Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WowAmigo
Berichten: 4820
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:39

Venthe schreef:
Ervaringen met Liseon Kamper?


Ja, heb ik een jaar les van gehad! Heel goed, als iemand je oefeningen kan leren rijden dan is zij het. Ik ben later na een blessure van mijn paard overgegaan naar Rosalinde Heck (die deed de fysio en ik ben blijven hangen) en die paste eerlijk gezegd nog wat beter (meer op het gebied van loswerken en loshouden zeg maar). Ik miste uiteindelijk bij Liseon zelf een beetje training in het stukje loshouden, ik ging zelf thuis teveel bovenin rijden en dat werkte niet zo goed bij mijn paard, maar ik heb wel heel veel geleerd. Zij werkt veel aan het behouden van takt en regelmaat, voorwaarts rijden/denken, activeren achterbeen en het precies rijden van oefeningen.

Nou ja, zo pak je van iedereen weer wat mee zal ik maar zeggen.

Roos_s

Berichten: 3500
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: A'hoek

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:43

idd denk dat iedere instructeur zo zn eigen goede punten heeft waarvan je weer kan leren. De een ligt alleen beter dan de ander qua trainen...

woeliej

Berichten: 2906
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zutphen

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:48

Roos_s schreef:
idd denk dat iedere instructeur zo zn eigen goede punten heeft waarvan je weer kan leren. De een ligt alleen beter dan de ander qua trainen...


precies. Mischien is het dan zelfs ook wel fijn van 2 personen les te nemen. Bijv. 1 voor de ontspanning en basis dingen en 1 voor de 'trucjes'

Dressuurenzo

Berichten: 776
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Arnhem

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:50

Ik les bij Marijke de Jong http://www.paardenbegrijpen.nl

Na jaren de "gewone" dressuur te hebben gereden ben ik tegen paardenbegrijpen aangelopen en vind het machtig interessant om alles eens op een andere manier te bekijken. Erg fijne lessen omdat ze alles maar dan ook echt alles didactisch heel begrijpenlijk uitlegt en je ook kan uitleggen wat je moet voelen en ze werkelijk alles ziet.

Marijke kost geloof ik 60 euro per uur maar om bij haar te lessen moet je instructeur zijn in het rechtrichten. Om wel deze stroming te volgen kun je op haar site instructeurs vinden.

Marijke geeft les in Baak. Ze komt niet aan huis!

Roos_s

Berichten: 3500
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: A'hoek

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:55

woeliej schreef:
Roos_s schreef:
idd denk dat iedere instructeur zo zn eigen goede punten heeft waarvan je weer kan leren. De een ligt alleen beter dan de ander qua trainen...


precies. Mischien is het dan zelfs ook wel fijn van 2 personen les te nemen. Bijv. 1 voor de ontspanning en basis dingen en 1 voor de 'trucjes'


naja eerlijk gezegd bestaat eigenlijk alles uit basis en ontspanning, dan komen de rest ook wel, tenminste zo denk ik erover...

woeliej

Berichten: 2906
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zutphen

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:01

ja ben ik met je eens. Maar persoonlijk mis ik het wel vaak in lessen.. Mijn instructeur is wel heel erg met basis bezig. Zo veel waar ik nog nooit van had gehoord! Dus heb er super veel aan. Maar af en toe voor een wedstrijd zou ik graag een keer proef gericht rijden. Dat mis ik daarbij dan weer. Vandaar dat 2 personen elkaar zouden kunnen aanvullen is mijn optiek.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:21

Ik denk dat een goede instructeur die balans kan vinden en dat je daar geen 2 instructeurs voor nodig moet hebben.

woeliej

Berichten: 2906
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zutphen

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:47

dat is inderdaad weer een heel andere kwestie Knipoog

xxitsmexx

Berichten: 4791
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: didam

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:13

Dressuur:
Carel soethout, heb ik nu les van vind het super fijn en leer ook telkens weer wat bij me paardje is er ook super van vooruit gegaan winstp. vliegen op dit moment binnen.
Rosalinde Heck, op oude vereniging les van gehad maar vond haar niet fijn. niet genoeg de aandacht verdelen aan de aantal personen ze was met eentje die hoger op niveau is veel meer bezig dan met de andere en ben toen ook met die lessen gestopt.

