Bij wie lessen jullie ?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:38

[quote="Joki"]Ik les al jaren bij o-jurylid + gpruiter (nu al wat ouder maar mag ik niet zeggen ) Nico van Stight. Hij is heerlijk streng, heeft veel oog voor de basis en pakt de ruiter op de manier aan die goed voor de ruiter is. Ook krijgt hij zelfs de moeilijkste paarden weer normaal in training. Elk paard en ruiter worden afgericht naar perfectie en tot volle bloei van hun kunnen. Daarbij heeft hij een groot respect voor het wezen van het paard (hij lacht hartelijk als de ruiter weer eens beetgenomen wordt en helpt je dan het te voorkomen). Dus voor mij een geweldig instructeur.
quote]

Tijdens mijn stage op Dressuurschool Carmen heb ik ook een paar keer les gehad van Nico. Heb heel erg veel van hem geleerd, met name wat betreft het rijden en trainen van jonge paarden. Ik kan me volledig aansluiten bij wat je over hem vertelt!
Inderdaad erg veel respect ten opzichte van het paard en duidelijke uitleg. Super!

Tiara__
Berichten: 7
Geregistreerd: 06-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:14

Sylvia: Ik les nu zo'n drie jaar bij Frenk Jespers en ik kan niets dan goeds over hem vertellen. Ik kwam met een paard waarvan we alletwee dachten "wat zal dit worden" het paard heeft ons versteld doen staan (in positieve zin) Ik ben ervan overtuigd dat dit door hem komt!!(klinkt wel erg halleluja achtig ) Ik ben benieuwd hoe je eerste les was!

Linda_naomi
Berichten: 59
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:59

Op dit moment les ik bij Esther van 't Veer. Ze doet het super ze ondersteund haar commentaar heel goed. Ze legt alles heel goed en uitgebreid uit. Ook is ze heel correct naar het paard toe. Ik vind Esther vooral goed omdat ik op 1 lijn lig met haar. Ook heb ik de opleiding paardensport gedaan in Meppel/ Pesse, de school is gevestigd in Meppel maar 4,5 dag bracht je door bij de paarden die gestald waren in Pesse. Daar ging het helemaal niet. Als ik terug kijk naar die tijd is het merendeel achteruit gegaan daar en sorry maar dat vind ik schandalig van een paardensport opleiding. Maar dit is mijn persoonlijke mening. Ik vind vooral dat als je op zoek gaat naar een instructrice of instructeur dat je je eerst moet orienteren, naar meerdere instructeurs gaan kijken en dan gaan vergelijken wat het beste bij je past. Ik vind persoonlijk niet dat je over 1 nacht ijs moet gaan. maar dat is ieder voor zich!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:18

Nelie Pater. Waarschijnlijk niet bekend, ze rijdt zelf Lichte Tour en jureert Z. (Kom ik aan met m'n hopeloze gevallen )
Ze geeft écht heel goed les, ze let op je paard, op jou en op de combinatie, hoe komt het over? Dat vind ik heel goed.
Alleen één dingetje vond ik minder. M'n vriendin heeft een jong paard, toen ze nog bij Nelie leste, adviseerde Nelie haar om met slof te rijden. EEN VIERJARIG PAARD! Dat vond ik dus minder, maar wat vinden jullie daar nou van?

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:04

Als die slof onder goede begeleiding gebruikt wordt, richt hij verder geen schade aan. Bij een vierjarige zou ik misschien zelf eerder kiezen voor een elastiek, maar dat is persoonlijk.

Prince_

Berichten: 682
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:09

Op manege Poelenburgh
http://www.poelenburgh.nl

Ik heb normaal gesproken les van Simone ,
Maar die is er even een tijdje uit ..
Dus nu heb ik tijdelijk les van Anjo !
Ik vind ze allebei super lesgeven.
Van Simone heb ik veel geleerd over me zit ..
Maar Anjo geeft ook super les

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Re: Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:16

Heb eerder altijd les gehad van paul wilten en ga nu herman wientjes bijna fulltime in zwolle is bij hem lessen

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:08

Bestaat de academy dan al Priscilla?

