Alleen starten als je je proef thuis voor 200 % goed rijdt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hedwigb

Berichten: 234
Geregistreerd: 09-07-05

Re: Alleen starten als je je proef thuis voor 200 % goed rijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:17

Zep schreef:
trainingsoefeningen en proefoefeningen zijn echt totaal verschillend imo Bloos Ik kan een schouderbinnenwaarts op minstens 5 verschillende manieren rijden om 5 verschillende dingen aan te pakken. Die 5 versies zijn totaal anders dan wat de jury in de ring wil zien. Daarnaast oefen ik thuis om oefeningen in bijv verschillende tempo's te rijden zodat ik in de proef niet in de problemen kom als mijn paard een keer lui of juist heel loperig is.


Tuurlijk kun je de SB op meerdere manieren rijden, maar blijft het dan niet gewoon een proefoefening? Wat vind jij het verschil tussen een trainingsoefening/proefoefening? Als je dus iets oefent in de training op de manier waarop je het in de baan niet laat zien vind je het een trainingsoefening, en anders is het dus een proefoefening?
In verschillende tempo's oefenen, dat is wel erg handig!

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Alleen starten als je je proef thuis voor 200 % goed rij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:50

Suzanne F. schreef:
Arieskuh schreef:
ik ga ook weg als ze alles maar voor 80% doet Lachen


nee dan heb je IMO niks te zoeken op wedstrijd, je presteert op wedstrijd namelijk altijd wat onder je kunnen. Als je 80 % van je kunnen rijdt op wedstrijd heb je het super gedaan. En 80 % van je maar 80 % kunnen is vaak niet genoeg. Het paard moet het nivo beheersen waar hij op uitkomt en niet maar voor 80 %.


daarom heb ik laatst ook maar 195 en 183 punten gereden ( met een 1e en 4e plaats) Verward
Jessy loopt lang niet perfect, geen een paard zal perfect een proef kunnen lopen, en perfect is 100%!

Anoniem

Re: Alleen starten als je je proef thuis voor 200 % goed rijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:39

Hedwigb schreef:
Tuurlijk kun je de SB op meerdere manieren rijden, maar blijft het dan niet gewoon een proefoefening? Wat vind jij het verschil tussen een trainingsoefening/proefoefening?


verre van

Ik kan een sb met bijv extreem veel buiging gaan rijden, zodat ie bijna op 4 sporen komt. Dat heeft niets meer te maken met de sb die je in de proef moet laten zien, zou daar op concours een laag punt voor moeten krijgen. Maar het kan op dat moment wél de trainingswaarde hebben waardoor ik later op concours wel een hoger punt kan rijden.

Hieronder een paar keer travers, iedere keer op een andere manier gereden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij 3 heb ik hem bijv meer ingebogen in de hals. In de proef levert dat een lager punt op dan bijv foto 2. Toch kan het op dat moment trainingswaarde hebben om hem daar wél een keer wat verder in te buigen. Ook kan het een keer trainingswaarde hebben om hem tijdens de travers heel iets van de kant af te halen met je buitenteugel (foto 4) wat je in de proef onmiddellijk een onvoldoende op zal leveren omdat hij niet op 1 lijn blijft.

Anoniem

Re: Alleen starten als je je proef thuis voor 200 % goed rijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:43

(Stoere Ko Lovers en dat terwijl hij de travers in het begin echt té moeilijk vond *LOL* )

Hedwigb

Berichten: 234
Geregistreerd: 09-07-05

Re: Alleen starten als je je proef thuis voor 200 % goed rijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:04

oké, had ik het wel goed begrepen. Dacht al dat je het zo had bedoeld.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re: Alleen starten als je je proef thuis voor 200 % goed rijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:41

Suzanne F. schreef:
Arieskuh schreef:
ik ga ook weg als ze alles maar voor 80% doet Lachen


nee dan heb je IMO niks te zoeken op wedstrijd, je presteert op wedstrijd namelijk altijd wat onder je kunnen. Als je 80 % van je kunnen rijdt op wedstrijd heb je het super gedaan. En 80 % van je maar 80 % kunnen is vaak niet genoeg. Het paard moet het nivo beheersen waar hij op uitkomt en niet maar voor 80 %.

Rekenkundig gezien is 80 % van 80 % een 6,4 = 192 punten (bij 30 onderdelen) nou, daar zou ik prima tevreden mee kunnen zijn Clown
Maar ja, dan ga je uit van 100 % en dat redt niemand. Cool