Springen:
Hennie Schennink, ook op de club les van gehad vond het super gaan en springen is ook stuk beter gegaan naar die tijd.
Carel soethout, ook een aantal springlessen gehad. Gaat niet op hoogte werken maar vooral op moeilijke lijntjes en manier van aanrijden etc.

Cross:
Gert boonzaaijer en Femke van Os vind ze allebei super hebben daar ook veel geleerd


Nog wel een aantal mensen waarvan in les heb gehad maar weet niet of het handig is om alles hier neer te zetten..

Zoek op dit moment nog wel springles

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 15:31

hmmm,.. vond rosalinde in priveles heel goed (maar heb nooit met meer personen gereden bij haar) maar bijvoorbeeld gert mensink,
ooit gastles springen van gehad kon ook de aandacht niet goed verdelen en hielp eigenlijk ook alleen de persoon met een moeilijker paard het meest.
Maar dat gaf hij ook zelf al aan vantevoren.

Lesgeven aan een groep lijkt me ook best lastig,.. Lachen

Is er nog iemand die momenteel bij Rosalinde rijdt hier?
Iemand die misschien samen wil rijden af en toe (1x per maand ofzo?)
Dan mag je me wel PBen Lachen

isverwijderd
Berichten: 2709
Geregistreerd: 03-01-07

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:34

Wij hebben dinsdag voor het eerst springles gehad van Susan Bredero? na 1 keer kan je natuurlijk nog niet oordelen, maar ik vond dat je er te veel aan moest sturen (qua tempo en afstand) Voor je eigen houding vind ik haar wel goed les geven.

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 15:37

hey die heb ik in Duitsland gezien bij een cross als ik de goeie voor me heb,..

Levita

Berichten: 1422
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:43

Ik heb ook les van Rosalinde Heck en vind haar echt super! Door haar methode echt een veel losser paard gekregen. Juist door het paard voorwaarts en ronder te rijden heb ik veel meer controle gekregen.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:37

xxitsmexx schreef:
Dressuur:
Carel soethout, heb ik nu les van vind het super fijn en leer ook telkens weer wat bij me paardje is er ook super van vooruit gegaan winstp. vliegen op dit moment binnen.
Rosalinde Heck, op oude vereniging les van gehad maar vond haar niet fijn. niet genoeg de aandacht verdelen aan de aantal personen ze was met eentje die hoger op niveau is veel meer bezig dan met de andere en ben toen ook met die lessen gestopt.

Springen:
Hennie Schennink, ook op de club les van gehad vond het super gaan en springen is ook stuk beter gegaan naar die tijd.
Carel soethout, ook een aantal springlessen gehad. Gaat niet op hoogte werken maar vooral op moeilijke lijntjes en manier van aanrijden etc.

Cross:
Gert boonzaaijer en Femke van Os vind ze allebei super hebben daar ook veel geleerd


Nog wel een aantal mensen waarvan in les heb gehad maar weet niet of het handig is om alles hier neer te zetten..

Zoek op dit moment nog wel springles

Over Carel ben ik het helemaal met je eens!
Damn wat een openbaring was die man voor mij.
Ik kan echt merken dat dat een man is van machtig veel ervaring,veel expertise en een zeer goede kijk op het paard!
Ik "les"nu bij hem tijdens de ORUN Cursus, en ik heb echt in planning om straks na die cursus ook bij hem privelessen te nemen.

_Marije

Berichten: 250
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Oooosten van Gelderland

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:12

Ik heb clubles en privé van Ria Klein-Wentink, komt aan huis en is €25 per uur.

Werken veel aan de basis, maar ook proefgericht. Bevalt me heel erg goed:)

woeliej

Berichten: 2906
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zutphen

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:23

van de rijvereniging uit gaan er extra dressuur lessen georganiseert worden, gegeven door Daniëlle ten Bokkel.

Kan iemand mij vertellen hoe zij les geeft? Hoe ze het opbouw en waar de aandacht op vestigt?

bendetje

Berichten: 461
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Aalten

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 01:24

Ik zie dit topic nu pas, maar ik heb bij de pony's altijd clubles van Sabine Bouwman en priveles van Roeli Bril gehad. Dit beviel super.

