpuntjes, behaald door ieder weekend 4 proeven te starten en zich laten demotiveren door een verliespunt, moeten bij zichzelf te raden gaan.

Verliespunt of geen verliespunt: Neem een gemiddelde van de resultaten van je laats gereden 10 proeven. Streep het hoogste en laagste resultaat weg en neem een gemiddelde: dan heb je een goed beeld van hoe je ervoor staat. Relativeren heet dat.


Nogmaals ik betrek de verliespunten niet op mezelf, ik heb ze nog nooit gereden.....

En ik wil best discussieren met mensen, anders open ik dit topic niet, maar al mijn verhalen worden van de tafel geveegd en het zal wel niet waar zijn....... en jasmijn ik vind jou manier van discussieren ook niet echt prettig, sorry... Kennelijk delen weinig mensen dezelfde mening als jij, dat kun je verwachten als je een topic opent waarin gediscussierd wordt. jammer dat je niet ziet dat wat ik ook aandraag niet serieus wordt opgevangen hier.....

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:53

dat ligt niet aan Jasmijn, het beste is nog altijd: schrijven!
Zoek een jury bij jou inde buurt en vraag of je als schrijver mee mag, dan loop je vanzelf over naar het kamp van de Alwetenden.

En zoals de alwetenden weten, hebik ook vaak zat een afwijkende mening. En dat kost dan veel moeite om ze in je vak te krijgen, en soms lukt dat niet, jammer dan.

jasmijn78
Berichten: 3924
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:54

liesje23 schreef:

Nogmaals ik betrek de verliespunten niet op mezelf, ik heb ze nog nooit gereden.....

En ik wil best discussieren met mensen, anders open ik dit topic niet, maar al mijn verhalen worden van de tafel geveegd en het zal wel niet waar zijn....... en jasmijn ik vind jou manier van discussieren ook niet echt prettig, sorry... Kennelijk delen weinig mensen dezelfde mening als jij, dat kun je verwachten als je een topic opent waarin gediscussierd wordt. jammer dat je niet ziet dat wat ik ook aandraag niet serieus wordt opgevangen hier.....


Nou ik zie niet dat jou argumenten hier belachelijk worden gemaakt. Veel mensen geven hier gewoon een goed onderbouwd argument waarom zij het niet met je eens zijn. Als je mijn posts goed had gelezen had je ook kunnen lezen dat ik het gerust met je eens ben dat juryleden niet altijd even terect handelen. Maar ik ben alleen niet van mening dat verliespunten in het gros van de gevallen onterect zijn.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:01

Kun je hier ook een motie van wantrouwen indienen?

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 15:05

@ amondi, ik schijf genoeg en heb genoeg proeven gezien om echt wel te weten wat goed of slecht is....

Lielle

Berichten: 66267
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:10

Liesje, ik heb vorig jaar in het M1 een proef gereden waarin mijn paard de hele proef gespannen was, geen lengtebuiging liet zien, onregelmatig werd in de stap door de spanning en waarbij ik niet meer kon blijven rijden omdat ze op iedere beenhulp in galop sprong. In de laatste galop sprong ze door mijn teugel, wisselde drie keer in de middengalop en sprong om in de contra.

Wat vind jij dan een redelijke score, even uitgaande van het feit dat er verder geen vergissingen en echte fouten verder optraden, alle andere gevraagde oefeningen heeft ze getoond. Daar ben ik oprecht benieuwd naar, ik heb nl het idee dat we in principe niet zover van elkaar zitten.

Ik had er 125 oid, idd kort onder de 130 (was toen 50 % ), en als ik er toen 116 had gehad, had ik het ook terecht gevonden. Het was gewoon slecht, geen enkel element van het skala was aanwezig en dan heb je in het M1 gewoon niets te zoeken.

Oh ja, andere proef was dus wel een wp, dat had ik net al gezegd.

jasmijn78
Berichten: 3924
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:23

liesje23 schreef:
@ amondi, ik schijf genoeg en heb genoeg proeven gezien om echt wel te weten wat goed of slecht is....