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:37

ik les bij nelis hier van bokt
en dat gaat super
heb ook les gehad van seth boschman(gp ruiter) tja.. wat kan ik zeggen, leuke vent, erg duur en goed voor degene die amibitie hebben heel hoog te komen en die een paard hebben met mogelijkheden.
voor mij en willem(we reden toen net B) was het nix, zeker omdat willem nietveel meer kan dan waar we nu zijn en ik ook zker geen ambitie daartoe heb.

mietjuh

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: France

Re: Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:52

poeh... ik les bij aardig wat mensen... met 1 paard bij Sylvia Naagen (al aardig lang, en ben voordat ik mijn eerste eigen paard had altijd door haar begeleid) en ik les bij de eigenaresse van mijn andere 2 paarden; José Huberts.
Verder... tja nog af en toe bij anderen. maar meer voor de ervaring en mening van andere mensen zeg maar.
En ik geef zelf ook les!
Allemaal omgeving Grave (bij Nijmegen)

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:33

Ik heb af en toe les van de vriendin van m'n neef.
Rosanne Coenders. Leste daarvoor bij Nelie Pater. Maar haar manier van les geven paste niet echt bij ons systeem. Heb nu een paar keer les gehad van Rosanne en ben erg tevreden. Ben het ook meestal met haar eens. Als iets niet lukt klimt ze er zelf even op.
We zijn al wel iets vooruit gegaan dankzij haar. Als ze iets zegt verteld ze er meestal ook bij waarom ik dat moet doen.

magic_lover

Berichten: 15575
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:34

Ik les bij Iris Kedde , ze heet trisca hier op bokt

ORUN Instructrise en geeft erg fijn les
vind het tot nu toe de fijnste van alle instructrises die ik al gehad heb

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:10

@ joki ja hij zit er nu al heel veel maar per juli gaat familie wilten eruit en dan gaat het officieel verder maar het bestaat al wel! en per september beginnen ze met alles

Tam_

Berichten: 3730
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Dirksland. (ZH)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:20

ik les bij barbara_m hier op bokt

Vero_niek
Berichten: 5
Geregistreerd: 12-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:49

Relaxed schreef:
Ik les bij Karin... Ze rijd nu in het ZZ-licht, wat ik goed aan haar vind is dat ze vreselijk veel ervaring heeft met zowel jonge paarden aanrijden (heel veel) en t/m Z2 niveau. Door die ervaring van haar met zoveel verschillende paarden kan ze me heel goed helpen met problemen doordat ze ze zelf 9 vd 10 x ook mee heeft gemaakt. Ook vind ik het heel goed dat ze alles zegt, ook als ik iets slecht doe of als ik onterecht boos wordt oid. Ik had op de rijvereniging ook altijd les van haar, nu ik bij een andere vereniging rijd heb ik dus van meerdere mensen les en ik haal gewoon overal datgene uit waar ik wat mee kan. Iedereen ziet het toch anders en er leiden meerdere wegen naar rome


Hey, waar geeft Karin les?
Weten jullie goede instructises in omgeving Twente?

naugthytjhu

Berichten: 1719
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Nederland -zuid Holland - Rotterdam - Hoogvliet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:47

ik heb bij verschillende gereden
sommige besteden super veel aan je en doet echt heel veel aan dresuur de ander gewoon goed normaal en de ander helpt je met wat je wilt enz.
de fijnste die ik tot nu toe heb gehad zijn er 2

de een(ilonka v/d Worp) vond ik goed omdat ze me hielp bij een pony (toen die eige was was die van haar zelf en verzorgde hem maar nu istie va de manege geworden dus rij er afente nog op en geeft ze me les) en zij weet precies hoe die is dus helpt ze me ermee om nageeflijk te rijden en alles erop en eraan en gaat ver de dresuur in

en de ander(Laura Penders) vond ik ook super!
daar durfde en kon ik echt alles tegen zeggen
als ze zei van bijvoorbeeld ag er maar even niet langs want ze schrikt en ik zei dan mijn zinnetje van ja dan blijft ze het doen en dan was het even uitleggen en dan deden we een goeie manier
helaas is de ene instructeur weggegaan en mocht niet meer les komen geven dat vindt ik heel erg jammer
ik zelf vond dat sommige echt super voor uit waren gegaan!

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Re: Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:32

@ sharoontje daar heb ik ook les van gehad toen ik in wythem reed.. geeft wel fijne lessen..

@ tarah waar in oldebroek les jij? ik rij nu ook in oldebroek en wil naast herman straks ook les in de buurt als dat kan..

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:48

priscilla schreef:
Heb eerder altijd les gehad van paul wilten en ga nu herman wientjes bijna fulltime in zwolle is bij hem lessen


Heb jij even mazzel

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:51

haha ja in zoverre geluk als hij het voor elkaar krijgt bij het centrum om mensen van buitenaf les te mogen geven op het centrum want in de straal van weet niet hoeveel mag hij dus geen lessen buiten de deur geven jammergenoeg anders had ik m liever thuis gehad waar mijn verzorgpaardje staat

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

Re: Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 07:48

hai,

ik les bij mike balm.


gr

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:15

dit topic voegt inmiddels weinig meer toe, en loopt al 2,5 maand dus hier een slotje.