Bij de paarden had ik geen vervoer om naar de vereniging te gaan en te lessen bij Roeli, zelfs nu nog niet helaas. Maar ik heb ook het vermoeden dat Uranus niet echt het paard voor zijn les (vereniging) is.
Met Tournelle heb ik altijd les gehad van Corine Wielheesen, maar die geeft volgens mij geen les meer.

Daarna bij Desiree Kemper, en daar les ik nog steeds, bevalt super.. Ze is super in de basis en werkt altijd vanuit de basis. Zolang paard niet ontspannen is gaat ze ook niet verder. En ik als dressuurmuts spring zo af en toe bij haar en dan durf ik het ook echt.. Ook al is het niet hoger dan 50 tot 60 cm Lachen

Heb vanuit stage bij Liseon Kamper gelesd en toen tijdje niet meer wegens studie, maar heb het nu weer opgepakt. Kan meteen merken dat het weer beter gaat. Ik krijg altijd "huiswerk" mee, en moet zeggen dat ze altijd kijkt naar de ontspannenheid en lossigheid van de combinatie..

Met springinstructie heb ik zelf geen leservaring, wel weet ik dat Han Aalderinks basis/technisch gericht les geeft. Hij heeft mijn vorige paard getraind en rij nu soms wel in zijn springlessen mee, omdat ik er op stal sta en dan nog moet rijden. Wat mij opvalt is dat Han heel rustig opbouwd voor het paard, hij zal nooit hoger bouwen zodat het paard het niet aankan, of hij het zal overvragen.. Wel houdt Han ervan dat wanneer het paard er klaar voor is het ook omhoog gaat, met mate, maar hij wil niet op 1 hoogte blijven treuzelen... Het paard en ruiter wil hij juist meer dingen laten leren en niet de hele tijd dezelfde rondjes laten rijden....

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 15:16

Gaf die Danielle geen les bij Winterswijk (pony's???)
Misschien weet Urose dat....

Weet iemand wat de lessen van Carel Soethout kosten?
Een van mijn stalgenootjes wil het graag weten.
Hij geeft toch les in Didam aan huis? Heeft ie daar een binnenbak? Ja toch?

Roos_s

Berichten: 3500
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: A'hoek

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:18

jeps Carel heeft een binnenbak, of hij aan huis lesgeeft weet ik niet.....

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:31

Hij geeft les idd thuis, op zn eigen stal. Daar beschikt hij over een binnenbak.
Wat exact zijn vp voor een lesuur is weet ik niet.

Natas,waar ben je gister met Prins naar toegeweest dan, ik zag je de A18 opdraaien. (Toch?)

Heleen_B

Berichten: 3469
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: Winterswijk

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:27

Juventus schreef:
Gaf die Danielle geen les bij Winterswijk (pony's???)
Misschien weet Urose dat....

Weet iemand wat de lessen van Carel Soethout kosten?
Een van mijn stalgenootjes wil het graag weten.
Hij geeft toch les in Didam aan huis? Heeft ie daar een binnenbak? Ja toch?



nee dat is Danielle Arendsen.

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:01

Weet iemand een dressuur instructrice die ook les geeft aan huis? (eventueel om de week) (Omgeving Eibergen)

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 14:40

Urose schreef:
Juventus schreef:
Gaf die Danielle geen les bij Winterswijk (pony's???)
Misschien weet Urose dat....

Weet iemand wat de lessen van Carel Soethout kosten?
Een van mijn stalgenootjes wil het graag weten.
Hij geeft toch les in Didam aan huis? Heeft ie daar een binnenbak? Ja toch?



nee dat is Danielle Arendsen.


Oke,.. dacht ik,....
(Beterschap trouwens Heleen Ach gut Ach gut Ach gut
en gefeli met je 191)

lau6nao4
Berichten: 133
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Loo(Duiven)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:12

Carel vraagt 40 euro per uur,half uur dus 20 euro.
Met twee personen is dus 20 euro per persoon!!!

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:33

Vliendertje schreef:
Weet iemand een dressuur instructrice die ook les geeft aan huis? (eventueel om de week) (Omgeving Eibergen)

Ira Beusink uit Eibergen geeft bij ons op de vereniging les (dressuur en springen).
Ze geeft ook enkele mensen van onze vereniging privé-les (komt aan huis). Die zijn wel enthousiast geloof ik. Heb zelf nooit privé-les van d'r gehad, maar vind de verenigingslessen wel fijn.
(vanuit goede basis en ontspanning aan 't werk)