Maar wat wil je nu?

Wil je dat het verboden wordt om verliespunten te geven?

Wil jij elke beoordeling van elke jury gaan beoordelen om te kijken of die wel terecht is?

Wil je bij elke beoordeling die volgens jou niet terecht is een klacht gaan indienen?

Of wil je gewoon medestanders?


Wat ik niet begrijp: je hebt zelf nog nooit een verliespunt gehad, dus waar maak je je zo druk om? Al jou verliespuntervaringen zijn gebaseerd op andermans proeven/beoordelingen/ervaringen. En degene die hier wel eens een verliespunt hebben gereden (o.a. ik; meerdere keren zelfs, in de dressuur) maken zich er niet druk om, en twijfelen er ook niet aan of het verliespunt wel terecht was...

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:18

amondi schreef:
daarbij, er worden 1o00% meer onterechte winstpunten uitgedeeld dan onterechte verliespunten.
Afbeelding
(deze beter?)


die mening deel ik ook!

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:28

liesje23 schreef:
judithh schreef:
Ik jureer niet zo heel vaak de A/B pony's, maar de keren dat ik ze heb ga ik ook niet sinterklazen, ook al zijn het dan van die lieve kleine ruitertjes. Hoe denk je dat die kleine ruitertjes die maar wat aan het freeweelen zijn reageren als ze straks ouder zijn en dan inneens tegen of aan een verliespunt zitten??
aldoende leert men..ook kinderen, en ja ik heb zelf ook een dochter die rijd en straks wil gaan starten, en dan zou ik het zelf het niet meer als normaal vinden dat ze beoordeeld wordt voor hetgeen wat ze doet, gaat het pet...ook geen punten...zo zit het nou eenmaal in elkaar..

Over het feit dat er onterecht verliespunten worden uitgedeeld kan ik alleen maar zeggen...onzin...een jury geeft geen lage punten en zeker geen verlies als het paard hem/haar niet aanstaat en de proef wordt verder correct uitgevoerd. Met welk paard je ook in de ring komt en het ziet er prettig en fijn gereden uit, daar kan geen ene jury op dat moment omheen...en mocht het zo zijn dat er binnen het jurycorps wel juryleden zijn die daar hun oordeel op af laten hangen dan zou ik dit niet correct vinden, hoewel ik het zeer betwijfel!!



Wat denk je van friezen/haflingers/fjorden, dat is de grootste groep die vaak benadeelt wordt.
Ik heb dat genoeg gezien op wedstrijd en ook genoeg protecollen achteraf gezien waarop stond waarom men in godsnaam met een fries de dressuurring in ging.
Een tijdje terug heb ik meegemaakt dat iemand dr protocol terug kreeg met een verliespunt ( deze proef is helaas niet gefilmd). Er stond op dat het paard onregelmatig liep en duidelijk geen plezier in het werk had. Dan had de jury de combinatie uit moeten bellen.
Daarbij stond het zo vermeld dat het gewoon associaal was. De betreffende persoon is naar de federatievertegenwoordiger gestapt, en ook hij keurde dit niet goed.... nu ligt er een officiele klacht tegen deze jury bij het knhs.....

En judith, jij denkt dat er geen jury's zijn die onterecht punten. Als je goed rijdt kunnen ze niet om je heen. Zelfs in de Grand Prix zijn de juryverschillen enorm..... dus open je ogen!


Mijn ogen zijn héél open...

Ten eerste mogen wij als jury zijnde combinaties niet "uit bellen"' zoals jij dat zegt omdat ze onregelmatig zijn, wij zitten namelijk niet op de dierenartsstoel, we kunnen hoogstens zeggen dat het paard naar ons inziens niet helemaal rad loopt en je kunt daarbij de ruiter de keuze geven om wel of al dan niet te starten met als gevolg dat als je besluit wel de ring in te gaan, dat je punten niet al te hoog uit zullen vallen..

dat er verschillen zijn in punten van jury's zal je één altijd houden en ten tweede de proeven hebben een 30 of 34-tal onderdelen, 1 punt verschil in een cijfer per jury is zo raar nog niet, de één geeft voor een bepaald onderdeel een 7 en de ander vind het een 6 waard, over de gehele proef genomen krijg je dan een puntenverschil, daar kun je niet onderuit komen en een verschil van 1 punt is niet zo heel erg vreemd.

En over de rassengoep die jij aankaart kan ik heel kort zijn, rijden ze een keurige proef zullen deze paarden ook de winstpunten rijden, maar wees eerlijk, dit soort paarden zijn niet echt dressuurtypes en zullen dan toch tegen de dressuurpaarden op moeten boksen, die over het geheel genomen toch makkelijker bewegen....
Wil trouwens niet zeggen dat een fries of ander ras bij mij geen winstpunten rijd als ze een nette proef rijden!

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:33

liesje23 schreef:
judithh schreef:
En judith, jij denkt dat er geen jury's zijn die onterecht punten. Als je goed rijdt kunnen ze niet om je heen. Zelfs in de Grand Prix zijn de juryverschillen enorm..... dus open je ogen!


Waar heb ik gezegt dat er geen jury's zijn die onterecht punten???????????
Ik geef alleen aan dat ik betwijfel of er jury's zijn die hun oordeel laten afhangen van het feit dat het betreffende paard in de ring zijn of haar type niet is!

Fitzroy

Berichten: 25202
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:56

judithh schreef:

Waar heb ik gezegt dat er geen jury's zijn die onterecht punten???????????
Ik geef alleen aan dat ik betwijfel of er jury's zijn die hun oordeel laten afhangen van het feit dat het betreffende paard in de ring zijn of haar type niet is!


Precies, judith dan zouden bij mij alleen grote donkerbruine of zwarte dressuurpaarden op 1 kunnen eindigen. Clown
Jammer voor alle vossen, schimmels, Fjorden, Haflingers en overige paarden, van die types houd ik niet. Lachen
Ik zeg het er voortaan meteen bij tegen de organiserende vereniging, dan krijg ik tenminste ook niet zoveel combinaties meer *LOL* *LOL*

daantjuhhh

Berichten: 26945
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:05

CGJ12 schreef:
Pascha schreef:
Dit weekend had iemand in de L2 149 punten. Dat vind ik dus kinderachtig. kom op, maak van een 4 een 5 en het is opgelost.
De boodschap is met 150 punten net zo duidelijk als bij 149 punten

.... Nu scheep je iemand op met een verliespunt, die misschien wel voor de hobby rijdt, en zo wel ERG gedemotiveerd wordt. Ik vind dat echt te streng.

NIET dus.
De betreffende persoon start het volgende weekend subiet -zonder enige structurele verbetering- opnieuw fluitend in dezelfde klasse.......... Nagelbijten / Gniffelen
Na een paar keer 149 wordt dat ietsjes anders......... Zachte heelmeester maken nu eenmaal vaak stinkende wonden.......


Hmm als ik 150 heb weet ik ook wel dat er IETS GOED MIS IS!!
Daar heb ik geen verlies punt voor nodig om te gaan denken goh volgens mij doe ik iets niet goed.
En moet ik maar ff flink trainen voordat ik op wedstrijd ga..
En ik denk dat iedere ruiter bij de 150 a 165 wel denkt van oef... das mis..

Daar heb ik iig geen 149 voor nodig..

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:06

ooh fitz...dan moet ik bij jou gaan starten...grote donkerbruine...haha

o,jee nu zeg ik natuurlijk dingen die ik niet mag zeggen.... Lips are sealed

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:15

judithh schreef:
En over de rassengoep die jij aankaart kan ik heel kort zijn, rijden ze een keurige proef zullen deze paarden ook de winstpunten rijden, maar wees eerlijk, dit soort paarden zijn niet echt dressuurtypes en zullen dan toch tegen de dressuurpaarden op moeten boksen, die over het geheel genomen toch makkelijker bewegen....
Wil trouwens niet zeggen dat een fries of ander ras bij mij geen winstpunten rijd als ze een nette proef rijden!



Hier ben ik het helemaal mee eens.
Je maakt het jezelf gewoon niet makkelijk als je een Haf/Fjord/tinker oid kiest om dressuurwedstrijden te gaan rijden. Ik beoordeel ze als ieder ander paard, maar vaak missen ze het een en ander in vergelijking met een rijpaard.

daantjuhhh

Berichten: 26945
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:19

Fitzroy schreef:
judithh schreef:

Waar heb ik gezegt dat er geen jury's zijn die onterecht punten???????????
Ik geef alleen aan dat ik betwijfel of er jury's zijn die hun oordeel laten afhangen van het feit dat het betreffende paard in de ring zijn of haar type niet is!


Precies, judith dan zouden bij mij alleen grote donkerbruine of zwarte dressuurpaarden op 1 kunnen eindigen. Clown
Jammer voor alle vossen, schimmels, Fjorden, Haflingers en overige paarden, van die types houd ik niet. Lachen
Ik zeg het er voortaan meteen bij tegen de organiserende vereniging, dan krijg ik tenminste ook niet zoveel combinaties meer *LOL* *LOL*

Al denk ik dat dat heeel erg meevalt.
Ik rij nu met een springpaard (wel donkerbruin en shiqeu type)
en voorheen reed ik met een NRPS pony van 153 schimmeltje tussen de paarden.
en met bijde laat ik regelmatig alle mooie dressuurtype paarden achter me.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:32

daantjuhhh schreef:




Citaat:

Al denk ik dat dat heeel erg meevalt.
Ik rij nu met een springpaard (wel donkerbruin en shiqeu type)
en voorheen reed ik met een NRPS pony van 153 schimmeltje tussen de paarden.
en met bijde laat ik regelmatig alle mooie dressuurtype paarden achter me.


Tja springpaard/dressuurpaard/KWPN-er..enz..enz denk niet dat daar nou zo heel erg veel verschil in zit, zelf heb ik enige jaren geleden mijn springgefoktepaard verkocht naar belgie en die loopt nu Grand prix onder een belgische ruiter..dit was een Haarlem..en hij spring totaal niet, hij heeft een mooie sprong, maar qua dressuur doet hij het 10x beter.

daantjuhhh

Berichten: 26945
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:38

Ja maar die NRPS was wel echt een pony!
Gewoon overduidelijk.
Hij had ook geen paardengang wat sommige pony's wel hebben!
En toch heb ik weleens 26 KWPNers achter me gelaten, waar een groot aantal dressuurafkomst hadden.
En heb ze zien lopen, Sommige waren echte typische mooie dressuurpaarden.
En toch kon ik regelmatig bij de prijzen komen met mijn simpele pony,

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:25

Ik ben er wel voor dat de grens is opgetrokken om verlies te rijden, als je op een gemiddelde wedstrijd kijkt loopt er ook een hoop niet zo goed voor elkaar gaande paarden rond.

Je kent op een gegeven moment bepaalde jury's en weet waar ze extra opletten of jouw paard op afstraffen..de vraag is alleen pas je je daaraan aan, of rij je zoals je dat gewoonlijk doet...

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 07:11

Citaat:

Wat denk je van friezen/haflingers/fjorden, dat is de grootste groep die vaak benadeelt wordt.
Ik heb dat genoeg gezien op wedstrijd en ook genoeg protecollen achteraf gezien waarop stond waarom men in godsnaam met een fries de dressuurring in ging.


Ik rijd met een haflinger tussen de paarden en ik ben nog nooit benadeeld omdat ik met een ander soort paard rijd. Vorige maand ben ik 2 dagen achter elkaar gestart (in de M1) en dus 4 proeven gereden met 4 verschillende jury's. Ik was 3e 1e en 1x 2e van de 8 paarden en ging naar huis met 5 winstpunten en het waren ook nog dikke punten!!! En dit is geen uitzondering!!!!